Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:27

Datzelfde geldt voor kraamzorg, daar wil je ook echt op tijd bij zijn.

Verder hier in de laatste dag(en) van menstruatie, dus voorlopig geen nieuws. Komende week de ovulatietesten weer beginnen.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 18:23

Oké, ik heb nog een vraag :+
Op welk tijdstip doen jullie de ovulatietesten? In de bijsluiter van die van mij staat dat je het elke dag op hetzelfde tijdstip moet doen, maar niet met ochtendurine en het liefst ook twee uur daarvoor niets gedronken. Dat wordt een beetje puzzelen. Ik ben namelijk vaak vanaf 7 uur 's ochtends op kantoor. Of ik moet het daar tussendoor doen, alleen wel wat onhandig. Vervolgens moet je eigenlijk gelijk gemeenschap hebben als ie positief is. Dat lukt dan natuurlijk ook niet :+.

Best wat haken en ogen dus. Of maak ik me druk om niks?

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 18:56

Ja klinkt erger dan is. Je kan ook doen als je thuis komt, dus tijdje voor je vrij bent niet meer drinken en dan rond 17.30/18.00 (afhankelijk van hoe laat je thuis bent) de test doen. En volgens mij is advies ook meer om op de dag van positieve ovulatietest seks te hebben. Dus kan gerust halve dag later.

Ik vond het maar gedoe. Het is fijn om uit te vinden waar in cyclus ovulatie is. Maar bij een cyclus die elke keer zelfde is, kan je ook kiezen om maar 1 of 2 keer te doen en daarna te laten. Dan weet je wanneer je ovulatie ongeveer is, kan je de dagen rondom seks hebben. Geen gedoe met denken aan wanneer niet drinken en alles.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:05

Ik doe rond 10.00 en gebruik gewoon 2e urine, das bij mij nog geconcentreerd zat. Eventueel nog einde van de dag als ik idd ff niks gedronken heb.

Omdat je ei binnen 48 uur springt is het idd aan te raden die dag gemeenschap te hebben, maar dat komt echt niet op een uur hoor.

Probeer de gebruiksaanwijzing te beschouwen als richtlijn en maak daar je eigen manier van, zoals het voor jou werkt. Das veel belangrijker dan de gebruiksaanwijzing op de letter volgen, het moet nog wel een beetje relaxt blijven.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:19

Dank jullie wel! Ik ga dan voor als ik thuiskom 's middags, dat is het makkelijkste. Mijn cyclus is zo rommelig dat ik dus geen idee heb wanneer ik ovuleer, dus vandaar dat die testen wel handig zijn. Ik ga gewoon wat uitproberen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:08

Omdat je nog geen idee hebt van je cyclus zou ik zeker 1, maar liefst minimaal 2 cycli even helemaal doortesten tot je menstruatie, dan zie je goed of je echt een piek maakt en wanneer je ei springt. Op de gewone testen van sensitest werden mijn streepjes nooit helemaal donker, op de sensitive wel... Doordat je doortest weet je wel dat dat jouw piek was en weet je waar je een volgende cyclus op moet letten.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:52

WenK schreef:
Omdat je nog geen idee hebt van je cyclus zou ik zeker 1, maar liefst minimaal 2 cycli even helemaal doortesten tot je menstruatie, dan zie je goed of je echt een piek maakt en wanneer je ei springt. Op de gewone testen van sensitest werden mijn streepjes nooit helemaal donker, op de sensitive wel... Doordat je doortest weet je wel dat dat jouw piek was en weet je waar je een volgende cyclus op moet letten.


Helemaal doortesten als in de hele cyclus? Ik wil 10 dagen na mijn menstruatie beginnen, dat is 6 mei. Ik heb zelf de gevoelige testen van Telano.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:26

Dat moet goed zijn hoor. Ik deed altijd 10.00 en 22.00, maar in jou geval zou ik misschien wel sochtends ook temperaturen. Dan krijg je helemaal een mooi beeld, en een thermometer in je mond stoppen in bed is het werk ook niet.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:16

Maanlicht schreef:
WenK schreef:
Omdat je nog geen idee hebt van je cyclus zou ik zeker 1, maar liefst minimaal 2 cycli even helemaal doortesten tot je menstruatie, dan zie je goed of je echt een piek maakt en wanneer je ei springt. Op de gewone testen van sensitest werden mijn streepjes nooit helemaal donker, op de sensitive wel... Doordat je doortest weet je wel dat dat jouw piek was en weet je waar je een volgende cyclus op moet letten.



Helemaal doortesten als in de hele cyclus? Ik wil 10 dagen na mijn menstruatie beginnen, dat is 6 mei. Ik heb zelf de gevoelige testen van Telano.


Vanaf die 10 dagen na je menstruatie tot je volgende menstruatie.

Dat temperaturen wat Pimaude zegt kan ook, dan weet je zeker dat je ei gesprongen is, maar dat komt wel echt een stuk nauwer als je t goed wilt doen. Dan moet je elke ochtend dezelfde tijd, na hetzelfde aantal uren slaap rectaal of vaginaal (oraal of oor is niet betrouwbaar) je temperatuur opnemen op 2 decimalen nauwkeurig. Als dan je temperatuur 0,3 graden stijgt heb je je eisprong gehad. Ik heb dat gedaan de ronde dat ik zwanger werd voor de 2e keer en ik vond dat wel heel belastend.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 15:56

Bedankt voor de tips! Heb ik heel veel aan. Ik ga nu vanaf de 10 dag na de menstruatie testen tot de volgende menstruatie. Temperatuur meten klinkt vrij ingewikkeld dus dat ga ik nog niet proberen, misschien later als het zo niet wil lukken.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 23:23

Nee joh, het gaat erom dat ze ongeveer de eisprong wou weten toch? Dan is elke ochtend een thermometer in je mond stoppen zodra je de wekker uitdrukt echt niet belastend! Maar je moet echt doen waar je je goed bij voelt!! Pas als je echt 100% zeker wil zijn dan zou ik temperaturen zoals hierboven wordt aangegeven

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 977
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:38

Ik meld me ook hier! Een maand of 3 geleden besloten te stoppen met de pil. De eerste 2 cycli waren geheel regelmatig.
Deze cyclus hebben we voor het eerst geklust tijdens de vruchtbare periode. 6 dagen er na had ik een hele rare kramp een stukje boven de schaamstreek, nu ben ik al 2,5 dag met vlagen misselijk :=
Vrijdag moet ik ongesteld worden, dus ik ben benieuwd.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:43

Spannend! Blijf vooral relaxed en zie het maar. Niet teveel erover nadenken als dat lukt. Je lichaam kan je zo onwijs voor de gek houden. Al zou het heel mooi zijn als jij na 1 schot een zwangerschap tegemoet gaat!! Veel succes vrijdag :D

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 977
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:39

Haha ja, ik denk dat iedereen dat wel herkent. Het liefst zou je nu al gaan testen, maar je weet dat het geen zin heeft :+

Qua rekening houden met cafeïne e.d. heb ik het geluk dat ik geen koffie en nagenoeg geen thee drink. Alcohol drink ik zelden en ben een paar maanden geleden gestopt met roken (ik was 3r klaar mee).
Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe het qua hooikoorts medicijnen zit, bedenk ik me nu.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:56

VivianHesen schreef:
Haha ja, ik denk dat iedereen dat wel herkent. Het liefst zou je nu al gaan testen, maar je weet dat het geen zin heeft :+

Qua rekening houden met cafeïne e.d. heb ik het geluk dat ik geen koffie en nagenoeg geen thee drink. Alcohol drink ik zelden en ben een paar maanden geleden gestopt met roken (ik was 3r klaar mee).
Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe het qua hooikoorts medicijnen zit, bedenk ik me nu.


Zodra je zwanger bent mag je geen desloratadine meer. Ik kreeg van de huisarts een vervangend middel, maar heb uiteindelijk nauwelijks hooikoortsklachten gehad tijdens mijn zwangerschappen.

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:51

Pffff ik zit nu op 6/7 dpo en de dagen lijken voorbij te kruipen. Ben deze ronde (15) gestart met Teunisbloemolie en Tarwekiemolie ivm late eisprong en korte lutuale fase, ben zo benieuwd of het daadwerkelijk mijn LH fase gaat verlengen!

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 10:32

M_aaike schreef:
Pffff ik zit nu op 6/7 dpo en de dagen lijken voorbij te kruipen. Ben deze ronde (15) gestart met Teunisbloemolie en Tarwekiemolie ivm late eisprong en korte lutuale fase, ben zo benieuwd of het daadwerkelijk mijn LH fase gaat verlengen!


Ben benieuwd. Ik, als stille meelezer, heb dat nl ook. Eisprong op dag 19/20 en dan netjes cyclus van 30 dagen..
Mijn gyn zei dat dit ook wat gewichtsafhankelijk kan zijn, dat je gewoon net iets (kg of 2/3) te zwaar bent en dat dit erg veel invloed heeft op je cyclus.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 10:36

Ik ben ook te zwaar maar ik loop echt op de dág gelijk... :+ Dus ik denk dat ieder lichaam anders is en dat je moet kijken wat er nodig is.
Wat voor mij geholpen heeft is acupunctuur :) Zodra ik wel zwanger ben ga ik daar ook de eerste weken heen om het vruchtje en de innesteling te ondersteunen.

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:37

Hier ook flink geklust, buik voelde wel wat kramperig en anders de afgelopen tijd maar gewoon genegeerd want wilde mezelf niet blij maken met een eventuele dode mus.
Hoewel ik morgen pas mogelijk zou moeten menstrueren diende zich vanmorgen een menstruatie from hell aan, nu dus maar met lekkers, pijnstillers en hond in mn buik in bed en een potje zitten janken vanmorgen.
Op naar de volgende ronde maar weer.

Hopelijk gaat het bij jullie beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:44

Taartje: maak er lekker jou baaldag van! Alles kan en alles mag. Morgen weer een nieuwe start met nieuwe energie ! Dikke knuffel

Ik heb ook wel goede ervaring met acupunctuur. En smerige Chinese thee. Werd er alleen niet zwanger mee en toen vond ik het na 3 rondes wel te duur worden en zij het chinese mannetje dat hij toch niet veel meer kon doen als het 3x niets uithaalde.

Pas bij een eventueel ivf traject mocht ik terugkomen.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:49

Hooi! Mag ik ook mee kletsen? Wij hebben besloten te gaan voor ons eerste kindje. Afgelopen maandag (einde van de middag) had ik een positieve ovulatietest en dinsdagavond hebben we het gezellig gemaakt. Ik zit nu op het wachtbankje tot 17 mei, dan wil ik een test gaan doen. Ik heb zelf een onregelmatige cyclus dus vandaar de ovulatietest al direct in het begin :)

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 977
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:10

Nou.. ik weet inmiddels nog niks :')
Ik ben niet ongesteld geworden vandaag, de test vanmorgen gaf aan niet zwanger. Ik wacht nu af tot zondag. Als ik dan nog niet ongesteld ben, test ik nogmaals.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:40

Dat zijn van die vervelende periodes hé vivian ! Mijn tip is dan ook echt om niet te testen. Niet nu al bedenken; ik ga op de NOD testen. Doe het lekker ruim na de NOD. Scheelt geld en veel stress! Je dagen vol plannen en je gedachtes verzetten.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:25

Wat vervelend die onzekerheid vivian! Hopelijk krijg je snel uitsluitsel!

Pimaude wanneer zou jij gaan testen dan? :) ik weet m’n nod, maar hoeveel langer zal ik dan nog moeten wachten volgend jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:54

Wat ik vooral heb gelezen en gehoord uit podcasts is dat je 5 dagen tot een week NA je NOD voldoende hcg hebt aangemaakt om een zwangerschap te kunnen detecteren. Uitzonderingen naar gelaten.

Op die manier zul je een vroege miskraam ook minder snel herkennen- wat dus veel ellende scheelt.

Ik weet trouwens hoe naar ongevraagde meningen kunnen zijn, had het me alleen even niet bedacht. Dus doe zeker waar je je goed bij voelt !!