Bruinoleum in het gezicht, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lillian__

Bruinoleum in het gezicht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-22 22:03

Vandaag tijdens het vervangen van weidepalen heb ik door m'n eigen stomme schuld bruinoleum op m'n bovenlip en onderlip gekregen.

Ik had last van een zweetsnor en heb deze met m'n handen weggeveegd.

De palen heb ik van de aanhanger gepakt zonder handschoenen.

Opeens begon m'n bovenlip te branden. Gelijk m'n gezicht met water en zeep gewassen en het aangetaste gedeelte met zonnebrand ingesmeerd

Bij thuiskomst een aloë vera sheet mask opgelegd en nogmaals m'n huid goed gewassen.

Dit helpt maar even en ik heb nu als nog een brandende huid wat maar niet minder word

Een tissue in melk gedrenkt werkt ook maar heel even

Verkoelende aloë vera gel werkt nauwelijks.

Iemand nog tips, dit is echt niet te harden :')

snorkel1986

Re: Bruinoleum in het gezicht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:08

Is de bruinolem er echt af ..? Anders gezicht / plekjes met roomboter in smeren.. verder is de huid waarschijnlijk goed verbrandde de " zon" dus after sun/ behandelen zo als je doet bij goed verbrand door zon

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-22 22:11

snorkel1986 schreef:
Is de bruinolem er echt af ..? Anders gezicht / plekjes met roomboter in smeren.. verder is de huid waarschijnlijk goed verbrandde de " zon" dus after sun/ behandelen zo als je doet bij goed verbrand door zon

Wij hebben vandaag echt net de laatste roomboter gebruikt.

Maar volgens mij is het er wel af heb het meerdere keren met water en zeep gewassen.

Behandel het indd zoals wanneer je verbrand bent door de zon, dit werkt nauwelijks/niet. Ik krijg de brand er niet uit!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:20

Koelen. Ijsklontjes in een theedoek of zakje doperwtjes uit de vriezer. Wel een tikje laat, maar echt even flink koelen.

"Nooit gedacht dat ik een Tattoo zou hebben... en het is helemaal zeker, hij gaat nooit meer weg!!" ;)
"Niets is zo prachtig als een Aria!" KLIK! Wie weet waar Elliot van manege Schildknecht is? *KLIK*

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:20

Koelen, koelen, koelen.

Je hebt een chemische brandwond.

Heb ik een jaar of 2 gehad, ook tijdens palen plaatsen. Op allebei mn onderarmen.
Heb echt lopen janken van de pijn.

Door het zonnetje brandt het verder in. Je kan dus niks anders doen dan koelen, liefst zo vaak mogelijk. Pcm voor de pijn.
Evt kan je overleggen met de HAP.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:21

Overleggen met de huisartsenpost die op hun beurt kunnen overleggen met het vergiftigingen centrum indien nodig. Chemische brandwonden niet onderschatten...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:22

Behandelen zoals een brandwond, dus koelen.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:27

Ik zou ook de hap bellen..

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:30

Ik wilde ook zeggen overleggen met de HAP maar was bang dat ik Bokt over me heen zou krijgen omdat het misschien geen spoed zou zijn, maar zo te zien zijn er dus meer die overleg met de HAP wel verstandig vinden!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:35

Ik heb hetzelfde gehad, begreep maar niet waarom m’n polsen en wangen ineens zo’n pijn deden.. uiteindelijk verkoelende zalf gebruikt en daarmee werd het snel beter.
Edit, lees dat jij je lippen hebt verbrand.. dat is extra vervelend. Ik zou volgens mij gewoon ijskoud drinken drinken, en bijvoorbeeld een washandje vullen met ijsblokjes oid en daarop zuigen?
Laatst bijgewerkt door Mloes op 28-05-22 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-22 22:37

Als ik het spul in m'n mond of ogen had gehad, dan had ik het topic niet eens geplaatst. Waarschijnlijk had ik dan gewoon bij de HAP gezeten. Dit heb ik gelukkig (!!) niet het geval.

Ik heb verder nergens last van, alleen een brandend gevoel op m'n bovenlip en onderlip nog net even iets erger als wanneer je hete pepers eet.
Daarvoor ga ik de HAP niet lastig vallen O:)

Ik ben vnl opzoek naar foefjes om de brand uit m'n huid te trekken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:42

Bij huiscontact afspoelen met veel water en zeep, bij blijvende irritatie een huisarts inschakelen. Zoiets zal op de verpakking staan vermoed ik.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:43

Een brandwond in je gezicht wil je echt niet.
Je kan ook met de hap bellen, dan maken ze een video gesprek en kunnen ze beoordelen en evt wat voorschrijven.
Ik zou er niet mee aanklooien voor je straks je levenlang een ingebrande snor hebt.
De hap kan je hier gewoon voor bellen, daar zijn ze voor.
Echte spoed bel je 112, dit is iets waar ik niet mee zou wachten tot maandag dus een hap verhaal.

Sowieso uit de zon blijven en niet teveel geparfumeerde of alcohol bevattende troep op de al geirriteerde huid doen( zonnebrand en aftersun zou ik nu niet doen)
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 28-05-22 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:45

MissBmx schreef:
Een brandwond in je gezicht wil je echt niet.
Je kan ook met de hap bellen, dan maken ze een video gesprek en kunnen ze beoordelen en evt wat voorschrijven.
Ik zou er niet mee aanklooien voor je straks je levenlang een ingebrande snor hebt.
De hap kan je hier gewoon voor bellen, daar zijn ze voor.
Echte spoed bel je 112, dit is iets waar ik niet mee zou wachten tot maandag dus een hap verhaal

Precies dit. Het is niet zo dat je de spoedeisende hulp binnenloopt. Je belt de hap en die kunnen je waarschijnlijk telefonisch al helpen.

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:53

Vettige zalf op de huid smeren! Vet zorgt ervoor dat de hitte wordt afgevoerd waardoor de onderhuidse weefselfs niet verder beschadigen. Ik moest gelijk aan Boegen Balsem denken, dit is echt een wondermiddel voor eerste hulp en herstel bij (dichte) brandwonden en het grootste bestanddeel daarvan is sesamolie. Honing werkt ook goed of nog beter, honingzalf.

•••
Ik ga opnieuw op avontuur, dit keer richting het zuidoosten van Europa, stap je ook achterop?
[VOLG] Op mijn stalen ros, het vierde avontuur: Slovenië!
•••

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-22 15:25

Inmiddels ben ik toch naar de HA gegaan, omdat het heel erg begon te trekken, ik werk bij een verzekeraar waarbij ik de hele dag telefoon heb. Kon mezelf dus mooi ziek melden :(

Van de HA een brandgel gekregen die ook word gebruikt bij bestralingswonden, de dode huid kon ik er de volgende dag afplukken. Hier zit nu een rood babyvelletje. Moet het ieder uur insmeren met fact. 50 als ik buiten ben.
De huid was dus fototoxisch... volgende keer handschoenen aan O:)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:11

Lillian__ schreef:
Inmiddels ben ik toch naar de HA gegaan, omdat het heel erg begon te trekken, ik werk bij een verzekeraar waarbij ik de hele dag telefoon heb. Kon mezelf dus mooi ziek melden :(

Van de HA een brandgel gekregen die ook word gebruikt bij bestralingswonden, de dode huid kon ik er de volgende dag afplukken. Hier zit nu een rood babyvelletje. Moet het ieder uur insmeren met fact. 50 als ik buiten ben.
De huid was dus fototoxisch... volgende keer handschoenen aan O:)

Handschoenen gaan geloof ik niet perse helpen als je daarmee alsnog haren uit je gezicht veegt ofzo :=
Mooi balen zeg, ongeluk zit in een klein hoekje, verstandig dat je toch nog gegaan hebt. Zou het nog verschil gemaakt hebben als je wel de HAP gebeld had denk je? Hopelijk geneest het nu snel en netjes!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:57

Ik werk zelf met littekens en zeker bij chemische brandwonden zoals deze kun je beter toch bellen zodat je het juiste advies kunt krijgen via bvb het antigifcentrum.
Chemische brandwonden hebben namelijk nogal eens de neiging om verder te blijven "vreten" zonder dat je het door hebt, eens je het door hebt is het kwaad al geschied... Daarbij bestaat het risico dat de chemische stof in de bloedbaan raakt.

Nu lijkt het bij jou (en veel anderen) gelukkig mee te vallen maar vaak onderschatten mensen de impact van chemische producten ;) dan kan een kort belletje zodat ze "de ingrediënten" kunnen checken en advies geven geen kwaad. Ze staan echt niet meteen met de ambulance op de stoep haha.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie