Jeuk , jeuk en nog eens jeuk

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 10065
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Jeuk , jeuk en nog eens jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 16:48

Onze paardjes kampen ook regelmatig met jeuk en dan doen we er alles aan om de jeuk te verminderen maar wat als je als mens zijnde gek wordt van de jeuk en een beetje radeloos begint te worden -O-

Sinds een paar maanden kamp ik met blaasjeseczeem een onschuldig maar toch vervelend probleem. Het begon op mijn handen maar inmiddels heeft het ook een weg gevonden naar mijn enkels / benen en armen. En dan nog maar niet te spreken over de jeuk!

Het begint met een klein bultje vaak in groepjes die enorm jeuken! Zodra het opengaat komt er vooral vocht en veranderd het langzaamaan in een wondje. De jeuk stopt dan vaak ook.

Ik ben al naar de huisarts geweest en heb toen een hormoonzalf en vette crème mee gekregen. Oorzaak zou zijn koud weer ( ben ik ook gevoelig voor) droge huid en vaak handen wassen. Dit laatste valt helaas niet te ontkomen want ik werk in de zorg en daarbij is een goede handhygiene best belangrijk met name in corona tijd.

Nu heb ik nog een andere vette zalf die ik voor mijn gehele lichaam gebruik wat ook wel werkt. Maar ik vergeet wel eens te smeren.

Nu bedacht ik opeens huisstofmijt? Zou dat het kunnen zijn? Uit nieuwsgierigheid eens dokter Google bekeken en ja hoor huisstofmijt kan zeker een oorzaak zijn. Daarnaast kwamen veel meer klachten overheen zoals jeuk aan de neus , verstopte neus , dikke oogleden , korstjes in de neus , droge keel en veel speekselaanmaak en nog zoveel meer. En uiteraard gewoon overal jeuk....

Ik heb al wat meer jaren wat klachten maar niet zo heftig als nu.


Meer mensen ervaring met dit soort allergieën? Ik heb nu de neiging om een compleet nieuw matras en alles eromheen te kopen.

Ibbel