Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:11

suus_toes schreef:
Poosje stil geweest hier.
Deze week (helaas) weer een feestweekje, die me gigantisch zwaar valt.
Halve week echt als een zombie rond gelopen, veel pijn in buik, rug en benen en gigantisch moe.

Zo dit was mn klaagzang even weer :+

Wil volgende week ergens een afspraak gaan maken voor acupunctuur.
En dan met name gericht op hormonale klachten en Vruchtbaarheidsproblematiek.

Ben heel benieuwd ... moet alleen nog even de drempel over om naaldjes in me te laten prikken. _O-

Duimen maar weer voor de volgende ronde...


Haha nou na zo’n traject heb in die drempel niet meer _O- succes!

@Lau: op zich is extra controle fijn toch? Kan me voorstellen dat ze dan ook andere dingen sneller zien :D. Is de echo om te kijken of de terugplaatsing kan?

Lau

Berichten: 16678
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:33

Ja ze gaan kijken hoe mijn slijmvlies is opgebouwd

Lau

Berichten: 16678
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:18

Alles is goed! Wij mogen door naar Utrecht voor een nieuwe terugplaatsing. Binnen 14 dagen heb ik mijn terugplaatsing

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:42

Lau schreef:
Alles is goed! Wij mogen door naar Utrecht voor een nieuwe terugplaatsing. Binnen 14 dagen heb ik mijn terugplaatsing


Jaaa *\o/*
Succes! Hopelijk is het een plakker

Lau

Berichten: 16678
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:20

IMANDRA schreef:
Lau schreef:
Alles is goed! Wij mogen door naar Utrecht voor een nieuwe terugplaatsing. Binnen 14 dagen heb ik mijn terugplaatsing


Jaaa *\o/*
Succes! Hopelijk is het een plakker



Ik hoop het wel, maar de vorige plakte ook alleen op de verkeerde plek. Dus heb hoop voor deze *\o/*

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:28

Succes!

Hier geen plakker helaas |(

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 07:53

Farjen schreef:
Succes!

Hier geen plakker helaas |(


Ah wat balen! Veel sterkte voor jullie

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:42

Hier toch wat positiever nieuws dan verwacht :D
Vandaag laatste echo gehad en maandag wordt de punctie gepland.

Heb er 8 groter dan 18mm, 2 van 14, 1 van 10 en 1 van 8. Dus sowieso 8, na het weekend waarschijnlijk wel 10, en als ik heel veel geluk heb nog 2 bonus follikels :D. Dus waar ik de vorige keer 5 op het randje had (ik meen 3 net 16/17mm en de andere 2 wat kleiner) is het gros nu al mooi groot.

Hopelijk bevruchten er veel en groeien ze goed door volgende week :):)

Lau

Berichten: 16678
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:21

Balen Farjen hopelijk blijft de volgende plakken

Dat is positief imandra!

Wij hebben donderdag terugplaatsing! Het gaat zo snel in een keer *\o/* <3

annepaardoes

Berichten: 7158
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:27

Farjen. Jeetje wat balen. Sterkte!

Imandra: dat gaat de goeie kant op!

Lau: Spannend! Alvast succes donderdag en dan duimen dan het lukt.

Wij zijn inmiddels ook begonnen met het traject. Na beide anderhalf jaar proberen de stap nu toch maar gezet. Bij mijn man is gelukkig alles goed. Nu moet ik alleen nog even van huisarts wisselen (inschrijven bij de praktijk van mijn man. Ik heb mijn huisarts nog in mijn oude woonplaats) en dan de verwijzing naar fertiliteit.

Lau

Berichten: 16678
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:24

Spannend annepardoes! Als je vragen hebt mag je altijd een berichtje doen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 22:38

Jij ook succes Annepardoes!

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 23:01

Bedankt voor de sterkte wensen. Even 2 dagen veel verdriet maar nu gaat het weer wat beter.

Succes donderdag Lau!

Annepaardoes, spannend en succes! Hopelijk kan je vlot wisselend van HA en bij de fertiliteit terecht

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:07

Farjen; sterkte.
De rest succes met de terugplaatsingen!


Ik kom even binnenvallen met een vraagje. Hoe kijken jullie aan tegen beginnen aan kinderen als werk voor de vrouw nog onzeker is?

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht, en na heel wat klussen afgelopen zomer gezegd; we gaan nog 1x goed op vakantie want dat zal waarschijnlijk voorlopig de laatste zonder kinderen zijn. En nu kreeg ik pas geleden te horen dat mijn contract in december niet verlengd gaat worden (had een vast contract moeten zijn), dit kwam heel onverwachts. Wij wilde eigenlijk rond november gaan beginnen, maar helaas geeft mijn vriend nu aan eigenlijk toch weer te willen wachten tot ik weer meer zekerheid heb met werk. Ik begrijp hem wel, maar baal er ontzettend van, mijn eierstokken rammelen al 4 jaar (wij zijn 6 jaar samen) inmiddels is het geen rammelen meer maar aardbevingen :+ en iedere keer probeer ik mezelf rustig te houden door een stip aan de horizon te zetten en daar naar toe te lopen, maar de horizon lijkt inmiddels oneindig. En ik merk dat ik er best wel verdrietig van ben.. ;( mijn vriend baalt ook, die spreekt nu langzaam ook echt uit er eigenlijk wel klaar voor te zijn, maar bij hem spreekt meer het hoofd en bij mij meer het hart. Ik heb nu gesolliciteerd bij een baan waarbij ze na een jaar al een vastcontract garanderen als alles naar behoren gaat. Maarja, stel we wachten dat jaar nu af, en ik krijg dan ook geen vast contract, hoe lang ga je het dan nog uitstellen?

Mijn vriend denkt alleen op zijn salaris wel alle vaste lasten tijdelijk te kunnen dragen, maarja zit je dan 3 maanden? een half jaar? een jaar? Of tot na het 2e kindje thuis? Daar maakt hij zich zorgen om.. (hij heeft wel een vast contract) ik begrijp zijn zorgen zeker, en deel die zorgen ook wel, maar zoals ik net al schreef, mijn lijf, mijn hormonen, alles schreeuwt om te willen beginnen hiermee.. er is geen dag geen uur dat ik er niet mee bezig ben in mijn hoofd.


Al mijn vriendinnen zijn nog niet toe aan kinderen, willen geen kinderen, of hebben al kinderen, dus ik heb niemand in mijn omgeving die echt in dezelfde fase zitten als dat wij nu zitten dus ik vind het lastiger om het met hun hierover te hebben. Vandaar dat ik even kom binnenvallen en het hier kom vragen, hopelijk mag dat :)

Mellow

Berichten: 6488
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:14

Pb gestuurd,

Sterkte Farjen!

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:19

(Ik reageerde op het bericht hierboven maar die is in een pb veranderd, maar ik laat mijn reactie even gewoon zo staan)

Ik word in april 27, en mijn vriend in juli 31, we zijn nog jong dus maar hebben er wel een mooie leeftijd voor vind ik. (Ik heb altijd geroepen het liefst voor mijn 25e kinderen te willen). En inderdaad, je hoopt het, maar je weet helemaal niet of het ook allemaal zo makkelijk gaat. Ik ben zelf nu zo'n 2 jaar geleden met de pil gestopt, en vanaf dat moment echt een prachtige regelmatige cyclus. Maar na 1x de condoom te zijn kwijt geraakt en een morning after pil te hebben geslikt was ik daar zo depressief van dat ik erna meteen een koperspiraal heb laten zetten. Ook daarmee is mijn cyclus nog steeds heel goed. Dus dat geeft wel een geruststellend idee dat dat in ieder geval werkt, maar voor hetzelfde geld heeft hij trage zwemmers je weet het nooit van te voren.

Lau

Berichten: 16678
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:01

Je hebt nooit zekerheid je kan het wel vooruit blijven schuiven maar dat heeft ook geen zin. Werk is er altijd ook als je een kleintje hebt.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:31

Ik heb toch een iets andere mening. Kinderen, baby's, kosten geld. Zelfs als je alles bij de zeeman of Vinted koopt, ben je gewoon veel geld kwijt.

Ik snap heel goed dat je vriend zich geremd voelt en ik denk dat het belangrijk is dat je zijn gevoelens ook respecteert. Een kind maken samen en de voorpret die daarbij hoort moet je samen willen.

Ik snap dat het frustrerend is, echt waar. Ik was er ook veel eerder klaar voor dan mijn man en dat jaar duurde echt zo lang! Maar in dat jaar hebben we wel een lekkere spaarrekening kunnen opbouwen voor de baby en daar was ik zo blij mee!

Maar het was fijn dat het voor hem goed voelde, dat hij óók teleurgesteld was bij een witte test en niet stiekem opgelucht.

Lang verhaal kort: ik vind dat je vriend een goed punt heeft en wachten is kak maar houd vol.

Mellow

Berichten: 6488
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:47

Tuurlijk zijn er bepaalde randvoorwaarden. Het kost zeker veel geld. Maar denk dat de meeste hier in een traject zitten. Ook ik heb er in gezeten. En dan weet je gewoon dat het ook nog heel lang kan duren. Dus als je het dan laat afhangen van een eventuele baan terwijl het misschien nog jaren kan duren. Je moet er wel echt samen achter staan. Het is niet niks namelijk.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:58

Ja, je weet van te voren niet of het lang of kort gaat duren en of je hulp nodig hebt. Dat is waar. Maar ook dan is een spaarpotje wel fijn want behandelingen zijn ook maar tot een bepaald bedrag of pogingen vergoed, dacht ik.

Lau

Berichten: 16678
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:25

Urbanus schreef:
Ja, je weet van te voren niet of het lang of kort gaat duren en of je hulp nodig hebt. Dat is waar. Maar ook dan is een spaarpotje wel fijn want behandelingen zijn ook maar tot een bepaald bedrag of pogingen vergoed, dacht ik.


IuI 6 of 8 pogingen
Icsi/ivf 3 puncties alle embryo’s die je hebt zijn geen poging dus dat kan je “onbeperkt” terug plaatsen.
Daarom is nu gaan proberen geen probleem wie weet lukt het in een keer wie weet moet je een traject in. Je moet toch eerst stoppen met anticonceptie en een cyclus krijgen. Sparen doe je nu ook neem ik aan. Dus proberen kan altijd je bent niet altijd in een keer zwanger.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:47

Nee, maar ik was wel in 1 keer zwanger, de tweede keer. Als je een implantaat hebt kun je na het verwijderen meteen zwanger zijn.

Ik vind haar vriend heel verstandig en wat maakt dat jaar nu uit? Als hij zich er niet goed bij voelt is dat ook oké. Ik vind niet dat je iemand zou moeten overhalen.

Ik wil maar zeggen, een zwangerschap en bevalling gebeurt maar zelden zoals je het plant. Als je op de lange termijn afhankelijk bent van 2 inkomens en je hebt er nu maar 1, moet je dat eerst in orde maken.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 24-10-23 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Berichten: 16678
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:53

Urbanus schreef:
Nee, maar ik was wel in 1 keer zwanger, de tweede keer. Als je een implantaat hebt kun je na het verwijderen meteen zwanger zijn.

Ik vind haar vriend heel verstandig en wat maakt dat jaar nu uit? Als hij zich er niet goed bij voelt is dat ook oké. Ik vind niet dat je iemand zou moeten overhalen.


Maar wat als het niet bij een jaar blijft? Dat is het hele punt. Je kan zo blijven schuiven. Maar als je financieel gewoon goed zit why not. Je kan het wel perfect willen maar zo loopt het niet altijd. Je kan van elke situatie wel een mooie situatie maken.

Dat jij in een keer zwanger was is jouw situatie. Wie weet moet zij net als ik en vele hier wel een traject in.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:57

Lau schreef:
Urbanus schreef:
Nee, maar ik was wel in 1 keer zwanger, de tweede keer. Als je een implantaat hebt kun je na het verwijderen meteen zwanger zijn.

Ik vind haar vriend heel verstandig en wat maakt dat jaar nu uit? Als hij zich er niet goed bij voelt is dat ook oké. Ik vind niet dat je iemand zou moeten overhalen.


Maar wat als het niet bij een jaar blijft? Dat is het hele punt. Je kan zo blijven schuiven. Maar als je financieel gewoon goed zit why not. Je kan het wel perfect willen maar zo loopt het niet altijd. Je kan van elke situatie wel een mooie situatie maken.

Dat jij in een keer zwanger was is jouw situatie. Wie weet moet zij net als ik en vele hier wel een traject in.


Ja wie weet, maar ja, zo kunnen we een miljoen scenario's bedenken. Wat als je HG krijgt? Een vroeggeboorte? Of er komt ineens een veulentje uit.

Je gezin kunnen onderhouden is niet iets perfect willen, maar een stabiele basis kunnen bieden.

Lau

Berichten: 16678
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:58

Maar het perfect willen is dat vaste contract. Een stabiele basis is gewoon een baan hebben. En die zijn er ook nog wel na je zwangerschap mocht je contract niet verlengd worden.