Nog meer mensen met flinke bruikgriep?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10614
Geregistreerd: 14-04-06

Nog meer mensen met flinke bruikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 08:35

Hallo,

Geen idee of het momenteel heerst, maar ik heb echt een flinke bruikgriep te pakken van boven en beneden. :+ Voel mij er ook heel naar van.

Meer mensen die hier momenteel last van hebben? Hebben jullie tips? Ik dacht na 1 dag wel weer fit te zijn maar momenteel zitten we op dag 3. -O-

Vayo

Berichten: 8041
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Nog meer mensen met flinke bruikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:39

Hier vooral de kinderen. Allemaal al corona gehad en toen weer snel fit, maar nu echt een week ziek met koorts enz. In de klas van mijn jongste was de helft ziek thuis. De oudste is ook ziek en vriendinnen van haar ook. Op de sportclubs ook veel afmeldingen ivm griep/ziek.

Ik denk echt dat dit te maken heeft met 2 jaar lang maatregelen en te weinig weerstand opgebouwd. Ik ben blij dat we terug naar normaal zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 35061
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:43

Vorig weekend gehad. Gelukkig niet overgeven ed, wel heel misselijk en echt wel 3 dagen niet lekker, verhoging, draaierig etc. Mijn tip, rustig aan en lekker uitzieken. En zorgen dat je voldoende vocht en zouten binnen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:48

Vayo schreef:
Ik denk echt dat dit te maken heeft met 2 jaar lang maatregelen en te weinig weerstand opgebouwd. Ik ben blij dat we terug naar normaal zijn.


Dit dus. :j

Ik zelf ben niet ziek maar ik ken inderdaad ontzettend veel mensen die nu aardig ziek zijn. Beterschap voor jou! :knuffel:

Linnie050

Berichten: 11847
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Nog meer mensen met flinke bruikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:50

Ik had het vorige week.

Beterschap

dalena

Berichten: 3222
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Nog meer mensen met flinke bruikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 08:55

Brrr buikgriep. De angst als je emetofobie hebt -O-
In mijn omgeving vooral kinderen gehoord die het hebben/hadden. Maar ben wel extra voorzichtig, merk ik. Veel handen wassen etc.

scrabbel

Berichten: 987
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Nog meer mensen met flinke bruikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:01

Vandaag net voor het eerst weer aan het werk na een week plat. Nog nooit zo heftig de griep/buikloop gehad.

LoveGlove

Berichten: 7934
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:02

Ik heb vorige week ook flinke buikgriep gehad. Ook van boven en van onder.

De eerste dag was het zo erg dat ik niet eens op mijn telefoon kon kijken. Zelfs me verleggen was een dingetje :=

Heeft ongeveer een weekje geduurt voordat ik weer helemaal was hersteld

Boras
Berichten: 10063
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Nog meer mensen met flinke bruikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:10

Is het dan altijd buikgriep of misschien de omikron variant van het corona virus? Want één van de bekende symptomen daarvan zijn gastro-intestinale klachten: diarree, braken en buikpijn

Ik ben benieuwd of mensen zich wel laten testen met deze klachten.

SophievdV
Berichten: 14787
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:11

Ik heb een maand geleden stevige buikgriep gehad, een week lang. Echt pas op dag 8 was ik weer normaal. Duurde langer dan normaal. Alle kinderen (3 stuks) waren ziek en ik dus ook. Gezellige boel.

Kikka

Berichten: 4696
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:12

Het hele gezin, as we speak :Y)

kiki1976

Berichten: 16987
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Nog meer mensen met flinke bruikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:21

Mijn man en dochter hebben het in januari gehad. Mijn man alleen enorm aan het spugen geweest, dochter van boven en van onderen.
Beide hebben ze nog echt wel een dag of 5 echt flink buikkrampen gehad.

Overigens was het echt buikgriep, begin van deze maand hadden we allemaal corona

Tazzey
Berichten: 9627
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Nog meer mensen met flinke bruikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:26

Ik lig momenteel ook in mijn bed met buikgriep. Eergisteren had ik al last en gisteren dacht ik dat het wel weer ging, en vanmorgen was de spreekwoordelijke man met de hamer gearriveerd.
Ik ben blij dat ik van de week energydrink in huis gehaald heb, we drinken het hier thuis nauwelijks maar het komt nu goed uit. Je krijgt er weer even wat energie van en het helpt echt tegen de buikpijn.

Petrichor

Berichten: 10614
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 09:33

Zo mega raar eetpatroon vandaag, ben de hele morgen al van die stomme goedkope waterijsjes in zo'n zakje aan het eten. Man man wat is dat lekker bij deze buikgriep, koelt een beetje af en heerlijk voor de dorst. :')

Birdie60

Berichten: 8410
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:53

dalena schreef:
Brrr buikgriep. De angst als je emetofobie hebt -O-
In mijn omgeving vooral kinderen gehoord die het hebben/hadden. Maar ben wel extra voorzichtig, merk ik. Veel handen wassen etc.


Hier nog 1, bij mij uit de buurt blijven. :D

Matheno

Berichten: 8019
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:03

Boras schreef:
Is het dan altijd buikgriep of misschien de omikron variant van het corona virus? Want één van de bekende symptomen daarvan zijn gastro-intestinale klachten: diarree, braken en buikpijn

Ik ben benieuwd of mensen zich wel laten testen met deze klachten.


Met buikgriep vind ik het knap als je uberhaupt de weg naar de testlocatie redt. _O-

Tazzey
Berichten: 9627
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:05

Matheno schreef:
Boras schreef:
Is het dan altijd buikgriep of misschien de omikron variant van het corona virus? Want één van de bekende symptomen daarvan zijn gastro-intestinale klachten: diarree, braken en buikpijn

Ik ben benieuwd of mensen zich wel laten testen met deze klachten.


Met buikgriep vind ik het knap als je uberhaupt de weg naar de testlocatie redt. _O-


:') Euhm nee, dat gaat niet lukken. Ik laat me dus niet testen, ik haal de voordeur niet eens en heb geen energie om mensen te ontvangen.

LoveGlove

Berichten: 7934
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:14

Petrichor schreef:
Zo mega raar eetpatroon vandaag, ben de hele morgen al van die stomme goedkope waterijsjes in zo'n zakje aan het eten. Man man wat is dat lekker bij deze buikgriep, koelt een beetje af en heerlijk voor de dorst. :')

Ja echt he :')

Ik vind het ook lekker om iets met mint te eten met buikgriep :j

Ik heb me ook niet laten testen. Het lukt me nirt eens om een kruik met warm water te vullen zonder dat alles eruit kwam. Laat staan ff naar een testlocatie rijden. Ik ben gwn thujs gebleven voor een week, want ongeveer een quarantaine ook zou zijn geweest. Dus ik houd me gewoon netjes aan de regels.

Ik heb tot nu toe alle keren met ziek en verkoudheid me niet laten testen en ben gewoon thuis gebleven. Ik vind die stokjes in je neus en keel vreselijk :n

_Karlijn
Berichten: 6580
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:22

Ik een paar weken geleden. Ik werd van een normale avond waar ik me nog normaal voelde, op een ochtend wakker met 40,3 graden koorts, buikpijn, diarree, vreselijke nekpijn en hoofdpijn en zo beroerd en ze waren even bang voor hersenvliesontsteking, ook omdat m'n CRP verhoogd was. Het was kort maar krachtig, met 4 a 5 dagen werd ik weer wat beter.

Edit: en covid test was negatief

Petrichor

Berichten: 10614
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 11:58

Boras schreef:
Is het dan altijd buikgriep of misschien de omikron variant van het corona virus? Want één van de bekende symptomen daarvan zijn gastro-intestinale klachten: diarree, braken en buikpijn

Ik ben benieuwd of mensen zich wel laten testen met deze klachten.


Ik vind op internet nergens iets met buikgriep achtige verschijnselen en Omikron?

Boras
Berichten: 10063
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:12

Petrichor schreef:
Boras schreef:
Is het dan altijd buikgriep of misschien de omikron variant van het corona virus? Want één van de bekende symptomen daarvan zijn gastro-intestinale klachten: diarree, braken en buikpijn

Ik ben benieuwd of mensen zich wel laten testen met deze klachten.


Ik vind op internet nergens iets met buikgriep achtige verschijnselen en Omikron?


Ik wel als ik google op "symptomen omikron" :)

Onder andere op de site van het RIVM of Rijksoverheid

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oronavirus

Of

https://dvhn.nl/extra/Is-het-een-griepj ... 94778.html

En meer.
Laatst bijgewerkt door Boras op 28-03-22 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanya
Berichten: 10085
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:20

Petrichor schreef:
Boras schreef:
Is het dan altijd buikgriep of misschien de omikron variant van het corona virus? Want één van de bekende symptomen daarvan zijn gastro-intestinale klachten: diarree, braken en buikpijn

Ik ben benieuwd of mensen zich wel laten testen met deze klachten.


Ik vind op internet nergens iets met buikgriep achtige verschijnselen en Omikron?

Nee jawel dit klopt, kan zeker dit soort klachten bij COVID. Maar heeft niemand dan thuis testen liggen? Dat is zo gedaan.

Deni11

Berichten: 1229
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:23

Ik was afgelopen vrijdag en zaterdag ook goed ziek, geen idee hoe ik er aan kwam. Ook echt geen trek die dagen, was op een gegeven moment gewoon helemaal leeg. Gister nacht ging slecht, en overdag beter maar nog steeds geen eetlust, maar vandaag houd ik alles weer binnen al ben ik wel erg slapjes.

Tazzey
Berichten: 9627
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:33

Tanya schreef:
Nee jawel dit klopt, kan zeker dit soort klachten bij COVID. Maar heeft niemand dan thuis testen liggen? Dat is zo gedaan.


Ik heb zat thuistesten liggen maar waarom moet ik testen als ik de laatste dagen met niemand in contact ben geweest en te beroerd ben om mijn bed uit te komen? Het laatste waar ik nu zin in het is testen.
Ik ben niet verkouden, ik heb geen hoofdpijn en ook geen andere klachten die ik bij mijn twee eerdere Covid besmettingen wel had.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 35061
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:41

Als men verwacht dat mensen met dergelijke klachten gaan testen dan mag daar wel duidelijker over gecommuniceerd worden. Iedereen die ik ken die de omicron variant heeft gehad heeft verkoudheidslachten. En idd buikgriep achtige verschijnselen kunnen voorkomen bij corona. Maar altijd in combinatie met andere klachten zover ik weet. En testen is een advies nu, geen plicht.

Daarbij, het is bekend dat keelontsteking, buikgriep, gewone griep en zware verkoudheid nu rond gaat. Komt omdat we allemaal 2 jaar minder contact hebben gehad en ons immuunsysteem weer moet wennen aan het onder de mensen komen even simpel uitgelegd.