Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43713
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:54

Goed zo, die ontlading. Het is ook niet niks Kim. Goed ook dat jullie dit bespreken samen en het erover hebben. Dat is het recept om dat diletteren op te kunnen brengen en het tussen jullie goed te houden. Doe jij en jullie goed.

Janneke2

Berichten: 22874
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 19:53

:(:) 'Doe maar lekker brullen...!'

Gewoon alle spanning er uit huilen. +:)+
Dat is niet stom, integendeel: het ruimt heerlijk op.
"Na regen komt zonneschijn... !"

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:24

Wat een fijn nieuws zeg! *\o/* :+:
Ik ben zo ontzettend blij voor jullie! En die ontlading kan ik me ook zo goed voorstellen! Je hebt je zo sterk gehouden al die tijd en dat komt er dan nu ook extra uit.
Ik gun je echt zo erg dat je weer langzaam je leven wat op kunt gaan pakken en weer alle dingen kunt gaan doen die je zo leuk vindt. Stapje voor stapje meid, het gaat je lukken! *\o/* :j

BritHittepit

Berichten: 2596
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 20:55

Ik kan elke dag een beetje doen zoals de afwas of stofzuigen,…

Vandaag ook een nieuwe mijlpaal, als alles goed gaat, ik heb mijn laatste plakker morfine eraf gehaald *\o/*

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:01

Wat fijn om zulke positieve berichten te lezen en helemaal niet gek dat alle spanningen er nu volop uitkomen. Gewoon laten komen en eruit gooien. Verder lekker veel quality time met je lief toegewenst. Je/jullie verdienen dat!

pien_2010

Berichten: 43713
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:03

Wat fijn Kim en het is je zo vreselijk gegund na die zware tijd.

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:28

Dat klinkt heel erg fijn! Het is je zo gegund, lekker van genieten.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:41

Hé wat een fijn bericht. Zou super zijn dat je van de morfine af bent, dikke mijlpaal weer!
Mooi om te zien dat je de positieve momenten zo lekker aan elkaar rijgt.

Neon

Berichten: 4945
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:44

Je bent zo knap sterk bezig :) echt meid wat mag je trots op jezelf zijn en op jouw man en familie die naast je staan.

Die ontlading is logisch... lekker toelaten... jullie hebben zo een intens zwaar traject waar jullie doorheen zijn gegaan en moeten gaan...

Arethe
Berichten: 2562
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:49

Wat een fijne berichten lieve TS. Het is niet niks wat er allemaal gebeurd, je stapt in een trein die op volle snelheid doordendert en je kan er niet uit. Dan is zo’n ontlading niet meer dan logisch en ook alleen maar goed. Fijn dat je van de morfine pleisters af bent nu, moest je dit rustig afbouwen of kan je gewoon stoppen?

BritHittepit

Berichten: 2596
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 00:08

Arethe schreef:
Wat een fijne berichten lieve TS. Het is niet niks wat er allemaal gebeurd, je stapt in een trein die op volle snelheid doordendert en je kan er niet uit. Dan is zo’n ontlading niet meer dan logisch en ook alleen maar goed. Fijn dat je van de morfine pleisters af bent nu, moest je dit rustig afbouwen of kan je gewoon stoppen?


Ik heb dit eerst moeten afbouwen maar zo naar niets is toch spannend!

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 00:15

Kay_Kim schreef:
Na het gesprek ben ik beginnen huilen van opluchting.

Ik wou direct mijn mama bellen maar met mijn huilen en huilstem dacht ze eerst dat het slecht nieuws was maar het was dus goed en zij wou zich sterk houden maar op het einde van het gesprek begon ze ook te huilen.

Heb dan ook al de belangrijke mensen in mijn leven op de hoogte gebracht.

Er is echt 100 kg van men schouders af, nu weten we dat het werkt en dat geeft echt goede moed


Ik moest hier ook van huilen. Wat een fijn nieuws *\o/*

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 01:01

Zulke goede berichten, fantastisch. En dat je nu moet huilen is niet gek toch.lekker doen.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 08:59

Wat een fantastische wending ineens!
Logisch dat je daar emotioneel onder bent.

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:43

Dat klinkt toch allemaal mooi en hoopvol. En dat je daar emotioneel van wordt lijkt me niet meer dan logisch. Lekker wenen als het opkomt; dat lucht op. :)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 20:47

Zo fijn dat je thuis nu lekker weer wat dingetjes kan doen!

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:43

Heb je naast alle gefrunnik aan je lijf ook eigenlijk begeleiding voor het geestelijke deel? Een psycholoog of zo om mee te praten?

Of als het zover is dat jullie dat graag willen een seksuoloog? Want ik kan me heel goed de reactie van beide voorstellen, bang om pijn te doen, je lijf is veranderd enz. Maar toch ben je beide ook heel erg op zoek naar fysieke connectie.

Eigenlijk is het heel mooi om te zien dat jullie dit zo goed samen beleven en bespreken. De liefde voor elkaar komt gewoon het scherm af.

BritHittepit

Berichten: 2596
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 11:33

Ja we krijgen begeleiding in het ziekenhuis… maar erover praten met iemand anders is toch nog anders als het ‘doen’… maar het komt wel goed, ik ben al enkele dagen terug aan het dillateren.

Merk wel dat ik heel emotioneel ben… begin om het minste te wenen, net nog met een liedje op de radio.

Ik ben wel wat ziekjes, snot en heel ellendig

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 11:35

Fijn dat die begeleiding er iig is, zo belangrijk. Ja theorie en praktijk is wel een verschil.

Emotioneel is niet gek he. Je gaat door zoveel scenario's voor je toekomst in een korte tijd. En dan niet top fit, hormonen, alles opgeteld, lekker af en toe janken hoor.

Zolang je de geniet momentjes enz ook voelt en ziet, dan komt het allemaal goed.

BeFunny

Berichten: 10815
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:16

Kay_Kim schreef:
Ja we krijgen begeleiding in het ziekenhuis… maar erover praten met iemand anders is toch nog anders als het ‘doen’… maar het komt wel goed, ik ben al enkele dagen terug aan het dillateren.

Merk wel dat ik heel emotioneel ben… begin om het minste te wenen, net nog met een liedje op de radio.

Ik ben wel wat ziekjes, snot en heel ellendig



Wat jammer dat je ziekjes bent. Hopelijk betert dat snel.

Dat je emotioneel bent dat is helemaal niet gek. Je gaat door een rollercoaster en ook emotioneel. Dat mag ook gewoon zo zijn. Laat het maar gewoon toe want kennelijk heb je dat nodig ;)

Ik weet dat ik voor het eerst na mijn borst amputatie in bad mocht. Had een muziekje op staan had een vrolijke mix gekozen bij Spotify. Dus dacht lekker even happy. Toen kwam fix you van Coldplay ineens. Nou de tranen rolden over mijn wangen ;) En ik zat mee te zingen I wil try... To fix you. En dacht jaja wat valt hier nog aan te fixen. En toch daarna was het een opluchting.

En ja praten is iets anders als doen . Fijn dat je erover kunt praten en voor de rest moet het ook allemaal groeien door stapje voor stapje dingen te doen. Fijn dat je een lieve partner hebt die je steunt. Dat is echt belangrijk. Het heeft allemaal tijd nodig.

pien_2010

Berichten: 43713
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:44

Precies BeFunny het is ook een rouwproces want voorgoed zal het leven zijn : " voor" en " na" de kanker. Het zal een heel belangrijk markeerpunt blijven in jullie leven en wellicht is de onbezorgdheid voorgoed of een lange tijd voorbij.

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:59

Enne met je laatste morfinepleister eraf, komen emoties toch anders binnen.
Lekker loslaten die tranen!
Ik heb een zusje voor onomkeerbare pijn en ook ik merk dat een suf liedje me meer raakt zonder dan met dat pilletje.
Eerst vond ik dat heel moeilijk maar ondraaglijk pijn is ook niets, na 1-2 dagen heb ik gewoon dat ik zoveel compenseer dat ik vast loop.
Chagrijnig van de pijn, dan schiet je ook niets op dus acceptatie was wel nodig.

Maar gooi het er lekker uit die tranen, en ja dat voelt stom maar uiteindelijk is het beter.
Het inhouden is niet de oplossing.
Het dilateren vermoedde ik al dat dat even prio 10 was, maar ik ben wel heel trots op je dat je het weer doet.
Het is ook niet leuk als ‘moetje’, en ik snap dat je verlangt naar gewoon oud vertrouwd, wat zo normaal leek altijd.
Hele dikke knuffel.

BritHittepit

Berichten: 2596
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 21:19

Helaas is mijn plakker al terug… ik had vandaag heel veel pijn in mijn benen… het was ondraagbaar… helaas is deze poging mislukt…

Ik moet nog maar 2 behandelingen en mijn moeder adviseerde om de plakker deze 2 nog effe te laten plakken… omdat ik een week na de toediening altijd zoveel last heb

pien_2010

Berichten: 43713
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:31

Goed advies Kim. Niet te snel willen gaan.

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 01:29

Je hebt toch je best gedaan?
Dat is goed genoeg!