superpony schreef:Ow, interessant. Ik heb al een aantal jaren Bechterew en na heel veel medicatie en erge bijwerkingen, zit ik nu zonder. Mag geen NSAID's en opiaten bij pijn kan ik niks mee. Dan ben ik echt knetter stoned.
Ben begonnen met CBD, maar wel zoektocht naar welke werkt en de juiste dosering. Het was een tijd rustig, maar was te laat met bestellen, toen was het niet voorradig en nu best flink last.
Ik had voor de nacht THC en nam 1 of 2 druppels. Het is vooral die combi die het leefbaar houdt.
Omdat het heel erg was had ik een curcuma supplement gekocht. Niet elke dag is hetzelfde, dus moeilijk te zeggen of het werkte. Ik vergeet het ook weleens.
Duivelsklauw en ook groenlipmossel weleens overwogen, maar je wil weten wat wat doet en niet teveel tegelijk slikken.
Mijn vit D was erg laag, waarde 19 toen en kreeg wel wat bij van reumatoloog, maar heb zelf een zwaardere gekocht toen. Ze zijn wat laks met prikken op waardes, dus weet niet wat het nu is, maar ben hele dagen buiten en het zou moeten bijtrekken dan. vit D is wel belangrijk, zeker bij reuma.
Ik slik daarnaast wel al jaren trouw magnesium.
Als je ontstekingen hebt, moet ijzer ook nagekeken worden. Bij mij was deze weer vreselijk laag. Tabletten doen niet veel en krijg normaal dan per infuus, maar probeer nu al even toch oraal het op te hogen.
Groenlipmossel werkt goed, in elk geval voor mijn knie. Heb zelf iets van artrose denk ik, als ik veel klus krijg ik last van mijn handen. En als ik lang sta vette pijn in mijn tenen. Maar hoezo mag je duivelsklauw niet lang achter elkaar gebruiken ? Ik gebruikte het jaren achter elkaar voor mijn artrosepaard.