Sup ( stand up paddling)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 20:02

Ik heb heel lang en heel veel getwijfeld maar mijn sup is binnen!!!! Kan niet wachten om hem te proberen komend weekeind

Els1984

Berichten: 459
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 20:08

Wat leuk! Welke heb je?

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 20:08

Meld me ook, hier een jobe board. Vorig jaar gestart en dus nog niet zo ervaren. Nu weer klein drempeltje om weer te starten en wacht op een warme dag :)

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:01

Wij hebben intussen twee keer gesupt. Genoten!

Afbeelding
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 01:08

Amyyy schreef:
De workshop was heel leuk! Helemaal vergeten te reageren. Maar zeker een aanrader! Het waaide wel echt heel hard, ik had echt moeite on bij te blijven, het kostte me best veel kracht. Vodka heeft weer een keer gezwommen, whoops. Ik vond het alleen wel eng, de lijn ging over haar hoofd, waardoor ze zichzelf vast klemde bij d'r nek. De volgende keer doe ik de lijn niet vast. Ze zwemt niet van me weg, dus dat lijkt me veiliger.


Thuis blijf ik voorlopig lekker zittend suppen.

[ [url=m/487A8b.jpg]Afbeelding[/url] ]



Jaa de eerste keer is best wennen hoor! Zeker daar kan het zo lekker waaien.

In bepaalde gebieden is het verplicht dat de hond vast zit, volgens mij ook waar Iksup zit. Maar snap dat het een eng gevoel kan geven.

Ik heb vorige week in Egypte gesupt op de rode zee, maar ik had een waardeloos board, veelste zacht opgepompt en met de eigenaar viel amper te communiceren, best wat geld uit gegeven om 2 sups te kunnen huren voor 1 uur, maar zijn na een half uur terug gegaan en de spullen ingeleverd.

Vandaag had ik willen gaan met mijn hond en eigen spullen, maar was al in de sportschool geweest en rondje om de plas gelopen met de hond en vond dat het te hard waaide, moest vanavond ook nog een late dienst rijden, dus dacht volgende keer beter.

tienus63

Berichten: 12145
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:42

Sinds een dikke week een sup. 1,5 week geleden voor het eerst op zo’n ding gestaan en hooked.

Gisteravond met de stevige wind ook gesupt.
Korte wetsuit aan en het was prima te doen.
Ik houd alles bij op Strava.
Mijn streven is minimaal 1-3 per week te suppen.
Ik stop telefoon en autosleutels in een waterdichthoesje dat bij de sup geleverd zat.

Op diep water altijd zwemvest aan.
Ik houd de sup opgeblazen en leg hem op een handig autokarretje.
Het gewicht van het pakket is het enige nadeel.
Zo strak mogelijk opgepompt, 18 psi.

Gisteren was het goed in de benen te voelen dat er flinke stroming en golfjes waren.

Prairy
Berichten: 9160
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:57

Ik kom me hier ook even melden. Mijn man vind het erg leuk om te doen en ik vind het prima om eens mee te gaan. We zijn laatst in Alkmaar geweest om boards van Stardupp te testen, en uiteraard kwamen we bij de duurste uit die fijn was :')

In Valkenswaard willen we de whannasup nog gaan proberen dus ik ben erg benieuwd waar TS uiteindelijk voor gegaan is :)

Ik zag bij de Lidl de F2 floral, heeft iemand hier ervaring mee? Dat scheelt toch weer 120+€ omdat er ook een zitje bij is die ik er graag bij wil.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 22:09

Ik heb een board van triton watersport gekocht! Hoop hem zondag te kunnen testen

tienus63

Berichten: 12145
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 23:23

Vandaag windkracht 5 geprobeerd.
Pittige workout en af en toe niet voor uit kunnen komen.
Schuimkopjes lagen op de kant en de golven braken.
Om te staan was het net gek genoeg.
Staande had de wind behoorlijk vat op je.
Met shorttrackster wetsuit en zwemvest was het qua temperatuur prima te doen.
Wind was toch teveel van het goede.
Vorige stond er een aardige bries. Nu hadden we golven en beukten ze midden onder de plank ipv alleen onder de boeg van de plank.
Wind blies je gemakkelijk dwars op de stroming en dan moest je je evenwicht goed bewaren.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 09:19

Ik kwam dit tegen om op je sup te plakken! Zowel voor de veiligheid van jezelf als voor diefstal van je materiaal erg handig! En vooral het deel van gratis hé!
Als je na de site gaat zie je dat het ook is voor open boten en andere watersporters
Afbeelding

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:36

tienus63 schreef:
Vandaag windkracht 5 geprobeerd.
Pittige workout en af en toe niet voor uit kunnen komen.
Schuimkopjes lagen op de kant en de golven braken.
Om te staan was het net gek genoeg.
Staande had de wind behoorlijk vat op je.
Met shorttrackster wetsuit en zwemvest was het qua temperatuur prima te doen.
Wind was toch teveel van het goede.
Vorige stond er een aardige bries. Nu hadden we golven en beukten ze midden onder de plank ipv alleen onder de boeg van de plank.
Wind blies je gemakkelijk dwars op de stroming en dan moest je je evenwicht goed bewaren.


Fijn dat je lekker van het water aan het genieten bent!
Ik wil niet vervelend zijn met deze opmerking, maar omdat veel mensen vergeten dat de watertemperatuur heel anders is dan die van de lucht wil ik hem toch even maken aan het begin van het seizoen.

Super dat je een wetsuit draagt! Dat is in elk geval een eerste stap. Maar houd je ook rekening met de watertemperatuur? Die kan in dit deel van het jaar nog echt behoorlijk koud zijn en ervoor zorgen dat je in rap tempo onderkoeld raakt. Zeker als je een lekkere tocht maakt ben je dan snel al een eindje weg bij huis of je auto met droge kleding. Via google kun je vaak de actuele watertemperatuur wel vinden.

tienus63

Berichten: 12145
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:02

Jazeker houden we rekening met watertemperatuur. We hadden hier al verscheidene malen gesupt en het water is omgeven door woningen, hondenspeelplaats, recreatie/speel gebeuren. Er zijn daar altijd mensen die je op het water bezig zien.
Op dit water gaan we alleen als we minimaal met 2 personen gaat suppen vanwege de diepte van het water, max 8 meter diep.

Vanochtend op ondiep water gesupt, buiten temperatuur 9-10 graden, ik kreeg alleen koude voeten. Derhalve neopreen schoenen besteld.
Ruim een uur op het water gestaan.
Op de sup was het prima te harden met shorty en zwemvest.

Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:34

Ik heb er ook 1. Na mijn schouder blessure ken ik amper meer zwemmen door dat mijn hele pezen kapot waren. Ik ga dus lekker al zittend op de sub over het water en desnoods gebruik ik hem als een soort van teddings board omdat ik anders helaas onder ga wegens geen kracht meer in mn schouder/hele arm

tienus63

Berichten: 12145
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:12

o0eefje0o schreef:
Ik kwam dit tegen om op je sup te plakken! Zowel voor de veiligheid van jezelf als voor diefstal van je materiaal erg handig! En vooral het deel van gratis hé!
Als je na de site gaat zie je dat het ook is voor open boten en andere watersporters
[ [url=m/todMcp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ze besteld en inmiddels op board en aanhanger geplakt.
Tevens heb ik neopreen lage surfschoenen in bestelling staan.
Voeten worden wel koud bij buitentemperatuur rond de 12-14 graden.
Shorty en zwemvest is voldoende voor je lichaam bij deze temperatuur.
Wel meteen als je van het board af stapt, zo snel mogelijk sokken en warme broek aan.
Desnoods over je shorty als die gewoon droog gebleven is.
We kregen eergisteren fikse regenbui over ons heen.
Daarna was het water spiegelglad, bijna 1,5 uur gepeddeld.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 23:37

Afbeelding
Vandaag eindelijk mijn sup geprobeerd!!! Heb tot nu toe geen commentaar. Zelfs met 2 kids erop ging dik prima!

Bo_Y

Berichten: 4579
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:23

Ik heb ook een Sup gekocht *\o/* *\o/*

Een roze van Moai. Groot genoeg om samen met de hond op pad te gaan straks in Italie.

tienus63

Berichten: 12145
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 01:33

Voor wie gaat super en de telefoon en eventueel andere dingen in het waterdichte hoesje met keycard stopt, proefondervindelijk vastgesteld dat dat hoesje van je nek gaat bij een val van je sup en met de inhoud naar de bodem zakt. Foetsie.....
Moraal van het verhaal, bevestig de keycord vast aan vast deel van je sup of je kleding (met een lus ofzo) zodat het niet kan zinken cq wegdrijven.
Ik kan magneetvissen naar de telefoon en autosleutel.
Flikker net op diepste gedeelte van de rivier van mijn board.
Meeste stukken van het water een meter, 1.20 mrt maximaal diep, bodem steeds zichtbaar. Net na een bocht de rivier verder uitgesleten en ruim 2 meter diep. Geen bodem zichtbaar en ook niet gevoeld toen ik koppie onder ging.

Drijfkoord aan de zonnebril had ook geen nut, althans, zonnebril niet meer terug gezien na de ongeplande en ongewenste duik.

Bo_Y

Berichten: 4579
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 07:21

Goede tip Tienus! Ik heb meteen een touwtje aan het tasje gedaan.

Hoop dat je spullen nog vind

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:27

Oohhh super balen!!

Ik heb altijd m'n auto sleutel in een koker zitten, zie zit zwaar vast geknoopt aan een van de voorste ringen of elastiek.

Telefoon koord zit aan het middenhandvat, zodat ik makkelijk ook foto's kan maken.

Meestal is mijn board ook pak ezel board en m'n man heeft de hond. Als ik alleen ga heb ik alleen een fles water, telefoon en sleutel. En loop ik op m'n blote voeten na het water. Want dan heb ik ook nog hond aan een lijn, zwemvest al aan, board en peddel

Moska

Berichten: 3411
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:33

Ah leuk, een sup topic! Ik heb al ergens in 2016 kennisgemaakt met de sup en heb in 2019 mijn eigen plank gekocht (simpele aqua marina). Doe het voornamelijk in de zomer/op vakantie en in het weekend. Zit nu voornamelijk op het Paterswoldsemeer. Vorig jaar tijdens de vakantie niet een keer kunnen gebruiken. Het waaide steeds erg hard. Heb er sinds vorig jaar wel een elektrische pomp bij, die handpomp was me echt te zwaar en mijn vriend wilde de sup niet weer de hele vakantie opgeblazen op het dak hebben liggen (we varen met een boot).

Helemaal in het begin heb ik twee keer een cursus gedaan bij de supskool in Leeuwarden. Erg leuk en nuttig. Verder ben ik overigens een recreatieve supper. Zou het nog wel eens op de zee willen doen of in het buitenland op mooie wateren.

Als ik wat langer op pad ga of ik wil mijn telefoon mee, dan heb ik zo’n klein wit tonnetje met rood deksel mee op de sup. Zit vastgemaakt met een haak aan de sup. Ideaal.

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:04

Mijn telefoon heb ik in zo’n zakje zitten met een drijvend schuim armbandje, al houd die hem niet omhoog maar vertraagt wel het zinken. Maar dan nog zit hij ook nog aan de sup vast.
Daarnaast heb ik dan nog zo’n watertas waarin weer een waterdicht zakje zit voor bijv autosleutel etc.

Op zee suppen vond ik wel erg leuk maar ik had vooral heel veel moeite om door de branding heen te komen haha

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:11

Wij hebben een waterdichte tas van 15 l. Daar gaat drinken in, de telefoons, sleutels en eventueel nog een droog shirt. De tas maken we vast aan het elastiek op de sup.

tienus63

Berichten: 12145
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:57

Helaas niets gevonden. De stroming is daar ook ontzettend sterk. En net op een diep gedeelte van de grote beek, na een bocht stroomafwaarts. Geen enkele kans.

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:25

Net anderhalf uur gesupt. De tegenwind was pittig!

Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:35

Wij hadden vandaag een fun supje met de kleine teckel <3

Afbeelding
Afbeelding