Tennissers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura_

Tennissers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 12:05

Hoi! Aangezien ik geen soortgelijk topic kon vinden hier leek het me wel leuk om er zelf een te openen :) Ik ben benieuwd of er nog meer mensen op Bokt zitten die tennissen.

Ik tennis zelf sinds mijn 5e, dus nu al bijna 20 jaar inmiddels (jeetje wat klink ik oud als ik dat zeg :+ ). Letterlijk naast de tennisbaan opgegroeid dus ik heb er altijd veel tijd doorgebracht. Tegenwoordig tennis ik wat minder dan vroeger maar nog steeds wel 2 keer per week trainen en in de zomer lekker veel toernooitjes! Mijn rating is nu 5-5, dus vind het wel prima zo.

Ben benieuwd of er hier nog meer zijn *\o/* Lijkt me gezellig om tips, ervaringen en dat soort dingen uit te wisselen. Iedereen is welkom, of je nou net begonnen bent, er graag mee wil gaan beginnen, of net als ik al jaren fanatiek tennist.

Nikki_

Re: Tennissers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 12:58

Hoi! Leuk, mijn vriend en ik tennissen sinds april dus echte beginners, haha!
Hebben elke donderdag les, gaan op woensdag vaak naar een tosavond en als we zin hebben nog 1x in het weekend.
Zijn nu op het punt dat we wel eens een 'officiele' wedstrijd willen spelen, heb je daar tips voor?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 14:50

Wat leuk, een tennistopic! Ik tennis ook, inmiddels ook al een jaar of 22. Altijd mix competitie gespeeld op zondag en sinds dit jaar dames gaan spelen op zaterdag. Ik heb zowel in dubbel als in singel ooit 4 gestaan, maar inmiddels weer 5/5. Helaas ben ik best wel vaak geblesseerd.

Sinds dit jaar ben ik weer meer aan het trainen, en komende week begint het eerste toernooi van dit seizoen, zin in!

@Nikki_, als je lid bent van de KNLTB zou ik even in je omgeving kijken of er een Open Toernooi is met een lage categorie. Organiseert jullie club clubkampioenschappen? Dat is ook vaak wel een fijn soort toernooi om je eerste wedstrijden bij te spelen!

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 21:35

Nikki, wat leuk dat jullie allebei zijn gaan tennissen! En wat goed dat jullie ook meedoen met tossen, dat is wel een goede manier om mensen van je club te leren kennen en beter te leren tennissen :) Ik zou inderdaad eens beginnen met een toernooi op laag niveau (9), je hebt soms ook weekend- of dagtoernooien. Via MijnKNLTB kan je inloggen en toernooien zoeken en filteren op categorie :D

En Peperkroket, wat grappig, dan ben je wel ongeveer hetzelfde niveau als ik dus :D Hoe vind je het om nu damescompetitie te spelen? En welke categorie doe je mee bij je toernooi?

Ik doe deze week mee met een toernooi in de DE4 (poultje) en DE5 (afvalschema), waren allemaal leuke wedstrijden maar helaas tot nu toe alles verloren :') Maar heb morgen nog een laatste kans op winst haha!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:47

Ik ben in april na 12 jaar niet gespeeld te hebben weer begonnen. Heb als kind altijd veel getennist en ook selectie getraind. Ben toen ik 13 of 14 was gestopt. Vind het wel weer heel leuk om te doen, maar het is wel een struggle om er weer in te komen. Ik maak nog veel onnodige fouten dus dat is best wel frustrerend. Als ik goed sla is het ook meteen best een klapper dus het verschil is ook heel groot. Heel motiverend als het keer beter gaat, maar gelijk weer niet als het keer daarna weer minder gaat.. We blijven dus stug doortrainen 3-4 keer per week. :+