Ik ben er eentje die krullen heeft. En ik heb wel een paar topics gezien over krullen maar geen grote topics. Dus ik dacht, laat ik een topic openen voor de krullenbollen onder ons
Ik ben benieuwd naar wat voor krullen iedereen heeft en hoe je ze verzorgt etc. We kunnen elkaar ook tips en trucjes leren en ideeën voor haarstijlen enzo. Ik vind het superleuk om krullen te hebben, want je kunt er gewoon leuke dingen mee. Alleen is het allemaal veel werk
Dan zal ik maar eens aftrappen: Ik heb het soort krullen wat in het Engels vaak "wavy" wordt genoemd. Ik ben nog aan het werken naar de optimale manier om voor mijn krullen te zorgen maar het lukt me steeds beter. Ik was ze gewoon in de douche maar wel ondersteboven, anders krijg ik zo'n kroon van pluis op mijn hoofd Ik was ze om de twee weken met momenteel aussie shampoo en een conditioner van de DA waar geen silliconen etc in zitten. Om de zoveel tijd (ik heb geen vast schema hierin. Ik merk het meestal vanzelf wanneer ik het nodig heb) doe ik er een aussie deap treatment in bij her wassen. En om de zoveel tijd gebruik ik een olie van dr hauschka voor mijn hoofdhuid. Mijn hoofdhuid is een wereldramp Na het verzorgen doe ik een leave in proteïne masker van de kapper in en een beetje mousse. Ik ben nu aan her experimenteren met manier van stijlen. Ik heb vandaag de borstel techniek die je overal op tiktok ziet uitgeprobeerd. Maar ik wil ook eens een denman borstel aanschaffen. Die gaat waarschijnlijk veel beter werken. Ik heb nu zo'n borstel met zwijnhaar en nylon dingetjes. Werkt heel fijn. Helemaal om de producten goed te versprijden over het haar. Maar om te stijlen meh. Mijn hoofdhuid is ook fan van die borstel trouwens Ik heb ook al eens vinger twists gedaan, maar dat werkt naar mijn ervaring wat minder. Mijn haar droogt er veeeel te snel voor Ik doe ook vaker vlechtjes of twists in na het haar wassen. Die kan ik dan zolang als ik wil laten zitten en eruit halen wanneer ik los haar wil zogauw hij droog is. Wat ik doe hangt af van hoe ik mijn haar wil hebben. De week dat ik niet was werk ik wel met conditioner. En dan spoel ik mijn haar ook even uit. Mijn zwavelbruggen staan heel erg open dus er komt makkelijk van allerlei troep in mijn haar te zitten, maar vaak wassen vindt mijn haar ook weer niet leuk Als het moet spoel ik het ook vaker tussendoor uit. Maar dat hangt af van wat nodig is. Soms gebruik ik voor mijn hoofdhuid ook een lotion van dr hauschka. Het hangt er vanaf hoe mijn hoofdhuid het doet.
Ben erachter dat ik een aandoening heb waar mijn huid op mijn hoofdhuid veel te snel wisselt zonder pauzes waardoor alle schilfertjes heel snel opbouwen. En ik heb nog niet gevonden hoe ik daar het beste mee kan omgaan. Die schilfertjes zorgen vooral heel veel voor jeuk, en als je op mijn haar klopt, een regenbui aan witte schilfers Ja, vies, maar ik doe mijn best. Ik vermijd sowieso om producten dicht op mijn hoofdhuid te doen. Dat maakt alles alleen maar erger.
Dit is waar ik ben begonnen toen ik voor het eerst echt mijn krullen begon te ontdekken:
En dit is wat ik er uit heb kunnen halen met lang haar:
En sinds een week of twee heb ik mijn haar een heel stuk korter geknipt en ik ben er superblij mee. Dus dit is hoe mijn haar er nu uitziet:
Lekker chaotisch is het wel moet ik zeggen vandaag
Maar dat is ook het leuke. Er komt altijd wat anders uit mijn haar als ik het was.
Ik ben benieuwd hoe jullie haar eruitziet en hoe jullie ervoor zorgen. Dus, nu is het jullie beurt.