Diagnose pcos, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mirjam1202

Diagnose pcos, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-22 18:19

Hi!

Even een kleine inleiding... sinds mijn 15e/16e heb ik de pil geslikt, vooral om mijn menstruatie te kunnen regelen en uit te stellen, later ook als anti-conceptie. Inmiddels ben ik 23 en heb een vaste partner. Afgelopen zomer heb ik mijn vaccin gehad en heb daarna heel veel last gehad van doorbraakbloedingen. Ik kon dus niets meer op aan van mijn pil. Dit heb ik een hele tijd aangekeken; de pil beviel namelijk verder hartstikke goed en wilde eigenlijk zo weinig mogelijk wisselen. Uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan en na overleg heb ik voor een Mirena spiraal gekozen. Enige tijd later, gedurende mijn menstruatie, kon ik hem bij de huisarts laten plaatsen. Het plaatsen zelf ging hartstikke goed. Wel pijnlijk, maar dat is het eigenlijk bij iedereen natuurlijk.
Bij de controle bleek echter dat het spiraaltje niet meer helemaal goed zat en is er dus uitgehaald. Super vervelend natuurlijk, maar ik kon een maand erna al terecht bij de gynaecoloog. Hij heeft een nieuw spiraal geplaatst en heeft ook verdere controle gedaan. Hij zei toen al wel dat hij veel eiblaasjes zag, maar is hier verder niet op ingegaan. Vandaag had ik mijn controle en gelukkig zat het spiraal goed!! Maar hij vertelde me toen weer dat er veel eiblaasjes te zien waren en heeft me toen uitgelegd dat ik hoogstwaarschijnlijk pcos heb. Naast dit symptoom, heb ik eigenlijk geen verdere symptomen zoals overgewicht, overmatige haargroei etc, maar ik heb wel al sinds mijn pubertijd acne op mijn rug. Al moet ik zeggen dat het sinds een paar maanden nagenoeg weg is. De gynaecoloog vertelde me dat het nu eigenlijk weinig invloed op me zou hebben en dat het pas van invloed kan zijn op het moment dat ik zwanger wil worden. Nu heb ik nog geen idee of ik überhaupt kinderen wil, maar dit zet je toch een beetje aan het denken... Op het moment dat ik zwanger zou willen worden is het namelijk goed om naar je cyclus te kijken en als deze afwijkt, hulp te zoeken bij artsen...

Ik probeer me er niet te druk om te maken, want in principe is er nu gelukkig geen probleem natuurlijk, maar ik blijf er wel veel mee aan het denken. Ik was dan ook benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 18:39

Maar is het al daadwerkelijk vastgesteld? Hebben ze bloed geprikt voor je hormoonwaarden?
Dit betreft cystes toch en dan heb je geen eisprong? Of heb ik nu iets anders in gedachten?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie