Fijne dagcreme lente / zomer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Fijne dagcreme lente / zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 13:20

Ik zoek voor de komende maanden een fijne nieuwe dagcreme maar twijfel tussen een gewone dagcreme met spf of juist een “ zonnecrème voor het gezicht”.
Gevoelige huid, wil niets dat getest is op dieren.
Hoeft allemaal geen ingewikkeld duur spul te zijn, heb in die zin een hele goede makkelijke huid en make up smeer ik er ook niet op.
Sterker nog: momenteel reinig ik alleen met natuurlijke zeep en smeer dan savonds wat weleda olie en thats it.

Welke vinden jullie fijn voor lente en zomer?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:29

Ik heb twee fijne dagcremes met spf. Eentje van Image Skincare en eentje van Paula’s choice.
Dit zijn beiden geen hele goedkope crèmes maar wel heel fijn. Ook voor de gevoelige huid.

Als je een goedkope wil met spf dan heeft Kruidvat er ook eentje in een blauwe pompflacon.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:31

Nou ik ben net begonnen met Biocura van de Aldi. (Dag crème met SPF)
Net een week in gebruik dus kan er nog niet heel veel van zeggen.
Maar tot nu toe tevreden.
Goedkoop, cruelty free en hij ruikt lekker.
Het is ook geen zware of plakkerige crème.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Fijne dagcreme lente / zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:34

Ik gebruik nu sinds een aantal weken de Kruidvat sensitive 0% SPF 30 dagcreme. Goedkoop, fijn product. :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:38

Ik vind die van paula's choiche heel erg fijn! Vegan, cruelty free, natuurlijk en met SPF 30 factor. Is misschien niet heel goedkoop, maar je hebt maar een beetje nodig. Het plakt niet, trekt goed in, voelt niet zweterig en het voed mijn huid.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:39

Ik gebruik de face cream van Loveli (troepvrije producten) en smeer daaroverheen Biotherm Solaire zonnebrandcreme factor 30 voor het gezicht.

Ik heb een gevoelige huid die snel droog wordt en puistjes heeft. Mijn huid is nog nooit zo rustig geweest als sinds ik deze combi gebruik voor overdag :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:54

Ik gebruik Image Skincare. Inderdaad niet goedkoop, maar je hebt maar een klein beetje nodig en trekt snel in. Zonder een vettige huid achter te laten.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:03

Mijn advies is een dagcrème die je fijn vindt en los daar overeen een zonnebrandcrème die je ook fijn vindt.

Ga je een dagcrème met SPF erin nemen en je smeert de hoeveelheid van een reguliere dagcrème, dan smeer je bijna altijd te weinig om daadwerkelijk de SPF op de verpakking te halen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:04

Ik gebruik dan zonnebrand voor het gezicht van Biodermal, deze plakt namelijk nietAfbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 18:14

Die heb ik eens gehad en kreeg ik uitslag van helaas

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:38

_Denise_ schreef:
Mijn advies is een dagcrème die je fijn vindt en los daar overeen een zonnebrandcrème die je ook fijn vindt.

Ga je een dagcrème met SPF erin nemen en je smeert de hoeveelheid van een reguliere dagcrème, dan smeer je bijna altijd te weinig om daadwerkelijk de SPF op de verpakking te halen.

Dit inderdaad :j Bij mij werd ook aangeraden om factor 50 in de zomer en factor 30 in de winter te gebruiken. En ja dan word je nog steeds bruin hoor :D

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:00

Sinds een tijdje dagcrème van therme (vegan variant) héél erg fijn in gebruik

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 19:06

Kidde schreef:
_Denise_ schreef:

Dit inderdaad :j Bij mij werd ook aangeraden om factor 50 in de zomer en factor 30 in de winter te gebruiken. En ja dan word je nog steeds bruin hoor :D

Gaat mij niet om wel niet bruin worden trouwens, ik ben rossig en met sproeten en verbrand vlot.
Maar meer om de bescherming.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:25

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:31

_Denise_ schreef:

Dit wilde ik zeggen. Je smeert van een dagcrème in principe te weinig voor de spf. Dus ik zou altijd aanraden om een losse spf te gebruiken elke dag.

(Ook aangeraden door het ziekenhuis. Ook al is die van paulas choice bijvoorbeeld echt fijn, het biedt niet genoeg bescherming qua spf ivm de hoeveelheid die je smeert)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 19:35

Helder!
Dan dus een zonnebrand voor het gezicht kiezen?
Op m’n lijf gebruik ik meestal factor 30-50 van Kruidvat of net wat in de reclame is. Maar die “ body variant” is voor mijn gezicht weer te “ rijk”.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:37

Volledig dierproefvrij gaat je niet lukken, de ingrediënten zijn vaak toch getest.

Je kunt beter een aparte spf gebruiken, er zit te weinig spf in een dagcréme om echt effectief te zijn. Ik gebruik in de lente en zomer graag de Dior Hydra sorbet dagcréme. Dit is een heel lichte créme die fijn hydraterend is. De spf gebruik apart, ik gebruik al sinds jaar en dag Lancaster spf op oliebasis en die breng ik aan zodra ik naar buiten ga ongeacht of het zomer of winter is en of de zon nu wel of niet schijnt.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:51

En die van Jetske Ultee? Die heeft ook zonnebrand speciaal voor het gezicht.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:57

Omdat dit topic beter past op Mensenwelzijn en Sport verplaats ik hem daar heen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:15

Muze schreef:
Helder!
Dan dus een zonnebrand voor het gezicht kiezen?
Op m’n lijf gebruik ik meestal factor 30-50 van Kruidvat of net wat in de reclame is. Maar die “ body variant” is voor mijn gezicht weer te “ rijk”.

Die voor je lijf is inderdaad minder geschikt voor je gezicht :) zit vaak ook veel parfum in.

Ik heb nu die van Biotherm Solaire, fijne lichte en niet plakkende crème. Ga ik ook niet van glimmen. Ik heb ook de gezichtscreme van Lancaster gehad. Die vond ik ook wel fijn maar is wat dikker en ik vond de parfum vrij sterk.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:23

Ik gebruik de dagcreme voor gevoelige huid van Biodermal :) die zijn ook vaak in de actie met 1+1 en dan valt de prijs mee!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:31

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:31

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:41

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 12:24

Denk dat een zonnebrand voor nu nog een tikkie overdreven is en ik die dan wel neem voor de echte zomer..
Denk dat in de lente een gewone crème met spf toch ook wel zat is?