Herbalife, werkt dat nou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Herbalife, werkt dat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 16:41

Hallo!
Sinds kort ben ik weer vrienden net mijn nichtje op fb en iedere dag zie ik filmpjes langs komen die ze maakt voor herbalife.
En voor jullie erover beginnen, ja ik weet dat het een MLM\piramideschema is, ik heb geen enkel interesse erin om er aan mee te doen of te kopen.
Maar ik vraag me af, werkt dat nou?
Ik zie natuurlijk goede voor en na foto's, maar zit er waarheid in?
Werkt het echt?
Wat is de 'wetenschap' die erachter zit?
Heeft iemand het gebruikt\ ervaring mee?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:47

Na mijn zwangerschap (19 jaar geleden) wilde ik graag wat kilo's kwijt (7 ofzo), zodat ik weer rond de 62 kilo zou wegen. Dat ging met Herbalife prima en vanwege de prijs ben ik een jaartje distributeur geweest, zodat je het zelf bijna gratis kunt eten. De prijzen zijn inmiddels zo onwijs geworden en de smaak een stuk minder, dat het volgens mij niet echt interessant meer is. Genoeg maaltijdvervangers die smakelijker en goedkoper zijn.

Ja, het werkt. Maar bewuster eten, meer water drinken en bewegen ook :P Wel kreeg ik na een paar maanden gebruik, steken in mijn zij/buik en op het moment dat ik normaler ging eten, kreeg ik een prikkelbare darm. Dus heel best zal het niet voor je zijn :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:47

de 'wetenschap' is dat je er gewoon bij op dieet moet.
Je weet dat je sowieso lichter wordt, in ieder geval in de portemonnee :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:26

Ik ken iemand die er heel ziek van is geweest,toen ze stopte was dat ook niet gelijk weg.

Matheno

Re: Herbalife, werkt dat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:05

Ik denk altijd maar zo; Als het écht zou werken en makkelijk zou zijn dan was iedereen slank en had niemand meer rimpels.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:15

Shakes zijn naar mijn idee nooit gezond. Beste is gewoon om je eetpatroon aan te passen en voldoende te bewegen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:42

Je kunt net zo goed gewoon wei eiwit nemen. Die shakes zijn er voor sporters en eigenlijk is het daar op gebaseerd.
Ook verkoopt de action bijvoorbeeld van die 'afvalshakes'.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:59

Eh, alles waarbij je in een calorie tekort komt zal je laten afvallen. Als je dat bereikt door middel van shakes, dan zal het werken, maar over het algemeen zal je je veel verzadigder voelen als je gewoon dingen eet en daarmee een calorieëntekort creëert

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:24

Niet aan beginnen.. ik ken alleen maar jojo-ers in mijn omgeving die aan de shakes zijn. Elke keer iets nieuws gevonden en nu gaan ze écht afvallen. :n

Afvallen is een kwestie van meer calorieën verbranden dan dat je eet/drinkt. Dat kan prima met gewone, gezonde voeding.

De wetenschap achter Herbalife is in mijn ogen een sterke marketing.
En wat ga je doen als je je streefgewicht hebt bereikt? Je kunt niet eindeloos op shakes blijven leven.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 12:25

Komt er dus op neer dat je het beter niet kan doen.
Ik kon het me al niet voorstellen dat het echt een goed idee kon zijn

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:28

Ik ben er wel 2 keer mee afgevallen. Ik werd wel helemaal vervelend van de hele dag geen hartig eten eten op de avondmaaltijd na. Ik snakte er echt naar. En helaas was het welbekende jojo effect zeker een ding.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:29

amber15 schreef:
Afvallen is een kwestie van meer calorieën verbranden dan dat je eet/drinkt. Dat kan prima met gewone, gezonde voeding.

Hier ben ik het niet mee eens. Er zijn veel mensen die doen wat ze willen en geen kilo afvallen. Soms is er ook een andere oorzaak.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:33

Ja het werkt, in het begin misschien beter dan gewoon gezond eten en sporten, maar uiteindelijk is het lastiger vol te houden en kans op jojo-effect is veel groter.

Het is heel simpel; je moet meer calorieën verbranden dan er binnen komen. Dan val je af.
En dat is gezonder om dit te doen door gezond eten en sporten. Dat houd je ook langer vol en het resultaat blijft langer :) .

Voor beide klinkt het overigens makkelijker dan het is, want al dat ongezonde lekkere eten is zeer aantrekkelijk *\o/* .

Edit: er zijn er wat medische redenen waarom het bij iemand niet lukt bijvoorbeeld door medicijnen. Ik ga nu even van een gezond persoon uit.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:37

Gezien de enorme marges lijkt het mij geen supergezond product. Als je netjes aan een 1200 calorieën dieet houdt heb je hetzelfde effect.

De reden waarom veel mensen er gebruik van maken is omdat de "onafhankelijke" distribiteurs vrienden en kennissen zijn en ze dus continue benaderd worden om het te gaan gebruiken met allerhande marketing materiaal dat ze van Herbalife krijgen. Het zal dus wel tijdelijk werken, maar niemand gaat de rest van zijn leven dit volhouden, daar loop je compleet leeg op.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:43

Een 1200 cal dieet is voor de meeste mensen keihard crashdieet en al net zo dwaas als die Herbalife toestanden…

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:43

Ook bij mij heeft het wel gewerkt om af te vallen.
Geloof dat ik iets van thee, een één of ander sapje en de shake had.
Alleen luste ik alleen de cookies shake maar... Dus was er helemaal op uitgekeken op den duur.

Daarna weer normaal gaan eten, en inderdaad alles dubbel en dwars er weer aan..

Nu eet ik alles gewoon waar ik maar zin in heb maar zorg dat ik onder m'n calorie behoefte blijf.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:46

Ik heb het 2x gedaan. 1x ben ik er ruim 15 kg bij afgevallen en de 2e x 0 :')

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:49

poes schreef:
Een 1200 cal dieet is voor de meeste mensen keihard crashdieet en al net zo dwaas als die Herbalife toestanden…

effect van beide diëten is ook hetzelfde. Snel eraf en zo er weer aan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:49

ingvdh schreef:
poes schreef:

effect van beide diëten is ook hetzelfde. Snel eraf en zo er weer aan.

:D

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:52

Dit soort dingen werken zoals gezegd gezegd op basis van minder kcal erin dan eruit en dat effect kan je ook bereiken met normale dieetmethoden. Het is geen wondermiddel met een of ander superspeciaal ingrediënt. Sterker nog, de voedingswaarden van de meeste Herbalife producten zijn echt bagger slecht.

Het is natuurlijk de bedoeling dat het spul blijft verkopen en als iedereen er als een trein van afvalt en ook op gezond gewicht blijft gaat dat wat minder snel. Door dat jojo effect te creëren met snel gewichtsverlies komen mensen meermaals terug voor jouw drankjes en poedertjes ‘want vorige keer ben ik hier ook zo goed en snel mee afgevallen’. Mensen leren hoe je zelf gezonde keuzes kan maken met normale producten uit de supermarkt waardoor ze permanent gezonder leven is toch iets gecompliceerder en minder winstgevend.

Oh, en heel veel van die mooie voor en na foto’s zijn hartstikke nep. Gewoon trucage met licht etc of foto’s gejat van mensen die niet of niet alleen met Herbalife zijn afgevallen.