Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CynThier

Berichten: 346
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:35

Welkom iedereen.

Ik ben een tijdje stil geweest, nu even een kleine update.

Mijn vriend en ik hebben voor komende cyclus besloten niet naar het ziekenhuis te gaan. De laatste uitslag heeft toch een flinke klap bij hem gemaakt, wat ik uiteraard ook zeker begrijp.

Hij slikt nu supplementen op natuurlijke basis, dit heeft hij zelf in overleg met de artsen besloten. Omdat het allemaal natuurlijk is kan het geen kwaad. Mede hierdoor wachten wij komende cyclus zodat het hopelijk een positief effect zal hebben.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 09:27

Worden die testjes bij jou na 2 dagen niet lichter tot ze helemaal wit zijn? :D ik maak altijd maar foto's vanwege bovenstaande. Maar mooie piek, lekker doorgaan tot ze donkerder worden dan heb je een goed beeld! En hij is zo'n 2 dagen voor je ovulatie het hoogst !

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 22:13

Bijzonder hè, dat sommige mannen echt géén idee hebben van hoe een cyclus werkt haha. Die van mij was daar ook debet aan.
Hier flink wat wiebelende hormonen, menstruatie is de ene dag weg en de volgende weer volledig aanwezig. En zo moe.. Hopelijk is m’n menstruatie straks gewoon weer regelmatig.
Maargoed, we kunnen weer rustig aan gaan proberen, dus dat voelt ook wel weer heel erg goed!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 22:25

Tja.... hier wel nog een kinderwens...

Mijn man is minder enthousiast..

Situatieschets; 2003 1e kind van mijn man + toenmalige partner wordt geboren, 2006 de 2e. Man blijft jaren alleen tot ie mij in 2018 leert kennen. In augustus 2020 raak ik zwanger, in september 2020 trouwen we. Ons kindje blijkt bij de 20 weken echo nauwelijks levensvatbaar. Op 15 januari 2021 beval ik van onze 1e zoon Mason* met 22+1. In het voorjaar blijk ik opnieuw zwanger en op 14 januari 2022 beval ik van onze gezonde zoon Timothy. Bij mij leeft er een enorme wens voor een 2e (samen opgroeien), bij mijn man minder (4 kinderen is best veel). Momenteel proberen we mbv ovulatietesten mijn vruchtbare periode iets te vermijden, maar heel safe is dat niet natuurlijk...

Saul

Berichten: 9665
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:24

Mooie ovulatie piek idd !

Hier hopelijk ook weer positieve ovulatie testen met de nieuwe medicatie. Al valt die momenteel nog niet zo heel goed :=

Wenk. Heftig hoor, hele dikke knuffel.
Lastig ook met je partner. Is hij ook een stukje ouder dan jij ?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:29

Saul schreef:
Mooie ovulatie piek idd !

Hier hopelijk ook weer positieve ovulatie testen met de nieuwe medicatie. Al valt die momenteel nog niet zo heel goed :=

Wenk. Heftig hoor, hele dikke knuffel.
Lastig ook met je partner. Is hij ook een stukje ouder dan jij ?


Mijn man is 6 jaar ouder dan ik, dus dat valt wel mee, met zn ex was ie er vroeg bij zullen we maar zeggen...

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:18

WenK schreef:
Tja.... hier wel nog een kinderwens...

Mijn man is minder enthousiast..

Situatieschets; 2003 1e kind van mijn man + toenmalige partner wordt geboren, 2006 de 2e. Man blijft jaren alleen tot ie mij in 2018 leert kennen. In augustus 2020 raak ik zwanger, in september 2020 trouwen we. Ons kindje blijkt bij de 20 weken echo nauwelijks levensvatbaar. Op 15 januari 2021 beval ik van onze 1e zoon Mason* met 22+1. In het voorjaar blijk ik opnieuw zwanger en op 14 januari 2022 beval ik van onze gezonde zoon Timothy. Bij mij leeft er een enorme wens voor een 2e (samen opgroeien), bij mijn man minder (4 kinderen is best veel). Momenteel proberen we mbv ovulatietesten mijn vruchtbare periode iets te vermijden, maar heel safe is dat niet natuurlijk...


Dat lijkt me wel lastig, zit er voor hem nog wel een grijs gebied in? Of is het pertinent nee?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:21

_Liiene schreef:
Dat lijkt me wel lastig, zit er voor hem nog wel een grijs gebied in? Of is het pertinent nee?


Wel een vrij grijs gebied. Hij zegt "nog" niet, maar maakt zich niet druk om bescherming etc. Ik heb benadrukt dat het kan gebeuren zoals het nu gaat en dat ik geen gezond kindje weg ga laten halen dan. Dat is voor hem oké.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:26

Bijzonder WenK, echter hebben wij het zo ook een jaartje gedaan toen ik mijn spiraaltje liet verwijderen. Ik ben niet perongeluk zwanger geraakt en wij gebruikten de app natural cycles. Nu gebruiken we die nog steeds maar dan om juist wel zwanger te raken.

Over het onder druk gezellig maken: wij hebben het er niet bewust over, maar ik neem zelf gewoon wat meer initiatief die dagen :) En voorheen hield ik me bewust heel erg in die dagen of gebruikten we een condoom. Deze maand is onze eerste ronde, dus ik ben heel benieuwd!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:55

Spannend Angela_!

Toen wij er wel echt voor gingen was ik beide keren in ronde 4 zwanger. Ik gebruikte toen (en nu ook, maar voor tegengesteld belang) ovulatietesten. Ik laat de verhouding bepalen door Premom (app), superfijn, want ik zie niet altijd goed het verschil tussen net wel en net niet positief en dat wordt hiermee wel duidelijk. Nou ben ik tot nu toe steeds heel regelmatig geweest en zat mn eisprong ook altijd rond dezelfde dagen, dus op zich is mn cyclus wel in te schatten. Ik heb nu na de bevalling pas 1 menstruatie gehad, dus of dat nu ook weer zo lekker oppakt gaan we beleven.

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:43

Ik denk dat ik deze ronde ook even ovulatie testen er tegenaan ga gooien. Geen idee wat m’n cyclus nu gaat doen, normaal wel altijd 28 dagen cyclus gehad.
Nu hoop ik stiekem even op 29 of 30 dagen, want vriendlief is tot en met maandag in Napels. En met een cyclus van 28 dagen zou dat betekenen dat ik zondag een eisprong heb.

Angela dat is best een goed idee, dan hebben ze zelf niet door dat ze onder druk aan het presteren zijn. Hier al wel besproken dat ik het eventueel aan kon geven, maar hij vond dat toch stiekem wel wat druk geven.

WenK ik hoop voor jullie dat jullie toch nog een kindje mogen gaan verwelkomen!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 22:00

Ik vertelde mijn man ook nooit als ik vruchtbaar was hoor, kon ook hij niet altijd goed tegen. De keer dat ik zwanger werd van Timothy heb ik ook getemperatuurd, dat gaf ook goed inzicht in mn cyclus! Is wel ff werk en mn man vond t stom, maar ik kon heel mooi precies zien wanneer mn eisprong geweest is.

Jasia

Berichten: 6758
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:14

WenK: lastig dat jullie wensen zo verschillen. Maar wel fijn dat 't geen definitieve nee is. Lijkt me dat ie er ergens toch ook wel achter staat, gezien 't "risico" dat ie neemt?

Saul, heb je veel bijwerkingen van de hormonen?
Ik heb zelf ook PCOS en reageer heel heftig en apart op hormonen. Bij de pil was ik 3 weken ongesteld en in m'n stopweek niet, snel mee gestopt dus :))
Wij willen het voorlopig nog even aankijken, omdat het bij onze dochter, ondanks de pcos, vrij snel is gelukt. Maar als ik toch aan de hormonen moet, ben ik bang dat ik in 'n hormonaal monster verander }>

Cynthier: spannend. Hopelijk hebben de supplementen 'n positief effect!

Froukje: jammer dat het zoveel spanning geeft. Wij proberen er ook nog geen druk op te leggen, vooral omdat ik zelf niet kan "presteren" als het MOET. Ik heb wel het idee dat ik meer uh.. Prestatiedrang heb rondom mijn vruchtbare periode. Dus daar maken we voor nu maar even gebruik van :):)

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:43

Haha ik merk ook aan mijn libido dat er wat aankomt hoor.

Dat gevoel heb ik ook Jasia, maar mocht het tussentijds een keer raak zijn zien we vanzelf hoe hij reageert.

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:49

Dat had ik vorige week ineens heel erg, zoveel zin dat mijn vriend er zelfs een beetje gek van werd _O- Ben er nu ook weer helemaal klaar mee.

Wel hele zere borsten, heel veel plassen en vanmorgen misselijk.

Geloof er zelf helemaal niks van dat ik zwanger zou kunnen zijn want als de berekeningen kloppen had ik afgelopen zaterdag mijn eisprong moeten hebben en toen was de ovulatietest echt knetter negatief.
Aan de andere kant, ik heb vanaf mijn 12de constant de pil geslikt dus ik geloof best dat 1 en ander flink ontregeld is en de normale statistieken misschien niet helemaal correct zijn in dit geval.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:50

Hoe graag je ook wil.. niet in geloven hoor! Je lijf maakt je anders knettergek en dan is het niet vol te houden! Hou het zo lang mogelijk leuk en luchtig!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:55

Een deel van de "kwaaltjes" wordt (mede) door progesteron veroorzaakt, als je na je eisprong zit stijgt je progesteron. Dat helpt misschien met relativeren.

De ene zwangerschap is ook de andere niet qua kwaaltjes trouwens.. bij ons 1e zoontje had ik alleen enorm last van mn darmen (krampen). Bij mn 2e zoontje waren mn darmen helemaal oké, maar werd ik snel erg misselijk.

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:04

Beginnen de dames hier die ovulatietesten doen al ruim voor hun vruchtbare dagen?
Ik heb er zojuist één gedaan op vermoedelijk 4 dagen voor m’n eisprong en die kwam op ‘lage vruchtbaarheid’ uit. Eens zien wat het de komende dagen gaat worden :)

Getty_Maan

Berichten: 2598
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:45

Dit topic neemt toch wat een andere wending dan ik had verwacht.

Lijken mij vragen wat simpel, maar daarvoor heb ik toch aangesloten hier..

Hoe doen jullie het met cafeïne, ik houdt het bij 1 bakje koffie per dag en verder cafeïne vrije thee.

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:52

Koffie lust ik niet, thee drink ik misschien 4 per week? Moet alleen gaan uitkijken met cola, dat heb ik nu dus ook bewust niet meer in huis.

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:25

_Liiene schreef:
Beginnen de dames hier die ovulatietesten doen al ruim voor hun vruchtbare dagen?


In het begin deed ik het vanaf de 10e dag, nu gewoon 1 of 2 dagen van te voren omdat het zo stabiel is.

Gettymaan:
Eerder dronk ik maar max. 2 koffie, geen alcohol enzo maar na zoveel jaar denk ik nu: dikke vinger. Als ik een blikje energy wil pak ik die, of een extra kop koffie idem. Enkel de weken tussen ovulatie en menstruatie let ik extra op, maar nog steeds niet heel erg. :D het eerste jaar leefde ik als een heilige :=

Jasia

Berichten: 6758
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:59

Ik ben 'n enorme koffie drinker (6-8 kopjes op 'n werkdag is niks...). Ben nu wel geminderd en probeer maximaal 2 kopjes per dag te drinken..
Alcohol en overige producten die je niet "mag" eet en drink ik al niet, dus dat is geen probleem. :))

Moet wel zeggen dat toen ik zwanger was van Olivia, ik echt géén zin had in koffie en dus automatisch helemaal geen koffie dronk..

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:05

Ik begin normaal een dag of 2 a 3 voor mn verwachte piek. Na mn 1e bevalling wel eerder begonnen, want geen idee of cyclus veranderd zou zijn.

Qua cafeïne etc ging ik daar pas echt rekening mee houden toen ik al zwanger was, net als met zalm, carpaccio etc. Wel matig met alcohol...

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:38

Vorige zwangerschap alleen bij de maand dat het raak is, geleefd als een zwangere.

Ik ben net ongesteld geworden. Ff balen, ahd gehoopt dat ik pas morgen ongesteld zou worden. Op werk wat handen tekort en kan dan niet tussendoor naar de wc. Gelukkig alleen de ochtend tekort en in de middag vroeg naar huis gelukkig.

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:00

Zojuist m’n (beginnende) eisprong weer gevoeld. Meteen ovulatie test gedaan, eerst met degene die ik nog had liggen, die kwam negatief uit.
Maar ik zou mezelf niet zijn als ik eigenwijs de test zou doen met de net bestelde testen. En ja hoor, een smiley, hartstikke vruchtbaar. Maar m’n vriend is nog in Napels :x
Hoe gaat het met iedereen?