Vorig jaar kwam het hoge woord eruit bij de opticien, ik heb een bril nodig!
Ik heb dus ook netjes een bril laten aanmeten en deze een tijdje gedragen, maar ik werd er echt helemaal gek van en heb hem dus na een tijdje in de la gesmeten. Lenzen waren helaas geen optie, ivm sterkte in combinatie met cilinders.
Na een tijdje werd mijn zicht toch wel beroerder en ben ik terug gegaan naar de opticien in de hoop dat ik nu misschien wel lenzen kon krijgen. Helaas was dit nog steeds niet mogelijk.. Wel waren mijn ogen behoorlijk slechter en moest ik wel echt een nieuwe bril laten aanmeten. Ze adviseerde mij een lichte bril te nemen met neusvleugels zodat de bril niet zo snel van je neus zakt en je minder het gevoel hebt wat te dragen. Dus dit uiteindelijk gedaan.
Ik heb de bril een halfjaar gedragen tot ik het zo enorm zat was en er voor heb gekozen dan maar niks te zien en zere ogen + hoofdpijn te hebben. Zo'n bril drijft echt de wanhoop in mij naar boven. Ik word echt gruwelijk chagrijnig van het feit dat ik iets op mijn hoofd heb. Zo kan ik ook niet tegen oorbellen die bewegen of mijn haar in een staart dragen. Plus het feit dat ik er absoluut niet tegen kan als die vies is, ik rij paard en ik werk in de horeca dus ik maakte dat ding om het uur schoon.

Veel mensen zeggen dat het wel went zo'n bril, maar dat doet het dus gewoon echt niet. Ik kan er echt helemaal niks mee. Alleen sta ik nu op het punt dat het zo ook niet verder kan met mijn ogen. Het is net alsof mijn ogen soms de bewegingen niet meer aan kunnen, ik word daar natuurlijk helemaal naar van. Ook kan ik alleen nog maar dingen zien/lezen als ik echt 2 ogen open heb. Met 1 oog afzonderlijk is dat dus niet mogelijk.
Nu zou ik natuurlijk weer terug kunnen naar de opticien, maar dan weet ik het antwoord wel. Dus ik vraag mij af of meer bokkers zich in dit verhaal herkennen en of jullie wellicht een oplossing hebben? Misschien bestaan er bepaalde lenzen die wel kunnen en wat mij niet verteld is of wat dan ook.