Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Whizz schreef:Volgens mij is het andersom, er is een aanval op komst waardoor je trek krijgt in bepaalde dingen. Die dingen zijn niet de veroorzaker van een migraineaanval. Migraine is een hersenaandoening, op de site van de hersenstichting staat veel informatie, ik vind dat ze het daar goed uitleggen.
Het blijft een afschuwelijk iets! Gelukkig is er goede medicatie beschikbaar. Bij mij is de frequentie van aanvallen verminderd nadat ik een daithpiercing heb laten zetten onder het motto baat het niet dan heb ik een leuke oorbel
AmyJamess schreef:Ik heb ook migraine. Ik heb de zelfde triggers als jou (stress, te weinig slaap)
Maar migraine kan ook ontstaan als je te veel suikers binnen krijgt.
Eet en drink je veel suikers op een dag?
En inderdaad gewoon eens proberen te stoppen met koffie drinken. Kijken of dat verschil maakt.
Vroeger dronk ik heel veel frisdrank en had ik regelmatig migraine. Tegenwoordig drink ik voornamelijk water en bijna geen aanvallen meer
Ik denk dat je zelf even aan het puzzelen moet. Wat at of dronk je voor een migraine aanval? Gewoon eens bij houden.
Misschien vind je er een patroon in terug.
Bij iedereen onstaat een aanval door verschillende redenen.
princequillo schreef:Migraine kan door zoveel verschillende dingen komen, maar koffie kan inderdaad ook de oorzaak zijn of meehelpen. Ik zou idd niet cold turkey stoppen, want daar krijg je dus ook weer hoofdpijn van, heb ik helaas gemerkt. Dus langzaam minderen en wellicht caffeïne-vrij lijkt me zeker waard om te proberen!