Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:01

Melissa0304 schreef:
Ah wat zuur dat het niet gelukt is :( ik weet niet helemaal hoe het werkt maar mag je maandelijks een nieuwe poging doen?


Met ivf/icsi kan dat alleen als je genoeg embryo’s hebt. Je hebt 3 pogingen in totaal en dan x aantal terug plaatsingen. Dus stel je hebt bij poging 1 5 goede embryo’s dan heb je 5 kansen voor een nieuwe poging.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:23

Dat ja. Had maar 1 embryo over dus moet weer voor hormonen en punctie. Mag in augustus weer komen om de planning te bespreken, dus verwacht dat het september ergens weer starten met hormonen is.
Is alleen zo zuur dat ik elke keer 2 maanden moet wachten op die DNA test, dus je bent gelijk zowat een half jaar verder eer dat je de terugplaatsing weer hebt als je pech hebt. Met al het wachten op menstruatie en planning etc tussendoor.

Jasia

Berichten: 6758
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:50

Gefeliciteerd Cynthier!

Sterkte Linsxdot!

Oh wat balen Imandra :(

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:50

Dag dames,

Ik heb een heel stuk terug gelezen en heb nu toch 2 vragen.

Is er nog een ander topic over (voorafgaand) het starten van een zwangerschap? Wij hebben het er nu veel over en wellicht willen we gaan proberen of het ons gegund is.
Dit topic is toch meer gericht op de wensen die nog niet uitkomen toch? Uiteraard is het bij ons compleet afwachten natuurlijk, maar ik wil jullie niet lastig vallen met hele simpele "beginnersvragen". De meesten hebben het al moeilijk genoeg en jullie wil ik dan ook veel succes en sterkte wensen!

En dan toch nog 1 vraag;
Hoe vaak moet je normaal gesproken bloed prikken of andere prikken bij een zwangerschap?

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:19

Vanuit mij ben je van harte welkom om mee te kletsen. :)

Jasia

Berichten: 6758
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:22

Wat mij betreft ook hoor, Myfairytale!

Wat het bloed prikken betreft is per persoon verschillende denk ik. Ik moest extra bloed prikken omdat ik een test voor zwangerschapsdiabetes moest doen. En ook omdat ik heel veel moest overgeven.. (en nog een keer extra omdat ze iets vergeten waren de eerste keer :+ )
Ben je bang voor prikken?

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:37

Myfairytale schreef:
Dag dames,

Ik heb een heel stuk terug gelezen en heb nu toch 2 vragen.

Is er nog een ander topic over (voorafgaand) het starten van een zwangerschap? Wij hebben het er nu veel over en wellicht willen we gaan proberen of het ons gegund is.
Dit topic is toch meer gericht op de wensen die nog niet uitkomen toch? Uiteraard is het bij ons compleet afwachten natuurlijk, maar ik wil jullie niet lastig vallen met hele simpele "beginnersvragen". De meesten hebben het al moeilijk genoeg en jullie wil ik dan ook veel succes en sterkte wensen!

En dan toch nog 1 vraag;
Hoe vaak moet je normaal gesproken bloed prikken of andere prikken bij een zwangerschap?


Ik lees nog mee, maar bloedprikken is mijn werk dus ik zal het even beantwoorden.
In principe prik je bloed met 12 weken en indien jij dat wil rond die tijd ook voor de NIPT(kan ook tegelijk)
Indien je rhesusfactor mogelijk problemen geeft moet je nog een keer prikken met 27 weken.
En je hebt nog een vaccin dat je kunt nemen met 22 weken zodat je kindje al beschermd is tegen bepaalde ziekten.
Dit zijn de standaard prikken.

Afhankelijk van mogelijk hb tekort of bv mogelijke zwangerschaps diabetes kun je vaker bloed af moeten laten maar dat geldt niet voor iedereen.
Hopelijk ben je zo geholpen.

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:20

Ah lief dat ik zomaar mee mag kletsen! <3
Het is voor ons echt helemaal in het beginstadium hoor! Ben gestopt met de anticonceptie, maar verder nog niets. Eerst maar eens even inlezen wat wel en niet verstandig is. Gelukkig drink ik zelden alcohol (nu even dus niet meer), rook ik niet en gebruik ik geen drugs, dus die dingen schelen alweer. :D

Dank voor de info Taartje, dit geeft enorm veel duidelijkheid!


@Jasia: ja, ik ben doodsbang ervoor. Dat is 1 van de redenen waarom ik het allemaal zo lang voor me uitgeschoven heb. Heb zelfs therapie ervoor gehad, maar ook dat hielp niet. Het is 1 van de dingen die nog in mijn hoofd meespelen om het toch maar niet door te zetten. :o

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:52

MyFairytale mij was aangeraden om al foliumzuur te nemen ter voorbereiding, daar zou je ook al mee kunnen beginnen :D?

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:16

IMANDRA schreef:
MyFairytale mij was aangeraden om al foliumzuur te nemen ter voorbereiding, daar zou je ook al mee kunnen beginnen :D?


Dank je wel, hele goede tip! :j
Ik denk dat ik ook vitamine D en B12 bij zal moeten nemen. Eet heel weinig vlees, en maar heel af en toe een ei of zuivel.

Maakt het nog uit van welk merk de vitamines zijn?
Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?
Misschien zijn het wel hele domme vragen hoor, moet me echt nog verder gaan verdiepen! :o

Edit: hier op bokt voelt het nog even wat veiliger/fijner.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:20

Gewoon huismerk Kruidvat hier :D.

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:04

Da's mooi makkelijk te verkrijgen. :D

Jasia

Berichten: 6758
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 00:07

Ik slik Laveen Vegan Multi Mama.
Hierin zit actief folaat, dat wordt door het lichaam beter opgenomen dan synthetisch foliumzuur. En alle andere benodigde vitamines zitten er ook al gelijk in.

Ik ben vegetariër (eet wel af en toe vis) en slik verder geen andere supplementen.. (ook niet gedaan tijdens mijn vorige zwangerschap)

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 08:36

Jasia schreef:
Ik slik Laveen Vegan Multi Mama.
Hierin zit actief folaat, dat wordt door het lichaam beter opgenomen dan synthetisch foliumzuur. En alle andere benodigde vitamines zitten er ook al gelijk in.

Ik ben vegetariër (eet wel af en toe vis) en slik verder geen andere supplementen.. (ook niet gedaan tijdens mijn vorige zwangerschap)


om deze reden slik ik de mama vitamine bundel van vitakruid.

dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:37

Ik ga weer wat actiever meekletsen, na mn ziekenhuis opname en curettage van 3 weken geleden om het laatste restje weefsel van mn miskraam weg te halen ben ik weer beetje bij beetje de oude aan t worden. Ik word niet meer dagelijks overspoeld met emoties, al moet ik niet langs de babykleding lopen bij de primark merkte ik gister… :\ (alleen die snoezige mini rompertjes hangen hier dus wel echt direct naast de kassa’s, je ontkomt er dus ook gewoon niet aan :x )

Al was er ook een lichtpuntje aan die verdrietige ervaring, ipv alleen de gedachte het is niet zo en ik kan er nooit wat mee want mijn droom is kapot (dat gevoel had ik sterk vanaf de eerste slechte echo) dacht ik nu; misschien kan ik hier over paar maanden wel shoppen, nu niet maar komt wel.

Maar we gaan het wel weer proberen! Misschien snel maar ff heel banketstaaf ik word er niet jonger op, daarnaast weet ik ondertussen door die miskraam dat ik zo ontzettend graag wil, dan wil ik ook niet te veel tijd verliezen…

Waarom dan volgende periode? We doen het nu verder ook zonder condoom maar van ons beide is/was het libido niet zo heel hoog door alles wat er gebeurt is, al is dat wel weer beetje aan het bijtrekken. Maar echt om de dag sex zit er nu niet in, ik zou ook niet weten wanneer ik vruchtbaar ben nu dus die periode wat vaker werkt ook niet.

Nu dus eerst maar eens zien wanneer mijn menstruatie weer oppak en dan maar eens kijken of er weer een ovulatie te vinden is. En vanuit daar weer verder.

Gefeliciteerd aan ieder die het gelukt is.
@chey, spannend die stap, hopelijk snel succes voor je!
@tijger, wat verdrietig, heel veel sterkte
@myfairytail ; wees welkom hoor! Het topic is voor iedereen, er zitten bokkers bij die helaas al heel lang bezig zijn maar ook andere die pas spelen met het idee! Ik zou nu je van je anticonceptie af bent wel gelijk beginnen met foliumzuur, ik zelf slik de lucovitaal baby en mama multi daar zit naast de foliumzuur ook extra magnesium en omega 3 in.
@imandra, wel ontzettend jammer dat er nog maar 1 embro was… en holy moly wat duurt dat lang zeg voor alles eens “klopt” en je wat kan doen :n ik zou mezelf opvreten van ellende!

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:20

Dank voor alle lieve reacties! Ik ga starten met o.a. foliumzuur.

Wat vreselijk verdrietig dieseltje09.
Wat ben jij/zijn jullie dapper zeg!
Veel sterkte, duimen dat het nu wel goed gaat.

Radiostilte
Berichten: 987
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:35

Moderatoropmerking:
Dit bericht is op verzoek leeggehaald.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 15-07-23 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:48

Hi meiden,
Hoe gaat het met jullie?

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:36

Hier inmiddels wel een beetje bijgekomen. Maar mn menstruatie was dus een halve week te laat (heel leuk want je gaat toch twijfelen :') ) en die dacht ook 'muhaha ik ga even laten zien dat je niet zwanger bent', met lekker veel krampen tot gevolg. The joy :')

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:39

IMANDRA schreef:
Hier inmiddels wel een beetje bijgekomen. Maar mn menstruatie was dus een halve week te laat (heel leuk want je gaat toch twijfelen :') ) en die dacht ook 'muhaha ik ga even laten zien dat je niet zwanger bent', met lekker veel krampen tot gevolg. The joy :')


Oh zo nasty is dat!

Hier is mijn cyclus weer normaal. Niet meer om de week ongesteld, ook fijn. Ik zou volgende week weer onesteld moeten worden.

Mijn vriend en ik hebben nu wel besloten om er vol voor te gaan. Best spannend want nu is het echt echt ipv het is leuk als het gebeurd :j

annepaardoes

Berichten: 7160
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 22:22

Dieseltje :(:) wat goed van je dat je weer meer lichtpuntjes begint te zien.

Imamdra: Dan ga je toch twijfelen hè. Alsof je lichaam je bewust voor de gek houdt.

Hier sinds deze periode de ovulatietesten weer opgepakt. Even dacht ik dat te laat was begonnen, want de piek kwam maar niet en kwam maar niet. Uiteindelijk zaterdagochtend toch een positieve ovulatietest gehad.. man ziek. Nou misschien waren we er toch nog op tijd bij en anders op naar de volgende ronde.
Precies 3 weken geleden is mijn menstruatie begonnen en als ik de ovulatietest mag geloven (en mijn lijf) vermoed ik dat ik zondag of maandag mijn eisprong heb gehad. Eigenlijk best laat omdat mijn cyclus meestal rond de 28-31 dagen zit.

suus_toes

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:01

Dayanara schreef:
Hi meiden,
Hoe gaat het met jullie?


Hier vorige week met mn kuur gestart.. die doet gelukkig z'n werk. Dus inmiddels 5 dagen weer een menstruatie, maar minder als dat ik gewend ben (ook wel fijn trouwens :') )

Dus ben heel benieuwd of alles straks weer normaal is.
Als deze menstruatie klaar is wil ik wel weer een keer met ovulatietesten beginnen... En hopelijk kan ik dan een eisprong vinden.

We gaan het zien.

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:40

Die menstruaties zijn iedere keer ook zo'n batch hè. :(

Ik ben voor het eerst sinds lange tijd weer ongesteld geworden zonder aan de anticonceptie te zijn. Weet nu ook weer waarom ik de pil gebruikte. := De hell.

Braaf jullie adviezen opgevolgd en begonnen met foliumzuur, gecombineerd met B6 en B12 en visolie capsules.

Spannend Dayanara, wij zitten dan een beetje in hetzelfde denk ik? Wij willen er ook echt voor gaan (maar nog niet eerder voor het echt geprobeerd zeg maar).

@annepaardoes: is je man weer opgeknapt inmiddels? Hopelijk toch nog geluk deze ronde.

suus_toes: succes! Hopelijk werkt het!

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:08

suus_toes schreef:
Dayanara schreef:
Hi meiden,
Hoe gaat het met jullie?


Hier vorige week met mn kuur gestart.. die doet gelukkig z'n werk. Dus inmiddels 5 dagen weer een menstruatie, maar minder als dat ik gewend ben (ook wel fijn trouwens :') )

Dus ben heel benieuwd of alles straks weer normaal is.
Als deze menstruatie klaar is wil ik wel weer een keer met ovulatietesten beginnen... En hopelijk kan ik dan een eisprong vinden.

We gaan het zien.


Spannend hoor!
Weet je al welke ovulatietesten je wil gaan doen?

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:09

Myfairytale schreef:
Die menstruaties zijn iedere keer ook zo'n batch hè. :(

Ik ben voor het eerst sinds lange tijd weer ongesteld geworden zonder aan de anticonceptie te zijn. Weet nu ook weer waarom ik de pil gebruikte. := De hell.

Braaf jullie adviezen opgevolgd en begonnen met foliumzuur, gecombineerd met B6 en B12 en visolie capsules.

Spannend Dayanara, wij zitten dan een beetje in hetzelfde denk ik? Wij willen er ook echt voor gaan (maar nog niet eerder voor het echt geprobeerd zeg maar).


Ja dat denk ik ook, mijn lichaam heeft me flink voor de gek gehouden maar misschien maar goed ook omdat er wel een balletje is gaan rollen daardoor :j

Na deze menstruatie ga ik ook ovulatietesten doen.