Ervaring met nachtlenzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Ervaring met nachtlenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 16:39

Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die ervaring hebben met nachtlenzen. Vanwege droge ogen ("helaas" nét niet medisch) zijn maandlenzen voor mij geen optie. Eventueel zouden zachte daglenzen met veel druppelen een optie kunnen zijn, maar dat lijkt me niet heel praktisch. Ik lees dat oogartsen nachtlenzen afraden. Dat maakt me dan weer een beetje aan het twijfelen.

Ik heb overigens -1.25 met aan een kant een kleine cillinder. Een bril heb ik uiteraard al. :)

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:13

Ik gebruik inmiddels al een paar jaar nachtlenzen vind het de beste uitvinding ooit :D
Bij mij werden mijn ogen ook altijd snel droog bij gewone lenzen vanalles geprobeerd niks zat fijn.
Toen hebben ze de nachtlenzen geadviseerd het was even wennen maar na een tijdje vond ik ze super.
Overdag gewoon niks heb je ook geen gedoe met in je ogen wrijven echt super fijn!!

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:14

:wave:
Al zeven à acht jaar heb ik nachtlenzen en nog steeds super blij mee. Mijn oogsterkte is in al die jaren alleen links afgenomen met -0,25 en aangezien met een bril mijn ogen rap in sterkte afnamen, is dit echt een uitkomst.

Ik heb alleen geen droge ogen en ik denk dat dat met nachtlenzen wel een voordeel is, maar zoveel kaas heb ik er ook niet van gegeten :o

Eigenlijk nog nooit echt klachten ervan gehad. Je moet net als bij andere lenzen gewoon erg hygiënisch zijn (lange nagels is voor mij bijvoorbeeld een no-go; blijft teveel vuil aan zitten.)

Ik vind nachtlenzen iig ideaal: ‘s nachts slapen en overdag er geen omkijken naar. Maar uiteraard verschilt het per persoon hoe het bevalt. Misschien dat je bij een opticien met veel ervaring wbt nachtlenzen advies kan krijgen of het ook voor jou geschikt is.

Toushie

Re: Ervaring met nachtlenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:25

Hier ook al aantal jaren nachtlenzen en wat een verademing. Hier ook nooit problemen mee ondervonden en Kwa zicht ook heel stabiel. Ik heb er wel een bril naast voor als ik echt hele korte nachten maak ivm onregelmatig werk.
Alleen ik geloof dat nachtlenzen met een cilinder wel een dingetje is. Dat zou je sowieso na moeten vragen of dat überhaupt wel mogelijk is.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 17:33

Fijn, nu al ervaringen!

Ik ben vandaag bij een optometrist geweest en die gaf aan dat nachtlenzend een optie waren, hij zei inderdaad wel iets over de cillinder, dat het dan met één oog niet helemaal scherp zou worden. Maar goed nu is het al helemaal niet scherp, dus dat vind ik geen probleem. :) Weet alleen even niet meer of dat voor de daglenzen of de nachtlenzen gold (of allebei).

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:17

Mijn oogarts vraagt zich nog regelmatig af of ik ook blind geworden was als ik zachte lenzen had gehad in plaats van nachtlenzen... := het geeft bacteriën/virussen/parasieten veel ruimte om te broeien en omdat je ze snachts in hebt, is het ook lastiger om een irritatie in je oog op te merken en zelf in te grijpen door de lens dan uit te doen

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:30

Ik heb nu ook al 8 jaar nachtlenzen ivm droge ogen. Vanwege de cilinder laat ik ze 1 nacht in de week uit.
Is voor mij echt een uitvinding. En kwa irritatie of viezigheid... daar word ik wel wakker van en dan ga ik hem gelijk schoonmaken.
Maak hem ook altijd goed schoon voor ik hem in mijn oog doe.