Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
linoleum schreef:Ik merk dat ik het erg fijn vind om er over te kunnen praten met andere mensen in dezelfde situatie, maar me niet thuis voel op baby en zwangerschaps fora. En toen bedacht ik mij dat hier natuurlijk ook gewoon een topic voor kan aanmaken!
Dus een verzamelplek voor gelijkgestemden om al onze ervaringen, vragen, onzekerheden, verdriet en vreugde met elkaar te delen.
Sinds afgelopen najaar proberen wij zwanger te raken. Dat ging heel goed, de tweede ronde was ik zwanger! Totaal onverwacht zo snel, we hadden ons ingesteld op een lange reis. Bij 8 weken zwangerschap ook een goede eerste echo gehad en het hartje zien kloppen. Helaas is het hierna alsnog misgegaan, rond de 9 weken is het hartje gestopt en bij 11 weken is uiteindelijk met behulp van medicijnen de miskraam geweest.
Vanaf deze ronde gaan we er weer voor en duimen we hard dat het hopelijk weer snel lukt, maar dan met een beter verloop.
CynThier schreef:Ik meld mij ook.
Hier sinds november 2020 de bewuste keus gemaakt om met voorbehoudsmiddelen te stoppen. Februari 2020 was ik al gestopt met de pil, consequenties van de hormonen op het gebied van o.a. libido en humeur.
Mei 2021 kreeg ik geen menstruatie maar de testen bleven negatief, ook een week later nog (op aanraden van de doktoren). In juni 2021 is er een echo gemaakt en kwam er naar voren dat er PCOS bij mij werd gezien, flinke domper natuurlijk. September 2021 heeft mijn vriend zich laten testen op kwaliteit en dat bleek allemaal gelukkig in orde.
November 2021 zijn wij doorgestuurd naar het ziekenhuis en hadden in december ons intake gesprek. Daar werd besloten om eerst een volledig bloedonderzoek te doen bij mij en een nieuwe echo dat de gynaecoloog twijfelde of ik wel PCOS had. Je raad het al, met alle uitslagen van bloed en echo kwam naar voren dat ik dus geen PCOS heb. Echter was het nu bij mijn vriend mis.. Na overleg met een andere arts werd ons verteld dat dit een moment opname kon zijn geweest.
Nu zijn wij gestart met een inseminatie traject, nu nog zonder hormonen en vandaag zou de eerste keer insemineren plaats vinden. Helaas werden wij voor de afspraak gebeld dat het wederom te laag van kwaliteit was om te gebruiken.
Later vandaag werden wij weer gebeld over hoe nu verder. Het plan is nu om het nogmaals te proberen met een speciaal vloeistof in het potje, hopelijk geeft dit een grotere slagingskans.
Voor mij gevoel gingen wij van de ene naar de andere domper, bleek het bij mij helemaal oke is het bij mijn vriend weer mis.
Zo het was even een stuk maar hopelijk gaan er ook goede berichten komen, we blijven positief.