Oog make-up reiniger

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Oog make-up reiniger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 08:20

Mijn mascara krijg ik wel met warm water van mijn wimpers af maar meestal krijg ik dan een wat grijzige waas onder m’n ogen. Aangezien ik een dunne gevoelige huid heb daar wil ik er niet heel hard overheen schrobben.
Ik zoek een hele milde reiniger:

Gevoelige huid
Ik heb contact lenzen
Geen olie waas achter laten, liever überhaupt geen vette reiniger
Naast mascara ( niet waterproef) draag ik bijna nooit wat dus echt alleen voor wat restjes onder m’n ogen.

Anoniem

Re: Oog make-up reiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:26

Ik gebruik deze sinds een tijdje, heb ook een heel gevoelige huid en draag altijd oogpotlood dus dat zit nog wel eens overal en poets ik er ook zo mee weg.
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:40

Annet_Dottie schreef:
Ik gebruik deze sinds een tijdje, heb ook een heel gevoelige huid en draag altijd oogpotlood dus dat zit nog wel eens overal en poets ik er ook zo mee weg.
[ [url=m/IOoxwb.png]Afbeelding[/url] ]

Als ik zo naar de ingredienten kijk zou ik deze nooit bij mijn ogen in de buurt gebruiken :=

Als je het middel wil wat al jaren als een van de beste getest is voor make up en reinigen en echt alles er af krijgt:
Clinique Take the day off-Balm.

Klein beetje, inmasseren, dan zie je de makeup e.d. al opbreken.
Dan een beetje water er bij dat het een emulsie wordt, en dan afspoelen of met een daarvoor bestemde natte doek verwijderen.

Hij lijkt duur, maar de pot is mega groot en je hebt er weinig van nodig. Bijenkorf heeft vaak 1 + 1 gratis acties op Clinique producten. Dan koop ik er altijd meteen 4 :+

Hou je meer van water achtige make up verwijderaars, hebben ze deze ook van clinique take the day off, ook erg goed, alleen de Balm werkt voor mij het beste.

Een duidelijk filmpje hoe je het gebruikt en wat het doet (zij test altijd make up en reinigingsproducten)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 08:43

Op clinique crème reageert mijn huid niet goed.
Mascara wel.
Weet niet of ik deze dan aandurf

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:43

Bij mij met mn gevoelige huid werkte altijd baby olie van zwitsal.
Andere spullen hielpen niet bij mij

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 08:43

Dat ga ik niet rond m’n ogen smeren

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:46

Ik lees even mee, mijn huid vind ook veel producten niet zo leuk / rode opgezwollen ogen.

Baby olie reageert mijn gezichtshuid ook niet zo goed op.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:46

Ik gebruik al een tijdje de Babor oog make-up reiniger en die vind ik zelf heel erg prettig. Heel betaalbaar, zuinig in gebruik en zeer geschikt voor de gevoelige huid.

Baby olie is niet bepaald geschikt om oog make-up mee te verwijderen. Als ik dat alleen al in de buurt van mijn gezicht hou gaat het mis.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:47

Je hebt er ook een travel size van, die clinique. Maar het is echt compleet anders als de crèmes. Die zijn voor mijn huid ook veel te agressief. Deze balm gaat hier goed, maar ik heb andere die qua prijs leuker zijn

Ik gebruik een speciale olie(dhc cleansing oil), laat geen laagje achter. Droog gezicht en handen, olie erop en zachtjes in masseren. Dan water erbij en met natte doek eraf halen. Dat is echt totaal anders als normale olie zoals baby of kokos, dat is niet bedoeld voor bij de ogen. Maar heb daar ook andere balm cleansers voor gebruikt, the inkey list oat balm cleanser bijvoorbeeld. Van de meeste make up reinigers krijg ik of gevoelige ogen of zo'n waas idd. Het aparte is dat ik dat met deze olie of balm dat juist niet krijg.

Die hierboven zou ik nooit gebruiken als make up remover, helemaal niet bij de ogen. Daar is die niet voor bedoeld en zal dus niet goed schoon maken en is niet echt safe voor ogen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:48

MyWishMax schreef:
Je hebt er ook een travel size van. Maar het is echt compleet anders als de crèmes. Die zijn voor mijn huid ook veel te agressief.

Ik gebruik een speciale olie(dhc cleansing oil), laat geen laagje achter. Droog gezicht en handen, olie erop en zachtjes in masseren. Dan water erbij en met natte doek eraf halen. Dat is echt totaal anders als normale olie zoals baby of kokos, dat is niet bedoeld voor bij de ogen. Maar heb daar ook andere balm cleansers voor gebruikt, the inkey list oat balm cleanser bijvoorbeeld. Van de meeste make up reinigers krijg ik of gevoelige ogen of zo'n waas idd. Het aparte is dat ik dat met deze olie of balm dat juist niet krijg.

Die hierboven zou ik nooit gebruiken als make up remover, helemaal niet bij de ogen. Daar is die niet voor bedoeld en zal dus niet goed schoon maken en is niet echt safe voor ogen.

Bedoel je het product dat ik gelinkt heb? Die is er speciaal voor gemaakt ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:49

Muze schreef:
Op clinique crème reageert mijn huid niet goed.
Mascara wel.
Weet niet of ik deze dan aandurf

Ik reageer ook vaak niet goed op dag creme's van clinique door sommige natuurlijke parfums die ze er toch in stoppen.
Bv de first defence is voor mij dodelijk :+ terwijl daar zelfs op staat dat er niks van parfum oid in zit :')

Ik denk dat je best een tester kan krijgen bij een grotere winkel, dan zou je het kunnen proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:49

c_alsemgeest schreef:
Annet_Dottie schreef:
[ [url=m/IOoxwb.png]Afbeelding[/url] ]

Als ik zo naar de ingredienten kijk zou ik deze nooit bij mijn ogen in de buurt gebruiken :=

Als je het middel wil wat al jaren als een van de beste getest is voor make up en reinigen en echt alles er af krijgt:
Clinique Take the day off-Balm.

Klein beetje, inmasseren, dan zie je de makeup e.d. al opbreken.
Dan een beetje water er bij dat het een emulsie wordt, en dan afspoelen of met een daarvoor bestemde natte doek verwijderen.

Hij lijkt duur, maar de pot is mega groot en je hebt er weinig van nodig. Bijenkorf heeft vaak 1 + 1 gratis acties op Clinique producten. Dan koop ik er altijd meteen 4 :+

Hou je meer van water achtige make up verwijderaars, hebben ze deze ook van clinique take the day off, ook erg goed, alleen de Balm werkt voor mij het beste.

Een duidelijk filmpje hoe je het gebruikt en wat het doet (zij test altijd make up en reinigingsproducten)

[ Video ]

Geen enkele problemen mee, gebruik het voor mijn hele gezicht. Maar goed dat is mijn ervaring, beetje raar dat je nou echt speciaal een product gaat opzoeken om me even ergens op te wijzen omdat jij het geen goed product vind :') ik geef gewoon antwoord op ts haar vraag, waar ik goede ervaring mee heb, zonder alcohol mijn super gevoelige huid doet het er goed op. In tegenstelling tot alle belachelijk dure producten :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:51

Tazzey schreef:
MyWishMax schreef:
Je hebt er ook een travel size van. Maar het is echt compleet anders als de crèmes. Die zijn voor mijn huid ook veel te agressief.

Bedoel je het product dat ik gelinkt heb? Die is er speciaal voor gemaakt ;)

Nee, sorry! Jij kwam ertussen door toen ik wilde plaatsen. Ik bedoelde die tonic. Dat is geen product bedoeld voor het verwijderen van make up en ook niet bij de ogen. Tonic is een heel ander soort product.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:56

Annet_Dottie schreef:
Geen enkele problemen mee, gebruik het voor mijn hele gezicht. Maar goed dat is mijn ervaring, beetje raar dat je nou echt speciaal een product gaat opzoeken om me even ergens op te wijzen omdat jij het geen goed product vind :') ik geef gewoon antwoord op ts haar vraag, waar ik goede ervaring mee heb, zonder alcohol mijn super gevoelige huid doet het er goed op. In tegenstelling tot alle belachelijk dure producten :')

Ja heel raar...
ik ga het niet "speciaal opzoeken". :')
De tonics van de kruidvat staan er om bekend dat ze een aantal stoffen bevatten bv extracten uit bloemen die irriterend kunnen werken. staat er vaak op als "flower extract" of "flower fragrance" Zoals ook het natuurlijke parfum gedoe uit andere irriterende crèmes etc.
Het is vrij algemeen bekend, dat hoef je niet op te zoeken... algemene kennis wanneer je een beetje wil weten wat je wel en niet op je gezicht of in je ogen wil hebben, en dit wil je gewoon niet in je ogen hebben. Ik niet iig :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:00

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:05

Gebruik je überhaupt een facewash? ik zou daar een milde variant van gebruiken om je gezicht en ogen te reinigen als de mascara er met warm water ook redelijk af gaat.
Daarvoor of daarna eventueel nog een reinigingsmelk om van alle restjes af te zijn.

Zelf zweer ik bij Image skincare, maar de balm van Clinique die hier genoemd werd hoor ik ook goede verhalen over.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:05

Hier goede ervaringen met de 2 fasen oogmake up remover van biodermal. Verwijderd goed en ik krijg geen last van prikkende ogen. Veel van de 'sensitive' varianten verwijderen waterproof make up minder goed waardoor ik enorm moet poetsen en alsnog last van irritatie krijg.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 09:07

Josien_ schreef:
Gebruik je überhaupt een facewash? ik zou daar een milde variant van gebruiken om je gezicht en ogen te reinigen als de mascara er met warm water ook redelijk af gaat.
Daarvoor of daarna eventueel nog een reinigingsmelk om van alle restjes af te zijn.

Zelf zweer ik bij Image skincare, maar de balm van Clinique die hier genoemd werd hoor ik ook goede verhalen over.

Ik gebruik werfzeep. De calendula versie. Of soms de karite versie.

https://www.werfzeep.nl/nl/calendulazeep.html

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:13

MyWishMax schreef:
Nee, sorry! Jij kwam ertussen door toen ik wilde plaatsen. Ik bedoelde die tonic. Dat is geen product bedoeld voor het verwijderen van make up en ook niet bij de ogen. Tonic is een heel ander soort product.

Ah duidelijk :D

Annet_Dottie, toch heeft c_alsemgeest wel gelijk. Die tonics zijn echt niet geschikt, en zeker niet voor de gevoelige huid. Fijn dat jij er goed op reageert maar dat is zeker geen garantie. En de Kruidvat producten staan daar inderdaad om bekend, daar hoef je ze echt niet specifiek voor op te zoeken.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:17

Je kunt ook tubing mascara gebruiken. Die krijg je weg met alleen warm water en smeert niet uit tot grijze waas.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 09:19

Die had ik van clinique
Maar wilde iets meer lengte en heb nu Maybelline sky high. Gaat wel van m’n wimpers maar trekt wel in m’n huid.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:19

Ik heb helaas ook gevoelige ogen die snel ontstoken zijn. Ik gebruik nu al ongeveer 2 jaar de oog- en lipreinigingslotion van Dr. van de Hoog. Ik gebruik deze dus alleen voor mijn ogen, voor m'n huid gebruik ik mijn andere huidverzorgingsproducten. Ik maak zo'n watje dan goed vochtig met deze lotion, leg die op m'n oog, laat dit even inwerken en dan haal ik het er 'vegend' af zeg maar en dan is eigenlijk alles er al af (alleen heel soms blijft er dan een klein stukje van m'n oogpotlood achter als ik die heel precies tegen m'n wimpers aan heb gekregen :+ Dan doe ik het gewoon nog een keer). Ik hoef er dus ook zeker niet mee te boenen o.i.d. om alles er goed mee af te krijgen, want dat boenen is natuurlijk überhaupt al niet fijn als je gevoelige ogen hebt...

https://www.douglas.nl/nl/p/5010075227? ... oup%20%231

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:22

Ja tazzey, was niet helemaal duidelijk doordat jullie sneller waren. Sorry :D

Ik ben trouwens sowieso geen fan van producten die horen te reinigen die je niet van gezicht afhaalt. Dan laat je een hoop zooi op gezicht zitten, het verspreid vooral het vuil en de make up, maar haalt niet alles eraf.
Zelfs een micelair water laat nog restanten achter, die je misschien niet ziet, maar zijn er wel. Als ik dat eens gebruik, was ik daarna gezicht alsnog.

Hier helpen de wasbare make up doeken ook goed. Die werken met alleen warm water al, maar ik gebruik ze icm die olie of balm en daarna facewash. Merk echt verschil met een washandje oid. Ook omdat ze zachter zijn, dus vriendelijker voor de gevoelige huid rond denogen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:22

Ik gebruik het micellair reinigingswater van Garnier (de roze fles, er zijn er verschillende naargelang het type huid). Ook contactlenzen. Mascara komt er goed mee los en in één veegje is de huid onder de ogen ook weer schoon.