Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5423
Geregistreerd: 24-04-20

Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 19:00

Ik ben nieuwsgierig welke lessen/ sporten jullie doen op de sportschool.
Zelf was ik jaren fanatiek met pilates en dan nog soms fitness, tot ik twee keer geopereerd ben aan mijn elleboog en toen kwam Corona.
Nu al lang niet meer gesport en ik wil nu wel weer lid worden nu alles wat meer normaal is.
Bij ons is het onbeperkt sporten voor 1 prijs dus je kan dan zovaak en veel als je wilt.
Sowieso wil ik weer pilates gaan doen, fitness op apparaten die lukken ( ivm arm/ elleboog), wellicht nog wel wat anders..

Ben benieuwd! En hoe vaak gaan jullie?

Matheno

Berichten: 8019
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 20:53

Ik train volgens een op maat gemaakt schema 3 dagen in de week.

Captain

Berichten: 21609
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:25

Ik fiets 4/5 keer in de week 3 kwartier tot een uur. Heel saai maar verbrand snel calorieën en kan ondertussen serie kijken. :+

Muze
Berichten: 5423
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 21:29

Een serie kijken? Das helemaal ideaal!

Anastasia24

Berichten: 2792
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:59

Krachttraining, :+ Elke week\2 weken een paar kilo erbij. Qua cardio vooral interval training, houd het een stuk 'leuker' voor mij.

Django_Mette

Berichten: 1387
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:03

Ik deed in een training zowel kracht als cardio om mijn uithoudingsvermogen en conditie te verbeteren :) Ik probeerde twee keer per week te gaan, maar tijdelijk gestopt met sporten omdat ik enorm aan het kwakkelen ben met mijn gezondheid en als het goed is volgende maand word geopereerd. Dat revalidatietraject is minimaal 8 weken dus ik zie wel wanneer het weer gaat :+

Muze
Berichten: 5423
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 22:16

Kracht gaat m bij mij niet zo worden. In elk geval niet zwaar tillen, duwen, trekken, liften..

Mama3
Berichten: 1842
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:18

Ik doe 2x per week krachttraining volgens schema en 1x per week funxtion (small group training).

Soms pak ik een lesje bodypump of extra lesje funxtion erbij. Verder doe ik aan hardlopen, sup en tennis ik ook nog, maar dat doe ik niet op de sportschool. Al wil ik hardlopen nog weleens op de loopband doen, maar dan niet langer dan 5 km. Veel te saai en warm indoor.

Ik zou het gewoon even navragen bij de sportschool als ik jou was. Zij weten vast wel wat geschikt voor jou is. Rekening houdend met je klachten.

Cowgirl

Berichten: 23771
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:25

Maandag: Bootcamp (kracht en cardio)

Woensdag ochtend krachttraining en doe ik een halfuurtje mee met de oudjes. De oudste is begin 80! Soort bodypump. Maar was voor mij de perfecte start ivm rug en onderhoud tijdens corona. En je kan het zo zwaar maken als jezelf wilt/.
Als ik zin heb doe ik s'avonds nog spinning

Vrijdag avond spinning.

Verder probeer ik zoveel mogenlijk de fiets te pakken naar werk en stal.
En ik ben mij aan het orienteren voor een mountainbike om hier op de paden te kunnen crossen :D

loez

Berichten: 11080
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:27

4x per week krachttraining van zowel apparaten als losse gewichten. (Dumbells/stang) en aan het eind van elke training 20 min cardio.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:52

Dinsdag zumba, woensdag zumba en vrijdags aerobics en "yogalates" yoga met pilates dus haha ..

Wil eventueel maandag nog de BBB lessen volgen en die dan mss op woensdag ook als extra meepakken.


Voorlopig dus alleen maar groepslessen hier :o

max_m

Berichten: 119
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Sydney

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:58

Ik doe twee keer in de week crossfit. Combinatie lessen van kracht, conditie en gymnastics. Vind het echt heerlijk, want moet gewoon op komen dagen en dan vertelt iemand wat we die dag gaan doen. In het anderhalve jaar dat ik het nu doe hebben we bijna nooit twee keer dezelfde work out gedaan. De ene work out past wat beter bij je dan de andere. Maar omdat het zo afwisselend is is het voor die ene keer dan wel prima vol te houden. En je kan de work out samen met de coach aanpassen naar je eigen conditie/kracht niveau.

felicity

Berichten: 11295
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:51

Waar halen jullie de tijd en energie vandaan naast werken en paarden?

Renee1991

Berichten: 6034
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:56

Op maat gemaakte krachttraining. Gewoon sportschool heb ik een hekel aan en al helemaal aan cardio. Dit is voor mij perfect.

Matheno

Berichten: 8019
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 00:05

felicity schreef:
Waar halen jullie de tijd en energie vandaan naast werken en paarden?


Voor of meteen na werk gaan.

Fly_high

Berichten: 3441
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 00:34

felicity schreef:
Waar halen jullie de tijd en energie vandaan naast werken en paarden?


Ik ga weliswaar nooit naar gewone sportschool, wel klim/boulderhal en dat is dan gemiddeld 3 x 2h elke week. Op de werkdagen direct na het werk mijn paard beweging geven / rijden, stal uitmesten etc en daarna sporten. Kom rond uurtje of 23 thuis :)

Als paarden op het land staan helemaal makkelijk.

kosseh

Berichten: 2660
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 00:43

Krachttraining, aparaten en losse gewichten. Apparaten vind ik fijn om m'n kracht los te trainen, elk been afzondelijk.

Ook nog 2 a 3 keer per week spinning.

Fysio oefeningen. Is in de sportschool toch fijner dan thuis.

HITT vind ik ook leuk om te doen.


Ik ben dus (bijna) elke dag soms 2 keer per dag in de sportschool. Waar ik de tijd vandaan haal, naast werk en paarden?
Paarden staan op een stal waar al uitgemest en gevoerd wordt. Kom dus alleen voor tijd met het paard, ideaal.
Verder sport ik vaak voor werk of gelijk erna. Dan kan ik erna door naar de paarden

Courses

Berichten: 9950
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 00:59

Krachttraining, 4 keer per week :) Ik ben inmiddels lid bij 2 gyms, één commerciële waar meerdere vestigingen van zijn omdat deze dichtbij mijn huis is en één independent owned kracht gym.

Amyyy

Berichten: 3511
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 01:26

Toen ik nog naar de sportschool ging deed ik alleen groepslessen.
Maandag bodybalance
Dinsdag zumba en yoga
Woensdag bodyshape of niks
Donderdag bodybalance
Vrijdag zumba en yoga
Zondag bodybalance of niks
Op woensdag en zondag lag er een beetje aan hoe druk de rest van de week was. Ik heb 4 jaar bij de sportschool gezeten en ben nooit keer in de fitnessruimte geweest :+

Jester_

Berichten: 12320
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 02:01

Ik ga 4x sporten. Waarvan vaak 2x naar de bodypump en 2x zelf. Soms pak ik ipv wat anders dan een lesje gritt/hiit

Nagini
Berichten: 11286
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 05:53

3x per week crossfit
3x per week olympisch gewicht heffen

Vind het ontzettend leuk en dacht echt nooit dat het iets voor mij zou zijn, maar vind het verslavend.

Leandra

Berichten: 1608
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 06:53

Bij mijn sportschool zit ook een zwembad. Ik doe 1 keer in de week krachttraining in de fitnessruimte en 2 keer in de week aquafit. Op de maandag is de aquafit echt doorbuffelen,veel krachttraining en knallen. Op de donderdag is het wat meer cardio en uithoudingsvermogen. Voor mij een prima combinatie.

Sem_
Berichten: 7794
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 07:27

Vier keer per week krachttraining gericht op powerliften met een op maat gemaakt schema en 1x per week kickboksen techniek training (partneroefeningen en sparren). Ik heb dan bij twee gyms een abonnement. :)

PeeltjE
Berichten: 184
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 07:33

Maandag en woensdag groepsles spinning, en op zondag een uur virtual spinning (of heel soms een uurtje gewoon fitness) en op donderdag avond ga ik altijd nog een uurtje zwemmen :)

Urielle

Berichten: 50089
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat “ doen” jullie op de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 07:37

Op dit moment helemaal niets want ik ben geopereerd, maar normaal 6 dagen per week krachttraining, waarvan 2 keer met een personal trainer, en bij het cutten aanvullend wat lichte cardio na de training of op een later moment op de dag.