Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tazzey schreef:Solar was een product van een gerenomeerd merk dat inmiddels al een aantal jaar niet meer gebruikt wordt. De nagels die nu als "solar" worden verkocht zijn ontzettend schadelijk voor de natuurlijke nagel. Het product is namelijk niet gemaakt om kunstnagels van te maken, het is veel te sterk en het hecht pas als de natuurlijke nagel veel te dun gevijld wordt. Als je een nagel met solar stoot zal hij vaak de natuurlijke nagel eraf trekken bij een acryl nagel breekt de nagel op een punt dat het geen schade kan aanbrengen mits de nagel kundig is geplaatst.
Acryl is een product dat wordt gemaakt door een poeder en een vloeistof te mengen, net zoals de solar nagel echter is acryl niet schadelijk voor de natuurlijke nagel mits het product kundig wordt aangebracht en verwijderd.
Je kunt het verschil tussen solar en acryl herkennen door vooral de geur. Een vloeistof die bij solar gebruikt wordt heeft een verschrikkelijk sterke chemische geur, de acryl vloeistof heeft dat veel minder. De nagelstudio's die met solar werken werken vrijwel altijd met naamloze potjes. Ook aan de prijs kun je een slechte studio herkennen, onder de €30 kun je geen kwaliteit verwachten.
Tazzey schreef:Dan zal de acryl ook merkloos zijn en mijn tip is om er ver van weg te blijven. Ik heb tijdens mijn studies als nagelstyliste gewerkt (netjes met diploma’s) en ik heb echt veel te veel ellende gezien door dat soort studio’s. Zelfs dames met onherstelbare ernstige letsels.
Utixo schreef:Als ik op Treatwell zoek op Noord Brabant is een nieuwe set tussen de 50 en 60 euro bij de meeste salons. En dat is echt een normale, zelfs gunstige prijs.
Goedkoper moet ergens op bezuinigd worden, of dat nou slecht materieel is of uitbuiting van personeel, of beide. In ieder geval is het echt niet zo dat tussen de 30 en 40 euro in NB een normale prijs is. Goedkoop is duurkoop.
Simbaa schreef:Hier in Rotterdam ga ik bij een zeer kundig persoon en zij vraagt €38,- voor een nieuwe set met lakken erbij.
Haar salon is niet de mooiste en de huur daardoor beperkt, maar ze werkt netjes.
Dat er onder de €50 - €60 alleen maar prut is, ben ik het dus niet mee eens.
Al begreep ik van vriendinnen dat de prijzen in Amsterdam een stuk hoger liggen.
Simbaa schreef:Hier in Rotterdam ga ik bij een zeer kundig persoon en zij vraagt €38,- voor een nieuwe set met lakken erbij.
Haar salon is niet de mooiste en de huur daardoor beperkt, maar ze werkt netjes.
Dat er onder de €50 - €60 alleen maar prut is, ben ik het dus niet mee eens.
Al begreep ik van vriendinnen dat de prijzen in Amsterdam een stuk hoger liggen.
SincereQ schreef:Ik woon in een normaal goedkopere regio (twente), hier is tussen de 50-65 voor nieuwe set en 40-50 voor opvullen normaal. Heb namelijk ook net een zoektocht achter de rug
Zertab schreef:SincereQ schreef:Ik woon in een normaal goedkopere regio (twente), hier is tussen de 50-65 voor nieuwe set en 40-50 voor opvullen normaal. Heb namelijk ook net een zoektocht achter de rug
Als ik die bedragen wil uitgeven, moet ik 25 minuten rijden met de auto.![]()
Hier in mijn buurt in de buurt zitten ze tussen de 35-45 euro voor een nieuwe set.