Eens een aankom topic ipv een afval topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

larissa96

Eens een aankom topic ipv een afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 08:37

Hi bokkers,

Ik zie regelmatig topics langskomen om af te vallen, elkaar daarover tips te geven, ondersteunen etc. Maar over aankomen heb ik nog geen topic gezien.

Er zijn vast net als ik meer mensen op bokt die moeten of willen aankomen. Ik wil weer wat bewuster gaan eten om er wat kilo's aan te krijgen, dus ik dacht, laten we net zo een topic maken om aan te komen!

Deel hier dus al je ervaringen, tips, struggles, recepten etc!

Om maar met een 1e vraag te beginnen, wat voor calorierijk ontbijt eten jullie?
Ik kan in de ochtend helaas geen kwark of yoghurt verdragen, dus ik eindig toch altijd maar weer met een broodje + drinkyoghurt (plantaardig) . Ik ben benieuwd naar ontbijt ideeën die veel calorieën bevatten! :)

rien10

Re: Eens een aankom topic ipv een afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 08:45

Aankomen kan behoorlijk lastig zijn. Ik heb dat in mijn naaste omgeving gezien. Mijn naaste is naar een diëtiste gegaan voor tips en ondersteuning.
In het algemeen was de tip: overal boter onder. Twee maal per dag warm eten en dan eerst de koolhydraten eten, dan de eiwitten en dan de groente. Dus afwijken van wat we altijd geleerd hebben: eet in ieder geval je groente op.
Een Shake kan ook helpen. Er bestaan weight gainer shakes. Succes!

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 08:57

Bedankt voor je tips! Ik ben twee jaar geleden ook bij een diëtiste geweest na dat ik door een griep enorm was afgevallen en het er zelf niet meer aangegeten kreeg. Dus de basis weet ik :)

Ik wil nu vooral weer wat reserve kilo's er aan eten, het moeten is er gelukkig al weer een hele tijd af:')

Het leek me vooral leuk om hier tips en tricks en recepten met lotgenoten uit te wisselen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:16

Ik ben ook altijd te mager geweest. Ik kon eten wat ik wilde; vettigheid, snoep, frisdrank.. Totdat ik 30 werd, en *plof*, daar kwamen de kilo's :')

's Morgens is een simpele boterham met pindakaas al lekker calorierijk. Ook prima als tussendoortje trouwens, pinda's en noten.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:51

Ik ben zelf (bewust) ruim tien kilo aangekomen. Wat mij heeft geholpen is sporten, dat motiveert me om meer te eten. Verder werkt het voor mij goed om structuur te houden in wanneer en wat ik eet. 's Ochtends eet ik bijvoorbeeld altijd vier volkoren boterhammen. Als dat nou te veel is in één keer, dan kun je dit ook opdelen. Bijvoorbeeld om 9:00 twee boterhammen en één/twee uur later nog twee. Verder zorg ik dat ik bijvoorbeeld elke dag een handje noten eet.

Wat hierboven al wordt genoemd, smeer extra veel boter, beleg je brood extra rijk. Schep wat extra avondeten op. Je kan bijvoorbeeld ook zelf (plantaardige) smoothies maken met (diepvries) fruit. Calorieën drinken is toch vaak makkelijker.

Ik zou het ook niet meteen te drastisch aanpakken, begin eens met één extra tussendoortje of boterham per dag en bouw het langzaam op. :j