Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:12

Spannend linoleum! Ik ben volgende week weer vruchtbaar. Maar of we iets mee gaan doen.... Moeten maar even over praten straks.

Pimaude ook spannend! Die dagen voor je ongesteldheid kun je van alles voelen wat je kan interpreteren als zwanger zijn. Echt heel vervelend lijkt mij dat!

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:29

Ja haha.. ik blijf maar denken.. al 2 jaar niet.. waarom nu wel? Anders is het niet uit te houden :p

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:44

Ik zou me ook wel graag willen melden.

Ik wilde al een tijdje stoppen met de pil maar mijn vriend was er nog niet aan toe. Tot hij vanmorgen zei dat het goed voelde en ik wat hem betreft wel mocht stoppen. *\o/*

Toevallig zit ik midden in mijn stopweek en ben ik vandaag ongesteld geworden. Mooi moment dus om er helemaal mee te stoppen. Al hoop ik dat het een beetje mee gaat vallen, ik slik de pil sinds mijn 12de en ben nu 28.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:39


Getty_Maan

Berichten: 2595
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:06

Welkom nieuwelingen, wordt zo toch al een aardig groepje.

Wijn zijn helemaal niet bezig met wanneerde vruchtbaarste dagen zijn, we zien wel hoe het komt.

Mijn vriend is chauffeur en sowieso 3 nachten weg, dus zou denk ik ook lastiger worden.

Wel let ik op bepaalde veranderingen, waardoor ik nu wel in de gaten heb van, he Mijn eisprong komt eraan.

Maar kan niet ontkennen dat ik er onbewust meer mee bezig ben dan gedacht.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:39

Bizar hoe snel dat gaat hé in de koppie! :o

linoleum

Berichten: 6491
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 14:54

Pimaude, ik voel ook elke maand andere dingen. Probeer er een logica in te vinden, maar dat wil niet, en dat maakt het nog extra onzeker :') Denk dat ik gewoon geen typische symptomen heb van zwangerschap of menstruatie en dus alles wat ik dan voel die dagen maar aan één van de twee probeer toe te schrijven _O-

Lovelys, spannend om het zo te overleggen.

Froukje, welkom! Leuk dat je vriend ook zover is. Zelf niet hoeven ontpillen, maar wat ik zo lees verschilt het gigantisch per persoon.

Getty_Maan, ik heb een grote vriendengroep met veel chauffeurs. Waarvan ook veel internationaal reden toen ze een kindje verwachtten. Ik ben me nu pas bewust hoe lastig dat is als je probeert zwanger te raken en je partner is veel weg. Maar bij hun is het ook allemaal gelukt, dus bij jullie dan vast ook als jullie er aan toe zijn!
Het alvast volgen van je cyclus is wel fijn. Ik ben daar ook nog steeds zoekende in.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:36

Welkom Froukje spannend! Ik was wel blik dat ik al een tijdje was gestopt en dat ik regelmatig ongesteld werd. Geeft rust


Getty-maan spannend. Hahah er niet mee bezig zijn is lastig.

Van overleg is het niet echt super duidelijk geworden, want zoon kwam tussendoor.

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:05

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat ontpillen gaat. Misschien 1 voordeel dat de rest van de familie echt super vruchtbaar is, dus ik hoop dat het een beetje wil vlotten.

Snap wel gelijk weer waarom ik altijd de pil geslikt heb, dat ongesteld zijn is waardeloos. %) Maar goed, het is voor een goed doel.

Het er heel erg mee bezig zijn is wel herkenbaar trouwens. Allemaal baby's en zwangeren in de omgeving ineens en dat gaf behoorlijke rammelende eierstokken. Zo erg dat ik zelfs al een paar testen heb gedaan omdat ik serieus dacht door de pil heen zwanger te zijn.. Maar dat was dus mijn lijf die me voor de gek aan het houden was. >;)

Jasia

Berichten: 6757
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 19:47

Ik lees al 'n aantal dagen mee, maar ga me nu toch melden :))

Wij zijn sinds deze maand aan het "proberen". Onze dochter is inmiddels 4 jaar en vraagt dagelijks om 'n broertje of zusje, dat maakt het "niet denken aan.." vrij lastig.

Ik heb pcos, waardoor ik geen vaste cyclus heb en de kans op natuurlijk zwanger raken kleiner is.
Onze dochter was na 3 cycli raak. Ik had mijn implanon laten verwijderen en we wilden het een jaartje aan kijken, zonder druk, zonder testen, zonder het bijhouden van mijn cyclus.

Ik merk dat ik er nu heel veel mee bezig ben en van alles voel. Probeer mezelf niet gek te maken, maar dat is best moeilijk.....

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:49

Jasia: lastig hoor! Hopen op een snelle positieve test!

Froukje: haha, ja je leert je lijf vanzelf kennen en dan krijg je allemaal vage symptomen die elke maand wisselen :p zo flauw!

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:02

Froukje bij mij ging het ontpillen echt heel gemakkelijk. Eigenlijk direct al heel regelmatig ongesteld, tot na de tweede Corona vaccinatie. Mijn hormonen waren daar even flink door van slag. Tot november, ineens heel erg misselijk na de eisprong en ik dacht écht dat ik zwanger was. Maar negatieve testen en een hele zware menstruatie. Alsof de boel zich aan het resetten was..

Pimaude jouw NOD zit eraan te komen toch? Ik duim keihard met je mee!

Mijn hormonen zijn een beetje van de leg op het moment. Oogmigraines aan de lopende band en niet zo voorspelbaar als ze eerst waren. En ik ben zo hard aan het hopen dat ik al ongesteld word. Maargoed bij ‘de gemiddelde vrouw’ duurt het ongeveer 6-8 weken na zo’n bevalling. Dus dat zou in mijn geval nog 1,5-3,5 weken kunnen duren, of langer. We houden de moed erin :)

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:00

Corona vaccinatie heeft hier ook de boel flink in de war geschopt moet ik zeggen. Van een week flink ziek en zware bloedingen naar 3 dagen met normale bloeding en dag 4 nog wat laatste restjes.
Nou vind ik dat niet perse heel erg maar vreemd is het wel.

Mijn duimen draaien dat je gauw ongesteld wordt.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:30

Yes.. Maar ik kreeg eind van de ochtend een videobelletje van mijn versgeboren nichtje! Even afleiding! Maar ik duim nog steeds voor mezelf, NOD is idd vandaag... :=

Liiene.. lastig hé, de ene keer niets, de andere keer wel. Mijn gynaecoloog zij laatst toen ik een apartere cycus schetste dat dat heel goed een mislukte bevruchting had kunnen zijn. Dus die november van jou...

Froukje: Beterschap :knuffel:

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:47

Pimaude dat dacht ik dus zelf ook.. Maar ik had toen wel 2x een negatieve zwangerschapstest, heb toen van die super vroege testen gebruikt. Dus ik vraag me af in hoeverre dat echt iets is geweest.
Gefeliciteerd met de geboorte van jouw nichtje!

Scheelt wel dat de tijd tot ik (hopelijk) weer ongesteld word net zo lang duurt tot 1) mijn nieuwe elektrische fiets er is. Dus dat maakt het wachten indirect ook wel makkelijker. Met als bonus, als het weer zo ver zou zijn, is dit ook een goede moeder fiets, want er kan een kinderzitje voorop. En 2) we gaan tegen die tijd even lekker een paar dagen naar Landal. Dus ook genoeg leuke dingen om naar uit te kijken! :j

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:55

negatief kan gewoon hoor dan! :) Je kunt ook negatief testen als je wel zwanger bent hé? Enkel een bloedtest is betrouwbaar die periode. Hoeveel rondes zit jij nu in Liiene? Of stond dat al ergens?

Je hebt leuke dingen op de planning!!!!

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:29

Nog geen een nu, ik moet eerst weer een cyclus krijgen :)
Maar ‘vorige zwangerschap’ hebben we even de tijd genomen om m’n hormonen rustig te laten worden en zelf aan het idee te wennen dat we ons leven wel eens serieus zouden kunnen veranderen.
Dus ik denk een cyclus of 8 een beetje om de vruchtbare periode heen gewerkt, en bij de tweede echte serieuze poging wel zwanger. Was een heel leuk kerstcadeau die positieve test <3

linoleum

Berichten: 6491
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 15:48

Froukje, je lijf en je brein kunnen je zo voor de gek houden. Waarschijnlijk met allemaal dingen die je anders ook wel voelt, maar dan verder niet bij nadenkt. Maar nu probeer je overal een oorzaak voor te vinden en ben je hyper gefocust.
Ik hoor ook veel over vreemde cycli en menstruaties na vaccinaties.

Jasia welkom! Hopelijk gaat het ook nu weer redelijk snel ondanks je PCOS. Het maakt het niet makkelijker. En wel stiekem heel schattig dat je dochter al zo enthousiast er over is.

Liiene, wachten op je eerste menstruatie duurt dan lang he. Na mijn miskraam was het exact 30 dagen weer, net als cycli er voor. Maar nu was ik nog lang niet zover als jij. Die migraine had ik trouwens wel ook gigantisch de week voor eerste menstruatie na miskraam. Daarna was het ook over en niet weer gehad.
Wel heerlijk dat jullie even weg gaan. Die twee weken na eerste menstruatie waarin even alles weer mocht qua eten en drinken waren zo fijn voor mij. Dus geniet er dan vooral van!
En ook al een positieve test met kerst. Wij hadden de positieve test ook de dag voor kerst!

Pimaude, gefeliciteerd met je nichtje!! Ik duim ook voor je!! Precies om die mislukte bevruchting/innesteling wil ik ook niet voor mijn NOD al testen. Je hoort toch best vaak dat iemand positief test, maar alsnog ongesteld wordt. Dus ik wacht dat eerst af.


Mijn lichaam is al twee dagen aan het rommelen en zit mezelf gigantisch in de weg. Krampen, vermoeidheid. Maar uiteraard weer allemaal dingen die zowel voor zwangerschap als menstruatie kunnen. Vandaag of morgen is mijn NOD. Gezegd dat als ik vrijdag nog niet ongesteld ben, ik dan ga testen.
Ben vandaag vrij en de tijd gaat echt super langzaam. Ga zo maar even proberen een dutje te doen. Morgen gewoon weer drukke werkdag, dan gaat de tijd een stuk sneller.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:02

Same. Ik dacht vrijdag: ja hoor. Bingo. :D maar na 18 rondes geloof je dat ook niet lang kan ik je vertellen. := we zullen zien. Spannende week linoleum.

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:41

@ pimaude na een zwangerschapsafbreking schijnt het iets langer te duren voordat je cyclus weer op gang komt dan bij een natuurlijke miskraam. Omdat je wel echt een bevalling hebt gehad.

Ik ben nog steeds heel hard aan het duimen voor de dames met NOD dat er geen ‘bloedneuzen’ zijn de komende dagen. Het is jullie gegund!

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:14

Spannend allemaal! :):)

Ik ga hier niet melden of ik rond mijn NOD zit etc, maar vind het wel fijn om mee te lezen en elkaar te steunen :)
Gezien mijn eerdere ervaringen hebben mijn vriend en ik besloten om het echt voor onszelf te houden tot we meer zekerheid hebben, het is al spannend genoeg allemaal zonder dat meelezers weten hoe/wat :o

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:17

mag ik mij ook melden hier?
2 dagen terug te horen gekregen dat ik vervroegd in de overgang ben na chemotherapie 3 jaar geleden..
inmiddels ben ik 25 en zijn de hormoonwaardes zo slecht dat ik mogelijk vorige week voor het laatst ongesteld ben geworden.
er is hier wel een kinderwens maar ik had niet verwacht dit zo per direct te moeten beslissen..
de vraag in mijn hoofd is vooral moet ik dan nu mijn koper spiraal eruit halen en hopen op nog een paar natuurlijke eisprongen en wat als mijn resterende eitjes echt van slechte kwaliteit zijn en ik misschien zwanger raak van een kleintje wat uiteindelijk een afwijking blijkt te hebben..

zo moeilijk allemaal en nu ineens zo erg bezig met het wel / niet zwanger worden...

Jasia

Berichten: 6757
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:50

Daiswees: wat 'n lastige situatie! Moeilijk om zo gedwongen ineens 'n beslissing te moeten nemen.. Zijn er alternatieven? Ik bedoel bij 'n man kan je sperma laten invriezen, maar wat zijn de opties voor n vrouw?

Muurp: begrijpelijk dat je het nu voor jezelf wilt houden. Ik vind dat zelf erg lastig, ben al behoorlijk open geweest over onze kinderwens.. Dus als ik daar ineens niets meer over zeg, zal het voor n aantal mensen in mijn omgeving wel duidelijk zijn :+

Jannickee: moeilijk is dat! Hopelijk toch snel raak! :):)


Zou de cyclus niet ook wat van slag kunnen raken door de stress? Daar ben ik nu zelf 'n beetje bang voor.. Dat door de stress mijn hormonen helemaal van 't padje raken..

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:14

Wat is die chemotherapie ook eigenijk rotzooi. Hopen dat het gauw raak is Jannickee.

Poeh Deeswees, dat is rot nieuws om te moeten verwerken. :(:) Zeker omdat je het niet even kunt uitstellen want stel dat die eitjes dan inderdaad op zijn en je bent te laat...

Krijg je begeleiding vanuit het ziekenhuis hierin wbt het maken van keuzes?

Jasia, stress helpt zeker niet mee. 2 jaar geleden zat ik ook nog bij een werkgever die voor heel veel stress zorgde. Dat deed niet veel goed voor een regelmatige cyclus. Zelfs met pil was de boel van slag.

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:26

wbt invriezen, er is ingevroren van me maar ik heb wel moeite met een medisch traject weeer in gaan..
ik vraag me af of ik zin heb/ de wens zo groot is om iedere keer weer tussen hoop en vrees te leven..
begeleiding komt er wel bij maar pas de 15de
en ergens knaagt het omdat ik mogelijk dan weer een eisprong 'verspil'