Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 5094
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 23:04

Gezien ik al een week lang elke dag aan het kijken ben of iemand een najaarstopic heeft gemaakt, doe ik het toch maar zelf... :o

Zijn er meer mensen die uitgerekend zijn in najaar 2022 en gezellig willen kletsen? Over de zwangerschap, hoe het gaat en alles daaromheen?

Dit is voor mij mijn eerste zwangerschap, uitgerekend op 13 oktober. Vandaag 10+5 weken zwanger en vanmiddag de 11 weken echo gehad. Die zag er mooi uit, dus op na de volgende reeks echo's en testen. :D

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:19

Ja leuk, ik klets ook graag mee! Gefeliciteerd met je zwangerschap, heel fijn dat de 11 weken echo goed was <3

Ik ben inmiddels 13+4 en dus eind september uitgerekend. Ik ben vorig jaar zomer ook zwanger geweest, maar dat is helaas geëindigd met een missed abortion, die gezien werd bij de 11 weken echo. Nu dus erg blij voorbij die mijlpaal te zijn :) volgende week hebben we de 13 weken echo (kon helaas niet eerder i.v.m. ziekte bij de verloskundigen) en verwachten we ook de uitslag van de NIPT.

J0anieke

Berichten: 5094
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 20:53

Jaa leuk!!
En wat vervelend dat het toen niet goed was gegaan. Kan me voorstellen dat het dan heel fijn is dat je nu wel een goed beeld had op de 11 weken echo! Ik heb 31 maart bloedprikken (oa ook voor de NIPT) en 12 april de 13 weken echo. Vind dat toch wel erg spannend merk ik, al is de kans dat er iets mis is bij ons erg klein (ik ben nog ' maar' 27 en er zit niks aan ziektes in onze families).

Willen jullie het geslacht weten? Wij willen dat wel, twijfel ook of ik nog een pretecho wil tussen 13 en 20 weken, vind dat toch wel erg lang wachten, bijna 8 weken zonder iets te zien...

Ik had trouwens ook een pb gekregen van iemand die nog heel vroeg zwanger is, die wilt pas in mei aansluiten. Kan me voorstellen dat er meerdere meiden zijn die daar nog op wachten, dus hopelijk sluiten er langzaamaan steeds wat mensen aan. :D

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:54

Ja het is zeker spannend, ook al is de kans inderdaad veel groter dat alles gewoon goed is. Wij kregen vanochtend de uitslag van de NIPT al binnen, gelukkig niks afwijkends gevonden. Hopelijk is het bij jullie ook goed!

Wij willen het geslacht ook graag weten. Niet om daarna alleen maar blauwe of roze dingen te kopen, maar wel omdat dan wat minder abstract is dan "de baby" (en het kiezen van een naam dan wat makkelijker wordt :')). We hebben bij 16 weken weer een controle bij de verloskundige en bij ons doen ze standaard een echo, dus hoop dat het dan te zien is :D en sowieso fijn inderdaad om niet zo lang te hoeven wachten tussen 2 echo's.

Er sluiten vast gauw meer dames aan, leuk! <3

Voel jij je verder goed of heb je veel last van kwaaltjes?

J0anieke

Berichten: 5094
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 08:11

Ik heb echt zware nachten gehad tussen de 6 en 10 weken waardoor ik overdag echt verschrikkelijk moe was. Ook erg misselijk geweest in die weken als ik even niks at. Dat is nu gelukkig zo goed als over. Ik slaap alleen nog niet zo door en vast als voor de zwangerschap. Komt denk ik ook door m'n rug.. Ik ga altijd al om de 8 weken naar de fysio vanwege m'n rug en schouders, alleen kraakte mn vriend tussen die weken altijd mn rug. Nu lukt dat niet vanwege pijnlijke borsten en dat merk ik nu meteen. Ook gebruikte ik als mijn rug strak was een spijkermat voor het slapen. Nu mag dat niet meer, omdat bepaalde drukpunten schijnbaar weeen kunnen opwekken. :') Ben daar gister ook iets verder ingedoken en heb m gisteravond toch maar gebruikt, alleen niet bij de bovenkant van m'n schouders/nek en onderrug. Ik wil echt weer wat beter kunnen slapen :=

Hoe gaat dat bij jou? Heb jij ook kwaaltjes (gehad)?

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:33

Wat naar, die rugproblemen! Hopelijk helpt het om de spijkermat toch weer een beetje te gebruiken.

Hier idd ook wel slechtere nachten dan eerst. En ook erg misselijk geweest, vooral 's avonds. Heb het idee dat dat sinds een week ongeveer beter gaat, dus ik hoop dat het niet weer terugkomt. Heb ook weer wat meer energie, erg fijn! Al lig ik nog steeds meestal al voor 10 uur op bed hoor :') terwijl ik normaal gesproken best een avondmens ben.

_AB_
Berichten: 3987
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:07

Hey! Mag ik mij ook melden?
Nu 9+5 zwanger en we hebben het afgelopen vrijdag aan de hele wereld verteld :)
Dit is ons eerste kindje, dus super spannend allemaal! Maar wel ontzettend leuk

J0anieke

Berichten: 5094
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 13:52

Jaa leuk! Gefeliciteerd!
Heb je de eerste echo al gehad?

_AB_
Berichten: 3987
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:57

Dank je!
Vorige week maandag heb ik een pretecho gehad. Komende Dinsdag de termijnecho. Maar ik ben waarschijnlijk tussen 25 en 30 oktober uitgerekend!

Is het leuk als we vast een kort voorstelrondje doen?

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:42

Hoi, mag ik me ook melden? Ik ben altijd wat voorzichtig voor het geval mensen mij kennen, maar durf ht wel aan.
Gisteren termijn echo gehad en nu 11+2, eerst kindje. 16 oktober uitgerekend.

Gefeliciteerd allemaal!

_AB_
Berichten: 3987
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:47

Ja, gezellig! Hoe meer mensen hoe leuker!
Herkenbaar hoor, dat herkennen ;)
Ik heb net iemand die ik van bokt ken snel even geappt over m'n zwangerschap, zodat ze het niet hier leest ;)
Ik zal mezelf vast even voorstellen, ik ben Anne, 34 en woon in de stad Groningen.
Samen met Martijn en onze katten Jessie en Freya, die ook heel goed merken dat er iets anders is aan mij :)

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:49

Hee, wat leuk. Ik ben ook Anne, 33 jaar, woon in ZO Brabant met vriend en border collie. Die laatste is altijd al erg beschermend naar mij, ietjes meer nu merk ik (gekocht toen ik met een gescheurde kruisband zat, toen begon het al als pup).
Momenteel geen paarden in mijn leven, ook niet direct behoefte aan maar vroeger wel altijd echt paardenmeisje geweest.

_AB_
Berichten: 3987
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:51

Ik heb idd ook geen paarden meer in mijn leven, vroegah was ik een echt paarden meisje. Maar nu te druk met heel veel andere dingen :')

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:58

_AB_ schreef:
Ik heb net iemand die ik van bokt ken snel even geappt over m'n zwangerschap, zodat ze het niet hier leest ;)


Dat is slim, haha!

Heb je veel last van kwaaltjes?

_AB_
Berichten: 3987
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:08

Op dit moment vooral moe en misselijk. Verder nog niet zoveel... Jij dan?
En heb je het al aan jullie ouders verteld?

Medea

Berichten: 1001
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Woerden

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:31

Hallo allemaal! Zou ik ook mee mogen lezen en kletsen? Ik heb vanmiddag ontdekt dat ik zwanger ben en zou dan uitgerekend zijn eind november/begin december. Door wat medische dingen had ik echt niet verwacht zomaar een positieve test in handen te hebben, dus ik kan het nog heel moeilijk geloven. Ik vind het ook heel erg spannend, het kan nog allemaal misgaan (maar dat herkennen jullie vast en zeker).

_AB_
Berichten: 3987
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:38

Leuk! Welkom :)
Kan me voorstellen dat je het even spannend vindt!

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:12

_AB_ schreef:
Op dit moment vooral moe en misselijk. Verder nog niet zoveel... Jij dan?
En heb je het al aan jullie ouders verteld?


Valt de misselijkheid mee of moet je ook overgeven? Ik ben ook vooral moe, verder pijnlijke borsten (maar ja wie niet) en darmen die moeilijk doen soms. Ik ben 2 dagen misselijk geweest en dat was het (afkloppen!).

Schoonmoeder verteld (schoonvader is overleden), ouders nog niet dat is een lastiger verhaal.
Hoe reageerden ze bij jou?


Medea schreef:
Hallo allemaal! Zou ik ook mee mogen lezen en kletsen? Ik heb vanmiddag ontdekt dat ik zwanger ben en zou dan uitgerekend zijn eind november/begin december. Door wat medische dingen had ik echt niet verwacht zomaar een positieve test in handen te hebben, dus ik kan het nog heel moeilijk geloven. Ik vind het ook heel erg spannend, het kan nog allemaal misgaan (maar dat herkennen jullie vast en zeker).


Welkom en gefeliciteerd! Het is ook heel spannend!!

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:21

Gefeliciteerd allemaal!

Ik meld mij hier ook maar even. Ben nu 9+5 weken zwanger en begin er langzaam in te geloven dat het goed gaat. Ik praatte namelijk eerst mee in het voorjaarstopic maar heb helaas een miskraam gehad met 11 weken (is gestopt met groeien met 8 weken).

Tot nu toe al twee positieve echo's gehad en komende maandag weer één! Vind het nog heel erg spannend allemaal maar merk aan alles in mijn lijf dat ik nog zwanger ben :) Fingers crossed!

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:48

Ik ben trouwens Laura, ben 32 jaar en dit wordt ons eerste kindje. Wij wonen in de stad Groningen.

@_AB_: Wij zijn stadsgenoten, wat leuk! Bij welke verloskundige praktijk zit je? En we zijn tegelijk uitgerekend! Ik ook tussen 25 en 30 oktober haha :P

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:55

PoelieWoelie schreef:
Gefeliciteerd allemaal!

Ik meld mij hier ook maar even. Ben nu 9+5 weken zwanger en begin er langzaam in te geloven dat het goed gaat. Ik praatte namelijk eerst mee in het voorjaarstopic maar heb helaas een miskraam gehad met 11 weken (is gestopt met groeien met 8 weken).

Tot nu toe al twee positieve echo's gehad en komende maandag weer één! Vind het nog heel erg spannend allemaal maar merk aan alles in mijn lijf dat ik nog zwanger ben :) Fingers crossed!



Wat verdrietig, maar fijn dat het nu goed gaat!! Gefeliciteerd!

_AB_
Berichten: 3987
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:29

Welkom Laura!
Wat verdrietig allemaal! Fingers crossed dat alles nu goed gaat!
Wat grappig dat we tegelijkertijd uitgerekend zijn. Heb je even on gestuurd over bij welke verloskundige ik zit!

J0anieke

Berichten: 5094
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 18:39

Zo, wat een hoop nieuwe mensen zo in één middag! Leuk!

Welkom Anne, Anne, Medea en Laura! En gefeliciteerd allemaal! <3

Leuk dat voorstelrondje!
Ik ben Joanieke, 27 jaar en woon samen met mijn vriend Luke in Ede met 3 katten. Ik heb een eigen pony waar ik ook nog op rij. Dit kindje wordt hopelijk ook ons eerste kindje. Wij hebben het onze ouders en vrienden verteld op 8 weken, na de eerste echo. Ik kan zoiets niet geheim houden en ik vind het ook fijn als mensen me kunnen steunen, mocht het niet goed zijn gegaan de eerste weken daarna (en nu nog steeds).

@Medea, wat spannend zeg! En wat knap dat je het al hier durft te delen.
@Laura wat vervelend zeg.. Hier is het de eerste keer ook fout gegaan, maar dat was een heel raar verhaal (ik was gewoon op nod ongesteld geworden en begon ineens te bloeden middenin mn cyclus). Dat was dus sowieso al niet goed... Wil me echt niet voorstellen hoe dat is in jou situatie. Lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken.. Wel fijn dat je nu goed onder controle staat!

Medea

Berichten: 1001
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 07:21

Dank jullie wel!

Mijn naam is overigens Judith, ik ben 35 jaar (beter laat dan nooit :o ) en ik woon samen met mijn vriend en 2 honden. Zowel mijn werk als privetijd bestaat voornamelijk uit honden. Vroeger paard gereden en zodoende op bokt beland en blijven hangen. Ik vind paarden nog steeds erg leuk, maar niet meer om zelf op te rijden.

@Joanieke, heel herkenbaar! Ik wil het onze ouders ook vertellen na de eerste echo. Ik kan heel slecht dingen geheim houden, dus misschien red ik dat niet eens, haha.
@PoelieWoelie, wat verdrietig dat het eerder is mis gegaan! Ik duim voor je dat je maandag weer een goede echo hebt!

_AB_
Berichten: 3987
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:24

Goedemorgen!
Hoe is het met iedereen?
Io ben weer eens misselijk wakker geworden, maar wel braaf aan het werk gegaan. Ik werk in de thuiszorg, en kan niet zomaar tegen m'n cliënten zeggen: zoek het maar uit