Sup ( stand up paddling)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 08:29

Tink89 schreef:
Er heeft niet niet toevallig Iemand een supboard te koop, of wel? Ik ben op zoek en hoopte een tweedehandse te kunnen vinden


Wat zoek je?
Ik wil er 1 of 2 verkopen en dan begin volgens jaar voor het board te gaan wat ik eigenlijk vanaf mijn begin wil hebben....

Prairy
Berichten: 9145
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:32

Je kunt vandaag nog een Stardupp board winnen zag ik in mijn mail vandaag. Kunt het altijd proberen...

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:36

Prairy schreef:
Je kunt vandaag nog een Stardupp board winnen zag ik in mijn mail vandaag. Kunt het altijd proberen...



Waar??

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:13

Mooie fotos Jeanine. Lekkere tocht gemaakt zo te zien.

Ik ben vanmorgen ook 2 uur wezen suppen. Maar had m'n mobiel vergeten. Dis geen fotos.

Nog wel 1 van een paar dagen geleden.

Afbeelding

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:09

Mooi die lucht!

Prairy
Berichten: 9145
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 18:42

x_Jeanine_x schreef:
Prairy schreef:
Je kunt vandaag nog een Stardupp board winnen zag ik in mijn mail vandaag. Kunt het altijd proberen...



Waar??


Afbeelding

F_Orumster

Berichten: 15338
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 20:24

Heerlijk sup weekendje zie ik hier! Ikzelf heb ook weer lekker gepeddelt en dit keer op een tourboard. Dat gaf de doorslag, nu wil ik er zelf een! Iemand tourboard tips?

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 20:52

Ik wil heel graag naar de RED voyager 12,6 of 13,2 maar wil volgend voorjaar uitgebreid testen

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:11

Ik wil graag meekletsen! Dit topic of het vorige denk ik wel eens gevolgd maar was het hele suppen weer vergeten. Nu toevallig weer een keer gedaan en meteen maar de knoop doorgehakt en er een aangeschaft. Dezelfde als waar ik het weer op heb geprobeerd, die beviel wel en ik ga er toch geen wedstrijden ofzo mee doen. Het is een Standupp. Doel is gewoon rustig een stukje suppen of kajakken. Met of zonder 1,2,3 kinderen die mee willen. Ik wil graag meekletsen over mooie rustige routes, accessoires, en in najaar suppen met een wetsuit. Hoe doen jullie dat nu het nog licht is 's avonds? Met een wetsuit of gewone kleding?

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:13

tienus63 schreef:
@leo, maak waterdichte hoesje voor je telefoon wel vast aan je bikini of badpak.
Bij onverwachte val, glipt koordje zo over je hoofd en ben je alles kwijt.


Meteen al een hele goede tip! Thanks

tienus63

Berichten: 12139
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:26

Gewoon korte broek, en t shirt.
Zwemvest geeft ook veel warmte en altijd droge kleding en of omkleedponcho mee.
Ik heb mijn wetsuit maar weinig gebruikt. Als wetsuit droog blijft, wordt het een akelig warm en zweterig ding.
Ding werkt goed als je in het water valt of gaat.

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:44

Oke dankje! Nog tips voor welke zwemvest?

En is een zwemvest voldoende voor kinderen met zwemdiploma? Zo ja daar iemand nog suggesties voor? Mijn jongste krijgt sowieso een reddingsvest.

tienus63

Berichten: 12139
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:51

Het is belangrijk dat je beweegruimte bij je oksels hebt.
Door een zwemvest is het in diep water soms lastiger op je board te klauteren. Dingen zijn stijf en best wel dik.
Een rits in je zij is minder prettig dan een klik sluiting aan de voorkant. Meestal zijn die zwemvesten wat langer dan die met een zijsluiting.
Een korter zwemvest is wel wat gemakkelijk klauteren.

Tink89
Berichten: 2953
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 08:32

Je zou ook even goed kunnen kijken naar een paar factoren:
- Waar sup je? Kun je er staan? Ben je snel bij de kant? Of - zoals ik soms - op open water zoals de maasplassen... die zijn koud! En dan heb je razendsnel kramp en kom je niet meer makkelijk aan de kant. Ik sup daarom alleen als het echt heel heet is en ik niet alleen ben op zo'n locatie in een uv-shirt en zwembroek. Anders altijd shorty of long jane met neopreen lange mouwen shirt.
- Wat voor zwemvest heb je? Ik heb van het kajakken een wildwater-reddingsvest. Veel bewegingsruimte, kort genoeg, geen issues bij m'n armen en oksels. Wel wat duurder, maar wmb het echt waard door het extra comfort. Ik zou dus echt even gaan passen bij een goede watersportwinkel (in Wormer zit er eentje en bij outdoorvalley bij rotterdam sowieso).

Edit: en als je wetsuit plakkerig of zweterig is, maak hem dan gerust helemaal nat zodra je hem aan hebt. Ben je dan vervelende gevoel alvast kwijt. Er zijn ook wetsuits in andere kleuren dan zwart (scheelt een hoop warmte) of wetsuits voor alleen je benen en romp (long john/jane).

F_Orumster

Berichten: 15338
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 23:34

Cookies schreef:
Prachtige plaatjes Leo. Het is echt heerlijk om nu te suppen.

Is er iemand die de SUP op het dak van de auto vervoert? Dat lijk me zo handig. Maar heb geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is.



Unicorn_xX schreef:
Mag ik mij ook melden?

Afgelopen dinsdag heb ik mijn eerste opblaas sup gekocht van stardupp.
Water is in Friesland genoeg maar kan ik er niet zo heen lopen. Een klein stukje met de auto moet ik om te kunnen suppen.
Ik had geen zin om steeds de sup op de blazen, wat een workout haha.
Heb wel gelezen over de electrische auto pomp alleen had ik daar mijn twijfels bij.

Ik heb nu van die soft dakdragers voor op het dak van mijn auto van de Decathlon.
Tot nu toe gaat dat hardstikke prima! :D

Het was eerst even testen gezien ik een driedeurs auto heb maar het kan prima via de deuren en de achterklep.
Plus ik heb ook nog eens een kleine Daihatsu Cuore maar die kan alles +:)+

Spoiler:
[ [url=m/aleT9q.jpg]Afbeelding[/url] ]


x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 00:12

Ik ga sowieso morgen nog een rondje met mn zwager, op moment van typen is het zie ik al zaterdag, maar zaterdag dus nog een rondje. Wel rondje zonder hondjes. Is al druk genoeg om hem in de gaten te houden en 2 sups gereed te maken.
Misschien zondagochtend nog een rondje met manlief en de hondjes.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 14:08

Heerlijk Jeanine. Tis zalig weer.

Ik ben,ook aan het suppen. Heb 5 km gedaan, nu even pauze en dan weer terug.



Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 15:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Wij zijn 3x de plas rond gegaan, nog pitstop gehouden 1x bij de fiets voor een blikje drinken, na het 2de rondje een frikandel gehaald bij zandziebar en na het 3de rondje heb ik liggen dobberen met m'n ogen half dicht en is m'n zwager nog wezen peddelen en zwemmen en oefenen met erop klimmen :+

Bijna 4,5 uur rond gedobberd. Zijn tempo ligt een heeeel stuk lager dan mijn tempo, maar was een relaxte dagje.

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 16:16

Hier ook de eerste keer onze sup uitgeprobeerd! Bevalt goed! 3 kinderen tegelijk, om en om, allemaal lekker plezier op het water.
Afbeelding

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:13

madeliefw schreef:
Oke dankje! Nog tips voor welke zwemvest?

En is een zwemvest voldoende voor kinderen met zwemdiploma? Zo ja daar iemand nog suggesties voor? Mijn jongste krijgt sowieso een reddingsvest.


Ik heb een Baltic zwemvest, echt een fijn ding. Veel bewegingsvrijheid. Alleen een beetje warm in deze tijd van het jaar, maar vind dat niet erg.
Ziet er gezellig uit zo Madelief.



Wat heb jij toch een mooie SUP Jeanine.

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 10:38

Dank je wel Cookies :)
Is de Mistral Flamenco. Een editie later hadden ze hem met vissen patroon, zoals fining Nemo <3

Madelief, let met een zwemvestje wel op dat er iets tussen de benen door loopt van een lus ofzo.
Als een kind met alleen bandjes het water in springt met de armpjes omhoog dat kan het zijn dat de bandjes op het water drijven en het kindje zinkt.
Easy swim wat met zwemlessen gebruikt word, zou eventueel ook kunnen mits die goed passend is.

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:49

Ik heb nu gewoon bij decathlon gekocht, een reddingsvestje voor de jongste en een simpel zwemvestje voor de oudste twee met zwemdiploma, die is van itiwit. Zit inderdaad een band die eronderdoor gaat!

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:08

Hoi, vorig jaar een sup aangeschaft en ben nu op zoek naar een wetsuit. Als je in mei wil suppen welke wetsuit draag je dan het beste? Met lange mouwen? En hoeveel mm? Volstaat 3/2? Iemand hier ervaring en advies?

tienus63

Berichten: 12139
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:04

Met lange mouwen is hartstikke warm. Je kunt beter een ademend windjack of een long John/Jane trekken. Of een dun shirt met lange mouwen die snel droogt of ademt.
Een shorty kan ook wel. Het water is nog wel fris maar op de plank is het meestal goed te zeker als je flink door peddelt.

Dikker is zeker niet nodig.

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:10

Maar als je in het water valt dan?