Licht in hoofd, gevoel flauw te vallen, hypo?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Licht in hoofd, gevoel flauw te vallen, hypo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 17:28

Hoihoi,

Ik ga hiermee uiteraard naar de huisarts, maar vroeg me af of iemand dit herkent.

Het begon in een week dat ik heel misselijk was. Toen kreeg ik opeens aanvallen waarbij ik me heel licht in mijn hoofd voelde. Mijn horloge gaf dan ook aan dat mijn hartslag ineens snel omhoog ging en dan direct weer omlaag. Maargoed, die horloge's zijn natuurlijk niet betrouwbaar dacht ik.
Ik bleek een blaasontsteking te hebben, kreeg antibiotica en voelde me heel langzaam wat beter.

Een maand later moest ik naar de HAP en daar bleek per toeval dat mijn hartslag weer nogal wisselend was. Weet niet precies hoe het zat, m'n hartslag ging plots omhoog en ook plots weer omlaag. Maar m'n hartslag was niet onregelmatig en daardoor was het niet zorgwekkend oid. Dit schreef ze aan mijn huisarts;
''HF 90-125/min, RR 130/100
Cor: S1S2, regulair maar wel aritmie met de ademhaling? Tachycard.''
Daarna nog bij mijn eigen huisarts geweest, maar niet echt meer over gehad, omdat ik toen dus andere klachten had en bovenstaande ''per toeval'' ontdekt werd. Ik dacht daarvoor dat mijn horloge gewoon niet te vertrouwen was.

En toen lag ik op bed, wou wat van de grond pakken, dus ga een beetje naast mijn bed hangen en opeens word ik zo licht in mijn hoofd. Ik ga snel op mijn rug liggen, mijn hart voelt heel raar en ik denk flauw te vallen.. Meerdere keren achter elkaar. Ik dacht dus dat het kwam omdat ik zo op de kop naast m'n bed had gehangen. Maar daarna is het nog vaker gebeurd, ook wanneer ik gewoon meteen ging liggen en rustig een filmpje ging kijken. Voel m'n hartslag ineens omhoog gaan, voel me licht in m'n hoofd/alsof ik val en denk dat ik ga flauwvallen. Ik heb ook mijn moeder al eens gebeld midden in de nacht, omdat ik het niet zo prettig vond om flauw te vallen zonder dat iemand dat weet :+

Ik ben in de tussentijd begonnen met Victoza, waarbij je last kunt krijgen van hypo's. Dus dat leek de reden te kunnen zijn.. Loop dus constant met dextro, maar het gebeurd me zo vaak dat ik daar aan begin te twijfelen. Ik heb geen diabetes namelijk. En ik had het dus ook vóór ik met Victoza begon.

Iemand die dit gevoel herkent? En wat helpt er tegen?

Absolem

Re: Licht in hoofd, gevoel flauw te vallen, hypo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:35

Ik. Maar ik heb gewoon een veel te lage bloeddruk. In de zomer met heet weer moet ik heel rustig aan doen. Ik kan dan zomaar pardoes van mijn stokkie gaan als ik niet optijd met mijn hoofd tussen mijn benen op de grond ga zitten. In de winter ben ik klachten vrij.

Zeker na een grote inspanning wil mijn hartslag nog wel eens te snel te hard zakken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:39

Ik ook. Bloeddruk vaak te laag, maar ook hart dat op hol kan slaan om niks. Bij mij is het misschien aandoening (POTS) die bij chronische ziekte die ik heb vaak gezien wordt, maar ben er niet op getest.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:47

Ik herken het ook.
Ik had hartritmestoornissen. Mijn hartslag ging, bij wijze van, van 80 maar 200 in 3 tellen en weer terug. Hierdoor veel moe, duizelig en niet lekker.

Als je hartslag al zo nu en dan afwijkingen geeft zou ik zeker een verwijzing vragen naar een cardioloog.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:55

Is je schildklier al geprikt?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:58

De huisarts schrijft toch zelf al tachycardi op? Je moet gewoon doorverwezen worden.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 10-05-22 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:02

Bij mij komt het door mijn bloeddruk, die kan zo naar beneden schieten.
Ik snap zelf niet wat je voor geschreven hebt maar weet je of het echt door je hart of bloeddruk komt? Met bloeddruk vooral zoute dingen gaan nemen dan :)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:05

Wildgirl schreef:
Is je schildklier al geprikt?

Ik herken het gevoel en wilde ook de schildklier opperen :)
Bij mij kwam het door een te snel werkende schildklier door Graves.
Heel gek gevoel inderdaad, maar door medicatie snel goed onder controle :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:17

bij ruis in je binnen oor krijg je ook zoiets, ik bv bij het gaan liggen, onverwachts omhoog komen of snel even iets wat lager is willen pakken...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:23

Ik krijg deze klachten ook bij een lage bloeddruk.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:37

Deze klachten die je benoemd kunnen echt 1001 oorzaken hebben. Van lichamelijk, medicatie afhankelijk tot psychisch. Ik zou dus echt even afwachten wat de huisarts zegt en daarmee wat onderzoeken inplannen. Niet te veel Googlen, daar krijg je vooral veel stress van. :D