Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annepaardoes

Berichten: 7160
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:36

Myfairytail: ja gelukkig wel. Daarna werd ik ziek :')

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:14

annepaardoes schreef:
Dieseltje :(:) wat goed van je dat je weer meer lichtpuntjes begint te zien.

Imamdra: Dan ga je toch twijfelen hè. Alsof je lichaam je bewust voor de gek houdt.

Hier sinds deze periode de ovulatietesten weer opgepakt. Even dacht ik dat te laat was begonnen, want de piek kwam maar niet en kwam maar niet. Uiteindelijk zaterdagochtend toch een positieve ovulatietest gehad.. man ziek. Nou misschien waren we er toch nog op tijd bij en anders op naar de volgende ronde.
Precies 3 weken geleden is mijn menstruatie begonnen en als ik de ovulatietest mag geloven (en mijn lijf) vermoed ik dat ik zondag of maandag mijn eisprong heb gehad. Eigenlijk best laat omdat mijn cyclus meestal rond de 28-31 dagen zit.


Ja zo frustrerend! Ook omdat je vanalles denkt te voelen na de terugplaatsing maar dat was dus niks :=

Succes!!

Jullie ook succes Dayanara en Myfairytail!

Ik ga ook ovulatietesten doen straks, maar dan om gewoon een idee te krijgen. Dan is het voor de volgende terugplaatsing wellicht wat duidelijker hoe m’n cyclus precies loopt

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:17

Aah nee, ben je wel weer beter inmiddels annepaardoes?

Welke ovulatietesten gebruiken jullie/raden jullie aan?

Jasia

Berichten: 6758
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:46

Ik heb de testen van de Action gebruikt, daarna een pakket van Telano gekocht. Hoewel beide testen niet goed "bekend" staan, werkten ze bij mij allebei wel goed.

Nu heb ik (dankzij een hele lieve bokker :D ) testen van Easy@Home. Vandaag voor het eerst gebruikt. Je kunt deze testen scannen in de Premom app en deze app herkent dan wanneer je eisprong eraan komt... Ik ben heel benieuwd :))

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:58

Jasia schreef:
Ik heb de testen van de Action gebruikt, daarna een pakket van Telano gekocht. Hoewel beide testen niet goed "bekend" staan, werkten ze bij mij allebei wel goed.

Nu heb ik (dankzij een hele lieve bokker :D ) testen van Easy@Home. Vandaag voor het eerst gebruikt. Je kunt deze testen scannen in de Premom app en deze app herkent dan wanneer je eisprong eraan komt... Ik ben heel benieuwd :))


Oh telano staat ook niet goed bekend?
Want die gaf destijds aan dat ik niet positief was maar clearblue wel :)) werd er erg gestresst van

Ziekenhuis raadde action af idd

annepaardoes

Berichten: 7160
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:29

Myfairytale schreef:
Aah nee, ben je wel weer beter inmiddels annepaardoes?

Welke ovulatietesten gebruiken jullie/raden jullie aan?


Zo goed als ja. Dankjewel voor het vragen.

Ik heb nu maar de ovulatietesten van clearblue. Die digitale die alleen je piek aangeeft. Vond deze al duur genoeg. Heb ze via thuistesten.nl gekocht. Scheelt toch weer geld.

dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:30

Wbt ovulatietesten ik ben fan van de 2beSure of de easy@home sticks ik gebruik ze alle 2 in combi met de app van easy@hone. Overigens ook de clear blue is fijn met de smileys maar als je echt op de 12 uur af wil weten hoe en wat dan zeker de dip sticks gebruiken! Die clear blue is te “ruim” die begint bij mij zeker 36 uur van te voren al blij te vermelden dat mn ovu eraankomt haha :) (om maar een dag daarvoor te verkondigen dat mn vruchtbare dagen er aankomen ipv de 4 dagen die ze zelf aangeven)

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:35

Ziekenhuis raadde de clearblue en de sensitest aan bij mij volgens mij :j

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 23:00

Dank allemaal voor de tips! Zo fijn om dat hier te kunnen vragen.
Gaan we maar eens op zoek naar de testen. :j

Gelukkig annepaardoes!

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 23:54

Ik ben fan van sensitest, deze werken echt heel fijn. Vooral de extra gevoelige, dan zie je je eisprong heel goed aankomen.

dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:47

Hey dames hoe gaat het? Ik mag volgende week weer naar de gynaecoloog voor een hysteroscopie, gister is er met de (water)echo gekeken naar mn baarmoeder want na de curettage volgend op de missed abortion ben ik nog steeds niet ongesteld geworden en ze zien lijntjes in mn baarmoeder.

Ik heb dus hoogstwaarschijnlijk Ascherman syndroom (verklevingen in mijn baarmoeder) overgehouden van die curettage… maar laten zitten is geen optie want dan ben je zo goed als onvruchtbaar.. ik ben er wel klaar mee ondertussen , het grote verdriet van de miskraam is er niet meer maar dat heeft ondertussen wel plaats gemaakt voor een hele grote dosis frustratie en teleurstelling waarom mij dit moet overkomen…

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:25

Ach wat een ellende, pech na pech, snap de frustratie.. is het goed te verhelpen? Of is dat niet zeker

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:24

Ah wat naar dieseltje!
Je krijgt het wel te verduren zeg, ongelooflijk. :(
Ik hoop ook dat ze je goed kunnen helpen en dat zo'n ingreep niet al te zwaar is (al is alles eigenlijk te zwaar nog).

Ik wens je veel sterkte! :(:)

Hier voor de 2e keer ongesteld na het stoppen met de anticonceptie. Ik weet ook weer waarom ik de pil gebruikte. Wat een ellende. :')
Vergeleken met de meeste hier stelt het van mij natuurlijk niets voor, dat besef ik me heel goed hoor.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:40

Jeetje dieseltje het zit niet mee hè :knuffel: is dit wel te verhelpen?

Hier nog steeds op het wachtbankje. Eind augustus krijg ik de planning te horen voor de volgende PGT/hormonen ronde. Dus ziet er naar uit dat -mits er viable embryos uitkomen- ik in december of januari ergens een volgende terugplaatsing krijg.

Heb inmiddels wel met Sensitest m’n ovulatie een keer gedaan, vindt t wel fijn om te weten dat ik die nu kan herkennen en *ongeveer* een idee heb waar die valt. Hopelijk wat minder onzekerheid de volgende keer!

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:49

Voor jou ook sterkte IMANDRA, spannende tijd! Hopelijk kan de terugplaatsing doorgang vinden en kun je gauw van het wachtbankje af.

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:10

@ dieseltje het zit je allemaal niet mee :(:)

@ Imadra spannende tijd! Ik duim voor je!

@Myfairytale vervelend dat het zo tegenvalt.

De grootste schok/verdriet is hier ondertussen wat minder geworden. Gelukkig is mijn cyclus normaal gebleven en ben ik gewoon ongesteld geworden wanneer ik het verwachte. Nu rustig aan weer proberen.
Ik zit er wel aan te denken ook eens een ovulatietest te doen om in kaart te brengen wanneer mijn eisprong ongeveer is. Wanneer beginnen jullie met testen?

dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 23:55

IMANDRA schreef:
Jeetje dieseltje het zit niet mee hè :knuffel: is dit wel te verhelpen?

Hier nog steeds op het wachtbankje. Eind augustus krijg ik de planning te horen voor de volgende PGT/hormonen ronde. Dus ziet er naar uit dat -mits er viable embryos uitkomen- ik in december of januari ergens een volgende terugplaatsing krijg.

Heb inmiddels wel met Sensitest m’n ovulatie een keer gedaan, vindt t wel fijn om te weten dat ik die nu kan herkennen en *ongeveer* een idee heb waar die valt. Hopelijk wat minder onzekerheid de volgende keer!


Pfff hoe doe je dat dat wachten… ik zou knetter gek worden!

Hoe erg de schade is, of het direct te verhelpen is en hoe verder ga ik donderdag pas horen…
Maar gezien de gynaecoloog het al had over doorverwijzen naar het Spaarne ziekenhuis omdat blijkbaar daar het expertisecentrum voor Asherman zit doet me wel indenken dat het niet 123 opgelost is….

Weet wel dat ik, mocht zwanger worden wel lukken, ik wel verplicht onder controle blijf van de gynaecoloog en ik in het ziekenhuis moet bevallen. Dit aangezien er hogere risico’s zijn tijdens zwangerschap en bij de bevalling

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 00:01

Succes :knuffel:

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 05:10

Dieseltje hoe is het gegaan? Hoop dat je wel een beetje positief nieuws hebt gehad.

@ Imandra: duimen draaien voor je, kan alleen maar respect hebben voor jullie die in het hele proces zitten, ik vind het hele voortraject ergens al heel heftig.

Hier ook dan ook maar eens sensitest proberen als de clearblues op zijn :j We gebruiken de fertilitycup nu ook en de clearblue testen.

Heb de bloedonderzoeken binnen, maar nu is de arts met vakantie. Kan ze wel inzien via mijn ziekenhuis, maar datis ook niet handig, nu ga ik teveel kijken op de waarden en merk ik dat ik er ontzettend onrustig van wordt.
Ik weet niet of anderen ook het bloedprikken op dag 1 en 22 hebben gedaan en wat daar voor waarden uitkwamen bijvoorbeeld voor oestradiol en prolactine?

Dag 1 zat bijvoorbeeld de prolactine op 15,9 ug/l en dag 22 op 36,5 ug/l wat hij als rood (=afwijkend) markeert in het dossier.

Aan de andere kant denk ik dan maar, als er hele gekke dingen waren dan hadden ze me vast gebeld. :+ Mijn lijf is echt hopeloos in de war na de miskraam en ik merk ook dat mijn stemming en emoties de afgelopen weken echt alle kanten opvliegen.

Gelukkig lekker weer aan het rijden en mennen dus daar maar even de afleiding in zoeken.

dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:57

Cheytjuh schreef:
Dieseltje hoe is het gegaan? Hoop dat je wel een beetje positief nieuws hebt gehad.

@ Imandra: duimen draaien voor je, kan alleen maar respect hebben voor jullie die in het hele proces zitten, ik vind het hele voortraject ergens al heel heftig.

Hier ook dan ook maar eens sensitest proberen als de clearblues op zijn :j We gebruiken de fertilitycup nu ook en de clearblue testen.

Heb de bloedonderzoeken binnen, maar nu is de arts met vakantie. Kan ze wel inzien via mijn ziekenhuis, maar datis ook niet handig, nu ga ik teveel kijken op de waarden en merk ik dat ik er ontzettend onrustig van wordt.
Ik weet niet of anderen ook het bloedprikken op dag 1 en 22 hebben gedaan en wat daar voor waarden uitkwamen bijvoorbeeld voor oestradiol en prolactine?

Dag 1 zat bijvoorbeeld de prolactine op 15,9 ug/l en dag 22 op 36,5 ug/l wat hij als rood (=afwijkend) markeert in het dossier.

Aan de andere kant denk ik dan maar, als er hele gekke dingen waren dan hadden ze me vast gebeld. :+ Mijn lijf is echt hopeloos in de war na de miskraam en ik merk ook dat mijn stemming en emoties de afgelopen weken echt alle kanten opvliegen.

Gelukkig lekker weer aan het rijden en mennen dus daar maar even de afleiding in zoeken.


Ik weet helaas wat een miskraam doet met je, neem je tijd om het een plekje te geven :knuffel:

Zelf mag ik volgende week dinsdag voor de verandering weer terug naar de gynaecoloog….

Na de hysteroscopie (over dingen die ik noooooit zal aanraden zonder verdoving te laten doen btw, de paasei wat doet dat pijn!) waar ze inderdaad verkleving hebben weg gehaald alsook toch nog zwangerschaps weefsel dat er nog steeds zat…

Ik heb paar dagen daarna bloedverlies gehad zoals je met menstruatie mag verwachten.
1 probleem alleen(waarom verbaas ik me er toch telkens weer over) ik heb sinds de hysteroscopie tot heden telkens hele heftige tussentijdse bloedingen… incl bloedproppen/weefsel…
Bloeden duurt pakweg uurtje of 3, incl hele heftige steken. Alsof er een bloedvatje springt/ je wondje hebt. Daarna gaat het weer dicht ofzo en is er nog een halve dag wat licht roze afscheiding tot het dag of 2 later weer feest is %)

Dus gister tijdens telefonisch consult is toch maar weer besloten om me terug te laten komen -O-

Had ik al eens gezegd dat ik er klaar mee ben??! :+ Dat ik heel graag af wil zijn van onderzoeken en ingrepen en dat ik gewoon een cyclus wil hebben om te kijken of het nu wel normaal kan lopen?(en dan heb ik het niet eens over zwanger worden, maar puur over het normaal functioneren van mn lijf) 8)7

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:53

Was al even een tijdje weer een stille meelezer,nu toch even een bericht omdat ik in onzekerheid zit..

Normaal heb ik altijd na mijn eisprong gevoelige borsten, zodra mijn menstruatie eraan komt neemt dat weer af.

Deze cyclus loopt net ff anders, rondom de tijd dat de evt innesteling plaatst zou kunnen vinden werd ik ziek,(afgelopen weekend) echte flinke koorts en alles. Omdat corona momenteel weer blijkt te heersen toch maar getest en jahoor positieve corona test..

Inmiddels wat aan de beterende hand, maar geen gespannen borsten gekregen. Zou ik dan überhaupt wel een eisprong hebben gehad.. en zoja bestaat er een kans dat het nu toch gelukt is? Ondanks ziek zijn?

Wat denken jullie? As zaterdag zou mijn nod zijn.

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:22

Hoe is het hier met iedereen?

Ik merk dat alle gebeurtenissen toch best een impact op mij hebben gehad en vooral op het vertrouwen in mijn eigen lichaam...

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 23:11

tijger schreef:
Hoe is het hier met iedereen?

Ik merk dat alle gebeurtenissen toch best een impact op mij hebben gehad en vooral op het vertrouwen in mijn eigen lichaam...


Begrijpelijk hoor, kost gewoon tijd om het te verwerken.

Hoe gaat het hier met iedereen?

J30d
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:06

Vraagje wij zitten na te denken om een eiceldonor te gaan gebruiken (ik heb helaas enorm veel chronische ziektes die ik liever niet doorgeef) mag ik iemand pb’en met wat vragen? Zoals hoe het in z’n gang gaat maar ook ervaring met donoren in het buitenland… Bij voorbaat dank!

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:08

Nog stille meelezer, in dit topic zit iemand die een eiceldonor heeft gebruikt, als het goed is linkt deze link direct naar een post van haar. Misschien zou je eens contact met haar op kunnen nemen?
Linnie050 @ [MWS] Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...
Kijk ook eens op zwangerschapspagina, daar zitten meerdere die het hebben gebruikt