Wormpjes kind

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Wormpjes kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 22:41

Aangezien mijn zoon al 3 uur aan het krijsen is van de jeuk en pijn hoop ik hier op een gouden tip.

Wormpjes. Is al wat avonden onrustig maar vanavond met omkleden zag ik der 1 bij zijn anus. Het jeukt doet zeer heeft erg last.
Morgen sta ik om 8 uur bij de apotheek voor een kuurtje. Maar wie heeft de gouden tip wat ik er nu op kan smeren. Zodat hij (en ik dus ook) kan slapen vannacht.

Help

Themba

Re: Wormpjes kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 22:42

Paracetamol heeft die al gehad.
Sudocreme geprobeerd maar doet niks. Menthol poeder ook geen effect.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:43

Klinkt als aarsmaden. Die jeuken inderdaad en de beste manier om eraf te komen is via de ontlasting.
Ik heb gehoord dat ze in het lichaam kunnen komen als een dier je in het gezicht of over de mond likt.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 02:40

Meestal is het 1 wormpje dat erg kriebelt (dat betekent niet dat er maar 1 wormpje is en kuurtje is wel noodzakelijk)
Ik haal het kriebelende wormpje voor het moment weg met de thermometer. Let op, ze zijn lichtschuw. Meestal zie je hem wel krioelen, dan veeg ik hem op met de thermometer en plet ik hem in wc papier. Dan is de jeuk voor dat moment even weg.

Zijn waarschijnlijk aarsmaden, die krijgen kinderen door in de zandbak te spelen en daarna niet goed hun handen te wassen. De eitjes zitten in het zand en blijven op de handen en onder de nagels zitten. Als de kinderen dan wat eten komt het in hun darmen.

Ik heb hier altijd tabletjes op voorraad aangezien ik een kind heb wat geregeld aarsmaden heeft.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 04:09

Ziekenhuizen hebben een nachtapotheek. Wij zijn eens op kerstavond een kuur gaan halen voor onze dochter. Zo vervelend als het zo heftig is.Ik sinds toen altijd een verpakking thuis op voorraad.Sterkte .

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 05:55

Helpen die tabletjes zo snel? Dat dat als oplossing voor quickfix wordt genoemd? Wat TS gaat tabletjes halen, maar zoekt nu iets om te kunnen slapen.

Hier helaas ook wormpjes bij de jongste. Wat ik wel las is dat iedereen in het gezin een tablet moet nemen. En de jongste heeft hele vieze poep gehad daarna. Dus ben daar vast op voorbereid. Verder hoop ik dat je nog wat hebt kunnen slapen vannacht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 06:09

Hier met regelmaat ook pilletjes nodig. Ik heb ze meestal op voorraad maar als ze op hoop ik dat hij nar de wc kan, goed vegen en dan smeer ik het in met sudocreme
Ik geef alleen de zoon die er last van heeft pilletjes, de rest heeft geen last

Vroeger, toen ik klein was en er last van had maakte mijn moeder wortel/ ui stamppot ( Moeremoos in dialect) geen idee waarom maar dat werkte wel echt

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 06:29

Thnx allemaal,
Om 12 uur is die goddank in slaap gevallen. Hele bil dicht geglazuurd met vaseline zodat de wormpjes er niet uit konden om eitjes te leggen.
Oudste heeft dit nog nooit gehad maar idd die pillen die komen hier in de voorraad. Man man wat kunnen ze er een last van hebben.

Licht schuw dus. Als vannacht weer is slaapt die dus met een zaklamp in de onderbroek

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 06:38

Verschrikkelijk zijn die wormpjes, onze dochter heeft er ook vaak last van. Ik als kind trouwens ook. We hebben dus altijd 2 doosjes liggen, maar het werkt niet zo snel dat het meteen over is. Misschien na 2 dagen.

Ik smeer meestal wat zinkzalf, als ik goed time kan ik ze vaak ook wegvegen en als ze eenmaal in slaap is gevallen is het goed.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:01

Themba schreef:
Thnx allemaal,
Om 12 uur is die goddank in slaap gevallen. Hele bil dicht geglazuurd met vaseline zodat de wormpjes er niet uit konden om eitjes te leggen.
Oudste heeft dit nog nooit gehad maar idd die pillen die komen hier in de voorraad. Man man wat kunnen ze er een last van hebben.

Licht schuw dus. Als vannacht weer is slaapt die dus met een zaklamp in de onderbroek

:') :') ik zie hem al liggen hoor :')

Fijn dat je nog wel hebt kunnen slapen in elk geval. Is hij soms een duimer? Want dan heb je wel sneller/vaker last helaas. Hier ook het probleem. Lekker in de zandbak spelen en wanneer je daar nog zit lekker die duim in de mond.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 08:06

EedihcrO schreef:
Themba schreef:
Thnx allemaal,

:') :') ik zie hem al liggen hoor :')

Fijn dat je nog wel hebt kunnen slapen in elk geval. Is hij soms een duimer? Want dan heb je wel sneller/vaker last helaas. Hier ook het probleem. Lekker in de zandbak spelen en wanneer je daar nog zit lekker die duim in de mond.

Nee duimt niet... maar zit wel 24/7 buiten in de zandbak de tuin zandbak op school.

Stond als eerste in de apotheek vanmorgen. Allemaal pilletje genomen en nu hopen op een snelle dood van die beesten.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:42

Hier ook vaak last bij mijn oudste, speelt ook graag in de zandbak. Pilletjes helpen hier direct :j als ze last heeft haal ik de wormpjes weg met een wattenstaafje en dan slaapt ze weer goed. Dag erna tabletje voor iedereen, en dan gaat het meteen weer een tijdje goed. Succes!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 10:56

Goddank vannacht een rustige nacht. Geen jeuk of pijn.
Dood aan de kriebels

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:59

Als kind waren die kleine witte wormpjes hier zeer algemeen,inderdaad opgedaan in waarschijnlijk de zandbak. Mijn moeder gaf dan rauwe wortelen te eten en daar gingen ze van weg.