Avond en ochtend verstopte neus en snurken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Avond en ochtend verstopte neus en snurken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 22:46

Hallo Bokkers,

Ik snurk, behoorlijk ook als ik mijn vriend moet geloven haha. Hij wordt er snachts wakker van.

Nu heb ik savonds en sochtends vaak een dichte neus, soms één kant, soms beide kanten. Geen loopneus, maar gewoon dicht. Ik kan me zo voorstellen dat ik hierdoor ook ga snurken...

Ik ben opzoek naar tips om van t snurken af te komen haha.

Wie kan mij helpen :))

ivy_power89

Re: Avond en ochtend verstopte neus en snurken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 22:48

Ik zou eens vragen om een slaap onderzoek.
Ik snurk ook hard, en bleek slaap apneu te hebben.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 22:59

Ik snurk niet (voor zover ik weet maar manlief slaapt gelukkig vast :+), maar heb wel vaak een dichte neus.

Ik heb zo'n aromatherapie water verdamp ding staan, dat helpt behoorlijk goed meestal. Een 5-10 druppels erin, bijvoorbeeld met eucalyptus of tijm. Kun je bij Holland en Barrett makkelijk halen. Die hebben veel verschillende lekkere geurtjes, mijn favoriet is sinaasappel.

Ik kan hier overigens geen raam open zetten in mijn slaapkamer, alleen zo'n rooster. En ik heb katten (niet als ik slaap op de slaapkamer) dus zou ook nog een allergie kunnen zijn.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 23:06

Bedankt voor jullie tips!

Wat ik ook wel s heb is dat de ademhaling door m'n neus piept. Ik ben s gaan googlen, moet je nooit doen, ik weet het, maar nu lees ik iets over een scheef neustussenschot. Op de middelbare school heb ik eens een zware tas op m'n neus gekregen toen ik onderaan de trap stond waar de tas vanaf werd gegooid. Maar ik ben hier nooit mee naar de huisarts gegaan...

Ik ga maandag gewoon s even bellen of ze iets voor me kunnen doen....

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:33

De verstopte neus kan eventueel door een of andere allergie komen. Ik heb dat ook vaak s' avonds maar ik heb hooikoorts. Je kan proberen om allergodil neusspray te gebruiken, dan weet je ook of het helpt. Ik weet niet of je gewone neusspray 1l geprobeerd hebt, maar als die niet helpt en allergodil wel dan ligt het dus aan een allergie.

Scheef tussenschot hoeft geen ramp te zijn. Ik ben als kind gevallen te zijn geweest met serieuze bloedneus maar volgens dokter was het niet gebroken. Wel is m'n neus iets scheef en ene kant dikker. Echter geen piepende ademhaling.

Voor snurken heb je ook een snurkbeugel of spray zelfs een neusklip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 09:50

Ja, of door een allergie voor huisstofmijt?

Het is even wennen en niet ideaal als je gevoelig bent voor rugklachten, maar het kan ook helpen om je kussen (en evt ook je schouders) iets hoger te leggen, zodat je snot niet zo achterin blijft hangen :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:09

WinSel schreef:
Bedankt voor jullie tips!

Wat ik ook wel s heb is dat de ademhaling door m'n neus piept. Ik ben s gaan googlen, moet je nooit doen, ik weet het, maar nu lees ik iets over een scheef neustussenschot. Op de middelbare school heb ik eens een zware tas op m'n neus gekregen toen ik onderaan de trap stond waar de tas vanaf werd gegooid. Maar ik ben hier nooit mee naar de huisarts gegaan...

Ik ga maandag gewoon s even bellen of ze iets voor me kunnen doen....

Hier een inmiddels ex scheef neustussenschot patiënt :D.
Ook waren mijn neusschelpen vergroot en dat in combinatie met hooikoorts en een hele hoop allergieën, maakte mij ook tot een gruwelijke snurker.

Hier zat echter altijd mijn neus zo goed als dicht. De momenten dat ik door mijn neus kon ademen waren zeldzaam.

Inmiddels ben ik hier operatief aan geholpen. Ik heb tot nu toe zelfs met wat snot in mijn neus continu lucht via mijn neus! Ik snurk dus ook niet meer, mijn vriend moet hier even aan wennen en luistert soms of ik überhaupt nog wel adem :=

Het is geen hele grote ingreep. Maar zou niet te veel googlen want dan word je gek :+

Wellicht dat de huisarts inderdaad even kan kijken !

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:14

Ik zou denken een allergie huisstofmijt. Daar heb je wel neussprays voor.

Merk je verschil net als je bed is verschoond bijv?

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:32

Te droge lucht op de slaapkamers kan ook. Dan kan zo'n verdamper/aroma ding echt helpen. Ik heb voornamelijk een 'dichte' neus in de winter als de verwarming opstaat bv.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:49

Jester_ schreef:
Ik zou denken een allergie huisstofmijt. Daar heb je wel neussprays voor.

Merk je verschil net als je bed is verschoond bijv?

Voor huisstofmijt in bed kan je ook van die sprays gebruiken voor je bed (Q viva bv). Dan moet je niet met neusspray aan de gang