Vieze geur drinkfles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Vieze geur drinkfles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 16:53

Hopelijk heeft iemand van jullie enig idee. We hebben drinkflessen met een infuser zodat we fruit in ons water kunnen doen. Dit is direct het probleem, binnen een dag stinken de flessen ontzettend (en het water is dus ook niet meer te drinken). We kunnen niet een hele dag met het fruit doen. We hebben allerlei fruit geprobeerd, overigens wel diepvriesfruit. Al het roodfruit valt sowieso af, dat gaat gisten ofzo, waardoor er koolzuur op het water komt. Maar ook met mango met basilicum wordt het echt zurig. We snappen er niets van. Iemand enig idee?

Eventueel mensen nog ervaring met de air up?

tengeltje11

Re: Vieze geur drinkfles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:00

Is dat niet gewoon normaal bij warme temperaturen? In de frigo zal dit wel houdbaar blijven.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:03

Ik zou er toch vers gesneden fruit in doen en dan inderdaad niet snel kiezen voor rood fruit maar citrus en evt munt

Eventueel nog steranijs of gember, dat kan ook lekker zijn als je ervan houdt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:05

Wordt het water ook vies zonder fruit? Indien ja: klacht indienen.

Wordt het water enkel vies met fruit?: dat zal wellicht gewoon de eerste stap van het bedervingsproces zijn ben ik bang.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:29

Het lijkt me eigenlijk vrij normaal dat zacht fruit zo maar een paar uur fris blijft. Zeker als je het niet op max 4graden houdt.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 18:40

Inderdaad alleen met fruit, alleen water blijft wel goed. Het zou inderdaad ook zomaar door de warmte kunnen komen, heb ik ook aan gedacht. Dat is best balen, dat zou inhouden dat we nu inderdaad eigenlijk geen vers fruit mee naar het werk kunnen nemen met deze temperaturen.

Munt gaat trouwens opzich redelijk, maar wordt uiteindelijk ook muf.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:43

Misschien helpt het om de fles in een koeltasje met koelelement te doen en zo mee te nemen? Of een aantal ijsklontjes in het water?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:46

Je doet toch sowieso niet één keer fruit per dag in die flessen? Ik vul hoogstens twee keer zo'n fles met één lading fruit en dan gaat er vers fruit in.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:53

Je zou ook nog flink wat ijs bij het water kunnen doen, dan blijft het langer fris.

Sowieso lijkt me diepvries aardbeien veel bederfelijker dan verse aardbeien. Dus dat is ook nog het proberen waard.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:19

Ik gebruik ook regelmatig infusers.
Meestal gebruik ik dan citroen in combinatie met munt. Of limoen ipv citroen. Dit is ook lekker fris met deze zomerse dagen maar je moet er ook van houden.
Rood fruit kan wel, ik gebruik ook wel een aardbei, framboos of bosbessen. maar als je de fles leeg hebt kun je hem niet opnieuw vullen, dan smaakt het inderdaad niet meer.

Ik maak elke dag na gebruik d3 flessen goed schoon. Dan gaat het ook niet zo snel stinken.
Ik gebruik deze van Aliexpress.

Afbeelding

1L fles, omdat hij wat groter is, is hij heel makkelijk schoon te houden en ook nog eens heel stevig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:25

Maak je de fles wel elke dag schoon?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:33

Ik zou echt niet uit een fles van alie expres durven drinken :o
CE producten hebben al niet geweldig gezonde leachables. Ik wil gewoon niet eens weten wat er allemaal uit zo‘n ali-fles in je drinkwater lekt.

Maar dat is niet naar TS.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:40

Sizzle schreef:
Ik zou echt niet uit een fles van alie expres durven drinken :o
CE producten hebben al niet geweldig gezonde leachables. Ik wil gewoon niet eens weten wat er allemaal uit zo‘n ali-fles in je drinkwater lekt.

Maar dat is niet naar TS.

Ik heb de fles al bijna 2 jaar, nooit ziek van geworden ofzo. Dat het ali is betekend niet altijd gelijk rommel. Maar daar heeft iedereen andere mening in natuurlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:46

Je wordt er uiteraard niet accuut ziek van of zo.
Maar drinkflessen/plastic zonder CE zijn vrij berucht om kankerverwekkende en/of hormoonbeinvloedende substanties (daarom ook geen speelgoed van aliexpres kopen en al helemaal geen dingen als menstuatie cups). De EU is juist actief bezig nu om die stoffen (eindelijk) meer aan banden te leggen (al is dat nog altijd te weinig vind ik). In China is dat gewoon helemaal niet gereguleerd.

Een test met chinees import speelgoed in 2019 gaf zulke hoge gif waarden dat het lab personeel er zelfs naar van werd (van de uitstotende chemicalien).
Maar dat is off-topic. En uiteraard moet iedereen het verder zelf weten, dat lijkt me helder.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:15

Ik doe vaak vriesfruit in de fles met munt, geen problemen mee. Normalen fles trouwens, niet met zon zeef. Staat je zeef met inhoud droog?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 21:28

Als we op het werk zijn, kunnen we de fles niet met nieuw fruit vullen, dus ja dan wordt hij inderdaad alleen met water bijgevuld.

Het fruit staat inderdaad wel droog als het water onder de infuser komt, zou het daardoor komen? Maarja dat is niet te voorkomen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:30

Het fruit onder in de fles gooien. Dus niet in maar onder de zeef.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:31

Ik vind dat gek want als ik in de ochtend zo'n flesje water met fruit koop bij AH dan kan ik dat de hele dag aanvullen zonder dat het goor wordt.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:18

Druif_01 schreef:
Als we op het werk zijn, kunnen we de fles niet met nieuw fruit vullen, dus ja dan wordt hij inderdaad alleen met water bijgevuld.

Het fruit staat inderdaad wel droog als het water onder de infuser komt, zou het daardoor komen? Maarja dat is niet te voorkomen.

Fles plat leggen... Of denk.ik te simpel..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 07:44

Urbanus schreef:
Ik vind dat gek want als ik in de ochtend zo'n flesje water met fruit koop bij AH dan kan ik dat de hele dag aanvullen zonder dat het goor wordt.

Dan zal dat misschien komen omdat het fruit daar los in het water zit.

Fles plat leggen is niet stom gedacht, maar ook dan zit je op een bepaald moment dat het waterniveau te laag is en het fruit dus droog staat.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 07:52

sneller bijvullen? Ipv bijvullen als de fles al een uur leeg staat al water bijvullen als hij halfleeg is

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:52

Druif_01 schreef:
Urbanus schreef:

Dan zal dat misschien komen omdat het fruit daar los in het water zit.

Fles plat leggen is niet stom gedacht, maar ook dan zit je op een bepaald moment dat het waterniveau te laag is en het fruit dus droog staat.

Dus dan mijn optie, dan is het fruit nooit droog.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 15:41

Dat zou dan inderdaad de beste optie zijn, beetje jammer dat we speciaal infusers hebben aangeschaft, omdat anders het fruit het drinktuitje nog wel eens verstopt. First world problems! ;)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:17

Zeef erop doen maar fruit onder de zelf..