Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 10:22

Wij hebben het traject weer opgestart voor de nieuwe terugplaatsing. Maandag 09-10 op mijn verjaardag mogen we voor de eerste controle echo komen *\o/*

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10465
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 10:45

Spannend Lau... ik ga voor jullie duimen.

Hier geen ervaring met eiceldonoren.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:48

Lau schreef:
Wij hebben het traject weer opgestart voor de nieuwe terugplaatsing. Maandag 09-10 op mijn verjaardag mogen we voor de eerste controle echo komen *\o/*


Succes +:)+

Jasia

Berichten: 6758
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:20

Spannend Lau, succes!

Ik lees vooral mee, maar ben heel slecht in reageren.

Hier helaas voor de 2e keer dit jaar een miskraam gehad. Gisteren is het doorgezet en nu is het wachten tot mijn cyclus terug op gang komt. Ik wist dat zwanger worden voor mij lastig zou zijn, maar dat zwanger blijven ook ineens een probleem ging worden had ik niet verwacht.. ;(

dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:50

Jasia schreef:
Spannend Lau, succes!

Ik lees vooral mee, maar ben heel slecht in reageren.

Hier helaas voor de 2e keer dit jaar een miskraam gehad. Gisteren is het doorgezet en nu is het wachten tot mijn cyclus terug op gang komt. Ik wist dat zwanger worden voor mij lastig zou zijn, maar dat zwanger blijven ook ineens een probleem ging worden had ik niet verwacht.. ;(


Heel veel sterkte! :knuffel:

@lau, super spannend weer! Ik ga duimen voor een groot succes met terugplaatsing.

Ik zelf mag wegens steeds tussentijdse bloedingen volgende maand weer terug komen voor wederom een hysteroscopie… vorige hysteroscopie hebben ze ascherman/ verklevingen verwijderd en daarna eigenlijk alleen maar rare tussentijdse bloedingen gehad.

Eind mei die miskraam, ondertussen oktober en nog steeds klopt mijn lijf niet. Week of 4 geleden zelfs opgenomen geweest ivm grote hoeveelheid bloed dag voor mijn eisprong. Het leek wel een kraan die open gedraaid was.

Gek genoeg loopt mijn cyclus wel echt weer op de klok, dus daar zit probleem niet. Net als geen afwijkingen op de echo/waterecho. Maar wat dan wel het probleem is dat weet gyn ook niet te benoemen. Dus dan maar weer van binnen kijken

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:16

Nou alles zag er goed uit gister. We mogen beginnen met het opbouwen van slijmvlies. Dus hopelijk kunnen we snel terug plaatsen. De vorige keer kon het ook redelijk snel.
Hopelijk blijft het nu wel in de baarmoeder zitten.


Moet wel vaker op controle komen en eerder omdat ik dus die bbz heb gehad. Ze willen alles goed in de gaten houden.

annepaardoes

Berichten: 7160
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:55

Spannend Lau. Ik zal voor jullie duimen!

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 18:00

Spannend Lau. Ik duim voor je!
Hier mag ik donderdag weer naar het ziekenhuis voor de startecho, hopelijk kunnen ze na dit traject meer eicellen prikken vergeleken met vorige keer

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 18:21

Lief!

Ik hoop het ook Imandra, eicellen kweken is zo onvoorspelbaar. De arts zei de ene keer kan je er 18 hebben de andere keer 2. Zo rot dat je daar echt niks aan kan doen.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:17

Ik heb een ongemakkelijke vraag, maar ik weet niet goed waar of aan wie ik hem anders kan stellen. Vandaar dat ik even inbreek in dit topic.

Voor de mensen die in een fertiliteitstraject zitten of die daar op een andere manier ervaring mee hebben: vonden jullie het fijn als er af en toe naar gevraagd werd of juist niet? Was er iets waar je steun of behoefte aan had tijdens of rond dat traject? En word je het liefst zo min mogelijk geconfronteerd met baby's? Ik snap dat het heel persoonlijk is, maar ik loop er zelf een beetje op vast. Ik wil graag rekening houden met een stel dat het superknap doet en mogelijk 'te stoer' eigen gevoel opzij zet om sociaal en gezellig mee te doen met iedereen om hun heen. Het liefst had ik wat handvatten om rekening te houden met hun behoeften of gevoelens. Of bijvoorbeeld hulp bieden als een behandeling (hormonen?) rottig is en ze geen zin hebben in huishouden/eten koken/wat dan ook. Of is zoiets juist overdreven?

Ik twijfel me suf. Als jullie me er iets over zouden willen vertellen, dan heel graag. Mag uiteraard privé. En verder hoop ik dat ik het topic niet teveel heb verstoord...

Jasia

Berichten: 6758
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:04

Ik zit zelf (nog) niet in een traject (wel bijna, maar toen raakte ik zwanger, helaas een miskraam. Daarna zegt de fertiliteit "gefeliciteerd, je kunt zwanger raken, kijk het nog maar een jaar aan..").

Persoonlijk zijn wij heel open over onze Kinderwens en waardeer ik het ook als mensen er naar vragen.
Zelf hebben wij al een dochter van 5 en vind ik het geen probleem om "geconfronteerd " te worden met baby's, maar dat is voor iedereen anders.
Ik denk dat je het beste open kunt zijn en kunt vragen wat het stel in kwestie prettig vindt. Maar geef ook aan dat je het zelf moeilijk vindt om in te schatten waar ze behoefte aan hebben. Vraag ook of ze het aan willen geven als je iets doet of vraagt wat ze op dat moment niet waarderen.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:28

Hier ook een tijdje niet meer meegepraat, dus ik spring er even in als dat goed is :)

Spannend Laura, ik duim!!

Jasia, wij praten natuurlijk al elders, maar ik blijf het heel verdrietig vinden voor jullie :(:)

Dieseltje, dat klinkt ook enorm heftig. Hopelijk vinden ze een oorzaak en behandeling ervoor!

Imandra, spannend morgen al! Reageer je niet goed op de stimulatie dan of blijven er niet zoveel eicellen over na punctie?

Lorette, ik vind het moeilijk. Soms heb ik dagen dat blij wordt van de baby-foto's die ik zie langskomen op social media. Soms klik ik alles snel weg. Ik vind het echt wel heel lief van jou dat je er zo rekening mee wil houden <3 Ik ben zelf heel teleurgesteld geweest in mijn "beste" vriendinnen-groepje, ik kreeg wel een appje maar ik heb ze na mijn operatie maar voor het eerst gezien zo'n 4 maanden. Nu weten ze ook van het nieuwe traject maar ze vragen er ook helemaal niets over. Ik hoef zeker geen dagelijkse berichtjes te krijgen, maar een "succes" had ik wel erg op prijs gesteld.


Hier heb ik mijn eerste punctie achter de rug en gisteren de verse terugplaatsing. Dus nu ben ik erg aan het duimen dat het mag blijven plakken :D Enkel de Utrogestan vind ik irritant :o
Ik had trouwens niet verwacht dat het zo'n "afvalrace" zou zijn qua eicellen. Ik had zo'n 12 follikels, daarvan waren er 9 eicellen. Daar waren er 6 goed genoeg van en 5 zijn er bevrucht. Hoeveel er in de vriezer kunnen, weet ik eind deze week

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 19:48

Naar de mensen die het weten zijn we heel open. Maar ik heb ook geen moeite met anderen die zwanger zijn of erover praten, kan me voorstellen dat dit voor iedereen anders is. Qua hulp… ik vind het fijn om soms gewoon lekker even te kunnen klagen; ook al val ik daarbij in herhaling. Het even uit m’n systeem te godveren zegmaar :)).

@Farjen: het eerste denk ik, er waren ook maar 5 eicellen volwassen en die waren sowieso allemaal succesvol aangeprikt. Van die 5 groeide er maar 1 goed genoeg om een biopt van af te nemen.

Spannend! Ik hoor morgen met hoeveel cellen we starten, dan is het ook hormonen gaan prikken en krijg ik diezelfde afvalrace :)). Bij mij moet het alleen ook nog gebiopteerd worden, ingevroren en na 8 weken ontdooid mits niet aangedaan.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:08

Hoe werkt het dan bij jullie Imandra? Omdat je zegt dat je nog moet hormonen prikken, maar hoe kom je dan al aan meerdere eicellen?
Ik duim alvast mee voor een mooi aantal gen-vrije eitjes +:)+

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 00:33

Farjen schreef:
Hoe werkt het dan bij jullie Imandra? Omdat je zegt dat je nog moet hormonen prikken, maar hoe kom je dan al aan meerdere eicellen?
Ik duim alvast mee voor een mooi aantal gen-vrije eitjes +:)+


Van een vorig traject! Daar is maar 1 viable embryo uitgekomen en die heeft helaas niet gepakt. Morgen start echo voor traject #2! En mits daar embryo’s uitkomen is rond december of januari de tweede terugplaatsing

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 00:49

_Lorette_ schreef:
Ik heb een ongemakkelijke vraag, maar ik weet niet goed waar of aan wie ik hem anders kan stellen. Vandaar dat ik even inbreek in dit topic.

Voor de mensen die in een fertiliteitstraject zitten of die daar op een andere manier ervaring mee hebben: vonden jullie het fijn als er af en toe naar gevraagd werd of juist niet? Was er iets waar je steun of behoefte aan had tijdens of rond dat traject? En word je het liefst zo min mogelijk geconfronteerd met baby's? Ik snap dat het heel persoonlijk is, maar ik loop er zelf een beetje op vast. Ik wil graag rekening houden met een stel dat het superknap doet en mogelijk 'te stoer' eigen gevoel opzij zet om sociaal en gezellig mee te doen met iedereen om hun heen. Het liefst had ik wat handvatten om rekening te houden met hun behoeften of gevoelens. Of bijvoorbeeld hulp bieden als een behandeling (hormonen?) rottig is en ze geen zin hebben in huishouden/eten koken/wat dan ook. Of is zoiets juist overdreven?

Ik twijfel me suf. Als jullie me er iets over zouden willen vertellen, dan heel graag. Mag uiteraard privé. En verder hoop ik dat ik het topic niet teveel heb verstoord...



Ik val ook even dit topic binnen , iemand in mijn kenniskring zit ook in trajecten maar het gaat nog niet zo gemakkelijk als gehoopt.

Het gaat om een collega , en ik merk ook dat ik graag wil ondersteunen maar ik ben ook bang om wat verkeerds te zeggen.

Ik vraag wel vaak hoe het gaat maar geef ook ruimte als diegene geen zin heeft om te reageren. Zo nu en dan stuur ik even een berichtje. Op werk hebben we het er ook wel over en probeer ik wel wat door te vragen als daar behoefte aan is.

Ik probeer in ieder geval te laten merken dat ik er ben als en ik ook wel taken op werk over wil nemen en diensten wil ruilen en of overnemen.

Deze persoon is wel echt soms wat te hard voor zichzelf dat gaf diegene ook wel toe.

Maar ik vindt het soms zo lastig wat ik wel of niet moet doen. Op Google al qat tips gevonden maar dat zijn zulke algemene artikelen.

Maar ik merk wel dat ik het vreselijk te doen heb met deze persoon. Ik vindt het fijn dat ik in vertrouwen wordt genomen en dat diegene zich wel durft te uiten bij mijn

Vonden jullie het bijv fijn om meer met rust gelaten te worden of juist berichten te krijgen en uitgenodigd worden voor bijv een wandeling of iets?

En van mijn kant ook sorry voor het verstoren van het topic!

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:32

Nou net geweest: er waren rechts 11 en links 13 follikels te tellen dus we starten al ietsje beter dan vorige keer. De dokter had ook al zelf besloten dat ik nu een hogere dosis hormonen krijg, dus dat is fijn. Hopelijk dit keer meer embryo’s!

annepaardoes

Berichten: 7160
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 15:31

Imandra. Dat klinkt heel hoopvol! Een goeie start dus.

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 03:15

@Lau : Spannend, wij duimen voor jullie !

@Jasia : Ach nee, sterkte. Hier helaas ook kort op elkaar 2 miskramen gehad, ik was even heel gelukkig dat ik toch 'ineens' wel zwanger kon worden, maar had er zelf inderdaad ook niet bij stilgestaan dat het blijven zitten dan zo lastig zou gaan.... Hele dikke knuffel van hier

@Dieseltje : Bah, dat lijkt me ook naar, met de tussentijdse bloedingen. Hopelijk komen ze bij het van binnen kijken erachter wat het veroorzaakt.

@Lorette en Zebrastreep : Voor mij is het wel een beetje wisselend. Voor de miskramen vond ik het geen probleem als mensen ernaar gingen vragen, nu heb ik er even (hopelijk tijdelijk) iets meer moeite mee. Ik ben ook altijd heel stoer en gun iedereen een mooie baby, mooie zwangerschap (beste vriendin is ook momenteel zwanger en was na 3 maandjes proberen al zwanger), maar het wisselt wel een beetje in hoeverre ik het erover kan hebben. Ik merk dat hier nog niet altijd veel begrip voor is uit mijn eigen omgeving, of je krijgt opmerkingen als : Ja maar jij hebt geen kinderen dus je weet niet hoe het is o..... :+.
Soms vind ik het wel prettig als gevraagd word hoe het is, soms liever niet. Maar goed, dat is een kwestie van aftasten en zelf ook duidelijk zijn als je het liever niet hebt. Vind ik soms nog wel eens lastig, want ik wil niet overkomen als de wanhopige wandelende rammelende eierstok, dus dan doe ik maar weer leuk mee met alles, maar eigenlijk zit ik dan liever even een portie te janken op de bank :o
Wel heel fijn dat jullie zo oprecht rekening willen houden ermee :j

@Farjen en Imandra : Ik duim met jullie mee!

Hier inmiddels de hele cyclus in beeld, alleen volgende week nog testosteron prikken.
Gisteren een follikel van 17mm en prachtig baarmoederslijmvlies , aldus de gynaecoloog. Vriendlief was aan het begin van de week ziek, dus ik had ergens deze cyclus al opgegeven, maar nu wilde hij spontaan klussen gisteravond dus wie weet.
Zat ik daar in de stoel, schoot het me er zo uit dat het eigenlijk er net zo uitzag als bij de paarden, alleen andere metingswaarden . De gynaecoloog keek een beetje raar, maar na mijn uitleg dat we zelf een fokkerij hebben en ik dus de merriebegeleiding meemaak, moest ze er wel om lachen :+
Vind het vooral heel bijzonder en interessant om ook zo mooi uitleg te krijgen over alles en steeds weer bij te leren.
Tot dusver kunnen ze niets afwijkends vinden in de cyclus, baarmoeder maakt goed slijmvlies aan zover te zien, 1 dominant ei dat volgens schema groeit, waarden prolactine waren alweer verlaagd dus de eerdere hogere meting wijten ze aan een stressmoment.
Nu dus nog kijken of de eisprong volgende week goed is verlopen en de testosteron waarden boven de 15 zijn na springen.

Tot dusver ons begin van het traject, vergeleken met de rest hier zitten wij echt nog aan het beginstadium, ik merk wel dat het prettig is om het erover te kunnen hebben met lotgenoten. Bedankt hiervoor <3

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:00

IMANDRA schreef:
Nou net geweest: er waren rechts 11 en links 13 follikels te tellen dus we starten al ietsje beter dan vorige keer. De dokter had ook al zelf besloten dat ik nu een hogere dosis hormonen krijg, dus dat is fijn. Hopelijk dit keer meer embryo’s!


Dat is echt wel mooi hoor! Je wil ook geen overstimulatie. Ik snap dat het weinig lijkt maar dit is echt al een mooi aantal. Bij mij waren er 18 aangeprikt en ik had nog zitten. Dat was echt vreselijk pijnlijk.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:03

Lau schreef:
IMANDRA schreef:
Nou net geweest: er waren rechts 11 en links 13 follikels te tellen dus we starten al ietsje beter dan vorige keer. De dokter had ook al zelf besloten dat ik nu een hogere dosis hormonen krijg, dus dat is fijn. Hopelijk dit keer meer embryo’s!


Dat is echt wel mooi hoor! Je wil ook geen overstimulatie. Ik snap dat het weinig lijkt maar dit is echt al een mooi aantal. Bij mij waren er 18 aangeprikt en ik had nog zitten. Dat was echt vreselijk pijnlijk.


Nee klopt we beginnen goed. Vorige keer had ik er volgens mij ook genoeg, 8 en 10, maar toen waren er maar 5 volwassen gegroeid zeg maar, dus ook maar 5 plus wat kleintjes aangeprikt. Dus hopelijk helpt de hogere dosis wel met t groeien zodat ik iets meer buffer heb voor de afvalrace die daarna natuurlijk gaat plaatsvinden

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 17:29

Ik had er rechts zo'n 7 en links 3..
Vandaag mocht ik trouwens bellen naar de fertiliteit om te horen hoeveel embryo's ingevroren konden worden.
Het blijkt helaas maar eentje te zijn, ik was er toch wel wat verdrietig om.. Hopelijk is de verse terugplaatsing gewoon een plakker.

Hier doen ze de punctie standaard onder algemene verdoving bij iedereen. Behalve op vraag van de patiënt doen ze het onder lokale verdoving. Ik kan me goed voorstellen dat zoveel follikels en lokale verdoving echt wel pijnlijk is

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:59

@Farjen: ah wat vervelend! Hopelijk blijft die idd plakken :)

Nou net de eerste echo weer gehad. Van de 24 follikels zijn er 8, misschien 9 groot genoeg aan het groeien en de rest lijkt niet te reageren op de medicatie. Ze zei dat bij sommige mensen een hogere dosis medicatie betekent dat de follikels sneller groeien en niet per se (veel) meer, wat bij mij het geval lijkt te zijn. Zijn er wel 3 a 4 meer dan vorige keer maar had op meer gehoopt of zo.

Maar goed, vrijdag de laatste echo en dan waarschijnlijk maandag of dinsdag de punctie en daarna afwachten hoeveel er door het groeien en t biopt heen komen. Hopelijk meer dan 1 dit keer…

suus_toes

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:16

Poosje stil geweest hier.
Deze week (helaas) weer een feestweekje, die me gigantisch zwaar valt.
Halve week echt als een zombie rond gelopen, veel pijn in buik, rug en benen en gigantisch moe.

Zo dit was mn klaagzang even weer :+

Wil volgende week ergens een afspraak gaan maken voor acupunctuur.
En dan met name gericht op hormonale klachten en Vruchtbaarheidsproblematiek.

Ben heel benieuwd ... moet alleen nog even de drempel over om naaldjes in me te laten prikken. _O-

Duimen maar weer voor de volgende ronde...

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:01

IMANDRA schreef:
@Farjen: ah wat vervelend! Hopelijk blijft die idd plakken :)

Nou net de eerste echo weer gehad. Van de 24 follikels zijn er 8, misschien 9 groot genoeg aan het groeien en de rest lijkt niet te reageren op de medicatie. Ze zei dat bij sommige mensen een hogere dosis medicatie betekent dat de follikels sneller groeien en niet per se (veel) meer, wat bij mij het geval lijkt te zijn. Zijn er wel 3 a 4 meer dan vorige keer maar had op meer gehoopt of zo.

Maar goed, vrijdag de laatste echo en dan waarschijnlijk maandag of dinsdag de punctie en daarna afwachten hoeveel er door het groeien en t biopt heen komen. Hopelijk meer dan 1 dit keer…



Ik ga voor je duimen! Wij hebben donderdag weer een echo ik hoop dat we snel door kunnen. Vind het wel eng dat als hij blijft plakken we extra controle krijgen. Wang blijkbaar heb ik een verhoogd risico op bbz en miskramen.