Kunstnagel vraag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Zertab

Kunstnagel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-22 21:14

Hoi Bokkers,

Wat is het verschil tussen acryl nagels en solar nagels?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:26

Solar was een product van een gerenomeerd merk dat inmiddels al een aantal jaar niet meer gebruikt wordt. De nagels die nu als "solar" worden verkocht zijn ontzettend schadelijk voor de natuurlijke nagel. Het product is namelijk niet gemaakt om kunstnagels van te maken, het is veel te sterk en het hecht pas als de natuurlijke nagel veel te dun gevijld wordt. Als je een nagel met solar stoot zal hij vaak de natuurlijke nagel eraf trekken bij een acryl nagel breekt de nagel op een punt dat het geen schade kan aanbrengen mits de nagel kundig is geplaatst.

Acryl is een product dat wordt gemaakt door een poeder en een vloeistof te mengen, net zoals de solar nagel echter is acryl niet schadelijk voor de natuurlijke nagel mits het product kundig wordt aangebracht en verwijderd.

Je kunt het verschil tussen solar en acryl herkennen door vooral de geur. Een vloeistof die bij solar gebruikt wordt heeft een verschrikkelijk sterke chemische geur, de acryl vloeistof heeft dat veel minder. De nagelstudio's die met solar werken werken vrijwel altijd met naamloze potjes. Ook aan de prijs kun je een slechte studio herkennen, onder de €30 kun je geen kwaliteit verwachten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-22 21:28

Tazzey schreef:
Solar was een product van een gerenomeerd merk dat inmiddels al een aantal jaar niet meer gebruikt wordt. De nagels die nu als "solar" worden verkocht zijn ontzettend schadelijk voor de natuurlijke nagel. Het product is namelijk niet gemaakt om kunstnagels van te maken, het is veel te sterk en het hecht pas als de natuurlijke nagel veel te dun gevijld wordt. Als je een nagel met solar stoot zal hij vaak de natuurlijke nagel eraf trekken bij een acryl nagel breekt de nagel op een punt dat het geen schade kan aanbrengen mits de nagel kundig is geplaatst.

Acryl is een product dat wordt gemaakt door een poeder en een vloeistof te mengen, net zoals de solar nagel echter is acryl niet schadelijk voor de natuurlijke nagel mits het product kundig wordt aangebracht en verwijderd.

Je kunt het verschil tussen solar en acryl herkennen door vooral de geur. Een vloeistof die bij solar gebruikt wordt heeft een verschrikkelijk sterke chemische geur, de acryl vloeistof heeft dat veel minder. De nagelstudio's die met solar werken werken vrijwel altijd met naamloze potjes. Ook aan de prijs kun je een slechte studio herkennen, onder de €30 kun je geen kwaliteit verwachten.

Oké dankje! Ik lees op een nagelstudio dat de Solar nagels zelfs duurder zijn dan de acryl.

Tazzey

Re: Kunstnagel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:37

Dan zal de acryl ook merkloos zijn en mijn tip is om er ver van weg te blijven. Ik heb tijdens mijn studies als nagelstyliste gewerkt (netjes met diploma’s) en ik heb echt veel te veel ellende gezien door dat soort studio’s. Zelfs dames met onherstelbare ernstige letsels.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-22 21:42

Tazzey schreef:
Dan zal de acryl ook merkloos zijn en mijn tip is om er ver van weg te blijven. Ik heb tijdens mijn studies als nagelstyliste gewerkt (netjes met diploma’s) en ik heb echt veel te veel ellende gezien door dat soort studio’s. Zelfs dames met onherstelbare ernstige letsels.

Wat is een normale prijs voor acryl?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:11

Dat verschilt per regio, het merk dat gebruikt wordt en wat voor opleidingen de styliste heeft gevolgd. In mijn regio is €65 voor een nieuwe set niet ongebruikelijk. Ik vroeg zelf op het laatst €60. Ik ken stylisten aan de andere kant van het land die rond de €40 zitten. Lager is vaak geen goed teken. Let wel, dat geldt niet voor gelpolish dat kan wel goedkoper.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-22 22:13

Dan zit ik in een goede regio denk ik. Ik kom ze tegen tussen de 30 euro en 40 euro.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:17

Zertab schreef:
Dan zit ik in een goede regio denk ik. Ik kom ze tegen tussen de 30 euro en 40 euro.

Maar is dat opvullen of een nieuwe set?

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-22 22:57

Jester_ schreef:
Zertab schreef:

Maar is dat opvullen of een nieuwe set?

Nieuwe set. Opvullen is tussen de 20 en 30 euro.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:13

Dan zou ik er van weg blijven.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-22 23:15

Utixo schreef:
Dan zou ik er van weg blijven.

Haha van alle nagelstudio's in Noord-Brabant? Lijkt me heel erg stug.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:25

Als ik op Treatwell zoek op Noord Brabant is een nieuwe set tussen de 50 en 60 euro bij de meeste salons. En dat is echt een normale, zelfs gunstige prijs.
Goedkoper moet ergens op bezuinigd worden, of dat nou slecht materieel is of uitbuiting van personeel, of beide. In ieder geval is het echt niet zo dat tussen de 30 en 40 euro in NB een normale prijs is. Goedkoop is duurkoop.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-22 23:29

Utixo schreef:
Als ik op Treatwell zoek op Noord Brabant is een nieuwe set tussen de 50 en 60 euro bij de meeste salons. En dat is echt een normale, zelfs gunstige prijs.
Goedkoper moet ergens op bezuinigd worden, of dat nou slecht materieel is of uitbuiting van personeel, of beide. In ieder geval is het echt niet zo dat tussen de 30 en 40 euro in NB een normale prijs is. Goedkoop is duurkoop.

Ik kom het in mijn regio niet duurder tegen...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:06

Hier in Rotterdam ga ik bij een zeer kundig persoon en zij vraagt €38,- voor een nieuwe set met lakken erbij.
Haar salon is niet de mooiste en de huur daardoor beperkt, maar ze werkt netjes.
Dat er onder de €50 - €60 alleen maar prut is, ben ik het dus niet mee eens.
Al begreep ik van vriendinnen dat de prijzen in Amsterdam een stuk hoger liggen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-22 00:08

Simbaa schreef:
Hier in Rotterdam ga ik bij een zeer kundig persoon en zij vraagt €38,- voor een nieuwe set met lakken erbij.
Haar salon is niet de mooiste en de huur daardoor beperkt, maar ze werkt netjes.
Al begreep ik van vriendinnen dat de prijzen in Amsterdam een stuk hoger liggen.

Hier in de buurt doen mensen het veelal particulier. Die hebben een eigen ruimte, lees ik op websites. En dus geen huur. Dat scheelt natuurlijk ook al veel!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:48

Simbaa schreef:

€38 voor een nieuwe set inclusief lakken is echt veel te weinig. Dat redt je echt niet qua materiaal en uurloon. Het nadeel is dat klanten vaak tevreden zijn als het er maar mooi uitziet, wat eronder zit zien ze vaak zelf niet.

Wat het belangrijkste is bij het uitkiezen van een nieuwe salon is of de styliste gediplomeerd is, en een LOI diploma stelt echt helemaal niets voor. Kijk ook naar het merk waar ze mee werkt, al wat je op Ali en eBay kunt krijgen is niet geschikt en al wat merkloos is moet je ook ver van wegblijven. Enorme afzuiginstallaties zijn een alarmbel evenals de prijs.
Een goede styliste draagt een mondkapje (niet voor Covid maar voor het stof) en handschoenen. Iedere klant heeft haar eigen vijlen set. De salon moet schoon zijn en niet heel chemisch ruiken.
Er zijn absoluut goede stylisten die een salon aan huis hebben maar er zijn er ook veel die het als hobby doen en geleerd hebben van YouTube en dat is nou net waar je niet bij wilt aanschuiven.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:10

Ik woon in een normaal goedkopere regio (twente), hier is tussen de 50-65 voor nieuwe set en 40-50 voor opvullen normaal. Heb namelijk ook net een zoektocht achter de rug :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-22 20:13

SincereQ schreef:
Ik woon in een normaal goedkopere regio (twente), hier is tussen de 50-65 voor nieuwe set en 40-50 voor opvullen normaal. Heb namelijk ook net een zoektocht achter de rug :+

Als ik die bedragen wil uitgeven, moet ik 25 minuten rijden met de auto. :')

Hier in mijn buurt in de buurt zitten ze tussen de 35-45 euro voor een nieuwe set.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:14

Zertab schreef:
SincereQ schreef:

Als ik die bedragen wil uitgeven, moet ik 25 minuten rijden met de auto. :')

Hier in mijn buurt in de buurt zitten ze tussen de 35-45 euro voor een nieuwe set.

Chill! Wil ik ook wel haha

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-22 20:15

Ik denk dat het komt omdat het aanbod hier echt mega is, wat je dan weer niet verwacht.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:46

Zertab, waar ergens in Brabant zit je?

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-22 20:47

Druif_01 schreef:
Zertab, waar ergens in Brabant zit je?

Gooi ik liever niet online, dus pb :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:50

Snap ik! Zou ik ook niet doen.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie