Ontsteking evenwichtorgaan ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bommeltje_

Ontsteking evenwichtorgaan ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-22 18:47

Hallo,

Sinds twee weken heb ik last van evenwichtsstoornissen. Het begon met scheef lopen en mij wankel voelen en door de paniek die ik daardoor kreeg dacht ik flauw te gaan vallen. Ook had ik in het begin flinke hoofdpijn en pijnscheuten aan de linkerkant van mijn hoofd.

Ik ben naar de huisarts gegaan en die vertelde dat ik last heb van een ontstoken evenwichtorgaan. Vreemd genoeg kan ik wel fietsen en is lopen in huis of naast iemand ook prima, maar zodra ik alleen op straat ga wordt ik angstig en onzeker en ben ik na een paar stappen weer duizelig. Dit weerhoudt mij van vele activiteiten overdag en zorgt ervoor dat ik niet normaal naar school kan of mijn paard kan verzorgen. Ik baal hier echt van.

De huisarts kon niet echt een indicatie geven over het termijn dat dit over zou gaan. Hebben hier mensen ervaringen met deze aandoening en hoe zijn jullie eraan gekomen en vooral hoelang duurde dit?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:55

Wat vervelend! Sterkte ermee.

Ontstoken evenwichtsorgaan kan enkele weken duren helaas voor het genezen is. Kan wel na een aantal dagen weer wat minder worden, verschilt erg per persoon. Rustig aan doen hoor TS :(:) Niet te veel willen.

Niet perfect is ook goed

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-22 08:35

Amado7 schreef:
Wat vervelend! Sterkte ermee.

Ontstoken evenwichtsorgaan kan enkele weken duren helaas voor het genezen is. Kan wel na een aantal dagen weer wat minder worden, verschilt erg per persoon. Rustig aan doen hoor TS :(:) Niet te veel willen.

Ah dankje voor je antwoord was er al een beetje bang voor dat het nog wel even kon duren. Dan maar een beetje rustig aan doen. Dankje :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:22

Neuritis vestibularis heb ik gehad, dat is geen ontsteking voor zover ik weet, maar dan slaat een verkoudheidsvirus op het evenwichtsorgaan.
Je moet dan je grenzen opzoeken, dat werd mij expliciet verteld. Ik kon 1.5 dag niets, het lezen van een whatsappberichtje ging nog niet, alles draaide en maar kotsen.
Daarna ging het beter, nog wel wagenziek, maar duiken ging echt perfect (dan zijn de bewegingen rustiger immers). Daarna werd het elke dag beter, na 4 dagen kon ik nog geen teksten lezen in een wegrestaurant, maar de rest ging weer. Het draaide nog steeds wat.
Na een week dacht ik dat het over was, ik kon m'n hoofd weer heen en weer slingeren zonder duizelig te worden. Maar toen ik ging paardrijden werd ik wagenziek op mijn eigen paard. Dat heeft nog een week geduurd. Ik ben denk ik daarna nog 2 weken moe geweest.
Het zou enige maanden duren voor het geheel over was zei men tegen mij, maar het was bij mij na 2 weken grotendeels over. Gelukkig, was namelijk heel vervelend.

Maar het is gelukkig geheel onschuldig en gaat weer over.
Laatst bijgewerkt door germie op 16-03-22 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
En ineens ben je een officiële marathonloper. :D Nooit gedacht, toch gehaald. Slik, topatleet dus.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:24

Mijn man heeft het jaren geleden gehad.
Hij is op z'n werk tegen de vlakte gegaan en collega's hebben een ambulance gebeld.
Het heeft bij hem denk ik wel zeker 6 weken geduurt voor hij weer een beetje normaal rechtop kon lopen.
Had de hele dag het gevoel in een draaimolen te zitten en kotsmisselijk ervan.

Bommeltje_

Re: Ontsteking evenwichtorgaan ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-22 11:15

Oh jeetje klinkt heel heftig!

Ja het vreemde is het draaierige is er bij mij niet echt en ben ook helemaal niet verkouden geweest of misselijk. Ik heb alleen moeite met recht lopen en iedere prikkel is op dit moment gewoon teveel. Ik kan ook moeilijk focussen en over iedere handeling moet ik drie keer nadenken. Het voelt de hele dag of ik naar links ga vallen.

Ik ga toch nog maar eens de huisarts bellen vind het zo vreemd dat ik niet misselijk of extreem duizelig ben geworden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 12:42

Het zal uiteraard bij de een erger zijn dan bij de ander.
Mijn man kon echt niks.
Lag de hele dagen op bed met de gordijnen dicht.
Hoe het ontstaan is, ook geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:02

Mijn jongste broer is sinds gisteren weer normaal aan het werk. Is 6 december begonnen met deze problemen en inderdaad uitlokken en dan weer in lijn schudden/bewegen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:05

In december kreeg ik zomaar ineens een duizelig gevoel en moest mij ook echt vasthouden want ik viel gewoon om }:0

Heel bizar.

Bij de huisarts geweest en die gaf aan dat beide evenwichtsorganen van slag waren.

DPPD volgens mij is dat de naam.

Oorzaak onbekend en gaat meestal vanzelf weer over.

Duurde bij mij een kleine 2 maand.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:09

Ik heb ooit labirintitus gehad.
Ik was toen mijn man er uit ging nog naar de WC geweest, niets aan de hand. Uur later ging mijn eigen wekker en de hele wereld draaide, ben echt op handen en knieen het huis door gegaan om niet om te vallen, wagenziek van mijn eigen beweging. Eenmaal recht op leek het heel wat als ik niet bewoog.
De eerste dag veel geslapen omdat ik me gewoon beroerd voelde, en het veel energie kostte.
Per dag werd het beter, 2e dag al heel rustig zelf pony's weer zelf gemest, 3e dag verzorgmeiden geholpen met rijden, dag 4 weer naar kantoor en daarna ook weer als hoefsmid aan het werk. Voor het echt helemaal goed was duurde een ruime week.

[center]Super fijn voer van Equilin bestel je hier:
https://Equilin.eu/rWRQb0

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie