Ik meld me even, maar helaas is voor mij de oplossing nog niet gevonden...
Heb je al oordopjes geprobeerd? In sommige gevallen wil een rustgevende podcast ook nog weleens helpen.
Voor sommige mensen kan dat bijvoorbeeld het geluid van vallende regen zijn.. Dat schijnt heel rustgevend te werken.
Bij mij heeft het een tijdje geholpen om naar Bob Ross te luisteren. Die heeft zo'n heerlijke kalme stem
Er zijn ook idd wel vormen van slaaptherapie. Vaak begint het met te bekijken wat je doet zodra je naar bed gaat. Ga je nog even lezen.. op je telefoon of tv kijken etc. Dat willen ze dan allemaal weten en kunnen daarbij gericht advies geven wat juist wel of niet goed is om in jouw geval te doen.
Wanneer dat geen effect heeft, gaan ze verder en dieper op zoek.
Dat kan echt alle kanten op gaan, van schematisch je slaapgedrag onder de loep nemen (EEG Slaaponderzoek) tot Mindfullness of EMDR. Het is net de vraag wat je wilt. Ik ben zelf ook opgenomen geweest in het ziekenhuis waar ze je hersengedrag monitoren en ook nog via camera's kijken wat er 's nachts allemaal gebeurd waardoor je zo slecht slaapt.
Je kunt idd via je huisarts een afspraak maken! Die zal je dan mogelijk doorverwijzen.
Slaapmedicatie kan natuurlijk ook, maar werkt meestal maar tijdelijk en is vaak geen permanente oplossing van het probleem.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-03-22 04:10, in het totaal 1 keer bewerkt