Vreemd plekje op de voet

Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73

Happy_Hippie

Vreemd plekje op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-22 19:12

Vind het lastig hier te vragen maar misschien toch maar doen wellicht zijn er mensen die het herkennen en evt weten wat ik kan doen:)

Ik ben nu op vakantie in Zwitserland en loop best wel veel nu kom ik net terug van een kleine wandeling en doet men voet erg pijn aan de onderkant. Ik vind een vreemd pijnlijk eelt bultje (atands daar lijkt het op).

Even ter informatie ik heb altijd al platvoeten gehad en nu ook steunzolen, mijn voeten zien er niet verschrikkelijk uit kwa eelt enzo een klein beetje op de voetzool en hiel maar niet extreem.
Ik heb zo'n zelfde plekje ook gehad laatst op mijn rechter hand (enorm klein).
Ik ben wel aan het zoeken geweest en kom uit op een likdoorn maar op de foto's zijn die voeten echt 100x slechter en is de plek vele malen groter dus heel veel wijzer word ik er niet echt van :(

Ben wel van plan toch naar naar de pedicure te gaan zodra ik thuis ben maar tot die tijd (nog een week) wil ik weten of iemand toevallig weet wat het kan zijn of wat ik er mogelijk tegen kan doen.

Ik zet de foto even in een spoiler vond ik wel wat netter :)
Gaatje is ong 3mm en de de verdikken/ rode gedeelde is ong net een cm groot.
Spoiler:
Afbeelding

Alvast bedankt :)

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

KenJeMe

Re: Vreemd plekje op de voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:14

Volgens mij een likdoorn hoor

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:14

Likdoorn en je kunt door speciale plak ringetjes de pijn verlichten.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-06-22 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:15

Ik denk dat het een voet wrat is. Je kan het insmeren met daarvoor bestemde smeersels (gewoon bij Etos en Kruidvat te krijgen) of laten bevriezen bij de huisarts.

La Vie en Rose 

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:16

xSCWx schreef:
Ik denk dat het een voet wrat is. Je kan het insmeren met daarvoor bestemde smeersels (gewoon bij Etos en Kruidvat te krijgen) of laten bevriezen bij de huisarts.

Ook ik denk dat het een likdoorn is.

rien10

xSCWx schreef:

Nee. Geen wrat. Ook ik denk dat het een likdoorn is.

marleen_88

Ik denk dat het een likdoorn is.

Doe wel en zie niet om

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:17

xSCWx schreef:

Nee, geen wrat. Ik denk dat het een likdoorn is.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:18

Ik gok ook een likdoorn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:18

Excuses voor mijn geklungel en dubbel post.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:22

Dat is inderdaad een likdoorn (of eksteroog, eeltpit). Die kan je inderdaad weg laten halen door de pedicure en zolang je nog op vakantie bent zou je likdoornpleisters bij de supermarkt of apotheek kunnen halen.

http://www.level-upmagazine.nl Hét horsemanship magazine waarin o.a. dieper ingegaan wordt op R+ trainen, grondwerk, bitloos/neckrope rijden, gedrag, connectie & communicatie, welzijn en gezondheid. http://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
The Western Rider magazine, voor elke westernruiter! http://www.facebook.com/WesternRidermagazine/

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:24

Het kan zowel likdoorn als wrat zijn
T’s als je precies in kudden zacht op duwt dus met je duim doet het pijn?

En als je met je navel even stevig opdrukt doet het dan een stekende pijn naar beneden?

30-11-2015
03-07-2018

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:27

~~

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:44

Ik sluit me bij mijn voorgangers aan.
Je kan even bij de apotheek „Hühneraugenpflaster“ (als je in de Duitse regio bent) halen. Die heb je van verschillende merken.
Als je nog veel wil wandelen dan misschien die van Compeed.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-22 19:47

AstridJ schreef:
Dat is inderdaad een likdoorn (of eksteroog, eeltpit). Die kan je inderdaad weg laten halen door de pedicure en zolang je nog op vakantie bent zou je likdoornpleisters bij de supermarkt of apotheek kunnen halen.

Dankjewel allemaal!!

Wist het niet 100% zeker aangezien het ook zo klein is en de voeten op de foto's van internet niet heel lekker eruit zagen en dit bij mij niet het geval is (gelukkig) :)

Zal morgen eens kijken of ik het bij de supermarkt hier kan krijgen en anders even naar de apotheek rijden.

@tita, zowel bij normaal aanraken als met mijn nagel een hele stekende pijn.

Sizzle schreef:
Ik sluit me bij mijn voorgangers aan.
Je kan even bij de apotheek „Hühneraugenpflaster“ (als je in de Duitse regio bent) halen. Die heb je van verschillende merken.
Als je nog veel wil wandelen dan misschien die van Compeed.

Oh top dankjewel zal morgen kijken, we zijn idd nog in een zeer Duitse streek buurt van Luzern.
We willen idd nog veel gaan wandelen dus zal kijken naar dat merk!

Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:50

De apotheken zijn ontzettend behulpzaam over het algemeen, dus het beste even vragen wat ze hebben.
Meestal zit er naast de grotere supermarkten ook automatisch een apotheek.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:42

Dat is zo'n eeltpit. Heb ik ook wel onder mijn voet en ik pulk hem er zelf altijd onderuit.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:47

Doet dat pijn zo'n ding laten verwijderen? Ik heb er een onder m'n voet die geen zeer doet, maar ik loop veel met werk. Dus dat houd me tegen om hem weg te laten halen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:47

Supervixen schreef:
Dat is zo'n eeltpit. Heb ik ook wel onder mijn voet en ik pulk hem er zelf altijd onderuit.

*\o/*
Eeltpitje idd. Die trek ik ook altijd weg met een pincet :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:03

capopjekop schreef:
Doet dat pijn zo'n ding laten verwijderen? Ik heb er een onder m'n voet die geen zeer doet, maar ik loop veel met werk. Dus dat houd me tegen om hem weg te laten halen

In principe niet, tenzij hij echt in het leven zou zitten maar dan xou je er met lopen ook last van hebben

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:17

Ik heb een kleintje op mijn duim zitten. Overgehouden van het vroegere werken in de paarden. De eeltplekken op mijn vingers van de teugels zijn al een eind weggetrokken maar dat pitje op mijn duim zit er nog. Onder de bal van mijn voet had ik ook eeltplekken, die zijn ook zo goed als weg.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:32

Ik pulk dat soort dingen gewoon zelf weg :o
Tijdje goed week maken met van die pleisters en dan steeds verder afpellen.
Maar het goede advies is: vraag de pedicure :D

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-22 22:05

Sizzle schreef:
Ik pulk dat soort dingen gewoon zelf weg :o
Tijdje goed week maken met van die pleisters en dan steeds verder afpellen.
Maar het goede advies is: vraag de pedicure :D

Ahh misschien dat eerst doen!
Heb m na het douche proberen weg te pulken met men nagels en pincet maar deed toch best wel goed veel pijn en ben toch niet flauw :')

Suzanne F. schreef:
Ik heb een kleintje op mijn duim zitten. Overgehouden van het vroegere werken in de paarden. De eeltplekken op mijn vingers van de teugels zijn al een eind weggetrokken maar dat pitje op mijn duim zit er nog. Onder de bal van mijn voet had ik ook eeltplekken, die zijn ook zo goed als weg.

Ik heb er ook eentje op men hand denk ik nog van het vele vegen op de stallen van vroeger die steeds bijna weg gaat (weg pulken) maar na paar weken weer terug komt.. _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:08

Week maken (met de pleisters) is wel essentieel hoor, dat doet de pedicure doorgaans ook.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-22 22:11

Sizzle schreef:
Week maken (met de pleisters) is wel essentieel hoor, dat doet de pedicure doorgaans ook.

Haha ben ik dus nog nooit geweest :')