Van zachte naar harde lenzen

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Martje80

Van zachte naar harde lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-22 20:21

Ik heb best slechte ogen. Beide -11 met links een cilinder afwijking.

Nu zit ik op een kantelpunt dat de zachte lenzen die ik had, niet meer in een hogere sterkte te verkrijgen zijn. Opticien heeft inmiddels al 6 paar verschillende op maat gemaakte zachte lenzen gepast, maar telkens valt er direct een waas over het materiaal waardoor het mistig wordt bij mij :)

Nu zijn we over gestapt op harde lenzen. En ik weet dat het wennen is, maar ik ben benieuwd hoe jullie ervaring is met overstappen en hoe lang het duurde voordat je er echt aan gewend was.

Ik heb ze nu 2 dagen in gehad, en de gehele tijd voel ik ze. Dat wordt niet beter. Nu vraag ik me af, hoe lang heeft dat echt nodig om te wennen, als ik ze na 4 uur dragen nog steeds zo enorm voel als op het moment van inzetten, went dat dan echt?

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:31

Ik heb al sinds mijn 12e lenzen en heb op mijn 16e geprobeerd te overstap te maken ook vanwege een constante waas op mijn zachte lenzen.
Ik zeg expres ‘geprobeerd’ want ik werd gillend gek! Constant bleef ik de lenzen voelen, hoe kort of lang ik ze ook in had. Uiteindelijk ben ik na ongeveer een half jaar weer overgestapt op zachte lenzen en net zo lang verschillende soorten geprobeerd tot ik de juiste had waarbij ik geen waas kreeg.

Nu schijnt het ook dat je harde lenzen altijd blijft voelen juist omdat ze hard zijn en dus minder vormen naar je ogen. Je kunt makkelijker van harde naar zachte lenzen overstappen dan andersom wordt vaak gezegd.

Nu moet ik trouwens ook zeggen dat ik een iets betere sterkte heb namelijk -7 dus misschien ligt het ook daar deels aan

Zun Magic ~ Mine since 1/4/'15

Morris

Re: Van zachte naar harde lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 06:26

Ik heb harde lenzen die je echt niet voelt.
Ze zijn iets groter dan de standaard harde lens. Echt, zelden een vuiltje erin.
Echt geweldig zijn ze.
Ik weet alleen niet hoe ze heten.

Volgens mijn opticien, schrijft de oogarts ze soms ook voor.

Als je deze hebt geprobeerd, wil je nooit meer anders. Sure

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Iris82

Re: Van zachte naar harde lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 06:51

Ik ben begonnen met harde lenzen op mn 14e en daarna op mn 22e over naar zachte. Het wennen aan harde lenzen duurt wel een paar weken. Mijn opticien had ook een opbouwschema voor de harde lenzen.

En geloof me, als je er aan gewend bent dan voel je ze echt totaal niet meer. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie