Gebeten en gekrabd door kat

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1541
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Gebeten en gekrabd door kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 00:06

3 week terug ben ik goed gegrepen door een kat op mijn werk.
bezoekje dokterspost die nacht voor de tetanus prik en antibiotica, helaas sloeg dit niet aan.

2 dagen later ging ik gewoon naar de huisarts om maagbeschermers op te halen omdat ik de antibiotica niet super tof vond Vallen, ik dacht zelf dat mijn hand een kwestie van tijd geven was zeker omdat ik nog maar 2 dagen de antibiotica slikte. De huisarts vond het er niet goed uitzien dus direct een doorverwijzing naar de spoedeisende.
wonden weer opengesneden, 12x verdoofd en toch voelde ik het nog. Helaas, ik moest blijven een heel weekend en dat maar voor een kattenbeet
Afbeelding
Afbeelding

Na ontslag uit het ziekenhuis zeiden ze me daar nog dat ik ze 1 week lang kon bellen, de pijn mocht niet erger worden en moet vanaf dat moment afnemen. Mocht het erger worden moest ik de afdeling bellen. (in die week)
Vorige week naar mijn eigen huisarts gegaan, want mijn hand voelt niet echt goed.
als ik mijn vinger beweeg krijg ik pijn op de onderstaande plekken. En het gevoel dat er een bobbel op mijn hand zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Huisarts zei het geneest goed, en geef het 2 week de tijd. Kijk het dus even aan.
Vandaag maar weer gebeld, heb het gevoel dat het alleen maar gevoeliger wordt rondom die plekken en geen verbetering.
Maar ik moet het toch echt aankijken tot aanstaande maandag.
Dit doe ik dan ook maar want ik heb geen keus.
Maar de vraag vanaf mijn kant, zijn er meer mensen die wel eens gegrepen zijn door een kat en er zo lang last van gehad hebben?

Het ziekenhuis zegt dat het alleen maar beter moet gaan maar ik merk gewoon geen verbetering, daarom krijg ik mijn twijfels.
Misschien toch een scheurtje ofzo, Kan dat überhaupt door een kat? :?

Een kat in het nauw maakt gekke sprongen, het is maar een beet dacht ik.

Kat had een abces in zijn bek en in het ziekenhuis zijn verder geen foto's gemaakt toen.

Jette

Berichten: 1456
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 00:27

Ik ben twee maanden geleden hard gevallen op m’n hand, niet gebroken. Wel heel dik en gekneusd, voel het nog steeds bij veel bewegingen en het is nog niet helemaal 100% hoe het was ook qua dik. Ik denk eigenlijk dat jij dat ook hebt, waarschijnlijk heeft het dikke ook impact op je spieren en pezen gehad die dan een klap krijgen. Het valt mij ook echt tegen hoe lang dit duurt. Voor breken moet je denk ik meer kracht zetten.

Maar ik ben uiteraard geen arts en je ziet niet van buiten hoe het van binnen eruit ziet. Mocht de pijn aanhouden zou ik ook zeker het na laten kijken en goed in de gaten houden!

Kimbers

Berichten: 5141
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Gebeten en gekrabd door kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 00:49

Je kan toch weer contact opnemen met het ziekenhuis?

November108

Berichten: 1316
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Gebeten en gekrabd door kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 01:20

Ik heb ook zo'n hand gehad :') het is wel echt jaaaaren terug, staat me niet helemaal helder meer bij. Maar ik kreeg van de HAP ook een nat verband wat (naar mijn idee) goed geholpen heeft, ook qua pijn vond ik dat wel prettig.

_Karlijn
Berichten: 6580
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 01:31

Ik ben ooit eens gebeten door een van de eenden op mijn werk

Afbeelding

en had daar ook ontzettend (lang) last van. Waren volgens de huisarts peeskneuzingen. Voelde ook haast als een breuk, ook bewegingsbeperking.

Dat zou door de kracht van de beet van de kat ook nog aan de hand kunnen zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111425
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gebeten en gekrabd door kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 05:06

Ik vind het er op de laatste paar foto's eigenlijk gewoon goed uitzien?
Zoiets heeft gewoon tijd nodig, dus ik zou ook afwachten.

Dee_Es

Berichten: 3703
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Gebeten en gekrabd door kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:41

Dat het zkh aangeeft dat het niet meer pijn mag gaan doen heeft denk ik vooral te maken met het gevaar op infecties. Je hand is niet meer dik of rood dus dat gevaar lijkt me geweken. De kneuzing die er nu nog zit zal met de tijd moeten genezen.

dierenfan
Berichten: 9861
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Gebeten en gekrabd door kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:54

Ooit met chippen van een kat de chip naald zelf in een vinger gekregen. Serieus half jaar last van gehad. Ook mijn vinger eens gekneusd toen ik een hind tegen wou houden. Ook dat herstel heeft een half jaar geduurd.

Ik vind het dus absoluut niet gek dat jij nog veel pijn hebt. Voor mij als leek zien de laatste foto's er keurig uit. Ik zou ook rekening houden met half jaar herstel voor alles inwendig in je hand wat mogelijk geschampt is. Maar ik ben een leek. Bij twijfel gewoon eisen dat je eerder langs je huisarts mag gaan of contact opnemen met het ziekenhuis en dit uitleggen

Shenavallie
Berichten: 11949
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Gebeten en gekrabd door kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:02

Mijn man heeft ook een aardige tijd last gehad van een kattenbeet. Het is uiteindelijk wel vanzelf over gegaan.

Marigold

Berichten: 12663
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:03

Lijkt op kattenkrabziekte.
Kan volgens mij alleen door vrouwtjes katten tot twee jaar oud worden doorgegeven.
Mijn dochter heeft dat vroeger eens gehad. Een heel dikke opgezette hand en bloedader kleurde donker tot aan de bovenarm. Met spoed naar de eerste hulp gegaan, ze kreeg behoorlijk pijnlijke injecties in de hand en volgens mij antibiotica.
Ik had daarvoor nooit van de kattekrabziekte gehoord. Dit lijkt er precies op.

Needje

Berichten: 19219
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Gebeten en gekrabd door kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:06

Nope dit lijkt niet op kattenkrabziekte.

hwn
Berichten: 4908
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Gebeten en gekrabd door kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:20

Mijn moeder moest ook al 2x aan de AB door een kattenbeet, dus kan idd wel hardnekkig zijn. Zeker aangezien de kat in jouw geval een abces had, kan dit nog extra last veroorzaken.

Als je twijfelt aan het advies van je HA, zou je idd best eens terugbellen naar het ziekenhuis. Better safe than sorry.

knollentuin
Berichten: 10479
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:24

hwn schreef:
Mijn moeder moest ook al 2x aan de AB door een kattenbeet, dus kan idd wel hardnekkig zijn. Zeker aangezien de kat in jouw geval een abces had, kan dit nog extra last veroorzaken.

Als je twijfelt aan het advies van je HA, zou je idd best eens terugbellen naar het ziekenhuis. Better safe than sorry.


Dit, als het zkh tegen je gezegd hebt dat het geen pijn meer mag doen en t doet toch pijn gewoon naar zkh bellen . Kattenbeten zijn enorm smerig en ik heb er zelf ooit een gehad en ken meerdere vervelende verhalen om er heel voorzichtig mee te zijn

Emj_23
Berichten: 1254
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:26

Ik vind het er best okay uit zien. Ik ben in september aangevallen door een kat. Ik ben twee weken ziek thuis geweest, ook vanwege infectie en allergische reactie. Talloze keren bij de huisarts geweest voor wondverzorging, controles etc. De wonden hebben er weken over gedaan om dicht te gaan. Er gebeurt bij een kattenbeet veel onder de huid. Dat heeft tijd nodig. De littekens zijn bij mij (gelukkig) nog steeds aan het verbeteren.
Maar vraag je af wat je graag zou willen dat ze nu doen? Als er een scheurtje is heeft dat ook tijd nodig toch?

sasja0705
Berichten: 2194
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:26

Ik ben 2 jaar geleden door mijn stal-zwerf-kater gegrepen. Die had precies mijn rechter handpalm, net onder de duim gepakt en kennelijk ook de pees geraakt, gekneusd of wat ever. De wond zelf was binnen 14 dagen weer genezen, de zwelling duurde zo n 4 of 5 maar last en pijn van duim bewegen had ik dik een half jaar... dus kan zonder meer nog even duren

Thioro

Berichten: 4023
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:50

De pijn kan inderdaad een soort peeskneuzing zijn, dat heeft tijd nodig.
Voornaamste is zeker zijn dat de infectie onder controle of weg is, op de foto's lijkt het wel zo naar indien onzeker best toch door een arts laten nakijken.

Zelf verder geen ervaringen mee. Wel met kattenbeten en krabben, heb ik regelmatig. Maar de enige keer dat ik antibiotica nodig had was doen er 1 recht in m'n duimgewricht gebeten had, duim was daar niet blij mee. Met een paar dagen antibiotica was dat ook weer over.

Wèl ontsmet ik kattenbeten altijd grondig, met zuurstofwater (en dat prikt net zo erg als de beet zelf). De enige keer dat ik niet met zuurstofwater gespoeld heb was dus die duim (vergeten in alle heisa) en toen kwam er wel even infectie.

Veel beterschap.

kiki1976

Berichten: 16987
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:50

Ik ben ooit eens door een kat gebeten tussen mijn knokkels in (tussen wijs en middelvinger in aan de bovenkant).
Ook een flinke ontsteking erin welke met een flinke kuur ab overging.
Maar wel heel lang last van gehad.
En nu jaren later is het nog steeds een plek die snel blauw/dik wordt met stoten.

FennyPower

Berichten: 1541
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Gebeten en gekrabd door kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 09:29

Katten krab ziekte is het niet gok ik, want het was een oudere kater.
Ik wacht het gewoon af.

maessie

Berichten: 5814
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:40

Marigold schreef:
Lijkt op kattenkrabziekte.
Kan volgens mij alleen door vrouwtjes katten tot twee jaar oud worden doorgegeven.
Mijn dochter heeft dat vroeger eens gehad. Een heel dikke opgezette hand en bloedader kleurde donker tot aan de bovenarm. Met spoed naar de eerste hulp gegaan, ze kreeg behoorlijk pijnlijke injecties in de hand en volgens mij antibiotica.
Ik had daarvoor nooit van de kattekrabziekte gehoord. Dit lijkt er precies op.


Mijn vriend heeft ook kattenkrabziekte gehad na een flinke beet van onze kater.. Die was een poos koortsig en niet fit er door. Maar die had niet zozeer meer last van de wond, maar oa van opgezette lymphen. Ook gelijk om een tetanus spuit en antibioticakuur geweest na de beet.

Heftig ts! Ik denk ook dat de pezen en misschien t botvlies een flinke opdonder hebben gehad, en dat blijft wel lang gevoelig. Hopelijk hebbje er niet al te lang meer last van.

Karin

Berichten: 65343
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:54

maessie schreef:
Heftig ts! Ik denk ook dat de pezen en misschien t botvlies een flinke opdonder hebben gehad, en dat blijft wel lang gevoelig. Hopelijk hebbje er niet al te lang meer last van.

Dit denk ik ook.

Je vroeg naar ervaringen. In dit topic staat het verhaal van mijn vader die gebeten werd door een kat: Karin @ [MWS] Gebeten door een kat

Vergelijkbaar met jouw verhaal, TS. Hij is geopereerd en moest een aantal dagen in het ziekenhuis blijven. Ik kan mij herinneren dat het bij hem ook wel even heeft geduurd voordat alles weer naar behoren werkte. Onderhuids heeft het toch allemaal best een opdonder gehad en het blijft een operatie waarvan je moet herstellen.