Sup ( stand up paddling)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 20:35

Ik kon geen actueel topic vinden dus vandaar een nieuwe!

Zijn er gokkers die suppen?
Zo ja huren jullie of hebben jullie een eigen bord?
Ik ben zo ver dat ik eigenlijk een bord wil gaan kopen maar welke???
Twijfel nu tussen een stardupp of de whannasup.

En zijn er bokkers die in het voorjaar zin hebben om mee te touren? Samen kletsen over paarden en sportief bezig zijn!
( Omgeving Maurik of omgeving Roosendaal NB)

Brand los!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 22:12

Ik gok niet maar sup wel :D

We hebben vorig jaar drie opblaasbare sups gekocht. Leuke manier om met het gezin iets leuks op het water te doen.

Edit: we hebben MOAI sups

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 23:11

Mindim schreef:
Ik gok niet maar sup wel :D

We hebben vorig jaar drie opblaasbare sups gekocht. Leuke manier om met het gezin iets leuks op het water te doen.

Edit: we hebben MOAI sups


Hahaha sorry snel typen met een kind ernaast!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:34

Ik sup! Ik heb een supboard van Mistral. Een recreatie board maar wil eigenlijk overstappen naar een tourboard.

Ik zit ook bij Facebook groep standupppaddle groep en via samen suppen kom je ook wel aan een sup maatje, maar ik weet niet of deze over paarden praat haha.

Ik heb er 3 jaar over gedaan om overstag te gaan en een sup te kopen. Had ik veel eerder moeten doen. Ik heb een opblaasbare maar laat hem van het voorjaar en zomer opgeblazen in de tuin liggen. Ik heb een fietskarretje zodat ik bij mooi weer gewoon in de buurt kan suppen, ideaal

lieke2
Berichten: 2133
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 00:58

Ik ook sinds vorig jaar. Dit jaar nog niet gesupt. Er zijn een aantal bedrijven die testdagen (of ochtenden) organiseren, oa in Den Bosch. Zeker de moeite waard om over na te denken. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 12.6 om mee te touren, ook een moai :j

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 20:29

Ik schop hem even omhoog, leuk! Hier vorig jaar ook een opblaasbare SUP gekocht, een AquaMarina Coral. Dekje erbij voor het hondje (die water haat, dus dat wordt nog wat), vriendje omgepraat ook een te kopen en dan kunnen we dit jaar lekker gaan super. Vorig jaar door klushuis helaas maar 1x geweest dus we hebben er zin in! Hier in de buurt helaas veel blauwalg in het water zodra het warmer wordt, dus wij zullen hoofdzakelijk buiten eigen regio gaan. Helaas wat kilotjes erbij momenteel waardoor ik precies op de grens van mijn board zit (waarvan ze zeggen er 10kg onder te blijven) maar goed, hij buigt niet door dus het zal maar even moeten tot het eraf is.
Wel meteen ook geïnvesteerd in surfschoenen en een goede waterdichte tas, gezien de autosleutel toch droog moet blijven incl gewone schoenen en wat drinken mee ook wel fijn is op het water. Surfschoenen om wat makkelijker af te kunnen stappen waar nodig en niet zulke koude voeten te krijgen als je gewoon even zit te chillen hihi. Wij laten ze trouwens altijd meteen weer leeglopen, werd aangeraden. Hangen ze te drogen in de garage en maken ze daarna nog goed schoon, hebben om die reden wel een elektrische pomp ervoor, ben je niet steeds al stuk voor je erop gaat :Y)

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 22:37

Ohwww zo leuk!!!! Ik roep al weer weken dat ik van men vakantie geld een sup ga kopen maar ergens dood eng heb niemand die mee gaat ga ik wel alleen???? En toch best een dure uitgaven. Welke regio zou je dan gaan suppen knabbelgiel?

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:01

Oh wat een leuk topic :D Mijn vriendin hebben de afgelopen jaren tijdens vakanties regelmatig een sup gehuurd, en hebben een tijdje geleden een opblaasbare sup gekocht. Wij hebben een tweepersoons sup van Moai gekocht zodat we lekker samen kunnen gaan!

Knabbelgirl, oh wel een goeie om surfschoenen te kopen! Een paar weken geleden ben ik gaan suppen met normale waterschoentjes en toen had ik echt zulke koude voeten, niet te doen joh :brr:

TS, wellicht zou je eerst een simpele sup op marktplaats oid kunnen kopen om te kijken of je hem echt zou gebruiken?

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:15

Ik sup al enkele jaren. :o
Ik heb 15 jaar gesurft, maar door tijd- en golvengebrek een sup gekocht.
Ik vind het heerlijk om te doen.
Helaas nog steeds tijdgebrek, en sinds een jaar een motorrijbewijs, dus prioriteiten verschuiven. O:)
Vorig jaar ben ik dan ook maar een paar keer geweest. Wel veel lol gehad. Ik ga graag s ochtends vroeg, helemaal alleen op t water, beetje vissen en vogels kijken. <3


Afbeelding

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:34

o0eefje0o schreef:
Ohwww zo leuk!!!! Ik roep al weer weken dat ik van men vakantie geld een sup ga kopen maar ergens dood eng heb niemand die mee gaat ga ik wel alleen???? En toch best een dure uitgaven. Welke regio zou je dan gaan suppen knabbelgiel?



Bij de lidl is een sup van mistral momenteel weer te koop voor 350 euro.

Er is een Facebook pagina voor suppers en ook bij samenspelen worden oproepen geplaatst.

Ik sup vaak alleen, heerlijk!

Supschoenen heb ik van decathlon, voor nog geen 20 euro. Wat warme voeten bij minder weer maar wel voldoende contact met je board.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:52

Ik heb sinds een paar weken ook een sup! Een van Goodslife, tot nu toe heel tevreden mee. Was 280 euro, dus een leuke prijs.
Ik heb een zitje erbij, ik heb long covid en op m'n knieën lukt nog niet, staand kan ik nog niet. De hond gaat achterop mee, voorop vind ze niet zo leuk, want toen stapte ze eraf en moest ze even zwemmen :+.

Ik ben nou een paar keer geweest, in Amersfoort. Opstappen in het park en dan een rondje binnenstad. Dat is voor nu helemaal prima0 :D
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 07:43

Hier ook een supper, met hond.

Ik woon in Herveld, tussen Arnhem en Nijmegen voor wie samen wil suppen.

Manlief heeft een brunotti board welke super fijn is met onze teckel en ik hen een mistral flamenco.
Volgend jaar wil ik een tour of race board, als het allemaal uitkomt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paar weken geleden techniekles gevolgd bij iksup op de loodrechtse plassen
Afbeelding

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:18

Gewoon doen! Ook in je eentje is het super leuk en anders gewoon hier mensen porren :D Ik denk dat we komende keer een rustig meertje in de regio zoeken, en als het nog niet te warm is toch het strandje in de stad, omdat we dan de hond ook voor het eerst mee willen gaan nemen en dus vooral echt oefenen stand ernaast zal zijn. Ik wil heel graag gewoon een keertje door Amsterdam de grachten maar die zet ik voor volgend jaar, eerst wat meer oefenen hahaha. Amersfoort schijnt ook leuk te zijn. Mijn vriend heeft de Mistral van de Lidl, die viel kwa prijs erg mee!

Wat leuk Charlotte een 2 persoons! Bevalt dat een beetje? Ik ben zo bang dat de ander je dan uit evenwicht brengt :+

Ziet er heerlijk uit Njiloj!

Ah lekker zeg Amy, zo samen! Hier inderdaad ook een stoeltje gekocht maar nog niet geprobeerd, bevalt dat goed?

Wow Jeanine wat gaaf dat gekleurde board!!

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 13:54

Ohwww ga vooral door met foto s en verslagjes posten ik word enthousiast! Welk bord is dat met al die gave kleurtjes?

JoyenUnory
Berichten: 76
Geregistreerd: 19-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:56

Supverslaafde meld zich :D
Hier 2 jaar geleden begonnen met suppen en inmiddels in bezit van 3 boards. 1 touring inflatable en 2 hard(race)boards. Maar ik zie suppen dan ook echt als sport en probeer 2-3x per week het water op te gaan.

Afbeelding

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:19

Leuk iedereen! Dat het een sport is ben ik zeker op de harde manier achter gekomen. Zelfs met een zitje, wat echt heerlijk relaxt en stevig is, en heel langzaam peddelen op veel stukken, had ik flink spierpijn de volgende dag.
Het is wel echt ontzettend leuk en gezellig, tenminste in de binnenstad. Heel bekijks, want de hond zat natuurlijk achterop. Veel mensen maakte opmerkingen en foto's. De rondvaartboten vonden het ook allemaal heel interessant.

Morgen ga ik een workshop doen met de hond in Loodrecht, heel veel zin in!

Muga

Berichten: 2069
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:24

Amyyy schreef:
Leuk iedereen! Dat het een sport is ben ik zeker op de harde manier achter gekomen. Zelfs met een zitje, wat echt heerlijk relaxt en stevig is, en heel langzaam peddelen op veel stukken, had ik flink spierpijn de volgende dag.
Het is wel echt ontzettend leuk en gezellig, tenminste in de binnenstad. Heel bekijks, want de hond zat natuurlijk achterop. Veel mensen maakte opmerkingen en foto's. De rondvaartboten vonden het ook allemaal heel interessant.

Morgen ga ik een workshop doen met de hond in Loodrecht, heel veel zin in!


Oh dat van doe spierpijn vroeg ik mij af. Sinds kort hebben we een stacaravan aan het Wolderwijd waar ook een haven bij zit die sups verhuurt iig. Dacht kan ik het zien als sporten? Of is het gewoon leuk?
Proberen ga ik het sowieso maar zo aan het water is 1 aanschaffen uiteindelijk wel een optie!

Ik lees hier voorlopig even mee dus!

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:43

Ik voelde het goed in m'n buikspieren. Maar moet ook zeggen dat en mijn conditie echt helemaal niks is en al mijn spieren weg zijn. En dit kan ik prima! Je ku 't zo hard of zacht gaan als je zelf wil uiteraard, dat maakt het zo fijn

PotjeMayo

Berichten: 570
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 18:54

Ik meld me ook :D
Hier thuis hebben wij 2 opblaasbare supboards ( weet het merk zo even niet ) die we regelmatig gebruiken in de zomer.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:13


_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:12

Ahh wat heerlijk zeg, suppen met je hond <3

Knabbelgirl, ja hij bevalt zeker! Het is wel wat lastiger dan wanneer je een board voor jezelf hebt inderdaad. Wij hebben er ook kayakzitjes bij die we veel gebruiken! Is wat veiliger dan staand :+

Wat een gave foto, Joy <3

Hoe was de workshop Amy?

Wij zijn vandaag lekker het water op gegaan in Italië :D

Afbeelding

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:36


Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:57

Mijn vriend en ik hebben ook een sup besteld. Volgende week komen ze binnen dus dan kan de pret beginnen!

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 14:03

De workshop was heel leuk! Helemaal vergeten te reageren. Maar zeker een aanrader! Het waaide wel echt heel hard, ik had echt moeite on bij te blijven, het kostte me best veel kracht. Vodka heeft weer een keer gezwommen, whoops. Ik vond het alleen wel eng, de lijn ging over haar hoofd, waardoor ze zichzelf vast klemde bij d'r nek. De volgende keer doe ik de lijn niet vast. Ze zwemt niet van me weg, dus dat lijkt me veiliger.


Thuis blijf ik voorlopig lekker zittend suppen.

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:31

Ik wil het ook een keer proberen. Mijn zwager en schoonzus hebben er 2,dus die mag ik wel een keer lenen. Maar die liggen op strand, dus dan wordt het suppen op zee. Waarschijnlijk gelijk een extra moeilijkheidsgraad :D