Fietszadel bij pijn aan stuitje

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jilletje

Berichten: 8193
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Fietszadel bij pijn aan stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 00:46

Ik heb zo’n 15 jaar geleden mn stuitje gekneusd door van een paard op te vallen plat op mn kont op een betonnen plaat -O-
Nou heb ik sinds vorig jaar een nieuwe fiets, en ik kan niet aan dit zadel wennen. Ik krijg ontzettend last van mijn stuitje, en kan na 10 minuten niet meer fijn fietsen.
Het liefst heb ik een wat breder zadel, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wat zijn jullie ervaringen?

Tilmar

Berichten: 3376
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Fietszadel bij pijn aan stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 06:04

Hier een stuitje lotgenoot... Ik heb op mijn 16e (lang geleden dus) mijn stuitje gekneusd bij een stomme onhandige actie.
Bij mij speelt het af en toe weer op, heel vervelend.
Fietsen is inderdaad een dingetje...
Ik heb een heel hard leren Brooks zadel! Gek genoeg gaat dat goed! En dan inderdaad een wat bredere versie.

Echwel

Berichten: 12703
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Fietszadel bij pijn aan stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 06:51

Ik heb een zadel met een deuk eeun zeg maar.
Net waar stuitje zit..
Maak vanmiddag wel even een foto

ellepel

Berichten: 48010
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:36

Laatst bijgewerkt door ellepel op 14-04-22 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LWDaisy

Berichten: 5027
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:38

Ik voel je pijn haha, ik heb mijn stuitje 2x gebroken, en een fietszadel is idd een marteltuig dan :')

Ik heb een gel-overtrek over mijn zadel getrokken. Dat scheelt wel een beetje.
Je kan wel een nieuw zadel kopen, maar je zal pas voelen of dat het juiste zadel is na een paar x fietsen, helaas.

Jilletje

Berichten: 8193
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Fietszadel bij pijn aan stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 15:15

Kan elke zadel eigenlijk op elke fiets? Ik heb namelijk een stella fiets en het zag er op een yt filmpje anders uit dan ik dacht.

zonnebloem18

Berichten: 25008
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Fietszadel bij pijn aan stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:51

In principe kan elk zadel op je fiets. Ik heb zelf een easyrider van Cordo, die zit echt heerlijk, maar misschien is juist een rokzadel fijn voor jou. Of je probeert een zadel te vinden zoals je die had op je vorige fiets.

Jilletje

Berichten: 8193
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Fietszadel bij pijn aan stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 20:57

Ik ben vanmiddag even langs de fietsenwinkel gegaan, leek me toch fijner dan heel het internet af te zoeken :=
Ik heb nu een zadel dat breed is en een gleuf in het midden heeft waardoor ik dus niet op mijn stuitje zit. Ik mag deze 3 weken uitproberen, en eventueel ruilen in deze periode als het toch niks is! :))

Imre

Berichten: 14281
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Fietszadel bij pijn aan stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:36

Verende zadelpen heeft mij erg geholpen.

Zertab

Berichten: 13085
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:55

Jilletje schreef:
Ik ben vanmiddag even langs de fietsenwinkel gegaan, leek me toch fijner dan heel het internet af te zoeken :=
Ik heb nu een zadel dat breed is en een gleuf in het midden heeft waardoor ik dus niet op mijn stuitje zit. Ik mag deze 3 weken uitproberen, en eventueel ruilen in deze periode als het toch niks is! :))


Ik weet niet hoelang je fietst, maar let erop dat de drukverdeling dus minder is. Hoe groter het oppervlak, hoe meer en betere drukverdeling. Dus niet dat je dadelijk op andere plekken last krijgt...

Ik persoonlijk ben niet zo'n fan van die kussens, zadels etc. waarbij het stuitje vrij is.

Jilletje

Berichten: 8193
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Fietszadel bij pijn aan stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 23:52

Ja ik snap dat breed de druk beter verdeeld, maar ik kan helemaal geen druk verdragen. En wil toch graag fietsen.
Ben nu met het nieuwe zadel naar mn werk gefietst, zat al echt stukken beter, niet helemaal perfect maar dat is misschien ook wennen. Het was nu iig niet mijn stuitje waar ik last van had.

Muze
Berichten: 5512
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Fietszadel bij pijn aan stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:07

Oooooh ik herken dit helemaal.
Hier ook 15 jaar terug ongeveer m’n stuitje beschadigd en fietsen kan drama zijn.
Ik heb een gel Seat maar dit lijkt niet echt te helpen.
Lees graag even mee