Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ashleytjuhh schreef:ik ben ook afgekickt. in totaal ben ik nu 5 jaar clean![]()
ik heb ruim 8 jaar een zware verslaving er aan gehad. Van echt panisch worden als ik hem niet bij had of kon vinden. Het beïnvloede gewoon mijn leven volledig elke 5 a 10 min moest ik smeren.
Tot ik het zelf ook door had dat dit gewoon echt niet kon ik ben op 1 oktober gewoon ineens stopt, eerst alleen voor het slapen gaan smeren en sochtends als ik wakker werd tot dat zelfs niet meer hoefde en mijn lippen zich zelf prima konden redden![]()
Ik heb echt 2 maanden lang afkick verschijnselen er van gehad vooral de 1e 2e weken is erg moeilijk om het niet te pakken.
Als ik het nu gebruik is echt minimaal en een heel vies gevoel.
absque_dubio schreef:Ik zeg echt bepanthen en stoppen met labello. Je blijft maar smeren. Met bepanthen verzorg je ze echt en zullen ze veel minder droog worden.
MyWishMax schreef:absque_dubio schreef:Ik zeg echt bepanthen en stoppen met labello. Je blijft maar smeren. Met bepanthen verzorg je ze echt en zullen ze veel minder droog worden.
Ik gebruik s avonds eerst een nacht treatement van burts bees en daaroverheen idd bepanthen. Ik had altijd zulke droge lippen dat ze echt scheurden en bloeden.
Water drinken enzovoorts werkte niet. Labello, blistex en die standaard balsem ook niet. Gaf tijdelijk verlichting, of zo leek het, maar moest blijven smeren. Zonder iets kon ik ook echt niet, ook al heb ik dat maanden gedaan. Ook absoluut niet aan je lippen likken! Maar het wisselt ook per persoon wat precies werkt, alleen is iedereen ook anders en kunnen sommige mensen niet zonder verzorging voor lippen. Blijft toch de kwetsbaarste huid. Dat er hier mensen zijn die zonder iets kunnen ma afkicken of sowieso wil niet zeggen dat jij dat ook kan. Ik ben dus van continu hele dagen naar helemaal niks gegaan en van verslaving af. Maar lippen bleven toch te kwetsbaar en droog. Nu dus alleen voor het slapen gaan en gaat het wel goed.
Dat hierboven werkt voor mij heel goed, alleen bepanthen niet. En soms gebruik ik iets van mijn skincare om vocht in te brengen. Die bepanthen sluit fijn af waardoor ze niet uitdrogen, de burts bees voedt juist.
MyWishMax schreef:En even wat grappigs. Zoenen schijnt ook heel goed te zijn tegen droge lippenextra doorbloeding
Gebruikers op dit forum: Bytespider, Eefsel2109, Esther, IMAY1990, Juudepuutje, kerstkransje, mirriezz, Pallatin, Patriesje, Spike2019, tinker_sally, TurboDi en 45 bezoekers