Nieuwe vrienden maken 25+

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Biks2

Nieuwe vrienden maken 25+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-22 12:15

Hoi hoi,

Ik ben sinds mijn 17e uit huis gegaan en daarbij telkens in verschillende steden gaan wonen. Ik woon nu 4 jaar in dezelfde stad en ik blijf hier nog wel een tijdje is de verwachting.
Veel oudere vriendschappen zijn verwaterd al heb ik nog 2 vrienden van de basisschool, 1 vriendin van de middelbare school.

Ik heb natuurlijk weer allerlei mensen leren kennen (huisgenoten, mensen via bijbaantjes) en heb er wel wat contacten aan over gehouden maar echt vriendschap wordt het niet altijd.

Lijkt alsof mensen er niet zo mee bezig zijn of al hun vaste clubje hebben.

Ik heb me laatst wel aangesloten bij een online vriendinnen platform waar we nu 4x hebben afgesproken maar het sluit ook niet echt aan. Daarnaast willen veel van die meiden alleen afspreken als hun vriend weg is en ze dan niks te doen hebben. Zo schiet het ook niet echt op :+

Ik doe nog geen teamsport dus dat zou ik nog kunnen proberen, iemand daar ervaringen mee?

Anoniem

Re: Nieuwe vrienden maken 25+

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:16

Kijk eens op meetup.com, daar staan allerlei clubjes op die dingen organiseren, variërend van een soort netwerkevenementen tot samen handwerken. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:32

Het beste werkt het als je vrienden zoekt onder mensen die op een of andere manier met hetzelfde bezig zijn als jij zodat je meteen iets gemeenschappelijks hebt. Anders blijven contacten vaak los zand.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:34

Concertpodium waar je vrijwilligerswerk kunt doen?

quera. Voor altijd en langer

Me. An empath.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:35

Er zijn volgens mij best wat topics mbt nieuwe mensen leren kennen in Drenthe. Misschien daar eens kijken als je dat nog niet hebt gedaan. Ik ben ook best wat verhuisd en tot nu toe steeds erg leuke vriendinnen leren kennen via Bokt.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:53

Ik ga binnenkort samen met een leuke collega sporten 1x per week.
Ik heb wel het idee dat we ook meer vrienden aan het worden zijn dan alleen collega's en dat gaat met het sporten wrs nog beter gaan.

Dus samen sporten met iemand is mss wel een idee zoals je zelf zegt.

Ik heb ook alleen nog verwaterde oude kenissen hahaha en mijn partner, die gelukkig ook mijn allerbeste vriend is. Ik grap soms ook wel eens dat ik mensenschuw ben, zou meer moeite moeten doen.
Want soms is toch leuk om een extra "vriend" te hebben om je hart te luchten, gezellige momenten, even ertussenuit.

Ik heb ook ooit een goede vrienden overgehouden door samen op rit te gaan met de paarden. Inmiddels zij verhuisd en kids en ... en ik ook geen maarden meer :+ dusja haha.
Maar een gemeenschappelijk iets kan je zeker wel dichter bij gelijk gezinde mensen brengen. Het geeft je toch al een onderwerp om mee aan te vangen, wat het voor mij bvb makkelijker maakt.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:54

Ik ben op tennis gegaan en vriendinnen gemaakt.

Ook wel via werk, collega's.

En verder wat via de kinderen leren kennen.

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie