ik zal vast niet de enige zijn met dit dilemma, dus hopelijk kan iemand mij verder helpen! Ik heb inmiddels al 1001 verschillende sportbroeken geprobeerd, elke met hun eigen pro's en con's, maar de perfecte heb ik nooit kunnen vinden.
De problemen die ik ondervind zijn: - Ik heb overgewicht, de meeste broeken zijn voor mij al te strak bovenaan. En dan bedoel ik niet letterlijk te strak, maar in de zin van te veel stretch waardoor je mijn ondergoed er doorheen kan zien Mijn kont is het meest prominent, dan mijn bovenbenen en dan mijn onderbenen, Mijn taille is juist relatief slank. - De meeste wat lossere broeken zakken af. - De synthetische broeken die perfect aansluiten (dus van top tot teen) trekken een soort van vacuum naar beneden, dus die zakken ook af. Plus juist omdat ze zo strak zitten voel ik me er niet bepaald prettig in. - Ik ben vrij lang (1.80) De verdwaalde broek die me wel goed heeft gezeten had veel te korte pijpen. - En dan uiteindelijk de broeken die me juist wel lekker en goed zitten zijn een mix van katoen en synthetisch materiaal, zij zijn binnen een maand kapot (waarschijnlijk omdat mijn bovenbenen tegen elkaar schuren, gaan uiteindelijk in het kruis kapot).
Ter vergelijking: Met rijbroeken ervaar ik precies dezelfde afzakproblemen, ook met een riem om. (Al rij ik nu niet ivm mijn gewicht).
Ik wil gewoon iets waarbij ik niet steeds moet hijsen en waarin ik me op mijn gemak voel. Een redelijke tijd mee gaat zonder een fortuin te kosten en, als het even kan ook zakken heeft (waarom hebben die dingen nooit zakken? pff).
Ennuh, als anderen op zoek zijn naar goede sportkleding, aarzel niet om hier door te vragen!
Ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt, maar ik vind het merk Zizzi erg fijn, gaat vanaf maat 42 ong. Je kunt het op wehkamp wel bestellen. Voor mij is dit de eerste sportbroek waar je inderdaad niet doorheen kijkt etc. Hun legging is voor mij, 1.74, bijne TE lang.. Het is een Scandinavisch merk dus pijpen zijn al lang.
Verder hoor ik heeeel veel goede verhalen over sweaty betty maar dat past mij niet.
Xyris
Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-22 09:57
Thanks! @MarlindeRooz, ga jij dan voor de sweatpants of de leggings?
@Sodera, irritant he, en ik haat winkelen al XD dus ik shop online. Scapino hier om de hoek biedt ook geen oplossing. Ik draag qua spijkerbroeken maat 46. Maar laten we maar zeggen dat ik er niet zo zwaar uit zie als dat ik werkelijk ben. Mijn zusje (2 cm korter dan ik) had maat 52 nodig toen ze op hetzelfde gewicht zat als ik.
Ik zal ook even naar jouw suggesties kijken, dank je!
MarlindeRooz
Correspondent
Geplaatst: 09-05-22 09:59
Ik draag altijd de leggings! Ik heb normaal maat 42/44 denk ik en met Stronger was XL te groot dus XL moet jou dan zeker passen.
X2305
Geplaatst: 09-05-22 10:01
Gymshark en Stronger. Ik heb echt niets anders. Ik heb een normaal postuur, dunne kuiten, dikke bovenbenen, veel vet bij m’n kont en slankere taille en zitten beide echt perfect. Kruipen niet omhoog of naar beneden, schijnen niet door, zijn kwalitatief heel sterk.
Ik heb er een zelfs al bijna 4 jaar.. ik weeg nu 62 kilo maar ben een stuk zwaarder geweest, heb er heel veel in getraind (met flinke tussenpauzes haha) en hij ziet er nog top uit terwijl ik hem echt veeel draag.
Ik heb gymshark en die zit wel fijn! Hier dikke kont en bovenbenen en heb deze: https://nl.gymshark.com/products/gymsha ... -marl-logo Hij staat wel wat open aan de bovenkant, maar zakt verder niet af. Stronger wil ik ook nog proberen
In eerste instantie was ik wat underwhelmed bij het model versus de prijs. Maar uiteindelijk is het toch de broek ik die al-tijd pak. En ik heb 10 sportbroeken.
Zit lekker, kleedt mooi af, is een unicum in de zin dat hij niet afzakt -had hem gekocht voor het touwtje, maar heb het touwtje niet eens nodig- en ALLES zakt bij mij af. En hij is squatproof. Blijft tot nu toe mooi en gaat 3x per week in de was. En VEEL zakken! Dus ja. Vind hem nog steeds wel gruwelijk duur, maar toch blij dat ik hem heb.
Wat goedkoper, van die naadloze elastische gevallen die uit 1 stuk zijn gemaakt en die niet van zo'n glad badpakstofje zijn.
Alleen zijn mijn billen er altijd net te dik voor de conventionele (x)Xl, maar toen ik wat dunner was werkte die prima Dat doet me er aan denken dat ik, toen ik maat 46 had, ook zo'n broek van de action had voor 8 euro van australian.... En ook die was perfect in de zin dat hij niet afzakte . Alleen iets minder squatproof, maar nog steeds te prefereren tov zo ongeveer alle middenmoot merkbroeken .
Conclusie: in mijn geval is het OF een heel duur model, en verder vaak hoe goedkoper hoe beter In de gemiddelde Nike of Adidas broek sta ik in 3 minuten in mijn blote kont als ik niet constant hijs en een sprintje trek
nereids
Geplaatst: 26-06-22 10:14
Wat vinden jullie van de stof van de stronger leggings icm zweetplekken die goed of juist niet te zien zijn? https://www.strongerlabel.com/be/signat ... -grey-gold Ik ben benieuwd naar deze maar het is wel een typische kleur waar je elk vlekje zweet in zou zien
Gymshark Savannah of Animal camo zijn op dit moment mijn favoriet! Blijven goed zitten, zijn stevig en schijnen niet door. Ik heb ook een smalle taille en brede heupen/dikke bovenbenen. Ze hebben een goede klantenservice dus als er een keer iets vlug kapot gaat krijg je een nieuwe