Tips voor laten groeien kort kapsel

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veneri
Berichten: 962
Geregistreerd: 08-01-11

Tips voor laten groeien kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 13:59

Hoi!

Ik heb een hele korte pixie met undercut en sidecut (zeer kort geknipt, bovenop iets langer) nu wil ik het laten groeien naar een korte bob.
Ik ben 2 maanden terug voor het laatst kort geknipt.
Begin mij ni te iritteren aan de kruintjes die ik onderin mn nek heb en welke nu dus langer beginnen te worden en alle kanten op staan, ook beginnen de haren over mijn oren te groeien aan de zijkant waardoor het nwt vlaggetjes zijn :)
Rest van het haar kan nog wel even flink doorgroeien.
Hoe ga ik dit aanpakken?
Wil nu niet voor alleen de kruintjes in mn nek naar de kapper.

Kan ik (of mijn man) zelf de nek bijwerken, zodat de rest daar overheen kan gaan groeien? Of is het beter dit gewoon ook door te laten groeien?
Ervaringsdeskundigen hier?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19231
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:20

Ah, ik heb deze fase ook heel vaak gehad en wil het nu ook weer laten groeien met een undercut. (Heb een korte pixie nu) :D Tip: elke 3 weken naar je kapper gaan en er een beetje model in knippen steeds, dat houdt je gemotiveerd. Als het echt lelijk word vraag ik ook weer om de tondeuse. :')

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Tips voor laten groeien kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:31

Toen het na meer dan 20 jaar kort haar wel genoeg was, heb ik mijn undercut net zo lang gehouden tot het langere haar er overheen viel en met de tijd de undercut langzaam uit laten groeien per “baan” zeg maar. Het is even doorzetten natuurlijk, maar de “ik kan hier niks mee”-fase is voorbij voor je het weet!

Padoertje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:32

Nek iets opscheren en al een bob-vorm/lijn in de eerste laag laten knippen. Dan kan de rest daarbij groeien, terwijl je steeds je nek iets opgeknipt houdt. Desnoods beide zijkanten ook nog opscheren, zodat de lengte daar overheen kan groeien, al ontkom je er niet aan dat je bij de kruinen altijd even een moment hebt dat het alle kanten opstaat, totdat je meer lengte hebt. Daar moet je echt even doorheen.

veneri
Berichten: 962
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 11:55

Dus dan wel gewoon regelmatig naar de kapper blijven gaan?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19231
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 13:26

veneri schreef:
Dus dan wel gewoon regelmatig naar de kapper blijven gaan?


Dat zou ik wel doen! Al is het maar om leuk te stylen. Als je vastberaden bent kun je ook niets doen en dan groeit het natuurlijk vanzelf, maar ik had dat wel nodig om gemotiveerd te blijven. Ik vond het zo afschuwelijk lelijk worden en als ik dan naar de kapper was geweest viel het toch wel weer mee.

veneri
Berichten: 962
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 15:23

Ja inderdaad, ik irriteer me er nu al aan: de plukken boven de oren, de uitstekende plukjes in de nek waar ik kruintjes heb.
ik denk dat ik die plekken ga laten bijknippen en dan kan de bovenkant eroverheen gaan groeien. Van de week maar ff in overleg met de kapper.

MarliesV

Berichten: 15338
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Tips voor laten groeien kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:26

Dat is wel het fijnste is mijn ervaring als je van opgeschoren/geknipt kort naar lang(er) wilt. Dat je regelmatig even moet laten punten aan de randen zeg maar.

Voelt zo tegenstrijdig maar anders loop je echt maanden met een kapsel die nergens naar lijkt. En door de randjes netjes te houden, valt het vaak best mee