Pijnlijk plekje op hoofdhuid??

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Petrichor

Pijnlijk plekje op hoofdhuid??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 21:23

Hoi,

Sinds een paar dagen heb ik een pijnlijk plekje op mijn hoofdhuid. Er is niets geks te zien op de plek de pijn is soms wel en soms niet aanwezig. Het is een oppervlakkige pijn die echt op de huid aanwezig is. Het doet pijn zonder aanleiding. Aanraking/wrijving kan er voor zorgen dat de pijn weg neemt, maar als ik dan stop komt de pijn onmiddellijk terug. Het is ook altijd het zelfde plekje.

Ik heb een boblijn en ik draag mijn haar altijd los, dus het kan niet komen van een strakke staart of wat doen ook. Mijn shampoo is ook niet veranderd, ik heb een xxl pot van de kapper en die gebruik ik al erg lang. :+ Verder zijn er geen dingen in mijn leven veranderd waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden.

Wie herkend dit en heeft het een naam? En misschien nog wel belangrijker wat kan je er aan doen?

The smell of earth after rain!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:25

Las in het corona topic dat er meerdere positief geteste bakkers een gevoelige hoofdhuid hadden.

Niet iets waar je 1 2 3 aan denkt, maar mss heb je geen corona.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:28

Ik denk huidpijn de oorzaak is onbekend gaat vanzelf over ik heb het ook wel eens op m’n wang of dijbeen ofzo.Je kan ook ineens allergies reageren op hetzelfde product.

Zertab

Re: Pijnlijk plekje op hoofdhuid??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:29

Heb ik ook weleens, gaat vanzelf over.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 21:32

Ik heb geen corona dus dat kan het niet zijn. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:52

Kan het iets van een ontstoken haarzakje of talgkliertje zijn?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-22 22:49

Toch even een up.

Mars: geen idee, er is verder helemaal niets te zien.

Inmiddels heb ik nog steeds last van dit vervelende plekje, word er een beetje moedeloos van. Ik zou er uiteraard mee naar de huisarts kunnen gaan, maar ik wil dit bezoek wat waarschijnlijk voor niks is liever nog even uitstellen.

Ik vraag mij in de tussentijd natuurlijk nog wel af of er echt niet misschien meer mensen zijn die dit herkennen en wat er aan te doen is. :)

In de tussentijd ben ik een andere shampoo gaan gebruiken maar dit werkt helaas ook niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:10

Zijn er ook schilfers te zien op de hoofdhuid? Het zou een schimmeltje kunnen zijn. Van de huisarts moest ik toen maar iets bij het Kruidvat gaan halen.
Helaas bleek het bij mij geen schimmel te zijn maar iets anders, maar dat terzijde.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:18

Slaap je toevallig op die plek?
Ik graaf mijn hoofd nogal in als ik slaap, met als gevolg een heel gevoelige wenkbrauw als ik wakker wordt. Dan staan de haartjes de verkeerde kant op, en is mijn wenkbrauw echt heel de dag heel gevoelig.

Ik denk maar hardop :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:54

Gordelroos?

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:56

Ik zou toch even langs de HA gaan, al is het maar voor 5 minuutjes, je weet dan wat het is en hoeft er niet meer over na te denken!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-22 14:55

Nee er is helemaal niets te zien, geen schilfertjes geen rode huid helemaal niets.

Die plek raakt sowieso wel mijn kussen als ik op mijn zij slaap. Het voelt ook best aan als haarpijn maar dan echt op 1 klein plekje. En ik vraag mij af of dat wel kan. :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-22 08:36

Volgens mijn vriend zit er een soort van kruintje, voor mij niet te zien en mijn haar valt voor mij gewoon normaal. Maar als je heel nauwkeurig kijkt zie je dat de haargroei net iets anders is. Ik ben mijn haar iets aan het laten groeien, maarja zou dit dan altijd pijn opleveren? Vroeger met lang haar heb ik dit nooit gehad. :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:23

Ik heb ook wel eens haarpijn als ik er een model in leg wat ik nooit heb. Als je altijd een lage staart hebt en je doet er een hoge staart in met een flinke dosis haarlak kan dat de Day after hetzelfde effect geven.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:58

Kan je je haar open leggen en er een foto van maken?

Misschien totaal anders, maar tijdens de schemer veel mugjes hier en die gaan soms in je haar zitten. Mijn man had een plek bij de haargrens en ik midden op mn hoofd. Was amper te zien. Mijn man had er aan gezeten, dus was rood geworden. Ik had er geen jeuk aan, maar was wel super gevoelig.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 12:36

Petrichor schreef:
Volgens mijn vriend zit er een soort van kruintje, voor mij niet te zien en mijn haar valt voor mij gewoon normaal. Maar als je heel nauwkeurig kijkt zie je dat de haargroei net iets anders is. Ik ben mijn haar iets aan het laten groeien, maarja zou dit dan altijd pijn opleveren? Vroeger met lang haar heb ik dit nooit gehad. :+

Dan zou ik toch durven denken aan haarpijn hoor :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie