Slechte weerstand en rare klachten

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24078
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Slechte weerstand en rare klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 09:04

Hallo :wave:

Ter info vooraf: Ik heb maandag al een telefonische belafspraak met de huisarts.

Ik heb sinds kort echt overal last van (slaapproblemen, slechte weerstand - al 3 keer corona gehad, sinds een week alleen als ik ga slapen steeds pusserige ogen-zijn overdag alleen knalrood maar geen pijn of droog oid en heb hier al druppels voor van de huisarts) en sinds vrijdag heb ik een soort gebrom in mijn linkeroor en als iemand praat dan hoor ik behalve diegene z’n stem op dezelfde toon van die stem een soort schelle piep meedoen en dit heb ik dus bij alle geluiden.
Is er iemand die dit herkent? Kan dit tinnitus zijn?

Ik ben al wezen bloedprikken omdat ik al een hele tijd een slechte weerstand heb en het irritant vond dat ik om de haverklap alles op lijk te pikken, en op het wachten op de uitslag kreeg ik ineens last van mijn ogen. Bloedwaardes bleken goed, blijk wel iets van een allergie te hebben dus van de huisarts alleen maar oogdruppels gekregen en verder niets.
Dat zou dan mogelijk hooikoorts kunnen zijn volgens de ha. Iemand met hooikoorts die ook echt alleen ‘snachts met slapen last van heeft van zijn/haar ogen?
Mijn beeld van hooikoorts is dat iemand ook veel moet niezen, jeukende ogen heeft, verkouden is etc. en dit ook overdag / buiten heeft en ik heb daar verder geen last van, buiten voel ik me juist altijd helemaal lekker!

En mijn slaap is dus ook echt ruk, maar dit heb ik sowieso in periodes. Wisselt met moeite met inslapen tot tig keer per nacht wakker worden. Afgelopen week bijv. daardoor amper 3 uur per nacht gemaakt.

Wordt er helemaal moedeloos van, er is steeds wel weer wat / komt weer wat bij. Ben er wel een beetje klaar mee. En voel me dus een beetje afgescheept met alleen maar oogdruppels :+ vandaar ook m’n belafspraak en dan neem ik gelijk mijn oorgebeuren mee. Maar ik wilde het wel even van me aftypen en wellicht dat er iemand is die dit herkent?

Suzanne F.

Berichten: 50066
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:27

Eet je gezond en/of neem je genoeg vitaminesupplementen?
Er kwam niks uit je bloed? Waarop is het getest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:29

Die toon in je oor kan heel goed tinnitus zijn dat ontstond bij mij ook ineens en gaat over het algemeen ook niet meer weg helaas. Je kunt een neusspray proberen ervoor.

Gezien je slapen zou ik vooral naar je levensstijl gaan kijken. Eet je alle dagen gezond? Drink je genoeg water? Heb je een vast ritme dus optijd naar bed en optijd eruit. Beweeg je voldoende? Geen dingen als cafeïne in de paar uur voor het slapen gaa .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-22 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Gitana

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:29

Heb je misschien (veel) stress? mentale problemen? Ik heb ook tinnitus gehad. Dit werd veroorzaakt door stress en dit ging weer over.

Kookaburra

Berichten: 5558
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:30

Hoe gaat het voor de rest? Genoeg slaap en weinig stress?

Ik herken je klachten niet, maar zou in jouw geval wel nieuwsgierig zijn waar op is geprikt en of dit stressklachten kunnen zijn.

Dreamy

Berichten: 24078
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 10:12

Ik eet prima en beweeg voldoende, ik train normaliter 4 keer per week in de gym (krachttraining), maar afgelopen tijd periodes van enkele weken niet kunnen gaan ivm ziek/quarantaine. En door slecht slapen dus ook slechter presteren als ik me er wel toe zette, uiteindelijk minder gegaan (naar ong 2x pw) omdat de energie er niet meer was maar ik toch iets wilde blijven doen. Ik ben nu maar gaan wandelen op dagen dat sporten niet lukt.

Suzanne F. schreef:
Eet je gezond en/of neem je genoeg vitaminesupplementen?
Er kwam niks uit je bloed? Waarop is het getest?



Ik slik netjes vitamines (oa vitamine d, zink, b12), maar mijn bloedwaardes waren ook gewoon goed.. zoals in de op beschreven.
Ik dacht dat ze alleen op mijn waardes hadden geprikt, maar blijkbaar ook op allergieeen (dacht dat dat een andere test was?) en daar kwam een lichte allergie uit (welke werd niet duidelijk verteld, werd gebeld terwijl ik in de tatt.shop was - daarover wil ik maandag dus duidelijkheid) en heb daarvoor alleen oogdruppels voorgeschreven gekregen.

Ik ben idd wel niet op m’n best mentaal, mede door bovenstaande dingen. Door het weinig kunnen slapen ook echt gefrustreerd (heb trouwens ook al temazepam gehad van de huisarts, maar dat is al op) tot opvliegend en weinig zin in om iets te doen/trek me het liefst terug. Wel wandel ik dus weer, om toch nog iets van extra beweging te krijgen en wat zonlicht doet ook wel goed.

Ik heb vooral doordeweeks echt wel een ritme, maar ook al hou ik die aan - ineens heb ik dan een periode dat slapen dus ruk gaat. Kan netjes op dezelfde tijden gaan liggen en dan toch uren wakker liggen.

Sporten deed ik normaal voor werk en alleen dan nam ik soms caffeine (pre workout), verder neem ik dat dus niet ‘smiddags of ‘savonds en drink ook geen caffeine houdende drankjes, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik doe/eet/drink/beweeg echt niet anders dan waar ik normaal heel goed op ga.

Shadow0

Berichten: 43697
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:15

(Ik lees inmiddels dat je veel al doet / gedaan hebt, maar ik heb even het enthousiasme niet om het hele verhaal te herschrijven, dus sla vooral over wat er dubbel is.)

Meest opvallende is natuurlijk 3x corona. Hoewel we dus nog niet weten wat dat precies doet, is er wel al een beeld bekend waarbij het je immuunsysteem deels gewoon heeft uitgeput en deels ook kan veranderen. Slecht slapen kan bovendien een reactie zijn van immuunactiviteit / lage ontstekingsactiviteit, niet zoveel dat je er voortdurend ziek van bent, maar wel genoeg om de slaapprocessen te verstoren. Ook tinnitus (oorsuizen) is vaak een uiting van overreactiviteit.

Jammer genoeg is er voor zover ik weet niet echt een duidelijk plan van aanpak om die dingen weer te herstellen, en zeker niet vanuit de reguliere medische hoek. Dan worden slaapproblemen al snel gezien als stress, en de rest als toeval of waar je niets aan kunt doen, en dat is het dan.

Mijn niet-medisch advies zou zijn: probeer in elk geval voor jezelf de omstandigheden zo goed mogelijk te maken om te herstellen. Dat zit deels in rust en regelmaat: probeer elke dag activiteit en rust goed af te wisselen en niet te ver over je grenzen heen te gaan. Je kunt een beetje experimenteren met wat voor jou goed voelt. (En dan naar wat goed voelt op de dag zelf, maar ook het effect op slapen, en op hoe je je de volgende dag voelt, want soms geeft iets dat op de dag zelf prima lijkt te kunnen de volgende dag alsnog een flinke reactie. Maar je wilt voldoende energie overhouden voor herstel.)

Verder kun je kijken naar gezond eten, voldoende aanvullen van alle vitaminen en mineralen (en daarbij in elk geval vitamine C, vitamine D, vitamine B12, en wellicht magnesium.) Maak het niet te gek, je kunt ook schade doen met overdosering, maar bv de aanbevolen dagelijkse dosering is vaak gebaseerd op het onderhouden voor iemand die gezond is. Bij jou moeten er weer dingen aangevuld en opgebouwd worden.
Ik meen dat er ook nog ergens aangeraden werd om voldoende eiwit te eten als je weer herstelt, als je vegetarisch eet is dat misschien een aandachtspunt met dezelfde insteek: wat normaal voldoende is kan te weinig zijn als je lichaam allerlei dingen moet herstellen.

Slapen is verder erg tricky. Je kunt het niet afdwingen (behalve met medicijnen die zelf weer behoorlijke nadelen hebben.) Maar maak in elk geval de omstandigheden zo goed mogelijk: overdag dus de afwisseling van activiteit en rust, vlak voor het naar bed gaan geen inspanning, en ook geen spannende series of games (en liefst helemaal geen schermen geloof ik.) Slaapkamer donker en koel, met voldoende frisse lucht. (Maar tegelijkertijd, als het inderdaad een allergische reactie is, kijken wat de beste manier is voor die frisse lucht, je kunt ook een luchtreiniger overwegen.)

Qua allergische reactie die vooral 's nachts optreedt denk ik ook nog aan huisstofmijt, misschien helpt het ook nog als je een aantal van de dingen doet die daartegen werken (bijvoorbeeld niet alleen de lakens wassen maar ook de tijk van de matras en het dekbed als je dat hebt.)
Ook kun je eens kijken of verschillende anti-histaminica (anti-allergietabletjes) kunnen helpen. De meeste zijn gewoon vrij verkrijgbaar: probeer eens of het werkt. En er zijn middelen die een wat versuffende werking hebben, meestal niet fijn maar bij het slapen misschien juist wel. (Je kunt dit eventueel ook navragen bij de apotheek, of bespreken met de huisarts als je dat fijn vindt.)

En je kunt nog kijken of lichte pijnstillers iets uitmaken: ik weet niet precies waarom maar bij mij werkt paracetamol bv vaak ook al als ik niet echt ziek ben maar wel al het onrustig slapen heb. Ook ibuprofen kan een optie zijn als je dat verdraagt. Uiteraard niet voor lang gebruik, maar het is soms goed om te weten wat je kan helpen.

En neem de tijd. Het is niet van het ene op het andere moment ontstaan, er is dus sowieso weer tijd nodig voor je lichaam om dingen weer te herstellen, en daarnaast is het zinvol om te merken wat bepaalde dingen met je doen en ook welke zaken echt helemaal geen verschil maken, dan hoef je daar immers verder geen moeite in te stoppen.

Dreamy

Berichten: 24078
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 10:42

Shadow0 schreef:
(Ik lees inmiddels dat je veel al doet / gedaan hebt, maar ik heb even het enthousiasme niet om het hele verhaal te herschrijven, dus sla vooral over wat er dubbel is.)

Meest opvallende is natuurlijk 3x corona. Hoewel we dus nog niet weten wat dat precies doet, is er wel al een beeld bekend waarbij het je immuunsysteem deels gewoon heeft uitgeput en deels ook kan veranderen. Slecht slapen kan bovendien een reactie zijn van immuunactiviteit / lage ontstekingsactiviteit, niet zoveel dat je er voortdurend ziek van bent, maar wel genoeg om de slaapprocessen te verstoren. Ook tinnitus (oorsuizen) is vaak een uiting van overreactiviteit.

Jammer genoeg is er voor zover ik weet niet echt een duidelijk plan van aanpak om die dingen weer te herstellen, en zeker niet vanuit de reguliere medische hoek. Dan worden slaapproblemen al snel gezien als stress, en de rest als toeval of waar je niets aan kunt doen, en dat is het dan.

Mijn niet-medisch advies zou zijn: probeer in elk geval voor jezelf de omstandigheden zo goed mogelijk te maken om te herstellen. Dat zit deels in rust en regelmaat: probeer elke dag activiteit en rust goed af te wisselen en niet te ver over je grenzen heen te gaan. Je kunt een beetje experimenteren met wat voor jou goed voelt. (En dan naar wat goed voelt op de dag zelf, maar ook het effect op slapen, en op hoe je je de volgende dag voelt, want soms geeft iets dat op de dag zelf prima lijkt te kunnen de volgende dag alsnog een flinke reactie. Maar je wilt voldoende energie overhouden voor herstel.)

Verder kun je kijken naar gezond eten, voldoende aanvullen van alle vitaminen en mineralen (en daarbij in elk geval vitamine C, vitamine D, vitamine B12, en wellicht magnesium.) Maak het niet te gek, je kunt ook schade doen met overdosering, maar bv de aanbevolen dagelijkse dosering is vaak gebaseerd op het onderhouden voor iemand die gezond is. Bij jou moeten er weer dingen aangevuld en opgebouwd worden.
Ik meen dat er ook nog ergens aangeraden werd om voldoende eiwit te eten als je weer herstelt, als je vegetarisch eet is dat misschien een aandachtspunt met dezelfde insteek: wat normaal voldoende is kan te weinig zijn als je lichaam allerlei dingen moet herstellen.

Slapen is verder erg tricky. Je kunt het niet afdwingen (behalve met medicijnen die zelf weer behoorlijke nadelen hebben.) Maar maak in elk geval de omstandigheden zo goed mogelijk: overdag dus de afwisseling van activiteit en rust, vlak voor het naar bed gaan geen inspanning, en ook geen spannende series of games (en liefst helemaal geen schermen geloof ik.) Slaapkamer donker en koel, met voldoende frisse lucht. (Maar tegelijkertijd, als het inderdaad een allergische reactie is, kijken wat de beste manier is voor die frisse lucht, je kunt ook een luchtreiniger overwegen.)

Qua allergische reactie die vooral 's nachts optreedt denk ik ook nog aan huisstofmijt, misschien helpt het ook nog als je een aantal van de dingen doet die daartegen werken (bijvoorbeeld niet alleen de lakens wassen maar ook de tijk van de matras en het dekbed als je dat hebt.)
Ook kun je eens kijken of verschillende anti-histaminica (anti-allergietabletjes) kunnen helpen. De meeste zijn gewoon vrij verkrijgbaar: probeer eens of het werkt. En er zijn middelen die een wat versuffende werking hebben, meestal niet fijn maar bij het slapen misschien juist wel. (Je kunt dit eventueel ook navragen bij de apotheek, of bespreken met de huisarts als je dat fijn vindt.)

En je kunt nog kijken of lichte pijnstillers iets uitmaken: ik weet niet precies waarom maar bij mij werkt paracetamol bv vaak ook al als ik niet echt ziek ben maar wel al het onrustig slapen heb. Ook ibuprofen kan een optie zijn als je dat verdraagt. Uiteraard niet voor lang gebruik, maar het is soms goed om te weten wat je kan helpen.

En neem de tijd. Het is niet van het ene op het andere moment ontstaan, er is dus sowieso weer tijd nodig voor je lichaam om dingen weer te herstellen, en daarnaast is het zinvol om te merken wat bepaalde dingen met je doen en ook welke zaken echt helemaal geen verschil maken, dan hoef je daar immers verder geen moeite in te stoppen.


Bedankt voor je uitgebreide reactie, waardeer ik! :)

Ik vind het zo lastig om dit te bespreken met mijn omgeving en ook met werk, er is elke keer wel weer wat.. ik ben bang dat zij het ook beu beginnen te worden dat ik of ziek ben of niet wil afspreken wegens geen energie/zin.
Maar ik ga nu wederom maar echt even tijd voor mezelf nemen tot er echt geen klachten meer zijn, even een langere tijd dus en ze zien me wel weer verschijnen :+ tussendoor op een goede dag kan ik altijd nog even langs natuurlijk. En op werk probeer ik ook wel duidelijk te communiceren wat wel of niet lukt per dag, kan gelukkig wel vrij makkelijk taken switchen met collega’s :j

office
Berichten: 902
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:14

Vervelend voor je van een “snot” hoofd kun je dichte oren en misschien ook oorsuizingen krijgen.
Verder kun je bijv huisstof allergie of zo iets hebben daar heb je vooral s nachts last van.Waarom geen allergie test?Geen nieuwe planten of zo in je slaapkamer staan ?
Misschien werkt de Corona toch vervelend na bij jou en moet je jezelf wat meer ontzien?
Naar hoor hoop dat je je snel beter gaat voelen.

BigOne
Berichten: 39128
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Slechte weerstand en rare klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:23

Wanneer er hooikoorts /huisstofmijt allergie kan zijn, je slaapkamer grondig reinigen, speciaal beddengoed kopen. Matras reinigen. Onze zoon heeft beide allergieën en dat helpt redelijk. Ook een luchtreiniger tegen pollen kopen eventueel.
Daarnaast, douchen voor je gaat slapen en je kleding in de badkamer laten, geen gedragen kleding in de slaapkamer laten slingeren , sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:09

Corona is natuurlijk een luchtweginfectie, en allergieën slaan ook op je luchtweg. Ik ben geen arts, maar kan me wel zo voorstellen dat dit elkaar ook in de weg zit, en dat een lichte allergie op die manier dus ineens wat meer impact heeft. En ook op je oren/geluiden kan dit natuurlijk weer invloed hebben door de slijmaanmaak door allergie. Opzich zie ik dus wel een samenhang in je klachten.
Ik denk (als niet arts :D ) vooral dat je lichaam/immuunsysteem gewoon een veel grotere klap heeft gehad dan de resterende "concrete" symptomen doen vermoeden en dat je daarom aan het kwakkelen bent en voorlopig gewoon echt rust nodig hebt. Alsnog heel goed om alles te laten checken.

Opvliegend, slecht slapen en weinig energie doet me ook wel denken aan te weinig eten (mn koolhydraten). Ik weet niet of je afgevallen bent. Maar het kan natuurlijk zijn dat je lichaam wat extra's nodig heeft door het vele ziek zijn, want dat is hard werken voor een lichaam.

Ik heb 10 jaar geleden een nare corona-achtige luchtweginfectie gehad (zelfde symptomen/verloop. Ander virus) . En ben toen een jaar aan het kwakkelen geweest, inclusief een jaar lang aan onverklaarbare koortsaanvallen, griepaanvallen, weinig energie en vrij hevige symptomen. Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat jouw lichaam ook gewoon heel langzaam aan het herstellen is van 3(!!) keer corona, en dat het de eerste keer eigenlijk al nooit helemaal goed hersteld is en dat dit echt een kwestie van geduld en lange adem is.

Hoewel alles uitsluiten samen met je arts de eerste en beste stap nu is :j .

xChanelx
Berichten: 1932
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Slechte weerstand en rare klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 16:36

Het schijnt ook dat meerdere en/of hevige corona-infecties veel effect kunnen hebben op je hormonen, o.a. op je schildklier. Nu schrijf je dat je bloedwaarden goed waren, maar ik wil het toch meegeven

Marie111
Berichten: 4715
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 16:37

Vervelend zeg.
Over de weerstand. Heb je nog keel-/neusamandelen? Ik ken meerdere mensen die opgeknapt zijn na het verwijderen ervan.

Verder de verkoudheidsklachten. Je hebt last van een verstopte neus? Snurk je daarom ook? Want van snurken gaat je slaapkwaliteit achteruit, want je lichaam neemt minder zuurstof op. Daardoor rust je dus niet uit en slaap je dus slecht. En daardoor gaat je weerstand ook weer achteruit. En snurken kan ook komen van vergrootte keelamandelen.

Wellicht idee om je door te laten verwijzen naar een KNO-arts? Ook vanwege je oren natuurlijk.

Beterschap in elk geval

Dreamy

Berichten: 24078
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 17:26

Marie111 schreef:
Vervelend zeg.
Over de weerstand. Heb je nog keel-/neusamandelen? Ik ken meerdere mensen die opgeknapt zijn na het verwijderen ervan.

Verder de verkoudheidsklachten. Je hebt last van een verstopte neus? Snurk je daarom ook? Want van snurken gaat je slaapkwaliteit achteruit, want je lichaam neemt minder zuurstof op. Daardoor rust je dus niet uit en slaap je dus slecht. En daardoor gaat je weerstand ook weer achteruit. En snurken kan ook komen van vergrootte keelamandelen.

Wellicht idee om je door te laten verwijzen naar een KNO-arts? Ook vanwege je oren natuurlijk.

Beterschap in elk geval


Amandelen zijn al geknipt op jonge leeftijd, gelukkig. :D
Ik heb met slapen over het algemeen geen last van een verstopte neus, ik lig echt gewoon wakker en val niet in slaap. Lijk letterlijk m’n draai niet te kunnen vinden. Heb al eens iets van slaaptherapie gehad (uit bed gaan als je niet kunt slapen en later weer proberen, als je piekert dat opschrijven, een ritme aanhouden etc.) n.a.v. al eerdere slaapproblemen.

Denk zelf inmiddels ook dat stress/onrust de grootste boosdoener en oorzaak is van deze klachten (en idd dat corona ook zeker niet mee heeft gewerkt), maar het heeft zich gewoon nog nooit op deze manier geuit. Heb een paar jaar terug een burn-out gehad en heb uit de therapie daarvoor wel wat handvaten van meegekregen, dus dat ga ik sowieso weer toepassen.

Morganlefay

Berichten: 8767
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Slechte weerstand en rare klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:58

Teveel hooi op je vork nemen uit zich in allerlei vage klachten totdat je lijf heel hard aan de noodrem trekt.
Ik zou het eens flink rustiger aan gaan doen, het feit dat er slaap issues zijn is al een duidelijke waarschuwing.
Je moet niets je mag. ;)
Ik lees dat steeds vaker.. moeten..
wees gewoon lief voor jezelf en je lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:00

Dreamy schreef:
Marie111 schreef:
Vervelend zeg.
Over de weerstand. Heb je nog keel-/neusamandelen? Ik ken meerdere mensen die opgeknapt zijn na het verwijderen ervan.

Verder de verkoudheidsklachten. Je hebt last van een verstopte neus? Snurk je daarom ook? Want van snurken gaat je slaapkwaliteit achteruit, want je lichaam neemt minder zuurstof op. Daardoor rust je dus niet uit en slaap je dus slecht. En daardoor gaat je weerstand ook weer achteruit. En snurken kan ook komen van vergrootte keelamandelen.

Wellicht idee om je door te laten verwijzen naar een KNO-arts? Ook vanwege je oren natuurlijk.

Beterschap in elk geval


Amandelen zijn al geknipt op jonge leeftijd, gelukkig. :D
Ik heb met slapen over het algemeen geen last van een verstopte neus, ik lig echt gewoon wakker en val niet in slaap. Lijk letterlijk m’n draai niet te kunnen vinden. Heb al eens iets van slaaptherapie gehad (uit bed gaan als je niet kunt slapen en later weer proberen, als je piekert dat opschrijven, een ritme aanhouden etc.) n.a.v. al eerdere slaapproblemen.

Denk zelf inmiddels ook dat stress/onrust de grootste boosdoener en oorzaak is van deze klachten (en idd dat corona ook zeker niet mee heeft gewerkt), maar het heeft zich gewoon nog nooit op deze manier geuit. Heb een paar jaar terug een burn-out gehad en heb uit de therapie daarvoor wel wat handvaten van meegekregen, dus dat ga ik sowieso weer toepassen.


Drink je koffie of cola? In dat geval alles met caffeine na 15.00 niet meer nemen :j .....

Dreamy

Berichten: 24078
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 18:55

Menino schreef:
Drink je koffie of cola? In dat geval alles met caffeine na 15.00 niet meer nemen :j .....


Nee, zoals eerder geschreven is de enige cafeïne die ik neem pre-workout en dat doe ik alleen in de ochtend (en alleen als ik het dan nodig heb, dus niet perse met regelmaat)