Corrigerend ondergoed.

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12122
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Corrigerend ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 15:31

Ik heb even rondgezocht maar ik kwam niet echt op een algemeen topic rond corrigerend ondergoed/shapewear terecht.

Ik, als complete leek, ben op zoek naar fijn passend, niet te strak zittend en comfortabel corrigerend ondergoed/shapewear. Ik heb inmiddels 2 aankopen gedaan die niet fijn waren dus de moed is mij een beetje in de schoenen gezakt. Ik dacht, hier op bokt zitten vast wel wat modetoppers die een beetje mee kunnen denken.

Ik ben op zoek naar iets wat de buik aanpakt, en dus echt een stuk boven de navel uitkomt. Alles tot aan de navel van slips etc. werkt niet heb ik gemerkt, of doet niet wat ik wil. Ik verwacht echt niet dat ik met corrigerend ondergoed het figuur van Doutzen Kroes krijg maar ik ben op zoek naar iets wat ervoor zorgt dat mijn bijna letterlijke zwembad iets platter duwt en ik mij geen man met bierbuik voel als ik een jeans aan heb. :')

Omdat ik al 2 aankopen heb gedaan die miskopen waren ben ik er wel huiverig voor om iets wat duurders aan te schaffen, bang dat ook dat niet goed zit.

Urbanus

Berichten: 45150
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Corrigerend ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:39

Ik zou lekker gaan passen in een goede boetiek. Het is zo persoonlijk.

Absolem

Berichten: 2777
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Corrigerend ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:41

Er bestaan Complete bodies die hebben een sluiting tussen je benen als een romper . Maar corrigerend ondergoed zit altijd strak anders doet het niet wat het moet doen.

Skessa_
Berichten: 10782
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:42

Zeeman heeft hele hoge broekjes, zowel met als zonder pijpjes. Ik vind ze prima iig :) Zijn ook niet duur.

ikke

Berichten: 37870
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:44

Absolem schreef:
Er bestaan Complete bodies die hebben een sluiting tussen je benen als een romper . Maar corrigerend ondergoed zit altijd strak anders doet het niet wat het moet doen.

Je bent me net voor, maar zoiets dus: https://www.zalando.nl/dames-bodies/

Biks2
Berichten: 1269
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:44

Ik zou het corrigerende ondergoed lekker achterwege laten en kijken wat voor jeans goed bij jouw figuur passen en comfortabel zitten!

Florenc
Berichten: 1443
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:08

Biks2 schreef:
Ik zou het corrigerende ondergoed lekker achterwege laten en kijken wat voor jeans goed bij jouw figuur passen en comfortabel zitten!


Dit inderdaad!
Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar God, wat zit dat slecht. Je ingewanden worden letterlijk bij elkaar gedrukt, kan nooit fijn zitten (zelfs de goed passende. Dan spreek ik nog niet over de permanent naar beneden rollende stuks).

Echt, ook voor dikke vrouwen heb je gewoon super toffe outfits, zonder dat al je vetjes vakkundig moeten verstopt worden voor de buitenwereld. Niets mis met een buik of een kont _/-\o_

Urbanus

Berichten: 45150
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:13

Florenc schreef:
Biks2 schreef:
Ik zou het corrigerende ondergoed lekker achterwege laten en kijken wat voor jeans goed bij jouw figuur passen en comfortabel zitten!


Dit inderdaad!
Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar God, wat zit dat slecht. Je ingewanden worden letterlijk bij elkaar gedrukt, kan nooit fijn zitten (zelfs de goed passende. Dan spreek ik nog niet over de permanent naar beneden rollende stuks).

Echt, ook voor dikke vrouwen heb je gewoon super toffe outfits, zonder dat al je vetjes vakkundig moeten verstopt worden voor de buitenwereld. Niets mis met een buik of een kont _/-\o_


Daarom mijn tip om te passen. Corrigerend ondergoed moet gewoon lekker zitten, strak maar niet pijnlijk, of schurend, of rollend.

Ine23
Berichten: 4248
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:14

Ik heb een body van maidenform voor onder strakke jurkjes enzo. Ik heb geen problemen met mijn curvy figuur, maar vind een keer alles glad wel mooier in een bodycon jurk. Die van maidenform zitten fijn naar mijn mening en kunnen ook prima met een jeans.

Ik heb deze: https://m.zalando.nl/maidenform-corrige ... f-802.html (even hele link kopiëren mocht hij hem afkorten)

Succes met je zoektocht!

senna21

Berichten: 12123
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:16

Corrigerend ondergoed
Is dat een onderbroek die foei roept wanneer je een wind laat? :+

Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:42

senna21 schreef:
Corrigerend ondergoed
Is dat een onderbroek die foei roept wanneer je een wind laat? :+

Mijn gedachte :+

Sandra_H

Berichten: 2734
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:09

Action had altijd fijne hemdjes, geen idee of ze die nog hebben. Maar die van de Wibra zijn nog fijner. Nooit last gehad van platgedrukte ingewanden of andere rare dingen. Ze houden de boel netjes wat bij elkaar. Die "boel" is in mijn geval een hardnekkige 50+ rol(letje) :+

Zoolgangster

Berichten: 9852
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:12

Florenc schreef:
Biks2 schreef:
Ik zou het corrigerende ondergoed lekker achterwege laten en kijken wat voor jeans goed bij jouw figuur passen en comfortabel zitten!


Dit inderdaad!
Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar God, wat zit dat slecht. Je ingewanden worden letterlijk bij elkaar gedrukt, kan nooit fijn zitten (zelfs de goed passende. Dan spreek ik nog niet over de permanent naar beneden rollende stuks).

Echt, ook voor dikke vrouwen heb je gewoon super toffe outfits, zonder dat al je vetjes vakkundig moeten verstopt worden voor de buitenwereld. Niets mis met een buik of een kont _/-\o_


Daarbij is al dat strakke spul slecht voor de bloedsomloop en vergroot zelfs de kans op spataders.

frensje
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:14

H&M heeft fijn corrigerend ondergoed. Zit niet strak. Je kan gewoon ademhalen maar corrigeert wel en ook niet duur.

Match

Berichten: 456
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Corrigerend ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:36

Ik gebruik ze van de Hema. Is heel dun en zit lekker.

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Corrigerend ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:23

Vriendin van mij is niet dik maar heeft wel een erg grote cupmaat en word gek van de schouderpijn van de BH's. Zonder is nog erger. Zij heeft nu corsetten ontdekt en is daar helemaal gelukkig mee. Een goed aangemeten corset kan ook heel chique zijn en kan je ook over bv een blousse dragen op jeans. Even voor een heel ander perspectief.

kampioen2be
Berichten: 369
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Corrigerend ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:42

Hey, ik heb zelf net toevallig weer een soort hemd jurk gehaald. Ik vind die ideaal. Gaat voor mij er niet per se om om dunner te lijken, maar meer dat alles netjes zit. Ik draag deze hemdjes lieft met rijden, ook omdat ik het chiller vind alles alles minder beweegt Heb ik met hockey en andere sporten overigs ook
Maar ik vind dit van hema chill als top.
De broekjes van Anni rolfie bij kruitvat vind ik ook echt top. Doe deze meestal zelf aan onder mn hockeyrokje en met warm weer.

Eleionomae

Berichten: 19614
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Corrigerend ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:05

Ik draag voor bij een jeans liever een corrigerend hemdje dan een broekje. Heb mijn hemdjes gewoon van Hema/wibra/zeeman/action.

Amandavd
Berichten: 12122
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 07:05

Wat leuk, al die reacties!

@Urbanus, ik heb je advies opgevolgd en ik heb even nagevraagd bij de lingeriewinkel bij ons in het dorp dus daar ga ik deze week heen denk ik.

@absolem, ik snap inderdaad het strak moet zitten om iets te doen maar ik moet wel kunnen ademen :')

@Skessa, bedankt voor de tip! Zodra ik een beetje weet wat ik wil of wat bij mijn lijf past kan ik daar eens neuzen.

@Ikke, bedankt voor de tip, ik ga er eens kijken!

@Biks2 en Florenc, ik snap jullie helemaal. Ik heb ook echt niet de illusie ineens slank te zijn. Ik heb nu jeans die fijn zitten om de benen en mijn kont, maar waarbij mijn middelste vetrol ( klinkt zo niet charmant but it's the truth ) over de broek hangt. Als ik een maat groter pak dan zit hij overal te los en als ik jeans pak met hoogsluitende taille dan zit mij dat echt niet fijn. Ik probeer al wat wijder shirts te dragen maar ik wil ook niet de hele dag tenten aan. Dus ik hoop dat een corrigerend broekje of hemdje het net iets meer kan plat duwen/vervormen dat die vetrol wat minder aanwezig is.

Eigenlijk is de oplossing afvallen en sporten maar dat lukt even niet. Ik probeer nu wel te sporten, maar ik zit nog met wat resterende burn-out klachten, studie, werken etc. dat ik echt de energie even niet heb om ook nog aan afvallen te denken.

@Ine23, bedankt voor je tip, ik ga eens even kijken!

@Sandra_H, ook jij bedankt voor de tip, hier ook om de boel wat netter bij elkaar te houden haha.

@Frensje, bedankt voor de tip!

@sas_mon, ook een leuke tip, ik ga eens kijken of dat hier ergens in de buurt zit.

@kampioen2be, ook hele fijne tips, goed om te weten!

@eleionomae, hemdje zou inderdaad ook kunnen, zal wat Urbanus zegt ook heel erg persoonlijk zijn wat je fijn vindt.

dioni

Berichten: 871
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Corrigerend ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 07:58

Ik heb het zelfde probleem als ts, vetrol op de buik. Zeg maar model aardappel op pootjes.
https://www.bol.com/nl/nl/p/primadonna- ... 7485/?s2a=
Ik heb deze gekocht, ivm een onderlinge wedstrijd. Die western showblouses zitten strak om je heen en dan is het fijn dat de boel niet blubbert.
Gisteren mee proefgereden en zit prima. Rolt niet omlaag, pijpjes blijven zitten.

En ts, een vetrol is niks om je voor te schamen. Niet iedereen heeft maat 36.

Sandra_H

Berichten: 2734
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:27

dioni schreef:
Ik heb het zelfde probleem als ts, vetrol op de buik. Zeg maar model aardappel op pootjes.
https://www.bol.com/nl/nl/p/primadonna- ... 7485/?s2a=
Ik heb deze gekocht, ivm een onderlinge wedstrijd. Die western showblouses zitten strak om je heen en dan is het fijn dat de boel niet blubbert.
Gisteren mee proefgereden en zit prima. Rolt niet omlaag, pijpjes blijven zitten.

En ts, een vetrol is niks om je voor te schamen. Niet iedereen heeft maat 36.


Ik ben ooit ook aan die hemdjes begonnen vanwege die showblouses inderdaad :D En dat beviel zo goed dat ik ze nu eigenlijk dagelijks draag. Zo'n wielrenbroekding die jij hierboven post heb ik ook geprobeerd, van meerdere merken, maar de pijpjes kruipen bij mij altijd omhoog en vooral: ik zag altijd de rand van die pijpjes zitten ook al heb ik geen flubberbenen.

Amandavd
Berichten: 12122
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Corrigerend ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 19:39

Ik ga die link even bekijken! Heb nu een hemdje gekocht bij de speciaalzaak hier!