Welk haarmasker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Welk haarmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:04

Nooit gedacht dat ik dit zou vragen..

Ik zoek een haarmasker..
Situatie;
Ik begin lekker naar de 50 te kruipen, heb een aantal jaar geleden een schildklierprobleem gehad, met radioactieve pil, 36 uur in quarantaine opgelost, maar hierdoor ben ik best wel wat haar verloren.
Ik laat het nu sinds een poosje kleuren ( &knippen) door een kapper, want de eerste strepen grijs doen zich voor.. Ik werk op een luchthaven, maar wil geen landingsbaan op mijn hoofd..

Mijn haar: krullend met slag, dun, soort van donkerblond, halflang.
Als ik mijn haar was, spray ik het daarna in met andrelon duo mist, daar wordt het lekker stug van, en dan kneed ik mijn krullen er goed in.

Maar nu merk ik dat mijn haar droog is aan het worden. Nog nooit een maskertje gehad, want mijn haar werd altijd zo slap van.
Dus nu toch op zoek naar een soort van vitamine-boost voor mijn haar.

Tips?

Annetje

Re: Welk haarmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:07

Misschien eens verdiepen in de cg-methode? Daar is ook een topic over hier op bokt, maar op Facebook is het misschien nog duidelijker.

Ik gebruik de great lenghts van kruidvat of iets met bananas van de action. Allebei betaalbaar en het zorgt er bij mij voor dat ik weinig klitten heb. Het maakt mijn haar helaas niet voller of dikker of iets in die trant.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:20

Ik heb op kappers advies mediceuticals shampoo en conditioner gekocht een jaar terug of misschien wel langer. Ondanks mijn schildklier problemen is mijn haar nu voller dan ooit. Het ziet er super gezond uit en het uitvallen is naast de juiste medicatie enorm vermindert. Het is idioot duur maar het zeker waard.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:20

Curly girl inderdaad :j
is echt goed voor je haar

ik ben 50 , heb ook iets met mijn schildklier en ik verf mijn haar wel.
ik doe wel de maskers van eigen merk kruidvat
deze
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-repair ... /p/4028067

en veder dus wassen met shampo zonder parabenen en de hele mikmak.
en na het wassen goede conditioner er in en leave in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:45

Van conditioner wordt mijn haar heel slap.

Soms gebruik ik het als ik van die vogelnestjes in mijn nek heb, en weet dat het uitkammen zeer gaat doen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 22:09

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:25

Volgens mij is een haarmasker ongeveer hetzelfde als conditioner, maar dan met minder water. Ik zou toch eens gaan experimenteren met verschillende conditioners. Je kan ook kijken naar een conditioner spray, die kan je op handoekdroog of droog haar gebruiken en is misschien wat minder zwaar voor je haar (zelf gebruik ik weleens L'Oreal Vitamino Color).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:27

Nielojram schreef:

Soms gebruik ik het als ik van die vogelnestjes in mijn nek heb, en weet dat het uitkammen zeer gaat doen.

welke conditioners heb je al geprobeerd?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:21

https://suusequus.nl

Holistisch ( massage) therapeut voor ieder paard
Sportmassage, lymfedrainage, myofasciale release, acupressuur, reiki….

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:51

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:50

Ik zou ook voor de curly girl methode gaan. Daar wordt je haar veel gezonder van :) ik heb een masker van garnier met yoghurt, ook CG approved :)

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+6 (PR 230)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:53

Als je een masker gebruikt, gebruik die dan niet op je hoofdhuid maar alleen op de lengtes en punten van je haar. Dan wordt heel niet, of veel minder, slap.

Tja...

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:57

Ikzelf doe ook aan de cg-methode (niet dat ik mijn krullen ervoor heb teruggekregen, maar mijn haar is in ieder geval niet meer pluizig en voelt erg zacht aan).

Ik gebruik deze: https://www.action.com/nl-be/p/haarmasker-/ (of een van de andere geuren zoals pompoen, granaatappel)
of deze https://www.kruidvat.be/nl/noughty-to-t ... /p/5413346

En als ik merk dat mijn haar pluiziger wordt dan gebruik ik eenmalig deze: https://www.kruidvat.be/nl/kruidvat-per ... /p/4977316

Ik heb wel geen geverfd haar, dus mijn producten zijn voornamelijk zonder proteïne.

Voor gewoon wassen en stylen gebruik ik: As I Am Curl Clarity Shampoo, Noughty To The Rescue Conditioner, Cantu Shea Butter Activator Cream en Aunt Jackie's Jelly Grapeseed Ice Curls (gel).

Edit: Ik heb nu Belgische websites omdat ik in België ben op dit moment, maar ik koop gewoon alles in de winkels in Nederland hahah

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:09

Thx voor alle tips, meiden.

Ik ga eens wat bestellen, als het nix is kan het paard van mijn vriendin er altijd nog een schone staart van krijgen :D.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:38

Nielojram schreef:
Thx voor alle tips, meiden.

Ik ga eens wat bestellen, als het nix is kan het paard van mijn vriendin er altijd nog een schone staart van krijgen :D.

Kom maar door. :')

Doe wel en zie niet om

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:49

Olaplex :) werkt super goed.

En nog een tip: zorg dat je haar handdoekdroog is als je er een conditioner in doet, en laat hem zeker 3 minuten intrekken. Dan werkt hij veel beter.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:36

Nielojram schreef:

Mijn haar wordt ook altijd slap van conditioner.
Bij mij werkt het perfect om éérst te wassen met conditioner, en daarna met shampoo.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie