Bestaat dat? Nooit griep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Anoniem

Bestaat dat? Nooit griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:47

Ik lees al jaren op bokt wat men allemaal mankeert, maar herken je jezelf er ook in dat je nooit griep (oid) hebt?

De laatste keer dat ik een griep had was ik 21. Daarna wel wat snotneuzen en een mannengriepje ( lees: bleef thuis van het werk)

Maar nu zelfs met de corono's, diverse mensen om mij heen ziek, positief, niets..

Ik ben nu niet echt het toonbeeld van gezond..

Ik ben vast niet alleen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:50

Ik heb denk ik überhaupt nog nooit griep gehad. En verkouden was denk ik 2018 ofzo voor het laatst.
Ik zit ook te wachten tot ik Corona krijg, maar ik heb denk ik een schild om me heen.
Het meest zieke dat ik nog ben geweest, is na m’n vaccinaties toen ik koorts had. Dat verbaasde me wel, herkende de koorts ook niet want had daarvoor denk ik toen ik 14 was voor het laatst koorts :=

Ik moet dit nu ergens afkloppen denk ik :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Bestaat dat? Nooit griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:52

Ik kan mij de laatste keer dat ik griep had ook niet meer herinneren. Verkouden sinds corona ook niet meer.

Heb ook niet de meest gezonde lifestyle en heb 2 auto immuun ziektes.

Maar griep? Nee. :')

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
"Down, down, down The Road...down The Witches Road" ~`Agatha Harkness ~

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:53

Ik heb zover ik mij kan herinneren ook nog nooit griep gehad. Het schijnt wel echt enorm vervelend te zijn, met serieuze griep lig je in bed en ben je echt goed ziek. Ik ben wel eens ‘griep-erig’ maar dat is na een nacht of dag weer voorbij.

De laatste keer dat ik écht ziek was is 4 jaar geleden en had ik nierstenen, de keer daarvoor was 5 jaar geleden en een dubbele longontsteking. Verder heb ik volgens mij nog nooit wat (serieus) gehad. (Wel heel veel bot breuken :)) )

*klopt 3 keer af*

Onderschrift

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:54

Mijn moeder is echt nooit ziek. Die zegt dat ze nog nooit koorts gehad heeft. Ik ben 29 en ik heb dr nooit een dag ziek gezien. M’n oma was net zo.

M’n vriend is ook eigenlijk bijna nooit ziek. Afgelopen jaar had hij wel een griepje en een paar dagen thuisgebleven met koorts maar de keer ervoor dat hij ziek was, is denk ik 8 jaar geleden ofzo.

Doe het ze niet na. :Y) :')

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:56

Hier ook niet het toonbeeld van gezond. Overgewicht, slecht slapen, geen routine en stress. Ik heb verder geen aandoeningen en ik rook niet.

Ik ben heel erg verkouden geweest, maar de laatste keer dat ik griep had, was toen ik heel klein was, ik kan het me niet eens herinneren. Ook heb ik het twee jaar uitgehouden zonder corona te krijgen. Ik zit nu alleen wel thuis met corona omdat ik het nu (eindelijk?) ook eens heb. Wel heb ik alleen verkoudheidklachten, dus echt heel erg ziek ben ik er ook niet van. Ik ben wel gevacinneerd met Pfizer, zonder booster.

Misschien helpt het deels al een heleboel met hoe je opgegroeid bent? Ik heb altijd buitengespeeld, van baby af aan had ik al dieren om me heen, met een van onze katten die regelmatig bij mij in de kribbe ging liggen. Zand gehapt, gras gegeten, met modderige handen iets eten.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:00

Ik had ook nooit griep gehad tot mijn dochter twee jaar geleden geboren is. Sindsdien heb ik (en mijn vriend ook) alle virussen mee gekregen die er zijn haha! Behalve voor mij dan (tot op
Heden) het Corona virus. Dat zal er ook nog wel eens aankomen…

Voor mijn dochter af en toe wat verkouden maar nooit echt griep.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:01

Ik herken mij hier wel in. Ik ben wel vaak verkouden, maar dit komt vooral door hooikoorts/huisstofmijtallergie. De afgelopen 8 jaren voor deze werkgever heb ik mij 2 dagen ziek moeten melden. Het eerste jaar had ik buikgriep, dus ben een dag thuisgebleven. Afgelopen jaar ook een dag afwezig geweest ivm een buikgriepje (kan ook te maken hebben met 1e trimester zwangerschap). En dan niet heel beroerd, maar gewoon niet te doen icm voor de klas staan. Idd tot nu toe nog geen positieve coronatest gehad, terwijl ik echt regelmatig test. Ik weet t ook niet…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:02

heidy_wilco schreef:
Misschien helpt het deels al een heleboel met hoe je opgegroeid bent? Ik heb altijd buitengespeeld, van baby af aan had ik al dieren om me heen, met een van onze katten die regelmatig bij mij in de kribbe ging liggen. Zand gehapt, gras gegeten, met modderige handen iets eten.

Dat denk ik dus ook..
Alhoewel ik geen buitenspeler was, maar wel altijd beesten, katten, in bed enzo.
En paarden natuurlijk.. Soms stond ik mijn gehakt te kruiden en bedacht mij, had mijn handen even moeten wassen, net mijn paard verzorgd :Y) .
Aan de andere kant, moeders, en ik nu ook, superschoon, huishouden en op mezelf..
Geen idee, begreep ergens dat griep in je genen zit, (ziek zijn) en wellicht heb ik die genen niet..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:04

Ik heb in november griep gehad, maar die keer ervoor kon ik me niet eens meer herinneren. Verkouden wel, maar sinds corona ook niet meer. Ook één keer corona gehad. Ik zou niet willen zeggen dat ik gezond eet, maar ook niet ongezond. Ergens tussen in.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:05

Doet me een beetje denken aan ‘immuunfitness’ waar ik vandaag een artikel ergens over voorbij zag komen. Al werd dat wel snel gekoppeld idd aan leefstijl en mentale gezondheid. Misschien zijn jullie gewoon heel erg immuunfit?

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:05

Kan mijn laatste keer ziek zijn ook niet meer herinneren, zal basisschool of misschien middelbare zijn geweest. Hooguit een keer verkouden of keelontsteking zonder koorts.

Ik weet gewoon niet hoe het voelt om echt ziek te zijn, ja oké ziek van de drank…dat weet ik wel :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:08

Afanaisa91 schreef:
Doet me een beetje denken aan ‘immuunfitness’ waar ik vandaag een artikel ergens over voorbij zag komen. Al werd dat wel snel gekoppeld idd aan leefstijl en mentale gezondheid. Misschien zijn jullie gewoon heel erg immuunfit?

Heb het even opgezocht en klinkt erg interessant! :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:09

heidy_wilco schreef:
Hier ook niet het toonbeeld van gezond. Overgewicht, slecht slapen, geen routine en stress. Ik heb verder geen aandoeningen en ik rook niet.

Ik ben heel erg verkouden geweest, maar de laatste keer dat ik griep had, was toen ik heel klein was, ik kan het me niet eens herinneren. Ook heb ik het twee jaar uitgehouden zonder corona te krijgen. Ik zit nu alleen wel thuis met corona omdat ik het nu (eindelijk?) ook eens heb. Wel heb ik alleen verkoudheidklachten, dus echt heel erg ziek ben ik er ook niet van. Ik ben wel gevacinneerd met Pfizer, zonder booster.

Dit herken ik ook, jouw bovenste stuk. Ook genoeg corona gevallen om mij heen gehad en als ik ziek ben is dat 1 of 2 dagen maximaal. Voor corona had ik wel vaker een verkoudheid.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:09

Ik zou maar afkloppen als ik jou was: behalve eens een soort griepje van 1 dag (waar ik helaas een blijvende vermoeidheid aan overgehouden heb) bijna 13 jaar geleden ook nooit griep gehad, behalve dan paar keer buikgriep.

Maar deze winter heb ik die zwaar te pakken gehad, eerste keer 3 dagen thuis van het werk, en na 2 weken hervallen en nu net weer een weekje thuis geweest. En mijn keelpijn is na 4 à 5 weken nog steeds niet helemaal over, en hoesten doe ik ook nog.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:16

Toen ik een jaar of 18 was heb ik flink griep gehad.
Toen was naar de wc op en neer al een hele taak.
Ik hield ook niets binnen de eerste paar dagen.

Later ben ik wel grieperig geweest.
Maar denk net als met corona de ene krijgt het heftig de ander niet meer als een snotneus.

Toen ik nog in het ziekenhuis werkte en overal op elke afdeling kwam was ik nooit verkouden. Toen denk ik wel zo'n enorme weerstand opgebouwd.
Want alles hangt er wel in een ziekenhuis :D

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:19

Nooit griep gehad, zelden koorts, bij mijn weten geen Corona maar wel abonnement op keelontstekingen en luchtweginfectie (lees longen uit je lijf blaffen)

Cattery adira Brits kort en lang haren
https://www.instagram.com/cattery_adira ... _source=qr

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:22

Oh ja! Ik lees hier over de keelontstekingen. Daar heb ik idd ook een abo op gehad! Maar ook dat al een jaar of 10 minimaal niet meer.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:22

StillAngel schreef:
heidy_wilco schreef:

Dit herken ik ook, jouw bovenste stuk. Ook genoeg corona gevallen om mij heen gehad en als ik ziek ben is dat 1 of 2 dagen maximaal. Voor corona had ik wel vaker een verkoudheid.

Misschien ligt het gewoon aan onze Haflingergenen :D

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:13

Wat veel mensen griep noemen is eigenlijk geen griep. Dan voel je je grieperig oid, maar valt het nog steeds onder 'verkoudheid'. Er zijn ook wel een aantal specifieke symptomen die het onderscheid maken.
De veroorzakers: Verkoudheid wordt meestal veroorzaakt door het rhinovirus, griep door het influenza virus.

Ikzelf ben bijna nooit ziek (afkloppen) gelukkig.
Vroeger dacht ik wel eens 'was ik maar ziek, beetje in bed hangen enzo', maar als ik dan ziek was was ik er snel klaar mee :')

Groetjes Karen, Funi, Blíðfari en Sigþór

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:14

Nee, hier ook never nooit griep. Als ik me al ziek meld (zeer zelden), dan is dat met migraine of doordat ik weer meer last heb van duizeligheid door mijn evenwichtsstoornis.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:24

Ik heb bij mijn weten nog nooit koorts gehad :+
Toen ik Corona had, had ik reukverlies en dat was het.
Griep volgens mij nog nooit gehad.

Ik heb voornamelijk last van neusverkoudheden met soms keelpijn.

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:32

Ik heb een keer echt griep gehad. Toen heb ik een week op de bank gebivakeerd en voelde ik me echt belabberd en slapjes. Maar verder ben ik eigenlijk nooit ziek. Weleens een dagje moe of beroerd, maar dat is eigenlijk altijd hooikoorts of slaapgebrek. Nachtje goed slapen en ik ben de dag erna weer het vrouwtje.

Laatst wel corona gehad, maar ook toen alleen de eerste nacht van m'n quarantaine koorts en ziek. De rest van de week heb ik alleen gehoest. Normaliter zou ik met die klachten niet thuis blijven

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:33

Koorts heb ik ook nooit gehad volgens mij, of misschien als kind. Zelfs met corona niet, wel verhoging, maar geen koorts.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:46

Hier ook nog maar éénmaal in mijn leven griep gehad, en dat was toen ik ongeveer 16 jaar was. Ben er nu 40. Ook nog geen corona gehad.
Ben eigenlijk nooit ziek, hoop en al eens een snotneus, that's it. It runs in the family denk ik, mijn moeder is gedurende haar 40-jarige carrière maar 1 x thuis gebleven wegens ziekte.