Duivelsklauw bij reuma pijnlijke spieren etc..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Petrichor

Duivelsklauw bij reuma pijnlijke spieren etc..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-22 21:11

Wie heeft hier ervaring mee?

Zelf heb ik reuma, hoewel ik erg slechte dagen heb vind ik mijzelf niet 'ziek genoeg' om preventief echte medicijnen te slikken. Ik neem zo nu en dan wel eens een zware pijnstiller als het even niet meer gaat. Maar eigenlijk spreekt het mij wel aan om gewoon definitief een natuurlijk supplement te slikken die misschien de scherpe randjes er wat af haalt.

Ik ben daarom 2 dagen geleden begonnen met het slikken van Duivelsklauw, nog te recent om te zeggen dat het werkt of niet. Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 10-06-22 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

The smell of earth after rain!

Alwiene

Re: Duivelsklauw bij reuma etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:12

Met duivelsklauw zelf geen ervaring. Mocht het niet bevallen kan je ook eens kijken naar Palmitoylethanolamide, is misschien ook geschikt voor jouw situatie.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:29

Geen ervaring mee, ik gebruik dagelijks sulfazalazine als ik dat goed typ (van metrotoxcaat ging ik overgeven). Zonder medicatie is niet te doen helaas. Ik weet echter met duivelsklauw voor honden dat je dit niet continu achter elkaar mag gebruiken omdat dan organen negatief erop gaan werken. Dus ik zou dat even goed nakijken hoe dat bij mensen zit.

Dit ging om duivelsklauw van Frama, hun producten zijn ook voor mensen geschikt toentertijd.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:45

Ik slik zelf best veel aan supplementen vanwege cvs en pijn e.d en duivelsklauw slik ook dat werkt echt goed.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-22 06:14

marleen_usar schreef:
Ik slik zelf best veel aan supplementen vanwege cvs en pijn e.d en duivelsklauw slik ook dat werkt echt goed.

Wanneer merk je dat het begint te werken? Ik ben vandaag bij dag 3 er merk nog geen verbetering..

yvje86

Re: Duivelsklauw bij reuma pijnlijke spieren etc..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 07:10

Volgens mij is het zo dat je het effect van supplementen pas na ongeveer een maand kunt merken. Dus verwacht niet te snel resultaat.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 07:13

Hoi! Ik heb Bechterew. En duivelsklauw geprobeerd. Bij mij verving het helaas niet mijn medicatie.

Tulissa Biotop x Purioso Yes Z1 + 3 mei 2000-mei 2018

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 07:43

ja hier werkt daar cbd olie erg goed voor.
ik heb artrose in meerdere gewrichten en ik gebruik cbd en cbg olie.
merk absoluut dat het allemaal toch beter aanvoelt,minder stijf,minder pijn en zwelling.
verder gebruik ik nog gember,maar dan wel vers in thee of eten.

stomme is dat ik mijn paard wel duivelsklauw geef maar het voor mezelf eigenlijk nooit zo bedacht heb?
ik weet bij paarden dat je het niet lange tijd achter elkaar mag gebruiken vanwege maagproblemen,maar hoe dat bij mensen zit.

welk merk duivelsklauw heb je nu?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 07:44

De werkzame stof in duivelsklauw is harpagoside. Dat is een 'gewone' COX-2-remmer, vergelijkbaar met celecoxib of meloxicam. Je zou de werking (net als bij de reguliere pijnstillers/ontstekingsremmers) direct moeten merken. Ook de bijwerkingen zijn hetzelfde als bij andere COX-remmers trouwens.

Overigens, TS, als je de klassieke reumatoide artritis hebt, zou ik je toch aanraden wél reumaremmers te gaan slikken/naar een reumatoloog te gaan.
RA is progressief, maar er is een klein 'venster' waarin het mogelijk is vroege artritis met 'grof geschut' dusdanig te pesten dat de RA daadwerkelijk lang in remissie / over kan gaan.

Die kans moet je niet laten lopen, imo. Heeft de RA eenmaal echt vaste grond onder de voeten, dan is het nooit mee helemaal weg te krijgen en zit je er aan vast. En dat is zonde als je nu nog de kans zou hebben het volledig of iig heel langdurig de kop in te drukken.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:06

Ik heb voor mijn slijmbeurs ontsteking destijds de combinatie Duivelklauw met goudpapaver gebruikt en het hielp om de ergste pijn te doorstaan. Inderdaad heeft het wel even nodig om in te werken. Een maand was niet nodig, maar een week zeker wel. :)

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:19

Geen ervaring met duivelsklauw maar wel met reuma (vliegende variant).slechte ervaring met medicatie dus ik volg graag even.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:23

Ow, interessant. Ik heb al een aantal jaren Bechterew en na heel veel medicatie en erge bijwerkingen, zit ik nu zonder. Mag geen NSAID's en opiaten bij pijn kan ik niks mee. Dan ben ik echt knetter stoned.

Ben begonnen met CBD, maar wel zoektocht naar welke werkt en de juiste dosering. Het was een tijd rustig, maar was te laat met bestellen, toen was het niet voorradig en nu best flink last.
Ik had voor de nacht THC en nam 1 of 2 druppels. Het is vooral die combi die het leefbaar houdt.

Omdat het heel erg was had ik een curcuma supplement gekocht. Niet elke dag is hetzelfde, dus moeilijk te zeggen of het werkte. Ik vergeet het ook weleens.

Duivelsklauw en ook groenlipmossel weleens overwogen, maar je wil weten wat wat doet en niet teveel tegelijk slikken.

Mijn vit D was erg laag, waarde 19 toen en kreeg wel wat bij van reumatoloog, maar heb zelf een zwaardere gekocht toen. Ze zijn wat laks met prikken op waardes, dus weet niet wat het nu is, maar ben hele dagen buiten en het zou moeten bijtrekken dan. vit D is wel belangrijk, zeker bij reuma.

Ik slik daarnaast wel al jaren trouw magnesium.

Als je ontstekingen hebt, moet ijzer ook nagekeken worden. Bij mij was deze weer vreselijk laag. Tabletten doen niet veel en krijg normaal dan per infuus, maar probeer nu al even toch oraal het op te hogen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:37

Wij hebben een oude hond met arthrose. Hij krijgt ook duivelsklauw en ik merk echt veel verschil

SV Quarterhorses

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:24

Ik merkte na 3 dagen al verschil.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 05:56

Ik had jaren geleden een paard dat soms onregelmatig begon te lopen. (Hij was al wat ouder), Toen ik duivelklauw ben beginnen geven heeft ie nooit meer een pas onregelmatig gelopen. Nu 8 jaar later leeft hij bij zijn nieuwe eigenaar nog en doet ie het nog super.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-22 21:12

Sinds 2 dagen ben ik na genoeg pijnloos, zoals ik mij nu voel heb ik mij in geen jaren gevoeld. :oo Ik wil nog niet te voorbarig zijn want voor het zelfde geldt heb ik gewoon een paar goede dagen, maar het lijkt echt te helpen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:13

Fijn om te horen welk merk heb jij en hoeveel slik je per dag?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-22 21:19

marleen_usar schreef:
Fijn om te horen welk merk heb jij en hoeveel slik je per dag?

Ik heb die van de tuinen en slik er 2 per dag. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:50

Oh die heb ik ook ik slik er 4 per dag.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-22 07:00

marleen_usar schreef:
Oh die heb ik ook ik slik er 4 per dag.

In wat voor periode of kan je ze gewoon non stop door slikken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:05

welke van de tuinen?
heb je een internet link voor me want ik ben wel benieuwd.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:05

superpony schreef:
Ow, interessant. Ik heb al een aantal jaren Bechterew en na heel veel medicatie en erge bijwerkingen, zit ik nu zonder. Mag geen NSAID's en opiaten bij pijn kan ik niks mee. Dan ben ik echt knetter stoned.

Ben begonnen met CBD, maar wel zoektocht naar welke werkt en de juiste dosering. Het was een tijd rustig, maar was te laat met bestellen, toen was het niet voorradig en nu best flink last.
Ik had voor de nacht THC en nam 1 of 2 druppels. Het is vooral die combi die het leefbaar houdt.

Omdat het heel erg was had ik een curcuma supplement gekocht. Niet elke dag is hetzelfde, dus moeilijk te zeggen of het werkte. Ik vergeet het ook weleens.

Duivelsklauw en ook groenlipmossel weleens overwogen, maar je wil weten wat wat doet en niet teveel tegelijk slikken.

Mijn vit D was erg laag, waarde 19 toen en kreeg wel wat bij van reumatoloog, maar heb zelf een zwaardere gekocht toen. Ze zijn wat laks met prikken op waardes, dus weet niet wat het nu is, maar ben hele dagen buiten en het zou moeten bijtrekken dan. vit D is wel belangrijk, zeker bij reuma.

Ik slik daarnaast wel al jaren trouw magnesium.

Als je ontstekingen hebt, moet ijzer ook nagekeken worden. Bij mij was deze weer vreselijk laag. Tabletten doen niet veel en krijg normaal dan per infuus, maar probeer nu al even toch oraal het op te hogen.

Groenlipmossel werkt goed, in elk geval voor mijn knie. Heb zelf iets van artrose denk ik, als ik veel klus krijg ik last van mijn handen. En als ik lang sta vette pijn in mijn tenen. Maar hoezo mag je duivelsklauw niet lang achter elkaar gebruiken ? Ik gebruikte het jaren achter elkaar voor mijn artrosepaard.

#doeslief

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:07

De werkzame stof in duivelsklauw is harpagoside. Dat is een 'gewone' COX-2-remmer, vergelijkbaar met celecoxib of meloxicam. Het bijwerkingenprofiel is ook hetzelfde: maagklachten en verhoogde kans op hart- en vaataandoeningen.
Net als bij de andere COX-remmers kán je het langdurig gebruiken, maar realiseer je wel de bijwerkingen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:13

Ibbel schreef:
De werkzame stof in duivelsklauw is harpagoside. Dat is een 'gewone' COX-2-remmer, vergelijkbaar met celecoxib of meloxicam. Het bijwerkingenprofiel is ook hetzelfde: maagklachten en verhoogde kans op hart- en vaataandoeningen.
Net als bij de andere COX-remmers kán je het langdurig gebruiken, maar realiseer je wel de bijwerkingen.

Bij mijn oude merrie gaf het geen bijwerkingen, maar ik geef het nu al maanden aan mijn minimerrie die hoefbevangen is geweest en aan 1 voet een behoorlijk gekanteld hoefbeen heeft. Niet doen dus ? Want ze zit niet lekker in dr vel, heeft over haar hele lijf bultjes ook, geen idee waar dat van komt.

#doeslief

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:17

Je zou ermee kunnen stoppen, als dan de bultjes weggaan is de kans vrij groot dat het van de duivelsklauw komt natuurlijk. En als ze dan alsnog goed blijft lopen heeft ze kennelijk geen pijn (meer), en dan is het ook zinloos om te geven. Het werkt niet preventief.
Gaat ze wel slechter lopen, dan heeft ze dus wel continu pijn en pijnstilling nodig, en dan moet je je wel afvragen of dat diervriendelijk is.

Maar ik zou dat wel echt even overleggen met een DA.