hele erge langdurige schouderpijn, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vierhoef

hele erge langdurige schouderpijn, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 20:40

hoi allemaal,

Sinds 2 jaar heb ik op en af pijn aan mijn rechter schouder, soms met uitschieters naar mijn nek of linker schouder. De pijn zit tussen de schouder en de atlas zegmaar. Het is een stekende pijn die met name 's avonds het ergste is, maar eigenlijk heb ik er altijd last van. Het gebied dat het meeste pijn doet is niet rood of opgezet. De pijn lijkt meer in de spieren te zitten dan in een gewricht maar ik ben natuurlijk geen deskundige op dit gebied. Het is niet zo dat ik er met koud weer meer last van heb dan met warmer weer.

2 jaar geleden, toen de pijn begon, ben ik naar de fysio geweest, dat heeft goed geholpen en na 2 maanden ongeveer ben ik daar weggegaan. Afgelopen november begon het weer op te spelen en ben ik weer terug gegaan, ook weer een paar sessies gehad en dat hielp wel redelijk maar niet zo goed als de eerste periode. In de periode hiertussen had ik minimaal last, sinds november komt het echt weer opzetten.
Ik heb vooral na een lange dag pijn. De fysio kon niet echt een verklaring voor de pijn geven.

Nu is de pijn weer heel erg geworden, dus ik ga morgen naar de huisarts. Ik vroeg me af of er meerderen zijn met dezelfde klachten of dat er mensen zijn die een idee hebben van wat het zou kunnen zijn.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:45

Hier ook al jaren pijn aan schouder (infraspinatus, supraspinatus, teres minor, major, rhomboïde), moet op korte termijn naar neuroloog. Een paar keer per dag best wel heftig in aanvallen en verder altijd aanwezig. Huisarts denkt dat het vanuit de nek komt, ik durf het niet te zeggen en de fysio ook niet of dat werkelijk zo is. Ben ook bekend met een lichte scoliose in ruggenwervel en een dubbele stenose (soort hernia) aan de andere kant van mijn nek. Dus ik weet wat zenuwpijn is. Nu rechts best wel veel pijn. Ga sinds mijn 19e al naar de fysio en hoop dit jaar 34 te worden. Hoop dat ze er toch iets aan kunnen doen, ben er aardig klaar mee en het kost onwijs veel energie.

Voor de coronatijd (eind 2019) hebben ze mijn schouder eens doorgelicht en daar kwam uit een mega-slijmbeurs ontsteking en twee pezen die ontstoken zijn/waren. Orthopeed wist niet wat ze met me aan moest, na alleen een keer pijnbestrijding te hebben geprobeerd, ben ik zo naar huis gestuurd. Maar ik wil nu toch echt hoger op.

Zit het bij jou meer boven op je schouder als ik zo lees? De stekende pijn die je omschrijft zou zenuwpijn kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 14-02-22 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiske2

Re: hele erge langdurige schouderpijn, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:08

Stress? Hou je je schouders iets opgetrokken, (onbewust)? Probeer ze bewust laag te houden.
Je kan onbewust alles vastzetten.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:12

Ik heb in beide schouders een frozen shoulder gehad heeft in totaal 5 jaar geduurd, is vanzelf overgegaan. Maar super lastig en pijnlijk.

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:04

Ik heb echt bizarre pijn aan mijn linkerschouder gehad na mn COVID besmetting. Ik denk dat dit kwam van het hoesten waardoor er heel vaak een piekbelasting ontstond. Heb 4 dagen pijnstilling geslikt nadien om het dragelijk te houden want werd er echt naar van. Kan het zoiets zijn? Je zit er al wel lang mee!

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:27

Zou het een slijmbeursontsteking kunnen zijn? Dat kan ook stekende pijn geven.

Van mij in elk geval de tip om het absoluut niet te gaan overbelasten en bij pijn direct stoppen met je schouder belasten! Ik ben 10 jaar geleden met m'n pony over de kop gegaan. Pony bleef gelukkig heel, maar ik heb sindsdien een pijnlijke schouder. Ik ben het steeds blijven overbelasten met meerdere slijmbeursontstekingen als gevolg en uiteindelijk zelfs onherstelbare schade. Ik heb een heel traject in het ziekenhuis doorlopen. Omdat er geen vooruitgang kwam bij bepaalde klachten moest ik maar psychomotere therapie volgen omdat de pijn tussen mijn oren zou zitten.. Uiteindelijk vond de fysio toch een mri nodig en bleek er toch onherstelbare schade te zitten.. Laat je dus niet aanpraten dat het tussen je oren zit! Het goede nieuws is dat ik mijn schouder weer voor 95% normaal kan gebruiken, maar voor het zover was, was ik wel een jaar of 5 verder.

Heel veel sterkte met je schouder. Hopelijk kunnen ze vinden waar de pijn vandaan komt en kun je gauw weer pijnvrij door het leven. :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:40

Kalkhaard?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:27

De atlas zit toch dicht tegen je schedel in je nek? Heb je ook pijn in je arm zelf? Of alleen de schouder/nek? Ook een nekhernia bestaat namelijk….ik heb af en aan last van m’n rechterschouder of dan vooral de spieren die onder m’n schouderblad doorlopen, de pijn straalt uit naar m’n nek en als het erg is tintelen ook m’n vingers en elleboog…. Ik heb het idee dat achter de computer werken de boel bij mij verergert en stress….ik heb een tennisbal die ik tussen m’n schouder en muur klem zodat ik de boel wat losser kan masseren (tip van mijn fysio) en naast een goede fysio moet ik soms gewoon pijnstillers slikken…sterkte ermee, het is echt ruk zoiets…ik loop er al 20 jaar mee rond denk ik…. :o maar het gaat soms ook weken of maanden goed gelukkig ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:33

Mijn vriend had verkalking tussen zijn gewrichten in de schouder, waar hij veel last van had. Dat is er in het ziekenhuis uit gespoten. Hij had/heeft er ook vooral last van als hij veel heeft gedaan of aparte bewegingen heeft gemaakt.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 07:48

Hier vanaf juli vorig jaar schouderklachten. Slik vanaf die tijd ontstekkingsremmers en pijnstillers, helpt weinig. Huisarts dacht aan een slijmbeursontsteking, braaf elke week fysio maar weinig verbetering. Ik ben dus al vele huisartsbezoeken verder maar nog niks concreets.

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:03

De uitstralingspijn past hee erg bij een onsteking van je ac gewricht (sleutelbeen-schouder bevestiging). Ik ben er voor ingespoten na hee lang twijfelen. In combinatie met oefeningen heb ik er nu weinig last meer van. Laat anders een echo maken van het gewricht dan is het gelijk duidelijk. Sterkte en succes!

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:11

Ik lag nachten wakker van de pijn en slikte veel pijnstillers. Na van alles te hebben geprobeerd ben ik gaan experimenteren met het slikken van magnesium. Dit heeft zo onwijs geholpen. Moet het wel blijven slikken. Als ik het een paar dagen vergeet dat merk ik gelijk verschil.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:26

Coentjuh schreef:
Hier ook al jaren pijn aan schouder (infraspinatus, supraspinatus, teres minor, major, rhomboïde), moet op korte termijn naar neuroloog. Een paar keer per dag best wel heftig in aanvallen en verder altijd aanwezig. Huisarts denkt dat het vanuit de nek komt, ik durf het niet te zeggen en de fysio ook niet of dat werkelijk zo is. Ben ook bekend met een lichte scoliose in ruggenwervel en een dubbele stenose (soort hernia) aan de andere kant van mijn nek. Dus ik weet wat zenuwpijn is. Nu rechts best wel veel pijn. Ga sinds mijn 19e al naar de fysio en hoop dit jaar 34 te worden. Hoop dat ze er toch iets aan kunnen doen, ben er aardig klaar mee en het kost onwijs veel energie.

Voor de coronatijd (eind 2019) hebben ze mijn schouder eens doorgelicht en daar kwam uit een mega-slijmbeurs ontsteking en twee pezen die ontstoken zijn/waren. Orthopeed wist niet wat ze met me aan moest, na alleen een keer pijnbestrijding te hebben geprobeerd, ben ik zo naar huis gestuurd. Maar ik wil nu toch echt hoger op.

Zit het bij jou meer boven op je schouder als ik zo lees? De stekende pijn die je omschrijft zou zenuwpijn kunnen zijn.

Hoe ben jij doorgelicht? en bij wie? ik heb ook veel problemen in dat gebied en met die romboide spier die steeds ontsteekt en ook voor chronische slijmmbeursontsteking zorgt. Volgens mijn fysio kan deze spier ook zorgen voor verbindweefseling in de rug rond dat gebied. Bij mij ontsteekt de monnikkapspier daardoor ook steeds en dat allemaal trekt mijn middenrif omhoog. Ik wil het ook graag eens goed door laten lichten maar loop steeds tegen de muur aan omdat er zo weinig kennis lijkt te zijn over dit soort problematiek.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:27

vierhoef schreef:
hoi allemaal,

Sinds 2 jaar heb ik op en af pijn aan mijn rechter schouder, soms met uitschieters naar mijn nek of linker schouder. De pijn zit tussen de schouder en de atlas zegmaar. Het is een stekende pijn die met name 's avonds het ergste is, maar eigenlijk heb ik er altijd last van. Het gebied dat het meeste pijn doet is niet rood of opgezet. De pijn lijkt meer in de spieren te zitten dan in een gewricht maar ik ben natuurlijk geen deskundige op dit gebied. Het is niet zo dat ik er met koud weer meer last van heb dan met warmer weer.

2 jaar geleden, toen de pijn begon, ben ik naar de fysio geweest, dat heeft goed geholpen en na 2 maanden ongeveer ben ik daar weggegaan. Afgelopen november begon het weer op te spelen en ben ik weer terug gegaan, ook weer een paar sessies gehad en dat hielp wel redelijk maar niet zo goed als de eerste periode. In de periode hiertussen had ik minimaal last, sinds november komt het echt weer opzetten.
Ik heb vooral na een lange dag pijn. De fysio kon niet echt een verklaring voor de pijn geven.

Nu is de pijn weer heel erg geworden, dus ik ga morgen naar de huisarts. Ik vroeg me af of er meerderen zijn met dezelfde klachten of dat er mensen zijn die een idee hebben van wat het zou kunnen zijn.

Wat heeft de fysio destijds gedaan? het lijkt op zenuwpijn wat kan ontstaan door triggerpoints. En is het erger bij bepaalde bewegingen?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:51

@ TS / Vierhoef; Waar ben je gebleven, hoe was het bij de huisarts?

@ Pallatin; Heb jij een nekhernia zoja welk niveau?

@ Elisa2; Dat is nieuw voor mij zenuwpijn wat kan ontstaan door triggerpoints, ik wist niet dat dat kon, maar als het bestaat zou ik het zomaar kunnen hebben :')

Ik las hierboven iets over een echo laten maken. Dat had ik ook gedaan, echo en foto. Niets op te zien! Op een MRI zagen ze wel dingen zoals die megagrote slijmbeurs ontsteking (zo groot, ik was uniek volgens de orthopeed) en peesontstekingen. Ik zou altijd vragen om een MRI is even wat herrie maar daar zien ze veel meer op. Ter info; de foto, echo en MRI zijn bij mij op precies dezelfde dag gemaakt dus om aan te geven dat er daar niet aan kan liggen.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 16-02-22 22:13, in het totaal 5 keer bewerkt

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:05

Elisa2 schreef:
Coentjuh schreef:

Hoe ben jij doorgelicht? en bij wie? ik heb ook veel problemen in dat gebied en met die romboide spier die steeds ontsteekt en ook voor chronische slijmmbeursontsteking zorgt. Volgens mijn fysio kan deze spier ook zorgen voor verbindweefseling in de rug rond dat gebied. Bij mij ontsteekt de monnikkapspier daardoor ook steeds en dat allemaal trekt mijn middenrif omhoog. Ik wil het ook graag eens goed door laten lichten maar loop steeds tegen de muur aan omdat er zo weinig kennis lijkt te zijn over dit soort problematiek.

"Doorgelicht" en "naar huis gestuurd" door n.b. een speciale schouder orthopeed Beatrix ziekenhuis Gorinchem. Tijdens het laatste gesprek, praatte ze voornamelijk over hoe lastig het was om de kinderen thuis te hebben in corona tijd ipv mogelijkheden voor mijn schouder >;) . Terwijl we net nog maar 1 ding hadden geprobeerd (pijnbestrijding) en ze tijdens de intake tegen mij zei dat ze er werkelijk alles aan zou doen om mij te helpen, dus ik had alle hoop..

Nu een afspraak staan in het Academische ziekenhuis Maastricht Universitair Medisch Centrum.

Jij schrijft de spieren zijn ontstoken bij jou, hoe kunnen ze dat zien, op een MRI? Ik klaag al jaren bij dokters over mijn spieren, maar ze zeggen dat ze daar altijd weinig mee kunnen of ook niet echt goed kunnen zien op scans?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:24

Door het snel koud hebben trok ik nogal vaak mijn schouders op. Daardoor ook veel klachten bij schouders en nek, ook achterkant hoofd. Vooral bij het slapen, werd nogal eens wakker van de pijn. Osteopaat (hele goede in Amersfoort) heeft veel geholpen en ben er nu veel meer van bewust wanneer ik mijn schouders optrek.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:31

tootje71 schreef:
Ik heb in beide schouders een frozen shoulder gehad heeft in totaal 5 jaar geduurd, is vanzelf overgegaan. Maar super lastig en pijnlijk.

Oef, ;( tegelijkertijd ook?

Ik heb hem nu, alleen links, begon vorig jaar Augustus. Heb nu minder pijn maar zit nog behoorlijk vast. Kan geen staart of knot in mijn haar doen en onverwachte bewegingen doen nog behoorlijk zeer. Gelukkig rechtshandig.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:08

Jis_ schreef:
tootje71 schreef:

Ik heb hem nu, alleen links, begon vorig jaar Augustus. Heb nu minder pijn maar zit nog behoorlijk vast. Kan geen staart of knot in mijn haar doen en onverwachte bewegingen doen nog behoorlijk zeer. Gelukkig rechtshandig.

nee eerst links en nu begint rechts loop bij de fysio maar helpt niets zal er weer een tijd mee moeten leven , jij ook sterkte !

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:40

Coentjuh schreef:
@ TS / Vierhoef; Waar ben je gebleven, hoe was het bij de huisarts?

@ Pallatin; Heb jij een nekhernia zoja welk niveau?

@ Elisa2; Dat is nieuw voor mij zenuwpijn wat kan ontstaan door triggerpoints, ik wist niet dat dat kon, maar als het bestaat zou ik het zomaar kunnen hebben :')

Ik las hierboven iets over een echo laten maken. Dat had ik ook gedaan, echo en foto. Niets op te zien! Op een MRI zagen ze wel dingen zoals die megagrote slijmbeurs ontsteking (zo groot, ik was uniek volgens de orthopeed) en peesontstekingen. Ik zou altijd vragen om een MRI is even wat herrie maar daar zien ze veel meer op. Ter info; de foto, echo en MRI zijn bij mij op precies dezelfde dag gemaakt dus om aan te geven dat er daar niet aan kan liggen.

Ja dat zei mijn fysio, ik heb eindelijk een goede..er is ook een boek over triggerpoints daar staat dat ook in.

Dankjewel! MRI is dus beter..bij mij zagen ze destijds een slijmbeursontsteking op de echo. Volgens mij moet je ook echt wel iemand hebben die alle beelden goed kan interpreteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:53

Hier een forse kalkhaard in mijn supraspinatus en constante slijmbeursontstekingen. De hele schoudergordel werkt slecht. Kom er ok niet meer vanaf helaas.
Ik draag altijd schouderwarmers, in bed voelt dat deel altijd koud.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:57

een vriend van mij laat dat wel eens weghalen met shockwave dacht ik.
heb je dat al laten doen?
ik heb ook wel kalk,maar bij mij word dat wel door eigen lichaam opgeruimd.
kuurtje naproxen voor een dag of wat is dan wel voldoende :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:59

Hier ook al jaren schouderklachten. Eerst 3x behandeld voor slijmbeursontsteking bij de huisarts, hierna doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar hebben ze ook eerst een bepaald gewricht ingespoten (bovenop de schouder) en uiteindelijk ben ik door de MRI gehaald. Hier bleek alleen wat meer vocht dan gebruikelijk maar verder geen schokkende dingen. De conclusie was; stress en "leer er maar mee leven" :+ :Y)
Sindsdien probeer ik er inderdaad maar mee te leven... Laatste tijd wel enorm veel last van hoofdpijn (achterkant) en ik heb zelf het idee dat er iets niet lekker zit in mijn nek, maarja artsen zeiden toen van niet dus wellicht zit het gewoon tussen mijn oren ofzo :?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:27

tootje71 schreef:
Jis_ schreef:

nee eerst links en nu begint rechts loop bij de fysio maar helpt niets zal er weer een tijd mee moeten leven , jij ook sterkte !

Ook even fysio gedaan(ook echo gehad op advies van Osteopaat) maar mee gestopt, doe wel nog wat oefeningen om het een beetje soepel proberen te houden.

Heel naar dat je andere arm nu ook begint, en zo lang al bezig met links. Sterkte

Ik heb gehoord dat je het in kan laten spuiten met iets om het sneller te laten verbeteren, helpt niet altijd hoorde ik maar misschien is dat wat voor jou.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:46

Als ik je omschrijving zo lees zou ik zeggen spieren, triggerpoints.
Al eens naar een neuromusculaire therapie geweest? :)
Zeker een aanrader!