Afkicken van lippenbalsem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

PoelieWoelie

Afkicken van lippenbalsem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-22 10:05

Ik ben echt al jaren verslaafd aan lippenbalsem, maar ik wil er toch echt een keertje vanaf. Mijn lippen zijn eigenlijk altijd droog en ribbelig -O- zou dit echt beter worden wanneer je stopt? Wie heeft hier ervaring mee? :)

absque_dubio

Re: Afkicken van lippenbalsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:18

En als je bijvoorbeeld bepanthen gaat smeren? Ik vind dat zelf beter werken dan lippenbalsem.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z2+10
Milente’s Belle Amie -Ster Sport M2+2
Milente’s Past & Present

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:26

Welke lipbalsem gebruik je? Merken zoals labelo zijn juist helemaal niet goed voor je lippen bijvoorbeeld.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:28

Ik was een keer vergeten mee te nemen naar mijn werk en toen kwam ik erachter dat ik helemaal niet zonder kon. Op dat moment ben ik per direct gestopt en het was vreselijk, maar is gelukt. Nu doe ik alleen voor het slapen, of wanneer ik echt droge lippen heb door seizoens wisseling.

Maar ik neem het bijna nooit meer mee.

Ik gebruik wel al heel lang geen labello meer, maar blistex

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:29

Ik heb dit ook lang gehad, maar ben overgestapt op een alcoholvrije lippenbalsem. die drogen je lippen niet uit :P

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:31

Ik smeer in de winter soms een heel klein beetje vaseline op mijn lippen. Houdt het lekker vet en droogt niet uit waardoor je uiteindelijk alleen maar blijft smeren.

Groetjes Wendy

De Roo Dier XL

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:33

Mijn vriend kon ook geen 1/2 uur zonder labello.
Sinds hij is overgestapt naar dr organic aloe vera lip balm hoefde hij slechts 1/2 keer per dag te smeren. Op sommige dagen is het niet meer nodig.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-22 10:36

Bedankt voor de reacties!

Ik gebruikte altijd Labello, maar omdat dat slecht schijnt te zijn ben ik naar Holland & Barrett gegaan en heb deze gehaald: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=032455

Het is al wel iets beter, maar wil er eigenlijk gewoon helemaal vanaf..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:38

Ik zeg echt bepanthen en stoppen met labello. Je blijft maar smeren. Met bepanthen verzorg je ze echt en zullen ze veel minder droog worden.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z2+10
Milente’s Belle Amie -Ster Sport M2+2
Milente’s Past & Present

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:47

Ik gebruik eigenlijk nooit iets op m'n lippen en heb ook zelden echt droge lippen. Meestal smeer ik er ook dan niks op en is het zo weer over. Zou dan idd beginnen met een beter alternatief te vinden en dan af te bouwen, als je denkt dat gein stoppen niet lukt

Groetjes Karen, Funi, Blíðfari en Sigþór

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:49

Meestal krijg je droge lippen door een een lage luchtvochtigheid. Meer / vaker water drinken? En dan juist kleine slokjes? Anders heb je er een probleem bij gok ik :')
Ik smeer ook nooit iets op mijn lippen maar merk het wel wanneer ik meer water drink, minder droog

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:51

Ik gebruikte vroeger ook labello, maar dat ging echt niet goed waardoor ik uiteindelijk rond heel m'n lippen flink eczeem had. Zag er echt niet uit! Ik ben overgestapt op vaseline. Gewoon die normale zonder enige toevoegingen. Werkt top, niet 'verslavend', geen irriterende stofjes. Dit ook op aanraden van een dermatoloog en huisarts etc.

Afbeelding

Of de kleine blikjes lip therapy,maar dan alleen de blauwe. Dat is hetzelfde als deze. De andere zitten toch iets van parfums in en dat is slecht voor je huid en lippen

[o]

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:52

Ik kon ook jaren niet zonder labello en blistex (die laatste vind ik haast nog verslavender).

Vorig jaar ben ik overgestapt op de lippenbalsem van happy soaps (en dat was wel even doorbijten in het begin) en nu gebruik ik al ruim een half jaar niks meer

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:31

Lippenbalsem is gemaakt om je lippen uit te drogen zodat je het blijft kopen.

Ik ga mee met vaseline. Dit is oorspronkelijk ontworpen voor brandwonden en is echt goed voor je huid.

Verder, van binnen uit zorgen dat je goed gehydrateerd bent, oftewel, zorg dat je voldoende vocht binnenkrijgt.

Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: *@machomachinho* *youtubekanaal*
Donaties kunnen nu ook per PayPal KLIK voor mijn boek "Vincent, paard met praatjes" .

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-22 14:33

Bedankt voor de tips!

Water drinken mag inderdaad wel wat meer :P Verder heb ik net weer mijn Holland&Barrett (De Tuinen. Punt.) lippenbalsem gekocht, want ik kwam erachter dat daar allemaal natuurlijke dingen in zitten geloof ik. Dan maar afbouwen denk ik!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:42

Vroeger had je bij de action een pot aloevera creme. Witte pot met groene deksel. Dat was heel fijn spul.
Maar nu nergens meer te krijgen.

Ik gebruik niet vaak vaseline. Ook in kleine potjes bij de action.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:53

ik ben ook afgekickt. in totaal ben ik nu 5 jaar clean :+
ik heb ruim 8 jaar een zware verslaving er aan gehad. Van echt panisch worden als ik hem niet bij had of kon vinden. Het beïnvloede gewoon mijn leven volledig elke 5 a 10 min moest ik smeren.

Tot ik het zelf ook door had dat dit gewoon echt niet kon ik ben op 1 oktober gewoon ineens stopt, eerst alleen voor het slapen gaan smeren en sochtends als ik wakker werd tot dat zelfs niet meer hoefde en mijn lippen zich zelf prima konden redden :j

Ik heb echt 2 maanden lang afkick verschijnselen er van gehad vooral de 1e 2e weken is erg moeilijk om het niet te pakken.

Als ik het nu gebruik is echt minimaal en een heel vies gevoel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:01

Vaseline brand wel in in de zon... Dus wel met die combinatie oppassen

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-22 15:52

Ashleytjuhh schreef:
ik ben ook afgekickt. in totaal ben ik nu 5 jaar clean :+
ik heb ruim 8 jaar een zware verslaving er aan gehad. Van echt panisch worden als ik hem niet bij had of kon vinden. Het beïnvloede gewoon mijn leven volledig elke 5 a 10 min moest ik smeren.

Tot ik het zelf ook door had dat dit gewoon echt niet kon ik ben op 1 oktober gewoon ineens stopt, eerst alleen voor het slapen gaan smeren en sochtends als ik wakker werd tot dat zelfs niet meer hoefde en mijn lippen zich zelf prima konden redden :j

Ik heb echt 2 maanden lang afkick verschijnselen er van gehad vooral de 1e 2e weken is erg moeilijk om het niet te pakken.

Als ik het nu gebruik is echt minimaal en een heel vies gevoel.

Ah, een ervaringsdeskundige! Hoe zijn je lippen nu dan vergeleken met de periode van verslaving? Zijn ze echt zichtbaar beter?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:08

absque_dubio schreef:
Ik zeg echt bepanthen en stoppen met labello. Je blijft maar smeren. Met bepanthen verzorg je ze echt en zullen ze veel minder droog worden.

Ik gebruik s avonds eerst een nacht treatement van burts bees en daaroverheen idd bepanthen. Ik had altijd zulke droge lippen dat ze echt scheurden en bloeden.

Water drinken enzovoorts werkte niet. Labello, blistex en die standaard balsem ook niet. Gaf tijdelijk verlichting, of zo leek het, maar moest blijven smeren. Zonder iets kon ik ook echt niet, ook al heb ik dat maanden gedaan. Ook absoluut niet aan je lippen likken! Maar het wisselt ook per persoon wat precies werkt, alleen is iedereen ook anders en kunnen sommige mensen niet zonder verzorging voor lippen. Blijft toch de kwetsbaarste huid. Dat er hier mensen zijn die zonder iets kunnen ma afkicken of sowieso wil niet zeggen dat jij dat ook kan. Ik ben dus van continu hele dagen naar helemaal niks gegaan en van verslaving af. Maar lippen bleven toch te kwetsbaar en droog. Nu dus alleen voor het slapen gaan en gaat het wel goed.

Dat hierboven werkt voor mij heel goed, alleen bepanthen niet. En soms gebruik ik iets van mijn skincare om vocht in te brengen. Die bepanthen sluit fijn af waardoor ze niet uitdrogen, de burts bees voedt juist.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 10-05-22 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 21 PR 227,5
[PP] [EJL-ITP] Een jaar wat zo goed begon, maar helaas...
[PW] [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:11

Zelf ook een enorme lipbalsem-verslaving gehad. Ik doe het nu alleen nog op als ik de deur uit moet, omdat ik anders tijdens het autorijden de hele tijd ga zitten pielen, en vlak voor het slapengaan. De rest van de dag niet meer. Was even doorzetten, maar uiteindelijk gelukt. Mijn lippen zijn door de dag heen ook niet droog (meer).

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:13

En even wat grappigs. Zoenen schijnt ook heel goed te zijn tegen droge lippen :') extra doorbloeding :+

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 21 PR 227,5
[PP] [EJL-ITP] Een jaar wat zo goed begon, maar helaas...
[PW] [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:15

Ik gebruik altijd Dr. Swaab lippenbalsem. Dat werkt erg lang, hoef je ook maar 1 of 2 maal daags te smeren.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:18

Nooit last van droge lippen maar ik smeer ook nooit. Wat ik begrepen heb is, dat als je smeert je lippen al vettig zijn en daarom iets niet meer aanmaakt wat je lippen soepel houd. Geen idee of dit wetenschappelijk klopt, maar dat las ik ooit.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-22 16:26

MyWishMax schreef:
absque_dubio schreef:

Ik gebruik s avonds eerst een nacht treatement van burts bees en daaroverheen idd bepanthen. Ik had altijd zulke droge lippen dat ze echt scheurden en bloeden.

Water drinken enzovoorts werkte niet. Labello, blistex en die standaard balsem ook niet. Gaf tijdelijk verlichting, of zo leek het, maar moest blijven smeren. Zonder iets kon ik ook echt niet, ook al heb ik dat maanden gedaan. Ook absoluut niet aan je lippen likken! Maar het wisselt ook per persoon wat precies werkt, alleen is iedereen ook anders en kunnen sommige mensen niet zonder verzorging voor lippen. Blijft toch de kwetsbaarste huid. Dat er hier mensen zijn die zonder iets kunnen ma afkicken of sowieso wil niet zeggen dat jij dat ook kan. Ik ben dus van continu hele dagen naar helemaal niks gegaan en van verslaving af. Maar lippen bleven toch te kwetsbaar en droog. Nu dus alleen voor het slapen gaan en gaat het wel goed.

Dat hierboven werkt voor mij heel goed, alleen bepanthen niet. En soms gebruik ik iets van mijn skincare om vocht in te brengen. Die bepanthen sluit fijn af waardoor ze niet uitdrogen, de burts bees voedt juist.

Oh, Burts Bees heb ik ook! Dat gebruik ik ook in de nacht, het is wel lekker spul!

MyWishMax schreef:
En even wat grappigs. Zoenen schijnt ook heel goed te zijn tegen droge lippen :') extra doorbloeding :+

Hahaha, ik zal het even tegen mijn vriend zeggen.