Menstruatie bikini?

Moderators: Essie73, Ladybird, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek

FennyPower

Menstruatie bikini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-22 09:53

Wie weet waar je een voordelige menstruatie bikini kan vinden om mee te zwemmen? Mijn zusje van 13 gaat soms logeren en altijd is ze ongesteld als ze willen zwemmen.
Nu keek ik op modiboli helaas is haar maat er niet meer of het kost echt heel veel. Dus ben benieuwd of er meer opties zijn?
Weten jullie iets?

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Sodeletuut

Re: Menstruatie bikini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:05

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:07

Wat is een menstruatie bikini??

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:18

Popstra schreef:

Iets wat ik erg onsmakelijk vind, maar waar anderen bij zweren. Ik vermoed hetzelfde als menstruatie-ondergoed, dat je dus een hele dag kunt dragen als je ongesteld bent. Het vangt alles op. Je dobbert dus in je eigen gedoetje en ik neem aan dat je met de bikini ook kunt zwemmen. Oh gruwel.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:19

Ik ken het niet, maar als ik google kom ik uit op broekjes waar je maandverband in kan leggen zonder dat je dat van de buitenkant af ziet.

Maar ik begrijp het niet. De maandverband is toch binnen no-time verzadigd door het water?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:20

Tampons, menstruatie cup?

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:21

Biks2 schreef:
Tampons, menstruatie cup?

Lijkt mij wel het meest hygiënische

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:27

Dan kan je ook een gewone bikini aan toch? Ik ben ook wel benieuwd wat het is.

Niet perfect is ook goed

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:34

chevax schreef:
Popstra schreef:

Iets wat ik erg onsmakelijk vind, maar waar anderen bij zweren. Ik vermoed hetzelfde als menstruatie-ondergoed, dat je dus een hele dag kunt dragen als je ongesteld bent. Het vangt alles op. Je dobbert dus in je eigen gedoetje en ik neem aan dat je met de bikini ook kunt zwemmen. Oh gruwel.

Dat je er zelf in loopt a la, maar dat je er mee gaat zwemmen en andere mensen daar dus ook in zwemmen? :r

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:35

Mjetterd schreef:
Maar ik begrijp het niet. De maandverband is toch binnen no-time verzadigd door het water?

Dat klopt ook hoor, het is alleen bedoeld voor lichte dagen:
Citaat:
Does period swimwear really work?
Ours does! Our patent-pending swimwear technology seals in leaks, meaning perfect for light period days or back up with a tampon or menstrual cup if your flow is heavier. Peace of mind and beach days? Yes please!

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:36

Ik vind het nogal onhygiënisch om met menstruatie te gaan zwemmen. Maar goed, dat ben ik.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:37

Nou bah zeg! Ik denk dat je dan beter een tampon kunt gebruiken ja

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:37

Ik vind dat ook goor hoor -O-
Zat andere mogelijkheden maar zou wel rekening met andere mensen houden.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:38

purny schreef:
Ik vind het nogal onhygiënisch om met menstruatie te gaan zwemmen. Maar goed, dat ben ik.

+1. Vind zelfs het menstruatie ondergoed heel smerig. Zit je de hele dag in je eigen vuil :')

Kan je zusje geen tampon of cup gebruiken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:39

Ik zweer bij menstruatie ondergoed, maar heb wel twijfels over een bikini...

Immers vangt het wanneer je hem aan hebt je bloed op. Wanneer je dan het water in gaat, lijkt het me dat het bloed door het water uit het broekje gespoeld wordt? Dat vind ik niet smakelijk, dus zou zelf als ik ga zwemmen voor die paar uurtjes toch een tampon of een cup kiezen.

Tijdens het zwemmen zorgt de waterdruk ervoor dat je niet bloedt, schijnt, dus eventueel vlak voor het water ingaan het menstruatiebroekje voor een gewone bikini vervangen? Ik probeer maar mee te denken, geen idee of dit handig is...

*Burp*

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:39

Gaat hier om een meisje van 13, kan mij voorstellen dat die nog niet in de weer gaat met een menstruatiecup, wellicht al niet eens met een tampon.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:40

Captain schreef:
chevax schreef:

Dat je er zelf in loopt a la, maar dat je er mee gaat zwemmen en andere mensen daar dus ook in zwemmen? :r

Ik sta hier ook echt even van versteld.. Dan lig je dadelijk naast iemand in het zwembad die alle prut in haar broekje heeft zitten? Gadver. :=

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:42

Ik wist niet dat dit bestond, ik was al vies van het openbaar zwembad, laat nu helemaal maar zitten :')

Of je maandverband of tampons wilt gebruiken moet men helemaal zelf weten maar, ik zou dit toch ook geen safe gevoel vinden. Ik zou voorstellen nu al eens tampons te proberen..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:44

Dit had ik niet willen weten... Gatverdamme..

Bloed tot daaraan toe prima...
Maar niet in het water met zo'n broekje... Gewoon een no go.. Onwijs smerig voor anderen!

Je hebt minitampons, wellicht is dat een optie voor 2 uurtjes zwemmen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:45

Of gewoon zusje op een ander tijdstip uit logeren laten gaan?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:45

Urbiezira schreef:
Gaat hier om een meisje van 13, kan mij voorstellen dat die nog niet in de weer gaat met een menstruatiecup, wellicht al niet eens met een tampon.

Een menstruatie cup is juist heel fijn voor jongeren. Hij zit veel lager dan een tampon, je hoeft hem dus ook niet zo hoog in te brengen. Ook hoef je hem maar 2 keer per dag te legen en heb je dus minder zorgen over doorlekken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:46

Ik was vroeg ongesteld, en ging vanaf 12/13 jaar zwemmen met tampon. Met goede uitleg en oefenen van tevoren kan dit prima op die leeftijd. Tegenwoordig heb je hele kleine tampons. En inbrenghulzen om het makkelijker te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:47

Amber_anne schreef:
Urbiezira schreef:

Een menstruatie cup is juist heel fijn voor jongeren. Hij zit veel lager dan een tampon, je hoeft hem dus ook niet zo hoog in te brengen. Ook hoef je hem maar 2 keer per dag te legen en heb je dus minder zorgen over doorlekken.

Het is ook heel soepel, toch? Lijkt me daarom veel fijner zitten. Tampons voel ik altijd, dus die gebruik ik al járen niet meer :').

*Burp*

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:48

Misschien zeg ik iets heel geks, maar onder water stopt het bloeden toch sowieso? Alleen als je eruit gaat komt het dan weer op gang denk ik. Het is dan dus niet alsof het zwembad erg smerig zou worden tenzij de bikini al langer is gedragen vóórdat je erin gaat.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:51

purny schreef:

Met een tampon in, is er volgens mij niets onhygiënisch aan :)